Gå til innhold

Du som har peiling på slanking..


Anbefalte innlegg

Skrevet

I to uker nå så har jeg fått fart på treninga med step/styrke/høypuls annenhver dag. Jeg har også endret kosthold og registrerer det jeg spiser i Vektklubben hver dag. Har en meny på 1300 kcal der, og ligger aldri over, heller under. 

Har kuttet brød og potet/pasta og spiser rent kjøtt med salat, omelett, suppe osv.

Men vekta står bom still 😳

Gjør jeg feil? Eller er dette vanlig? Motiverende er det i alle fall ikke.. 

Anonymkode: 93d7e...2a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du spiser for lite!!!

Anonymkode: 30f80...f4a

Skrevet

Du trener mye! Det øker jo muskelmassen. Legg vekk badevekta og ta mål i stedet. Men hva med å ikke trene hver dag, legg opp til trening 3-4 ganger per uke og heller øk hverdagsaktiviteten; eks gå i stedet for å ta bussen, gå trapper, sykle tur med barna etc..

Nå vet jeg ikke utgangsvekta di, men å ligge på et minimum som du gjør er ikke så lurt da det ender opp med å at du sprekker...spis mer, kanskje 1500-1600.

Skrevet

Mange ting som kan spille inn her....

Hvor mye har du å ta av, jo mindre du har ekstra jo vanskeligere er det å slanke seg

Husker du å registrere alt, mange glemmer at de spiser litt av barnas tallerken, har i seg noen sukkertøy osv

Registrerer du all drikke, masse kalorier om du drikker kaffedrikker e.l, og hva med proteindrikker e.l. på trening?

Anonymkode: eef02...1cf

Skrevet

Det er ganske vanlig. Å bygge muskler tar lang tid. Det er ikke det du ser på vekta, men når du trener ganske hardt binder kroppen din mer vann i et par dager.

Bare fortsett som du gjør hvis du trenger å gå ned i vekt. Sansynlig vis vil du snart begynne å gå ned knapt 0 5 kg pr uke.

Anonymkode: 19a07...8b3

Skrevet

Bra tips over her om å måle istedenfor badevekta. Jeg brukte dog begge deler når jeg gikk ned 21 kg i fjor høst

Skrevet

Kroppen går i sparemodus. Den tror du er i en slags krise, og holder på fettet. Spis mer, og tren litt mindre, ellers kommer du til p sprekke som en ballong. Husk at du skal klare å leve med endringene dine, slik du holder på nå, kan aldri holde.

Anonymkode: 88d6e...fec

Skrevet
16 minutter siden, TinaK 1990 skrev:

Du trener mye! Det øker jo muskelmassen. Legg vekk badevekta og ta mål i stedet. Men hva med å ikke trene hver dag, legg opp til trening 3-4 ganger per uke og heller øk hverdagsaktiviteten; eks gå i stedet for å ta bussen, gå trapper, sykle tur med barna etc..

Nå vet jeg ikke utgangsvekta di, men å ligge på et minimum som du gjør er ikke så lurt da det ender opp med å at du sprekker...spis mer, kanskje 1500-1600.

Tusen takk for svar  og tips 😊

Trener annenhver dag, ikke hver dag 😊

Jeg la inn data på Vektklubben og endte med en meny på 1300.. opplever ikke å være sulten heller..

Jeg er 174 høy og 77 kg. Målet er 68-69 kg 😊

HI

 

Anonymkode: 93d7e...2a3

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mange ting som kan spille inn her....

Hvor mye har du å ta av, jo mindre du har ekstra jo vanskeligere er det å slanke seg

Husker du å registrere alt, mange glemmer at de spiser litt av barnas tallerken, har i seg noen sukkertøy osv

Registrerer du all drikke, masse kalorier om du drikker kaffedrikker e.l, og hva med proteindrikker e.l. på trening?

Anonymkode: eef02...1cf

Ja, jeg er nøye ned registrering og spiser ikke mellom måltider. Drikker kun vann og kaffe 😊

174 høy og 77 kg med målbinde å gå ned til 68-69 kg.

Jeg har i det siste fått opp fra 74 til 77 kg. Ikke så mange kilo, men det gar blitt et hopp i buksestørrelse fra 42 til 44. Fatter ingenting.. Fikk døra skikkelig i trynet når jeg dro på shopping for et par uker siden.. 

Det skal sies at jeg til tross for at velten står stille føler meg mye bedre og ikke så «kvapsete» men når jeg ser at vekta er stille så lurer jeg på om det bare er psykisk. 

HI

Anonymkode: 93d7e...2a3

Skrevet

Viktig å huske på at gevinsten for å være flink kommer litt i etterkant også. Jeg kan være kjempe flink i for eksempel 1 uke og ved veiing har jeg ikke gått ned noe, men brått uken etter er en hel kilo vekk. 

Det er også utrolig mye å si hvor i syklusen din du er, jeg går opp 1,5 kilo ca før mens. Også om du har spist et salt måltid.

Med det kaloriinntaket inkl trening går du garantert ned 😃 

 

Skrevet

Du trenger energi i form av karbohydrater når du trener så mye. Grovt brød, grov pasta, potet - du burde ikke gå på lavkarbo når du trener så mye.

Sannsynligvis tror kroppen din at det er krise og den sparer på fettet. 1300 kcal er altfor lite når du trener så mye. Ta kontakt med en ernæringsfysiolog som kan hjelpe deg. Mange pt som også har bachelorgrad i ernæring og som er dyktige på dette feltet 

Anonymkode: a215f...f24

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du trenger energi i form av karbohydrater når du trener så mye. Grovt brød, grov pasta, potet - du burde ikke gå på lavkarbo når du trener så mye.

Sannsynligvis tror kroppen din at det er krise og den sparer på fettet. 1300 kcal er altfor lite når du trener så mye. Ta kontakt med en ernæringsfysiolog som kan hjelpe deg. Mange pt som også har bachelorgrad i ernæring og som er dyktige på dette feltet 

Anonymkode: a215f...f24

Takk for tips. Det kunne nok være lurt å få litt hjelp. Målet er jo å finne et kosthold jeg kan leve med. Men hadde lyst til å ha en liten boost først for så å stabilisere

😊 HI

Anonymkode: 93d7e...2a3

Skrevet

Jeg er også  på vektklubb. Startvekten min var 80,4 og jeg skal ned til ca 60 kgs. Jeg skal spise litt under 1500 kalorier om dagen og da går jeg ned ca halv kilo i uka. Trener lite, men vekten går likevel nedover.

Anonymkode: 3cbd7...1c3

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er også  på vektklubb. Startvekten min var 80,4 og jeg skal ned til ca 60 kgs. Jeg skal spise litt under 1500 kalorier om dagen og da går jeg ned ca halv kilo i uka. Trener lite, men vekten går likevel nedover.

Anonymkode: 3cbd7...1c3

Så flott!! Lykke til 😁😁 Deilig når man merker at det funker! ( Kan jeg tenke meg 😂😂😂)

HI

Anonymkode: 93d7e...2a3

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kroppen går i sparemodus. Den tror du er i en slags krise, og holder på fettet. Spis mer, og tren litt mindre, ellers kommer du til p sprekke som en ballong. Husk at du skal klare å leve med endringene dine, slik du holder på nå, kan aldri holde.

Anonymkode: 88d6e...fec

Det er bare en myte. Forbrenningen synker når vekten går ned, men det tar lang tid. Du merker ikke noe til det etter 2 uker.

Anonymkode: 19a07...8b3

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så flott!! Lykke til 😁😁 Deilig når man merker at det funker! ( Kan jeg tenke meg 😂😂😂)

HI

Anonymkode: 93d7e...2a3

Det er det :)  veier meg hver mandag og har gått ned 5 kgs siden begynnelsen av august :)

Anonymkode: 3cbd7...1c3

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er det :)  veier meg hver mandag og har gått ned 5 kgs siden begynnelsen av august :)

Anonymkode: 3cbd7...1c3

Råbra! :D

Begynte du å gå ned med en gang?

Tar gjerne imot tips!

HI

Anonymkode: 93d7e...2a3

Skrevet

1300?? Det var lite. Jeg ligger på 1750 uten trening. Da skal jeg gå ned 0,5 kg i uka. 

Nå har jeg gått ned fem kilo på seks uker (de to første gikk første uka, vannvekt) 

Nå har jeg nådd et platå der den står rolig. Ikke gått ned på en uke. Angående trening så sier du styrke, hva slags styrke? Kjernemuskulaturen eller vekttrening? Styrke bygger jo muskler. Jeg bygger muskler veldig fort, så jeg trener aldri det. Jeg trener mye kardio, spenst og kjernemuskulatur, jeg vil ikke ha store muskler. 

Jeg får lov å trene igjen snart, da blir det mye kardio. Ved kardio må du trene ganske lenge før du begynner å brenne på fettreservene lærte jeg en gang. Mener de sa mellom 60-70 min med middels intensitet. 

 

Anonymkode: 1342e...e6b

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

1300?? Det var lite. Jeg ligger på 1750 uten trening. Da skal jeg gå ned 0,5 kg i uka. 

Nå har jeg gått ned fem kilo på seks uker (de to første gikk første uka, vannvekt) 

Nå har jeg nådd et platå der den står rolig. Ikke gått ned på en uke. Angående trening så sier du styrke, hva slags styrke? Kjernemuskulaturen eller vekttrening? Styrke bygger jo muskler. Jeg bygger muskler veldig fort, så jeg trener aldri det. Jeg trener mye kardio, spenst og kjernemuskulatur, jeg vil ikke ha store muskler. 

Jeg får lov å trene igjen snart, da blir det mye kardio. Ved kardio må du trene ganske lenge før du begynner å brenne på fettreservene lærte jeg en gang. Mener de sa mellom 60-70 min med middels intensitet. 

 

Anonymkode: 1342e...e6b

Det har ikke noe å si om du brenner fett direkte eller om du brenner karbohydrater. Det er totalen som betyr noe. Kroppen justerer for fett og karbohydrater etterpå.

Anonymkode: 19a07...8b3

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det har ikke noe å si om du brenner fett direkte eller om du brenner karbohydrater. Det er totalen som betyr noe. Kroppen justerer for fett og karbohydrater etterpå.

Anonymkode: 19a07...8b3

Godt mulig det men det fikk jeg nå beskjed om av min PT da jeg trente til noe og måtte ned to kg. 

Anonymkode: 1342e...e6b

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det har ikke noe å si om du brenner fett direkte eller om du brenner karbohydrater. Det er totalen som betyr noe. Kroppen justerer for fett og karbohydrater etterpå.

Anonymkode: 19a07...8b3

En annen ting er at mange av oss ikke forbrenner mer enn ca 1700 kcal om dagen uten trening. Jeg er omtrent så stor som hi og har det som normalforbrenning.

Anonymkode: 19a07...8b3

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En annen ting er at mange av oss ikke forbrenner mer enn ca 1700 kcal om dagen uten trening. Jeg er omtrent så stor som hi og har det som normalforbrenning.

Anonymkode: 19a07...8b3

En gjennomsnittlig kvinne trenger rundt 2000 kalorier per dag. Noen trenger mindre. Du gjør åpenbart det. Dere kan ha forskjellig forbrenning selvom dere er like store. 

HI, hvordan har du regnet deg frem til kaloribehovet ditt?

Viktig å spise nok også, for å holde deg sunn. At man ikke går ned i helt fordi man spiser for lite er jo merkelig å si. Da burde ikke de med spiseforstyrrelse gått ned. 

Anonymkode: 1342e...e6b

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Godt mulig det men det fikk jeg nå beskjed om av min PT da jeg trente til noe og måtte ned to kg. 

Anonymkode: 1342e...e6b

Å brenne fett er trekvart og det å "lære kroppen å brenne fett under trening" kan være veldig positivt for å holde ut lengre. Fettreservene er større enn karbohydratlagrene og det er vanlig å gå tom for karbohydrater etter 1 -1,5t ganske hard trening. Da vil prestasjonsnivået synke drastisk. Jo mer fett kroppen brenner under trening jo lengre holder karbohydratlageret og du holder ut lengre.  

Å trene slik at du brenner fett vil gjøre at du du holder ut lengre og dermed forbrenner mer totalt. Sånn sett er det viktig å venne seg til trening som øker fettforbrenningen, men når det gjelder vektnedgang er det totalt antall kalorier som teller.

Anonymkode: 19a07...8b3

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å brenne fett er trekvart og det å "lære kroppen å brenne fett under trening" kan være veldig positivt for å holde ut lengre. Fettreservene er større enn karbohydratlagrene og det er vanlig å gå tom for karbohydrater etter 1 -1,5t ganske hard trening. Da vil prestasjonsnivået synke drastisk. Jo mer fett kroppen brenner under trening jo lengre holder karbohydratlageret og du holder ut lengre.  

Å trene slik at du brenner fett vil gjøre at du du holder ut lengre og dermed forbrenner mer totalt. Sånn sett er det viktig å venne seg til trening som øker fettforbrenningen, men når det gjelder vektnedgang er det totalt antall kalorier som teller.

Anonymkode: 19a07...8b3

Selvsagt, all slanking handler jo om å brenne mer enn du tar inn. 

Nå var det snakk om hi der hun trener og ikke oppnår resultater. Siden hun åpenbart spiser lite så kan lengre kardioøkter være løsningen. Det var det for meg, men klart, de siste kiloene er alltid de seigeste å få av. 😊

Anonymkode: 1342e...e6b

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En gjennomsnittlig kvinne trenger rundt 2000 kalorier per dag. Noen trenger mindre. Du gjør åpenbart det. Dere kan ha forskjellig forbrenning selvom dere er like store. 

HI, hvordan har du regnet deg frem til kaloribehovet ditt?

Viktig å spise nok også, for å holde deg sunn. At man ikke går ned i helt fordi man spiser for lite er jo merkelig å si. Da burde ikke de med spiseforstyrrelse gått ned. 

Anonymkode: 1342e...e6b

Det er akkurat det. Det kan derfor godt hende hi aldeles ikke spiser for lite.

Anonymkode: 19a07...8b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...