Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2018 #26 Skrevet 19. oktober 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Det HI beskriver er ikke spisevegring. Det er «liker-ikke-nykker». Anonymkode: 30f28...7b8 Det å kalle det nykker er så utrolig kunnskapsløst. Du vet jo ikke det utifra det HI skriver. Jeg var et kresent barn og gikk hele barndommen min uten å like løk. Min mor hadde gjerne løk i maten flere ganger i uka og jeg syns det var så vanvittig grusomt å ikke like maten. Det tærte på selvfølelsen min til slutt og jeg følte alltid at jeg var til bry under måltidene, spesielt når vi var på besøk og det var forventet at man skulle like maten, mens jeg prøvde å skjule at jeg brakk meg. Det er faktisk mulig å virkelig ikke klare å spise ulike typer mat uten at det er nykker, og da syns jeg det er viktig å legge tilrette for at barna ofte LIKER maten og ikke bare spiser fordi de må, så kan man selvfølgelig servere mat de ikke liker med jevne mellomrom også slik at de får prøvd seg" Men "spis det 15 ganger, så liker du det" fungerer ikke nødvendigvis alltid. 21 år tok det vel før jeg lærte meg å like løk, og det har nok ingenting med at jeg hadde fått det servert to-tre ganger i uka i 21 år, altså. Anonymkode: 57c10...046
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå