Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2018 #26 Skrevet 17. oktober 2018 7 hours ago, Anonym bruker said: Poenget wr vel at DERE må være mer tydelige ovenfor besteforeldrene: «Lise reagerer og blir veldig lei seg over at Per får fler og dyrere gaver enn henne. Vi ønsker at dere har en mer bevisst holdning på dette og ikke forskjellsbehandler barnebarna» «Nå har Per overnatter hos dere mange ganger. Neste gang dere vil ha barnebarn på overnatting synes vi det er Lise eller Ola sin tur» Anonymkode: 91baf...7c0 er ikke pakkene hun reagerer på,men at han får være med på turer og overnatte Anonymkode: 26822...031
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2018 #27 Skrevet 17. oktober 2018 7 hours ago, Anonym bruker said: Du er altså overhodet ikke åpen for noe av det som Superdolly skriver om han sin situasjon. Det er bare deres datter du ser. Anonymkode: 60115...0fb kjenner flere som har det slik, besteforeldrene forskjell behandler ikke der. har en venninne med 4 barn fra henne, 2 felles og han hadde 3, der blir ALLE behandlet likt Anonymkode: 26822...031
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2018 #28 Skrevet 17. oktober 2018 7 hours ago, Anonym bruker said: Neste gang de spør hadde jeg sagt at det er datteren sin tur. Forskjellsbehandling er ikke greit! Anonymkode: 245c3...730 det skal jeg gjøre, kanskje det er lettere på den måten Anonymkode: 26822...031
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2018 #29 Skrevet 17. oktober 2018 7 hours ago, Anonym bruker said: Ikke greit. Her var det likt og det ble bedre når vi ga beskjed om hvordan lillesøster følte seg glemt. Anonymkode: 93ca3...c09 vi skal på kafe med dem idag, siden begge har fri idag, skal møte dem,mens barna er på skolen og barnehagen,så tar det opp da, Anonymkode: 26822...031
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2018 #30 Skrevet 17. oktober 2018 7 hours ago, Anonym bruker said: La nå gutten som må løpe mellom to hjem, som aldri får helt ro, som aldri er 100% en del av en kjernefamilie, som ALLTID går glipp av NOE med familiene sine og mest sannsynlig er den eldste få ha noe helt for aeg selv. Kanskje dette er hans mulighet til å ha noe som er bare hans. Jeg er imot forskjellsbehandling, men realiteten er at han konstant lever med de negative sidene med forskjellsbehandling (han får ikke ha begge foreldrene sine samtidig eller kun ett hjem) så jeg tenker at her retter muligens besteforeldrene opp i det på et vis. Datteren din har allerede fordeler stesønne din ikke har. Hvordan har du tenkt å legge til rette for null forskjellsbehandling i hans liv da? Anonymkode: 0e758...3cb Men at det er slik ,er jo ikke hans søskens feil ? Trist at folk bare ser han og ikke de andre barna. Når lillesøster blir så lei seg, synes jeg det ikke er greit Anonymkode: 26822...031
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2018 #31 Skrevet 17. oktober 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men at det er slik ,er jo ikke hans søskens feil ? Trist at folk bare ser han og ikke de andre barna. Når lillesøster blir så lei seg, synes jeg det ikke er greit Anonymkode: 26822...031 Det er jo tristere at du ikke ser han Anonymkode: 60115...0fb
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2018 #32 Skrevet 17. oktober 2018 1 minute ago, Anonym bruker said: Det er jo tristere at du ikke ser han Anonymkode: 60115...0fb jeg ser han veldig mye faktisk, du er ikke i familielivet vårt. han får masse alenetid med både meg og far. de deler felles intresser som hockey og fotball, kan dra weekend turer til england. jeg og han ser masse film sammen. Jeg prioterer all min tid med bare han når de andre sover. de legger seg jo 19 og 1930,mens storebror er oppe til 23. og Pappan gir han masse oppmerksomhet ellers også. Så det er HELT feil Anonymkode: 26822...031
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2018 #33 Skrevet 17. oktober 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Du er altså overhodet ikke åpen for noe av det som Superdolly skriver om han sin situasjon. Det er bare deres datter du ser. Anonymkode: 60115...0fb Problemet, slik jeg ser det, er at besteforeldrenes handlinger gjør at det oppstår en sjalusi mellom disse to søskenene. Dette vil for veldig mange medføre en avstand mellom de to barna. Så i stede for å gjøre tilværelsen til eldste bedre (gjør kanskje det der og da), så kan det medføre at eldste får en enda større distanse til sine yngre søsken. Anonymkode: 29c2f...ce3
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2018 #34 Skrevet 17. oktober 2018 Overnattinger burde de fordele jevnere. Storbyturer og gaver er vel uansett mest aktuelt for eldre barn, men om de ikke ønsker å gjøre det samme for de yngre når de blir eldre, er det selvsagt ikke greit. Besteforeldrene her har litt tendenser til å bare invitere eldste. De var vant med å kun ha henne fra før, og yngste har vært et veldig aktivt barn som jeg tror de har blitt slitnere av å passe. Eldste var første barnebarn og første jente i familien på to generasjoner. De må minnes på det innimellom. Anonymkode: 459b3...845
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2018 #35 Skrevet 17. oktober 2018 12 timer siden, Anonym bruker skrev: det skal jeg gjøre, kanskje det er lettere på den måten Anonymkode: 26822...031 Som om du som stemor har noen som helst rett til å diktere det overfor dine svigerforeldre. Det er din manns sak. Kanskje de rett og slett liker gutten bedre enn datteren din? Anonymkode: 3a4fe...03d
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2018 #36 Skrevet 17. oktober 2018 Du må jo skjønne det er forskjell på en 8 åring og en på 13. Han på 13 passer seg selv og blir med som en voksen. De 2 små får da sikkert de å etter hvert Anonymkode: c7079...895
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2018 #37 Skrevet 17. oktober 2018 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Som om du som stemor har noen som helst rett til å diktere det overfor dine svigerforeldre. Det er din manns sak. Kanskje de rett og slett liker gutten bedre enn datteren din? Anonymkode: 3a4fe...03d Men, hun er i tillegg mamma til to av de andre barnebarna deres. Skjønt inne på dette forume så teller ikke disse barna så lenge det er ett stebarn inni bildet 🙄 Anonymkode: 29c2f...ce3
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2018 #38 Skrevet 17. oktober 2018 Stor forskjell på å ta med ett barn til USA, Syden osv. Skal de ta med de andre så må jo begge være med. Det blir vel deres tur også når de blir eldre. Anonymkode: 18039...537
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2018 #39 Skrevet 17. oktober 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men, hun er i tillegg mamma til to av de andre barnebarna deres. Skjønt inne på dette forume så teller ikke disse barna så lenge det er ett stebarn inni bildet 🙄 Anonymkode: 29c2f...ce3 Men hun er ikke 13-åringens mamma, og har ingen verdens rett til å bestemme hva besteforeldrene skal gjøre sammen med ham. Synes jeg ser at min mann skulle bestemme hva mine foreldre får gjøre sammen med min datter fra et tidligere forhold! Anonymkode: 3a4fe...03d
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2018 #40 Skrevet 17. oktober 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Men hun er ikke 13-åringens mamma, og har ingen verdens rett til å bestemme hva besteforeldrene skal gjøre sammen med ham. Synes jeg ser at min mann skulle bestemme hva mine foreldre får gjøre sammen med min datter fra et tidligere forhold! Anonymkode: 3a4fe...03d Det har du helt rett i. Men, jeg hadde virkelig håpet at mannen min hadde hatt baller nok hvis han såg at mine foreldre hadde forskjellsbehandlet barnebarna sine slik at det gikk utover forholdet mellom barna våre samt mitt barn. Og at det ikke hjalp at jeg selv sa i fra til dem. Anonymkode: 29c2f...ce3
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2018 #41 Skrevet 17. oktober 2018 Når det gjelder ferier og sånt så må jo man ta alderen til barna i betraktning. Det er ofte sånn at den eldste får være med og det har sine naturlige årsaker.. Siden de har vært på flere ferier regner jeg med 8åringen har vært yngre enn det hun er nå når de tok med eldste på tur. Det er ofte sånn at eldste får godene, og ikke alle er like glad i å ta med små barn på ferie uten foreldrene når man ikke vet hvordan de reagerer mtp savn og hjemlengsel... Hun får helt sikkert mulighet til å være med når hun blir litt eldre. Men jeg lurer litt på om du og mannen din eller moren til 13 åringen noen gang har dratt på ferie uten 13åringen, men med de andre barna? For da er det ikke rart dersom han får litt ekstra goder fra besteforeldrene. Sett bort fra feriene så burde de gi det samme i gaver og når det gjelder overnatting. Men si fra hvis det plager deg 😊 Anonymkode: 7e81e...4ec
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2018 #42 Skrevet 17. oktober 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det har du helt rett i. Men, jeg hadde virkelig håpet at mannen min hadde hatt baller nok hvis han såg at mine foreldre hadde forskjellsbehandlet barnebarna sine slik at det gikk utover forholdet mellom barna våre samt mitt barn. Og at det ikke hjalp at jeg selv sa i fra til dem. Anonymkode: 29c2f...ce3 Hvis man tillater at besteforeldres forskjellsbehandling ødelegger forholdet mellom søsken, er man mildt sagt dårlige foreldre. Dessuten: Det er enorm forskjell på en 13-åring og en åtteåring. Kanskje disse besteforeldrene rett og slett ikke orker å tilbringe så mye tid med en sutrete åtteåring, men synes det er hyggelig med en 13-åring som vet å oppføre seg? Selvsagt kan man ikke kreve at besteforeldre skal gjøre de samme tingene med barnebarn i alle aldere! Mine foreldre har barnebarn mellom 17 år og fem måneder. Sier seg selv at noen av dem er mindre krevende enn andre. Skal man nekte de eldste å få et godt forhold til besteforeldrene sine fordi de yngre er mer krevende og besteforeldrene, som er litt opp i årene, ikke orker trassete sutreunger? Anonymkode: 3a4fe...03d
Syngensang Skrevet 17. oktober 2018 #43 Skrevet 17. oktober 2018 (endret) 16 timer siden, Toneelise skrev: De gjør jo forskjell. Er bare 13 åringen de tar med seg. Og det syns eg dei kan fortsette med. For det første er han faktisk ganske mykje eldre enn søstrene sine. For det andre så har dei over som skriv at han som må bytte heim kvar veke, som alltid berre har ein av foreldra sine med seg,om deler både mor og far med mange søsken som alle får leve saman med begge foreldra sine heile tida rett. Hadde det vore min familie hadde eg forklart jentene mine dette. Det betyr ikkje at farmor og farfar er meir glad i eldste guten, men at dei ser at han har litt andre behov. Endret 17. oktober 2018 av Syngensang Gløymde å skrive det eg skulle!
Fru Banderas Skrevet 17. oktober 2018 #44 Skrevet 17. oktober 2018 23 timer siden, Anonym bruker skrev: uansett er det ikke riktig at dette går utover datteren vår Anonymkode: 26822...031 Du fikk DET knallsvaret fra Superdolly, jeg er enig med hvert eneste ord hun skrev, og det eneste du lirer av deg som svar til det hun skrev er "uansett er det ikke riktig at dette går utover datteren vår" Sorry, men du virker like reflektert som en sopp.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2018 #45 Skrevet 17. oktober 2018 Hva sa de når du tok det opp da? Anonymkode: 1e89e...f00
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2018 #46 Skrevet 17. oktober 2018 18 minutter siden, Fru Banderas skrev: Du fikk DET knallsvaret fra Superdolly, jeg er enig med hvert eneste ord hun skrev, og det eneste du lirer av deg som svar til det hun skrev er "uansett er det ikke riktig at dette går utover datteren vår" Sorry, men du virker like reflektert som en sopp. Dette bør du ta til deg hi, Jeg reagerte og på at det var det eneste du svarte på superdolly sitt innlegg Anonymkode: 60115...0fb
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2018 #47 Skrevet 17. oktober 2018 Takk for alle svar Farmor ble veldig overrasket over det vi snakket om idag, og trodde ikke at hun reagerte så mye på dette,men hun sa at de skulle virkelig skjerpe seg på dette, så er veldig glad, og jeg sa at de gjerne kunne ta begge med på overnatting og ikke bare 8åringen, og da svarte hun at hun ville ha begge alene av og til og begge av og til. så spurte hun hva minsten tenkte og da sa jeg han bryr seg ikke, og trives best hos meg og far enn så lenge. Det ordet seg, og skjønner jo at det ikke er så lett se dette selv. Anonymkode: 26822...031
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2018 #48 Skrevet 17. oktober 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Som om du som stemor har noen som helst rett til å diktere det overfor dine svigerforeldre. Det er din manns sak. Kanskje de rett og slett liker gutten bedre enn datteren din? Anonymkode: 3a4fe...03d Hvis det er tilfelle, er ikke det bare trist? At de liker det ene barnebarnet sitt bedre enn det andre? Hadde vært interessant å hørt diskusjonen om dette gjaldt to søskenbarn. At besteforeldrene forskjellsbehandlet de... Anonymkode: 29c2f...ce3
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2018 #49 Skrevet 17. oktober 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis det er tilfelle, er ikke det bare trist? At de liker det ene barnebarnet sitt bedre enn det andre? Hadde vært interessant å hørt diskusjonen om dette gjaldt to søskenbarn. At besteforeldrene forskjellsbehandlet de... Anonymkode: 29c2f...ce3 Nei, hvorfor det? Noen unger er likanes, andre er det ikke. Besteforeldre har ingen plikt til å like alle like godt. Samme når det gjelder søskenbarn, selvsagt. Lær deg forskjellen på de og dem, det er flaut når voksne mennesker ikke kan det! Anonymkode: 3a4fe...03d
Syngensang Skrevet 17. oktober 2018 #50 Skrevet 17. oktober 2018 49 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, hvorfor det? Noen unger er likanes, andre er det ikke. Besteforeldre har ingen plikt til å like alle like godt. Samme når det gjelder søskenbarn, selvsagt. Lær deg forskjellen på de og dem, det er flaut når voksne mennesker ikke kan det! Anonymkode: 3a4fe...03d Lær deg å feie for eiga dør. Flaut når folk som skriv feil rettar skrivefeil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå