Gå til innhold

Du som har peiling på slanking..

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt, all slanking handler jo om å brenne mer enn du tar inn. 

Nå var det snakk om hi der hun trener og ikke oppnår resultater. Siden hun åpenbart spiser lite så kan lengre kardioøkter være løsningen. Det var det for meg, men klart, de siste kiloene er alltid de seigeste å få av. 😊

Anonymkode: 1342e...e6b

Men hun har jo bare holdt på i 2 uker. Det er alt for kort tid til å konstatere at det ikke fungerer.

Anonymkode: 19a07...8b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

1300?? Det var lite. Jeg ligger på 1750 uten trening. Da skal jeg gå ned 0,5 kg i uka. 

Nå har jeg gått ned fem kilo på seks uker (de to første gikk første uka, vannvekt) 

Nå har jeg nådd et platå der den står rolig. Ikke gått ned på en uke. Angående trening så sier du styrke, hva slags styrke? Kjernemuskulaturen eller vekttrening? Styrke bygger jo muskler. Jeg bygger muskler veldig fort, så jeg trener aldri det. Jeg trener mye kardio, spenst og kjernemuskulatur, jeg vil ikke ha store muskler. 

Jeg får lov å trene igjen snart, da blir det mye kardio. Ved kardio må du trene ganske lenge før du begynner å brenne på fettreservene lærte jeg en gang. Mener de sa mellom 60-70 min med middels intensitet. 

Jeg trener step 55 med høy intensitet samt step/styrke 55 hvor vi kjører intervaller med kardio på step og styrkeøvelser i veksel.

Gratulerer med god fremgang! Jeg fikk liksom 1300 anbefalt på Vektklubben, så jeg har fulgt det.. Men det er klart at når jeg i tillegg legger til trening så er det enkelte dager hvor det står at jeg har 5-600 kcalorier igjen å spise. Men det står at det er valgfritt å spise ekstra de dagene man trener.

HI

Anonymkode: 93d7e...2a3

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg trener step 55 med høy intensitet samt step/styrke 55 hvor vi kjører intervaller med kardio på step og styrkeøvelser i veksel.

Gratulerer med god fremgang! Jeg fikk liksom 1300 anbefalt på Vektklubben, så jeg har fulgt det.. Men det er klart at når jeg i tillegg legger til trening så er det enkelte dager hvor det står at jeg har 5-600 kcalorier igjen å spise. Men det står at det er valgfritt å spise ekstra de dagene man trener.

HI

OK. Da har du fått hjelp til å regne ut. Du velger da å gå ned 1 kg i uka da?

Du må gi det tid, og spis riktige karbohydrater. Lavkarbobrødet er godt, bytt ut til fullkorn. Min regel er at maten skal være så lite bearbeidet som mulig. Altså raffinerte matvarer unngår jeg. 

Synes fortsatt 1300 var lite jeg da. 😂😂😂

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

OK. Da har du fått hjelp til å regne ut. Du velger da å gå ned 1 kg i uka da?

Du må gi det tid, og spis riktige karbohydrater. Lavkarbobrødet er godt, bytt ut til fullkorn. Min regel er at maten skal være så lite bearbeidet som mulig. Altså raffinerte matvarer unngår jeg. 

Synes fortsatt 1300 var lite jeg da. 😂😂😂

Jeg kan regne ut på ny for å dobbeltsjekke.

Men det viktigste tror jeg er den bevisstgjøringen man får av å registrere mat. Jeg har jo ikke følt at jeg har spist mye i det hele tatt tidligere. Men for eksempel:

Når jeg har spist havregryn til frokost eller kvelds tidligere har jeg fylt bollen. Når jeg nå veide opp havregrynet stoppet jeg på 80 gram, og da var skålen knapt halvfull. Når jeg registrerte det med 2 dl melk inne i appen så poppet det opp at jeg hadde spist 400 kcal, og jeg hadde dermed sprengt "frokostbudsjettet" 

Da kan jeg tenke meg at jeg har fått i meg veldig mange kcalorier som jeg ikke har ofret en tanke tidligere..

Etter en tid med veiing av mat vil jeg kunne gå tilbake til å spise uten å veie maten, men med et litt mer realistisk syn på hva "mye" er av de ulike matsortene

HI

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan regne ut på ny for å dobbeltsjekke.

Men det viktigste tror jeg er den bevisstgjøringen man får av å registrere mat. Jeg har jo ikke følt at jeg har spist mye i det hele tatt tidligere. Men for eksempel:

Når jeg har spist havregryn til frokost eller kvelds tidligere har jeg fylt bollen. Når jeg nå veide opp havregrynet stoppet jeg på 80 gram, og da var skålen knapt halvfull. Når jeg registrerte det med 2 dl melk inne i appen så poppet det opp at jeg hadde spist 400 kcal, og jeg hadde dermed sprengt "frokostbudsjettet" 

Da kan jeg tenke meg at jeg har fått i meg veldig mange kcalorier som jeg ikke har ofret en tanke tidligere..

Etter en tid med veiing av mat vil jeg kunne gå tilbake til å spise uten å veie maten, men med et litt mer realistisk syn på hva "mye" er av de ulike matsortene

HI

Det er ikke rart at du sprengte frokostbudsjettet ditt med det, for 80 g havregryn er ganske mye mat, det er dobbel porsjon. Jeg slanker meg og bruker Grete Roehde sine sider. Spiser havregryt til frokost hver dag, bruker 40 g

Anonymkode: b70a5...dc5

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke rart at du sprengte frokostbudsjettet ditt med det, for 80 g havregryn er ganske mye mat, det er dobbel porsjon. Jeg slanker meg og bruker Grete Roehde sine sider. Spiser havregryt til frokost hver dag, bruker 40 g

Jeg har nok bare en stor skål 😃 Poenget var hovedsakelig at det er mye man får i seg uten å tenke seg om. Jeg var ikke stappmett etter den porsjonen på 80 g så jeg kunne glatt ha kjørt i meg en større posjon hvis jeg ikke veide maten og var bevisst på det.. 

HI

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har nok bare en stor skål 😃 Poenget var hovedsakelig at det er mye man får i seg uten å tenke seg om. Jeg var ikke stappmett etter den porsjonen på 80 g så jeg kunne glatt ha kjørt i meg en større posjon hvis jeg ikke veide maten og var bevisst på det.. 

HI

Det er veldig sant, jeg har fått meg endel aha opplevelser ved å veie å loggføre maten min. Spesielt når det gjelder olje og smør, det drar på kalorier ekstremt fort

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...