Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2018 #26 Skrevet 13. oktober 2018 Hva med å redusere plassen hans til 50%? Da kan du motta 1/2 kontantstøtte, noe som jo da betaler den halve barnehageplassen. Som du sier så er han aktiv, og kjeder seg hjemme, da er det nok best for han, deg og babyen å få være noen dager i barnehagen. Anonymkode: 1702f...376
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2018 #27 Skrevet 13. oktober 2018 I stedet for å svare en og en så svarer jeg her: Barnehagen tilbyr ikke halv plass desverre. Har spurt de 😔 Dere foreslår korte dager, men det er jo da det blir utrolig tungvint med levering. Må først levere eldste på skolen (1 klasse). For så reise hjem, vente for så å levere i barnehagen. Dagen kommer til å bestå i henting og levering. Jeg er ikke alene, men mannen begynner tidlig på jobb, er jeg som må levere barna. Motivasjonen for å ta gutten ut er også pga økonomi. Men også pga jeg ønsker å se barnet mitt. Jeg får ikke tiden igjen. De vokser fort. Jeg ønsker å gå i åpen barnehage og gå tur osv. Tror vi skal prøve å ta permisjon fra bhg. Har rett på kontantstøtte da? Hi Anonymkode: 78dfd...603
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2018 #28 Skrevet 13. oktober 2018 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: I stedet for å svare en og en så svarer jeg her: Barnehagen tilbyr ikke halv plass desverre. Har spurt de 😔 Dere foreslår korte dager, men det er jo da det blir utrolig tungvint med levering. Må først levere eldste på skolen (1 klasse). For så reise hjem, vente for så å levere i barnehagen. Dagen kommer til å bestå i henting og levering. Jeg er ikke alene, men mannen begynner tidlig på jobb, er jeg som må levere barna. Motivasjonen for å ta gutten ut er også pga økonomi. Men også pga jeg ønsker å se barnet mitt. Jeg får ikke tiden igjen. De vokser fort. Jeg ønsker å gå i åpen barnehage og gå tur osv. Tror vi skal prøve å ta permisjon fra bhg. Har rett på kontantstøtte da? Hi Anonymkode: 78dfd...603 Hva med å prøve en uke eller 2 først? Så får du se hvordan det går før du bestemmer deg? Anonymkode: 589fd...00b
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2018 #29 Skrevet 13. oktober 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva med å prøve en uke eller 2 først? Så får du se hvordan det går før du bestemmer deg? Anonymkode: 589fd...00b Ja. Det var lurt 😊 Anonymkode: 78dfd...603
ulenissen Skrevet 13. oktober 2018 #30 Skrevet 13. oktober 2018 Synes dette høres ut som en dårlig ide. Barnet ditt har allerede fått en tilknytning i barnehagen, selv om det kunn er snakk om noen måneder. Og barn på 11/2 år har faktisk behov for kontakt med andre barn. Det var ikke vanlig med barnehage for de minste for 15år siden, men det er det faktisk i dag! Det vil si at for 15år siden var flere små hos dagmamma ( det hadde jeg ikke våget, men de fikk da sosial kontakt med andre små barn her også) og det var flere hjemme med små barn sånn at barna fikk lekekamerater i tillegg vet du ikke hvilket barn som er i magen. Dersom det er et krevende barn som er mye våken på natten, ammer ofte, kolikk osv blir det ikke mye overskudd til storebror... Da kan det være mye bedre for dere alle tre at han er i barnehagen, så kan han heller få fri innimellom når du har overskudd. og må du levere/hente på skolen så tar du barnehagebarnet samtidig. du har foresten bare ca 6mnd med kontantstøtte. Ikke sikkert du får plass når du vil, der du vil når du skal ha barnehage ingen. Og barnet ditt må i tillegg ha enda en ny tilknyttnings periode. Mye nytt (barnehage, småsøsknene, barnehage) på kort tid...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå