Gå til innhold

Hunden vår har bitt noen: (

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi så ikke hva som skjedde siden den var løs i skogen. Han som ble bitt hadde vistnok tatt tak i halsbåndet der tlf nr stod. Jeg har barn og vil ikke ha en agressiv hund i huset. Jeg tør ikke gå tur med den lenger da den er sterk og jeg klarer ikke håndtere den. Er samboeren som stort sett går tur og ville ha hund. Når jeg går tur med den, går jeg langt rundt hvis det kommer joggere eller andre hunder.. hunden hopper mot de og bjeffer og busten reiser seg. Hva ville dere gjort? Vi så som sagt ikke hva som skjedde, men jeg har fått nok av hele bikkja...er bare snill mot oss..kan ta bein ut av munnen osv.. men jeg vil ikke bare sitte å vente på at den biter en av barna. Synes samtidig det er vanskelig.. samboeren er jo glad i denne hunden og vil ikke kvitte seg med den. Trenger sårt tips

Anonymkode: 9dab5...e5e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den skal så klart avlives. Løs i skogen? Ja jeg vet båndtvang er over men når du ikke rår med hunden i bånd så er neppe uten bånd en god ide. 

Anonymkode: a2d63...25a

Skrevet

Du kan ihvertfall ikke la hunden gå løs.

Skrevet

en slik hund skal aldri gå løs. Galskap. At den bet kan jo være at den ble holdt igjen og forsøkte vri seg løs, da bruker de gjerne munnen for å få vekk hånden. Var det stor skade da? Hva sa vedkommende? Var det et agressivt angrep? Er dere riktig uheldig kan dette få etterspill om den bet feil person. 

Slik du beskriver hunden høres den ikke direkte farlig ut. Ulempen er at når de har bitt en gang kan det for noen bli en lavere terskel for å bite igjen. Jeg som deg hadde følt meg utrygg på å ha den rundt barna om det VAR et agresivt angrep. 

Anonymkode: baab5...7ae

Skrevet

Er jakthund.. den har aldri bitt før..

Skrevet

Den bør avlives. Han den først bitt biter den igjen! 

Anonymkode: 76097...72e

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den skal så klart avlives. Løs i skogen? Ja jeg vet båndtvang er over men når du ikke rår med hunden i bånd så er neppe uten bånd en god ide. 

Jeg hadde aldri sluppet den løs..samboer håndterer den men jeg sliter..

Skrevet

Hvorfor går en slik hund løs alene? 

Den må avlives, tenk om den plutselig skambiter et barn?

Anonymkode: 18c56...586

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er jakthund.. den har aldri bitt før..

At du har en jakthund betyr fortsatt ikke at du kan la den løpe løs annet enn faktisk på jakt. At det ikke er båndtvang betyr bare at du ikke er pålagt et fysisk bånd - du skal ha nøyaktig like god kontroll på den.

Skrevet

Avliv

Anonymkode: a1688...5d6

Skrevet

Å fy fan har nettopp selv skrevet et innlegg om hunden til mannen..håper ikke noen tror at ditt innlegg hi er mitt 😂 ironisk nok så er den hunden jeg også skrev om jakthund selv om jeg ikke har nevnt det i innlegget mitt. Å nå ble jeg bare enda mer bekymret mtp at vi har baby..og denne hunden hannes har heller aldri bitt noen..fan altså. Nei avliv

Anonymkode: 50273...e0e

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å fy fan har nettopp selv skrevet et innlegg om hunden til mannen..håper ikke noen tror at ditt innlegg hi er mitt 😂 ironisk nok så er den hunden jeg også skrev om jakthund selv om jeg ikke har nevnt det i innlegget mitt. Å nå ble jeg bare enda mer bekymret mtp at vi har baby..og denne hunden hannes har heller aldri bitt noen..fan altså. Nei avliv

Haha. Så det og har kommentert der: )) stakkars deg... og stakkars meg.. jeg kjenner humøret forandrerseg bare jeg ser hårene på gulve oppi soffaer og overalt..og denne bikkja som jeg absolutt ikke liker eller i ugangspunktet ville ha..blir i dårlig humør 

Skrevet

Hva med å oppsøke noen som har greie på hunder og få reaksjonstestet hunden? Få greie på om dette var et engangstilfelle i en spesiell situasjon eller om bikkja faktisk er farlig? Hvis dere aldri har observert noen aggresjon, synes jeg det blir litt voldsomt å avlive uten å ha undersøkt nærmere. Spesielt når dere ikke vet hva som har skjedd.

Anonymkode: 65fb1...dec

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha. Så det og har kommentert der: )) stakkars deg... og stakkars meg.. jeg kjenner humøret forandrerseg bare jeg ser hårene på gulve oppi soffaer og overalt..og denne bikkja som jeg absolutt ikke liker eller i ugangspunktet ville ha..blir i dårlig humør 

Så du hadde kommentert 😅 helt utrolig at det er flere en meg som er i lignende situasjon! Hva er det med egoismen demmes? Min mann bruker som unnskyldning for å ha hund at han jakter..vel..det skjer 1 gang i året i 2 dager..hva faen liksom..nei versågod bli sinnsyk for det tror jeg jeg også begynner bli 😅 er faktisk så jævlig at jeg håper hunden hans biter noen i skogen her slik at den blir avlivet.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så du hadde kommentert 😅 helt utrolig at det er flere en meg som er i lignende situasjon! Hva er det med egoismen demmes? Min mann bruker som unnskyldning for å ha hund at han jakter..vel..det skjer 1 gang i året i 2 dager..hva faen liksom..nei versågod bli sinnsyk for det tror jeg jeg også begynner bli 😅 er faktisk så jævlig at jeg håper hunden hans biter noen i skogen her slik at den blir avlivet.

Trollet litt for hardt nå eller? Normale folk går ikke og håper at en uskyldig fremmed blir skadet. 

Min det ikke er trolling, du burde virkelig ikke fått barn. Og demmes??? Burde kanskje fullført skolen?

Skrevet

Spør du meg høres dette ut som en utrygg/nervøs hund. Er ikke sikkert angrepet skyldes aggresjon, heller at hunden prøvde å frigjøre seg når en fremmed holdt fast i båndet. Høres ut som toskete oppførsel av han som ble bitt også.

Anbefaler at dere får hjelp til å vurdere/ takle hunden, da den er utrygg rundt fremmede. 

Har man hund, må alle medlemmer av familien lære seg å ta kontroll på dyret!

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Trollet litt for hardt nå eller? Normale folk går ikke og håper at en uskyldig fremmed blir skadet. 

Min det ikke er trolling, du burde virkelig ikke fått barn. Og demmes??? Burde kanskje fullført skolen?

Nei jeg har ikke trollet desverre..er nok helt serriøst. Er i en meget vanskelig situasjon hva angår en hund. Og vet du hva, det siste jeg bryr meg om er stavefeil jeg måtte ha...

Skrevet

Nei, stopp nå, alle sammen. 

Hi forteller at hunden var løs i skogen, og at den beit en mann da han prøvde å ta tak i halsbåndet. For de av dere som ikke kan hund,kan jeg fortelle at det er en helt normal reaksjon av en løshund å forsøke å komme seg løs når den blir fanget av en fremmed. En hund har ikke hender, eller stemme til å prate med, så den biter. Den gjør ikke det fordi den en farlig eller slem, den vil løs fra en fremmed manns grep. Helt normalt.

Og hi. Hvorfor var hunden løs? Du har tydeligvis ikke kontroll på den, så da MÅ den være i bånd. BESTANDIG. 

Man avliver ikke en frisk hund på bakgrunn av det som skjedde. Hvis du ikke vil ha hunden, eller ikke har kontroll på den, omplasser.

Anonymkode: 9a3e3...af6

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, der er båndtvang hele året. Dvs at i vinterhalvåret kan du kun ha den løs hvis du umiddelbart kan kalle den inn til deg. Sjekk loven!

Anonymkode: e8617...a14

Skrevet

Jakthunder løper løs i skogen med gps sender

Skrevet
3 hours ago, Anonym bruker said:

Vi så ikke hva som skjedde siden den var løs i skogen. Han som ble bitt hadde vistnok tatt tak i halsbåndet der tlf nr stod. Jeg har barn og vil ikke ha en agressiv hund i huset. Jeg tør ikke gå tur med den lenger da den er sterk og jeg klarer ikke håndtere den. Er samboeren som stort sett går tur og ville ha hund. Når jeg går tur med den, går jeg langt rundt hvis det kommer joggere eller andre hunder.. hunden hopper mot de og bjeffer og busten reiser seg. Hva ville dere gjort? Vi så som sagt ikke hva som skjedde, men jeg har fått nok av hele bikkja...er bare snill mot oss..kan ta bein ut av munnen osv.. men jeg vil ikke bare sitte å vente på at den biter en av barna. Synes samtidig det er vanskelig.. samboeren er jo glad i denne hunden og vil ikke kvitte seg med den. Trenger sårt tips

Den høres mannevond ut. Hvorfor går den løs i skogen?

Anonymkode: 478e4...f77

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Den høres mannevond ut. Hvorfor går den løs i skogen?

Anonymkode: 478e4...f77

En jakthund med gps går løs i skogen men med eieren i nærheten

Skrevet

TYPISK at andre hundeeiere kun reagerer på at hunden var løs. Hjelpes. 

Jeg løper i marka og mange hunder er løse der.

Hunden bør selvsagt avlives!! Folk må slutte og menneskeliggjøre dyr, og da spesielt hunder. Den har bitt og slikt er ikke trygt verken rundt barn eller andre! 

Anonymkode: b223b...610

Skrevet

En kollega av meg ble bitt av hund for kort tid siden. Helt uprovosert, den gikk bare til angrep. Min kollega er en hundevant mann, og hunden var i bånd. Personen som holdt hunden hadde tydeligvis ikke kontroll: ble overrasket da hunden angrep og klarte ikke holde igjen. Legen sa at hadde det vært et barn så er det stor sannsynlighet for at barnet ville vært død. Eieren av hunden ønsker ikke å avlive hunden.... Jeg forstår ikke at noen tør å ha en hund som faktisk har bitt noen, jeg syns det er superegoistisk! Og for de som sier at hunden deres er «snill»: det er et DYR, og kan ikke være bare «snill».

Anonymkode: 709e5...d2a

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei jeg har ikke trollet desverre..er nok helt serriøst. Er i en meget vanskelig situasjon hva angår en hund. Og vet du hva, det siste jeg bryr meg om er stavefeil jeg måtte ha...

Stavefeil? Er virkelig ikke noe som heter "demmes".

Anonymkode: a16ce...711

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...