Gå til innhold

Inspirert! Kan fastlege bli tiltrukket av pasient?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kan fastlege bli tiltrukket av en pasient? Er dette noe man kan lære seg til å ikke bli, virkelig? Tenker det å bli tiltrukket av både det personlige og utseende?? 

(Inspirert fra et svar fra den andre tråden)). 🙂

Anonymkode: 874f2...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Så klart kan man det. Men får styre lystene sine og opptre korrekt!

Anonymkode: 4ef52...f4f

Sikkert ikke alle som klarer å opptre korrekt da.😅 Kan glemme den profosnjonelle rollen. 

 

Hi 

Anonymkode: 874f2...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har jobba med en lege som var det, ja. Men man kan jo ikke gjøre noe med det 

Anonymkode: 3bdd7...ec7

Hvordan merket du at han var det?

Anonymkode: 874f2...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sikkert ikke alle som klarer å opptre korrekt da.😅 Kan glemme den profosnjonelle rollen. 

 

Hi 

Anonymkode: 874f2...b56

En fastlege bør være oppegående nok til å vite hva han (eller hun selvfølelig) skal gjøre om han blir tiltrukket av en pasient. Han kan ikke glemme den profesjonelle rollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Yellow Brick Road skrev:

En fastlege bør være oppegående nok til å vite hva han (eller hun selvfølelig) skal gjøre om han blir tiltrukket av en pasient. Han kan ikke glemme den profesjonelle rollen.

Enig. Men mentalt da? For kan vel ikke bare si at pasienten bør bytte lege...? 

 

Hi 

Anonymkode: 874f2...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en lege som har blitt sammen med sin pasient. Han mistet legebevilningen sin, jobber som noe annet i dag. Han sier at det var verdt det. 

Anonymkode: 0845d...8a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lege, men har jobbet som tannlege i ti år, og kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har vært tiltrukket av en pasient. Det er noe med maktbalansen der som blir helt feil. I tillegg innbyr ikke akkurat den kliniske settingen til romantikk😅 og man er i en profesjonell rolle. Pasienter er noen jeg skal ta vare på, behandle profesjonelt og vise omsorg for. Føler selvfølgelig mer kjemi med enkelte pasienter enn andre, men det går på andre ting.

Anonymkode: a6e1f...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan merket du at han var det?

Anonymkode: 874f2...b56

Jeg merket det ikke, vi er såpass gode venner at vi snakket om det. 

Anonymkode: 3bdd7...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg merket det ikke, vi er såpass gode venner at vi snakket om det. 

Anonymkode: 3bdd7...ec7

Ahh, på den måten ja. Forstår. 

Anonymkode: 874f2...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Enig. Men mentalt da? For kan vel ikke bare si at pasienten bør bytte lege...? 

 

Hi 

Anonymkode: 874f2...b56

Jeg mener bestemt at oppegående mennesker i stor grad kan styre følelser, om man bare bestemmer seg for det. Blir legen forelsket i eller begynner å få følelser for en pasient, bør han stoppe disse følelsene og legge dem tilside. Man lar bare ikke de følelsene få begynne å utvikle seg. Men har han ikke selvdisiplin nok til det eller at pasienten begynner å vise følelser for legen, må han rett og slett be pasienten om å bytte lege, ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Yellow Brick Road skrev:

Jeg mener bestemt at oppegående mennesker i stor grad kan styre følelser, om man bare bestemmer seg for det. Blir legen forelsket i eller begynner å få følelser for en pasient, bør han stoppe disse følelsene og legge dem tilside. Man lar bare ikke de følelsene få begynne å utvikle seg. Men har han ikke selvdisiplin nok til det eller at pasienten begynner å vise følelser for legen, må han rett og slett be pasienten om å bytte lege, ja. 

Tusen takk!

Anonymkode: 874f2...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk!

Anonymkode: 874f2...b56

Her var det omvendt, jeg ble tiltrukket av min tidligere lege. 

Han sluttet for et par år siden. Vil det da si om jeg hadde truffet han på byen, så ville det blitt galt gjøre noe med han? 

Han er fortsatt lege, men et annet sted i Norge. Han er ikke fastlege lengre, men en annen type viktig lege. 

Anonymkode: 3470d...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kjenner en lege som har blitt sammen med sin pasient. Han mistet legebevilningen sin, jobber som noe annet i dag. Han sier at det var verdt det. 

Anonymkode: 0845d...8a7

Man kan jo finne kjærligheten der, som alle andre plasser. Selv om man skal holde seg profesjonell. 

Anonymkode: 3470d...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.10.2018 den 23.47, Anonym bruker skrev:

Sikkert ikke alle som klarer å opptre korrekt da.😅 Kan glemme den profosnjonelle rollen. 

 

Hi 

Anonymkode: 874f2...b56

En underlivsundersøkelse kan vel fort bli klein da...😄

Anonymkode: 3470d...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke lege, men har jobbet som tannlege i ti år, og kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har vært tiltrukket av en pasient. Det er noe med maktbalansen der som blir helt feil. I tillegg innbyr ikke akkurat den kliniske settingen til romantikk😅 og man er i en profesjonell rolle. Pasienter er noen jeg skal ta vare på, behandle profesjonelt og vise omsorg for. Føler selvfølgelig mer kjemi med enkelte pasienter enn andre, men det går på andre ting.

Anonymkode: a6e1f...a24

Selvfølgelig ikke, siden du er tannlege! Kan ikke forestille meg noe mer hæslig enn å rote rundt i folk sine tenner! Litt som å grafse inn i sjela til folk! Stygge tenner og dårlig ånde er samfunnets siste tabu! Jeg vil heller gå en hel dag på jobb uten bukse og truse enn å gape høyt og blotte tanngarden til noen! (Andre enn tannlegen min, da.. og han kunne jeg heller ALDRI falt for, siden han har brutt min sterkeste intingrense, og attpåtil tatt seg godt betalt for det😂

Må sies at jeg har veldig fine tenner, da!😅 Egentlig! Sier tannlegen min. Han har dempet belysning,romantisk musikk, og han stryker meg på kinnet når han ser at jeg lider.. Hadde han kunne gitt meg rødvin også,så hadde jeg kanskje revurdert.. 😆

Anonymkode: c8e87...e93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her var det omvendt, jeg ble tiltrukket av min tidligere lege. 

Han sluttet for et par år siden. Vil det da si om jeg hadde truffet han på byen, så ville det blitt galt gjøre noe med han? 

Han er fortsatt lege, men et annet sted i Norge. Han er ikke fastlege lengre, men en annen type viktig lege. 

Anonymkode: 3470d...29e

«Viktig lege» !? Er noen leger viktigere enn andre!? 

Anonymkode: c8e87...e93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke lege, men jeg jobber med voksne mennesker. Jeg vil si at man ikke kan styre 100% hvem man blir tiltrukket av, men at man til en viss grad kan dele personer inn i kategorier. De jeg jobber med har jeg i utgangspunktet sortert inn i en gruppe mennesker som jeg skal forholde meg profesjonelt til, og jeg merker at det påvirker hvordan jeg ser på dem. Jeg kan selvsagt registrere at de er både kjekke og sjarmerende, men det angår liksom ikke meg, om du forstår. Jeg tillater ikke meg selv å dvele ved det, og jeg fantaserer aldri om noen av dem. Tror det kunne vært annerledes dersom jeg hadde møtt noen av dem i en annen setting. Men for all del, dersom forelskelsen slår nådeløst til tror jeg ikke man vil kunne reservere seg mot det. 

Anonymkode: 50716...e6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

«Viktig lege» !? Er noen leger viktigere enn andre!? 

Anonymkode: c8e87...e93

Selvsagt. En hjertekirurg er uendelig mange ganger viktigere enn en som opererer inn silikon i puppene på folk. 

Anonymkode: 50716...e6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

«Viktig lege» !? Er noen leger viktigere enn andre!? 

Anonymkode: c8e87...e93

Nei, absolutt ikke. 

Han har fått en høyere stilling innen medisin, å har avsluttet som fastlege.  

Anonymkode: 3470d...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt. En hjertekirurg er uendelig mange ganger viktigere enn en som opererer inn silikon i puppene på folk. 

Anonymkode: 50716...e6a

Enig. Nå har han ikke fått i den grad viktig, men stillingen hans er høyere nå. Fastlege er vel litt mer vanlig enn hans nåværende stilling. Går ikke i detalj i tilfelle man skal forstå det er han. ;)

Anonymkode: 3470d...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig ikke, siden du er tannlege! Kan ikke forestille meg noe mer hæslig enn å rote rundt i folk sine tenner! Litt som å grafse inn i sjela til folk! Stygge tenner og dårlig ånde er samfunnets siste tabu! Jeg vil heller gå en hel dag på jobb uten bukse og truse enn å gape høyt og blotte tanngarden til noen! (Andre enn tannlegen min, da.. og han kunne jeg heller ALDRI falt for, siden han har brutt min sterkeste intingrense, og attpåtil tatt seg godt betalt for det😂

Må sies at jeg har veldig fine tenner, da!😅 Egentlig! Sier tannlegen min. Han har dempet belysning,romantisk musikk, og han stryker meg på kinnet når han ser at jeg lider.. Hadde han kunne gitt meg rødvin også,så hadde jeg kanskje revurdert.. 😆

Anonymkode: c8e87...e93

😅😅

Sant så sant. Det er en vesentlig forskjell på tannlege og lege. Tror nok situasjonen er kan bli litt mer pirrende i lege-stolen kontra tannlegestolen. (Det verste der er jo at det renner vann i hele ansiktet!) Ender med at maskaraen er ned på kinnene når jeg går ut. 

I lege stolen kan det bli intimt og litt ubehagelig der også, men ikke på det viset. Når min tidligere kjekke lege skulle ta blodtrykket på meg, var jo pulsen "sky high" uansett, self kun pga han.😆 Han var så fin at bare han tok på meg ble jeg knall rød i ansiktet! Følte meg veldig rar og ble klossete etterpå. Tror han merket dette..😑 

Hadde jeg derimot møtt han i en annen setting, ville det vært helt annerledes. Skulle så inderlig å møtt han ute.....;) 

Anonymkode: 3470d...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.10.2018 den 22.04, Anonym bruker skrev:

Kan fastlege bli tiltrukket av en pasient? Er dette noe man kan lære seg til å ikke bli, virkelig? Tenker det å bli tiltrukket av både det personlige og utseende?? 

(Inspirert fra et svar fra den andre tråden)). 🙂

Anonymkode: 874f2...b56

Ja det kan det. Vet om en som ble det. Ble vanskelig å holde igjen, så han byttet legekontor. Avsluttet lege-pasient forholdet. 

Anonymkode: 3470d...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/15/2018 at 10:40 AM, Anonym bruker said:

Ikke lege, men har jobbet som tannlege i ti år, og kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har vært tiltrukket av en pasient. Det er noe med maktbalansen der som blir helt feil. I tillegg innbyr ikke akkurat den kliniske settingen til romantikk😅 og man er i en profesjonell rolle. Pasienter er noen jeg skal ta vare på, behandle profesjonelt og vise omsorg for. Føler selvfølgelig mer kjemi med enkelte pasienter enn andre, men det går på andre ting.

Anonymkode: a6e1f...a24

Tannlege er vel en slags lege.

Anonymkode: b7e75...568

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...