Gå til innhold

Denne? Vi skal flytte!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan man kan sove uten noe foran vinduer på soverom

Anonymkode: 95f7c...7b0

Skrevet

Det synes jeg var et uteolig flott hus! Litt dyrt, naboene er litt for tett på, ellers veldig bra!!

Anonymkode: acc64...ca2

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke vanlig at utbygger henger opp gardiner på nye hus som er til salgs, det ville jo ha vært meningsløst

Anonymkode: 89b34...a4a

Skrevet

Nei, nesten null hage, naboer helt oppå og inni huset var det deprimerende. Spes kjøkkenet og stua, så mørkt og livløst. Hadde aldri i verden betalt den summen for det greiene der. Har du seriøst 23 mill å bruke på hus så hadde jeg absolutt valgt noe annet med bedre plass og mere lys.

Anonymkode: 62e63...a30

Skrevet

Mørkt og trist hus, ville aldri hatt dette

Anonymkode: 361aa...50b

Skrevet

Nydelig hus, men hvordan kan noen ha råd til dette? 23 mill?! Hva tjener dere?

Anonymkode: 0b4a4...d10

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

I sånne minimalistiske hus er det vel ikke vanlig med gardiner, det er sånne motordrevne plissegardiner som er gjemt inni karmen o.l. som blir brukt?

Anonymkode: 0ac1f...4d7

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nydelig hus, men hvordan kan noen ha råd til dette? 23 mill?! Hva tjener dere?

Er jo ganske mange mennesker i dette landet som har råd til ett slikt hus da. To med høy lønn, kanskje bedriftseiere i en suksessfull bedrift. Solgt ut familiebedriften for en god sum. Arvet penger. Kan jo også være kombinasjoner av alle disse tingene. Selger man familiehytta si på Hvaler eller Tjøme for 10-15 mill som var gjeldfri så hjelper jo det også godt på 😀 

Skrevet
8 minutter siden, MrGoodMan skrev:

Er jo ganske mange mennesker i dette landet som har råd til ett slikt hus da. To med høy lønn, kanskje bedriftseiere i en suksessfull bedrift. Solgt ut familiebedriften for en god sum. Arvet penger. Kan jo også være kombinasjoner av alle disse tingene. Selger man familiehytta si på Hvaler eller Tjøme for 10-15 mill som var gjeldfri så hjelper jo det også godt på 😀 

Da tror jeg at jeg ville kjøpt et (omtrent) identisk hus en liten halvtime utenfor Oslo til 5 mill, satt resten av pengene i fond, jobbet 50% resten av livet, reist jorda rundt, og levd livet istedet.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da tror jeg at jeg ville kjøpt et (omtrent) identisk hus en liten halvtime utenfor Oslo til 5 mill, satt resten av pengene i fond, jobbet 50% resten av livet, reist jorda rundt, og levd livet istedet.

De fleste som har slike summer penger har det jo fordi de elsker jobben sin og den er en stor del av deres identitet da, de kunne ikke tenke seg å jobbe mindre ;)

Skrevet

23 mill og så har jeg naboen rett i trynet? Huset er tidriktig, men det betyr jo at rommene er veldig mørke, det er jo det store akkurat nå. Jeg liker ikke det. Spesielt nå når vinteren nærmer seg, da blir det jo nesten deprimerende å ha det mørkt inne i tillegg.

Ønsker man ikke hage (som her), da kan man like godt flytte i leilighet og slippe snømåking og maling.

Ikke verdt pengene dette her.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Folk prioriterer ulikt :) Men så er jo prisene i f.eks Oslo helt på trynet uansett om vi snakker liten leilighet eller stort hus. 3-4-5 millioner for en liten leilighet utenfor sentrum syns jeg er drøyt. Her jeg bor så får du vel en svær enebolig med dobbeltgarasje og steinbelagt gårdsplass for den prisen 😂

Skrevet

Nitrist og deprimerende

Anonymkode: bd1c7...ffb

Skrevet

Vi får rundt 14 millioner hvis vi selger leiligheten vår, ja vi ser rett over til naboene over gata, men jeg ville ikke drømme om å flytte til bygda, grøss

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi får rundt 14 millioner hvis vi selger leiligheten vår, ja vi ser rett over til naboene over gata, men jeg ville ikke drømme om å flytte til bygda, grøss

Bra vi er forskjellige, tenker jeg. Jeg kunne aldri bodd i Oslo, med all den forurensing, kriminalitet, og støy som finnes der. Kafeer og butikker får man «på bygda» og, med umiddelbar nærhet til marka, frisk luft og fornuftige priser på boliger. Men hver sin lyst, og det er bra.

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bra vi er forskjellige, tenker jeg. Jeg kunne aldri bodd i Oslo, med all den forurensing, kriminalitet, og støy som finnes der. Kafeer og butikker får man «på bygda» og, med umiddelbar nærhet til marka, frisk luft og fornuftige priser på boliger. Men hver sin lyst, og det er bra.

Er litt lei av dere som dømmer Oslo etter å ha gått en tur på Karl Johans gate og lest VG. Jeg har bodd i Oslo hele livet og har aldri vært utsatt for noe kriminelt, forurensning er på vei med da flere sykler og kjører el-bil, stille og rolig er det der vi bor også. Jeg kan gå til Bygdøy på 15 minutter hvor det er skog og strand, vandre gjennom Frognerparken og ned vakre Frognerdalen eller gjennom den engelske park, ta banen en kort tur til Nordmarka hvor jeg kan gå time etter time i stille natur. I tillegg kan jeg velge og vrake i kinoer, teater, opera, restauranter, utesteder, konserter osv. Og alt kun en rusletur eller trikketur unna. 

Skrevet

Jeg tror faktisk ikke på at familier som vurderer boliger i den prisklassen spør om råd om det på et mammaforum. 

Anonymkode: 85fa2...a07

Skrevet

Huset er jo på en måte fint og det kan jo gjøres mer personlig. Selv om det er langt fra mitt drømmehus kan jeg godt forstå at det vil være perfekt for en del andre.

Anonymkode: 35099...946

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er litt lei av dere som dømmer Oslo etter å ha gått en tur på Karl Johans gate og lest VG. Jeg har bodd i Oslo hele livet og har aldri vært utsatt for noe kriminelt, forurensning er på vei med da flere sykler og kjører el-bil, stille og rolig er det der vi bor også. Jeg kan gå til Bygdøy på 15 minutter hvor det er skog og strand, vandre gjennom Frognerparken og ned vakre Frognerdalen eller gjennom den engelske park, ta banen en kort tur til Nordmarka hvor jeg kan gå time etter time i stille natur. I tillegg kan jeg velge og vrake i kinoer, teater, opera, restauranter, utesteder, konserter osv. Og alt kun en rusletur eller trikketur unna. 

Det blir jo litt som man ser glasset som halvtomt eller halvfullt.

Mitt inntrykk av Oslo er ikke av det mest positive. (Og joda, jeg bodde i byen i litt over to år, så jeg vet hvordan det er. I tillegg bor jeg nå en liten halvtime unna med buss, 22 minutter med tog, så jeg er ikke heeeelt på viddene heller.) Helt enig med deg at mange steder er helt nydelige, men likevel - for meg - veier det ikke opp for det negative. Når man da i tillegg kan få en enebolig på 200 kvm til 5 mill her, blir valget enkelt.

Jeg bare fatter ikke at folk tør å legge så himla mye penger i bolig, eller ta opp lån til det, når man kan få det samme rett utenfor bygrensene til 1/5 av prisen. 

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå er det ikke sikkert vi bare har gått en tur på Karl Johan da..

Jeg har bodd og jobbet i Oslo i flere år, og synes det var helt topp da jeg var i 20-årene og bare hadde meg selv å tenke på.

Jeg kunne likevel ikke tenke meg å bo der hverken som småbarnsmor, mor til tenåringer eller som gammel. Så jeg har flyttet vekk fra byen.

Men jeg har ingen problemer med å skjønne at noen tenker annerledes enn meg, at noen velger annerledes enn meg. Jeg dømmer overhodet ingen selv om jeg ikke kunne tenke meg det selv.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bor drøyt 1 1/2 time utenfor Oslo, og et slikt hus får du ikke for bare 5 mill her. For et år siden gikk et lignende hus for 10 mill. Med litt mer ugunstig plassering må du vel ut med 7 mil +, men da er materialvalgene og kjøkkeninnredning av den billigere sorten.   

Hadde absolutt kunne bodd slik til, hadde jeg hatt ett barn mindre. Og hadde jeg hatt min 23 mill, kunne jeg betalt noen for å male det i farger jeg liker. 

Anonymkode: 23e11...52c

Skrevet

Jeg synes det var litt billig. Ville vært bekymret for at naboene skulle snakke om meg som stakkarslig eller noe sånt..... 😅😅

Anonymkode: 22271...5a4

Skrevet

Flott hus, trenger litt lys maling og noe ordentlig materiale i stedet for de iskalde gipsveggene, men hadde jeg hatt 23 mill å kjøpe hus for, så tror jeg også det hadde gått an å finne noen tusenlapper til å gjøre veggene levelige. 

Men ellers takk, jeg trenger ikke å bo på et frimerke av en tomt, eller med naboene så nært at de kan se om jeg har te eller kaffe i koppen. 

Anonymkode: 3a658...572

Skrevet

Ville aldri bodd med så få og små vinduer, for meg er naturlig lys kanskje det viktigste med bolig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...