Gå til innhold

Inspirert! Kan fastlege bli tiltrukket av pasient?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På 16.10.2018 den 8.40, Anonym bruker skrev:

Selvsagt. En hjertekirurg er uendelig mange ganger viktigere enn en som opererer inn silikon i puppene på folk. 

Anonymkode: 50716...e6a

De som jobber med silikon kan også jobbe med å rette opp skader etter ulykker, men du synes kanskje ikke det er så viktig!

Anonymkode: 5305f...c65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan vel skje, denne tråden viser jo også at folk har ulik grad av kontroll over følelsene sine. Noen tror at forelskelse er noe som bare ramler over deg, og at det er umulig å ha kontroll. Noen tror at forelskelse er noe man åpner for og gjør seg tilgjengelig for. 

Jeg er psykolog, og kan si med temmelig stor sikkerhet at det å forelske meg i en pasient ikke kan skje. Har jobbet i snart 20 år, og har følgelig møtt mange mannlige pasienter. Har opplevd at de har vært opptatt av meg, men jeg er så oppgaveorientert når jeg er sammen med dem, at egne følelser utover forståelse og empati ikke er «koblet på». 

Anonymkode: 7a224...e1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kan vel skje, denne tråden viser jo også at folk har ulik grad av kontroll over følelsene sine. Noen tror at forelskelse er noe som bare ramler over deg, og at det er umulig å ha kontroll. Noen tror at forelskelse er noe man åpner for og gjør seg tilgjengelig for. 

Jeg er psykolog, og kan si med temmelig stor sikkerhet at det å forelske meg i en pasient ikke kan skje. Har jobbet i snart 20 år, og har følgelig møtt mange mannlige pasienter. Har opplevd at de har vært opptatt av meg, men jeg er så oppgaveorientert når jeg er sammen med dem, at egne følelser utover forståelse og empati ikke er «koblet på». 

Anonymkode: 7a224...e1f

Nå var det andre som startet denne tråden. Tror nok mange kan kjenne seg igjen i det å bli tiltrukket av en pasient. Det er jo klart at leger vet at man kan støte seg borti ei attraktiv dame/mann, å at det medfølger nærkontakt med personen. Når man da prater og har intime settinger med denne attraktive personen (Som da leger har), kan det selvfølgelig oppstå pirrende settinger. Det som er forskjellen på lege og pasient er det at legen skal forholde seg profesjonell, men hva legen fantaserer om etter legetimen, det er jo ikke gått å si. 

Legen har lov til å fantasere om pasient, for det er det garantert noen som har. 

Anonymkode: 3470d...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.10.2018 den 21.27, Anonym bruker skrev:

Flott! Viktigst av alt er kjærligheten. 

Anonymkode: 874f2...b56

🤗🤗

Anonymkode: 3470d...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS.. Har du vært interessert i legen din, siden du ble inspirert? 

Forstått at det er endel som er keen på sin nåværende/tidligere fastlege?...😊🤔

Anonymkode: 3470d...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

TS.. Har du vært interessert i legen din, siden du ble inspirert? 

Forstått at det er endel som er keen på sin nåværende/tidligere fastlege?...😊🤔

Anonymkode: 3470d...29e

Nei! Har ikke vært hos henne på mange år. 🙂 

 

ts 

Anonymkode: 874f2...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.10.2018 den 21.04, Anonym bruker skrev:

Åssen viste han deg det da? 

Legen min kunne liksågodt ha gitt meg signaler, men antar han at bare tok vare på meg som pasient. - Ikke annet. Elsker alikavel at han ga meg lange fine blikk. Å guud deg pirret hver gang han skulle "undersøke" meg😄 

Anonymkode: 3470d...29e

Han sa det rett ut, selv om jeg merket "vibrasjonene" lenge før han kom med den tilståelsen... han ville be meg med ut på middag, men jeg fortalte at jeg hadde kjæreste. 

Anonymkode: 1dc04...f75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Han sa det rett ut, selv om jeg merket "vibrasjonene" lenge før han kom med den tilståelsen... han ville be meg med ut på middag, men jeg fortalte at jeg hadde kjæreste. 

Anonymkode: 1dc04...f75

Altså legen din?

Trodde de var temmelig gode på å ikke vise noe som helst. De vet de kan miste lisensen sin ved å vise interesse for pasienten sin. Merket god kjemi med min lege, men han sa aldri noe. Dessuten var det helt sikkert bare noe jeg følte, han gjorde vel bare jobben sin. 

Men jeg la han til på Facebook, den avslo han.🤭 Har ikke han som lege lengre, ikke sett han på over ett år, men fy å jeg tenker på han. 

Anonymkode: 3470d...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.10.2018 den 13.06, Anonym bruker skrev:

Han sa det rett ut, selv om jeg merket "vibrasjonene" lenge før han kom med den tilståelsen... han ville be meg med ut på middag, men jeg fortalte at jeg hadde kjæreste. 

Anonymkode: 1dc04...f75

Hvordan vibrasjoner da? Nysgjerrig? 🙂

Anonymkode: 874f2...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.10.2018 den 22.04, Anonym bruker skrev:

Kan fastlege bli tiltrukket av en pasient? Er dette noe man kan lære seg til å ikke bli, virkelig? Tenker det å bli tiltrukket av både det personlige og utseende?? 

(Inspirert fra et svar fra den andre tråden)). 🙂

Anonymkode: 874f2...b56

Jeg tror de kan bli det.. Jeg har ikke for vane å bry meg med utseendet til menn, helt til jeg møtte min fastlege! Jesus christ! Liksom, jeg har mange venninner som er slik * så en VELDIG deilig gutt idag!* blabla, og jeg tror jeg med handa på hjertet jeg kan si jeg aldri har gjort det før. Jeg føler litt det er hans feil også, i og med han stirrer meg i senk slik jeg blir forlegen. Akkurat nå er jeg egentlig litt irritert på hans oppførsel i og med jeg VET så inderlig godt det aldri kan bli noe, vurderer derfor å bytte. Kan jo hende han har en sånn syk greie der han flørter med alle pasientene sine for artighetsskyld, og da vil jeg helst ikke bli dratt inn i det! Han gjør meg veldig nervøs og om jeg gud forby noen gang må måle blodtrykket mitt i hans nærvær tror jeg at jeg synker i jorda!! Blir helt flåsete av ham. Nå er det sånn jeg kommer ikke med mindre jeg tenker på ham, og det er vel kanskje en god pekepinn på at dette ikke er en bra situasjon å være i! 😂😂😂.. Jeg liker også å tenke på meg selv som god til å forstå signaler fra menn, lett å se når de ser noe de liker, men for alt jeg vet er det bare slik han er. Han er også en del eldre enn meg selv så tipper han er gift og slikt, enda større grunn til å holde meg laaaangt unna :P

Anonymkode: bfde7...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror pasient blir tiltrukket av lege før motsatt. Dette er spekulasjoner, så svaret mitt blir nok slettet. 

Anonymkode: 46aec...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal svaret bli slettet av den grunn? :P forumregel eller?

MEn ja det kan godt hende det er mest vanlig det ja.

Anonymkode: bfde7...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror pasient blir tiltrukket av lege før motsatt. Dette er spekulasjoner, så svaret mitt blir nok slettet. 

Anonymkode: 46aec...752

Herregud, slutt med den sutringen

Anonymkode: 7a454...060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skal svaret bli slettet av den grunn? :P forumregel eller?

MEn ja det kan godt hende det er mest vanlig det ja.

Anonymkode: bfde7...94d

Hun sutrer fordi tråden hennes ble slettet

Anonymkode: 7a454...060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun sutrer fordi tråden hennes ble slettet

Anonymkode: 7a454...060

Eh, nei. Jeg har ikke fått slettet tråder. 

Anonymkode: 46aec...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun sutrer fordi tråden hennes ble slettet

Anonymkode: 7a454...060

Nå spekulerer du. Som sagt, jeg har ingen tråder som er slettet. Jeg skreiv i en tråd som ble slettet men jeg var ikke HI. Jeg har derimot mottatt merkelige svar fra adm her inne. Jeg hadde en bruker før, den ble sperret og senere slettet. De klarte ikke å gi meg svar på hva som var årsak til at jeg først var sperret og senere, ble den slettet uten aktivitet fra min side.

 

Anonymkode: 46aec...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun sutrer fordi tråden hennes ble slettet

Anonymkode: 7a454...060

Huh. det er ikke meg som er ts 😛 jeg lurte simpelthen på hvorfor den ene her skrev at kommentaren mest sannsynlig kom til å bli slettet.

Anonymkode: bfde7...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror pasient blir tiltrukket av lege før motsatt. Dette er spekulasjoner, så svaret mitt blir nok slettet. 

Anonymkode: 46aec...752

Hvorfor tror du pasienten blir tiltrukket først? 

Bare nysgjerrig 

Anonymkode: 874f2...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor tror du pasienten blir tiltrukket først? 

Bare nysgjerrig 

Anonymkode: 874f2...b56

Sikkert fordi legen hører på alt pasienten har å si, de viser interesse, er omsorgsfulle, og hvis de i tillegg har utseendet på plass er det vanskelig la være føle noe ovenfor de! kan jeg tenke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, søtnosen9 skrev:

Sikkert fordi legen hører på alt pasienten har å si, de viser interesse, er omsorgsfulle, og hvis de i tillegg har utseendet på plass er det vanskelig la være føle noe ovenfor de! kan jeg tenke meg.

Enig! 

Anonymkode: 874f2...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.11.2018 den 14.12, Anonym bruker skrev:

Hvorfor tror du pasienten blir tiltrukket først? 

Bare nysgjerrig 

Anonymkode: 874f2...b56

For min del pga at han ga meg mye oppmerksomhet, tok på meg, kjente flere ganger på magen. Osv..  

I tillegg til at han var sykt fin! 😏

Anonymkode: 3470d...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.11.2018 den 23.38, Anonym bruker skrev:

For min del pga at han ga meg mye oppmerksomhet, tok på meg, kjente flere ganger på magen. Osv..  

I tillegg til at han var sykt fin! 😏

Anonymkode: 3470d...29e

Lett å bli tiltrukket da ja. 🙂

Anonymkode: 874f2...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Lett å bli tiltrukket da ja. 🙂

Anonymkode: 874f2...b56

Finnes det leger som har blitt betatt av pasient? I og med at det også blir endel kroppskontakt med pasienter man møter på gang på gang. Men det er jo klart det skal hysjes om. Fantasier er vel uansett lov det. 

Anonymkode: 3470d...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Lett å bli tiltrukket da ja. 🙂

Anonymkode: 874f2...b56

Er det galt galt for en lege å merke at jeg som pasient likte det? Følte han så det på meg.🤪

Anonymkode: 3470d...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...