Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2018 #26 Skrevet 5. oktober 2018 Jeg kan ta enkelte dugnader som kreves gjennom fritidsaktiviteter, men enkelte dugnader tar enten pappaen eller jeg sier at jeg ikke kan ta den. 17.mai-dugnadene har heldigvis barnas pappa tatt. Jeg skjønner deg veldig godt. Jeg kan ikke stå i kiosk eller ved en lek, for jeg blir etterhvert helt forvirret av alle mennesker og begynner å oppføre meg som en tilbakestående 😅 får ikke med meg hva folk sier eller gjør, klarer ikke svare på spm etc. Det hender jeg er ærlig ang hvorfor den type dugnad blir vanskelig for meg, men jeg må absolutt se det an ang personen jeg måtte sagt fra til. Og dere som sier "du kan da bake en kake". Oftest holder ikke det altså. Jeg kunne i alle fall ikke sluppet unna med å bare bake kake til 17.mai her. Ikke uten en forklaring på hvorfor det er det eneste jeg kunne bidratt med. Men at mannen stiller er da ikke noe problem hi. Det løser jo alt! Anonymkode: 052a1...be1
Nyttårs barn Skrevet 5. oktober 2018 #27 Skrevet 5. oktober 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg kan ta enkelte dugnader som kreves gjennom fritidsaktiviteter, men enkelte dugnader tar enten pappaen eller jeg sier at jeg ikke kan ta den. 17.mai-dugnadene har heldigvis barnas pappa tatt. Jeg skjønner deg veldig godt. Jeg kan ikke stå i kiosk eller ved en lek, for jeg blir etterhvert helt forvirret av alle mennesker og begynner å oppføre meg som en tilbakestående 😅 får ikke med meg hva folk sier eller gjør, klarer ikke svare på spm etc. Det hender jeg er ærlig ang hvorfor den type dugnad blir vanskelig for meg, men jeg må absolutt se det an ang personen jeg måtte sagt fra til. Og dere som sier "du kan da bake en kake". Oftest holder ikke det altså. Jeg kunne i alle fall ikke sluppet unna med å bare bake kake til 17.mai her. Ikke uten en forklaring på hvorfor det er det eneste jeg kunne bidratt med. Men at mannen stiller er da ikke noe problem hi. Det løser jo alt! Anonymkode: 052a1...be1 Tror du ikke vi andre blir smått tilbakestående på slike arrangement😂😂
MammantilNurket Skrevet 5. oktober 2018 #28 Skrevet 5. oktober 2018 En Sobril og et glass bobler til frokost, så er du fit for fight. Dette fikser du! 😊
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2018 #29 Skrevet 5. oktober 2018 Du er ikke forpliktet til noe. Bare DROPP DET, spør du meg. Anonymkode: f6221...bce
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2018 #30 Skrevet 6. oktober 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Du er ikke forpliktet til noe. Bare DROPP DET, spør du meg. Anonymkode: f6221...bce Helt enig. Ta med deg barnet ditt å gjør noe annet denne dagen,du er ikke forpliktet til å gjøre noe som helst og barnet ditt synes sikkert ikke det gjør noe å gjøre noe annet denne dagen heller. Barnet blir sikkert overlykkelig over å ikke måtte være med på den felles 17.mai-feiringen til våren! Anonymkode: f3d2e...be3
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2018 #31 Skrevet 6. oktober 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Du er ikke forpliktet til noe. Bare DROPP DET, spør du meg. Anonymkode: f6221...bce 17. Mai-dugnad er en feiring som drives av felles innsats. De som ikke dukker opp burde heller ikke få nyte av godene, så da kan jo ikke dette barnet feire 17. Mai med klassen heller da. Eller mener du at alle andre skal stå på for "HI" sitt barn? Å droppe det er ikke et alternativ, altså. Akutt sykdom er en ting, men sykdom man vet om i lange tider i forveien, da kan man enten jobbe med seg selv eller be noen andre steppe inn for HI. Anonymkode: 81417...16a
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2018 #32 Skrevet 6. oktober 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Du er ikke forpliktet til noe. Bare DROPP DET, spør du meg. Anonymkode: f6221...bce meg meg meg, mitt mitt mitt 😎 Anonymkode: 53a3c...860
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2018 #33 Skrevet 6. oktober 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: meg meg meg, mitt mitt mitt 😎 Anonymkode: 53a3c...860 Her er det tydlig du, med den kommentare, som kun klarer å tenke hvordan du selv opplever slikt arbeid. Så den «meg,meg,meg» kommentaren passer i grunn meget godt til deg selv. Hva med å vise litt medfølelse og forståelse? Folk er forskjellige. HI, hva med å reise bort dette året? Da slipper du å forklare så mye. Her jeg bor er alle foreldre med hvert år på 17. Mai feiring mens barna går på barneskolen. Vi har reist bort 2 ganger. Herlig! Ingen i familien liker 17.mai feiring etter vi fikk så mange oppgaver denne dagen. Hva er det som får noen til å tro at alle barn liker det? Personlig syns jeg det er gått alt for langt. Er så mye mas og jag, at en ikke har tid til å være sammen som familie. Nå er vi kommet der, at vi ikke har barn lenger i barneskolealder, så dette året kan det kanskje bli litt koselig igjen. Anonymkode: e9045...e69
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2018 #34 Skrevet 6. oktober 2018 Jeg har hørt mange si at 17 mai er noe av det verste på jord for folk med sosialangst. Så stor trøsteklem til deg🌹 Anonymkode: 4f9d6...f7c
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2018 #35 Skrevet 6. oktober 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Her er det tydlig du, med den kommentare, som kun klarer å tenke hvordan du selv opplever slikt arbeid. Så den «meg,meg,meg» kommentaren passer i grunn meget godt til deg selv. Hva med å vise litt medfølelse og forståelse? Folk er forskjellige. HI, hva med å reise bort dette året? Da slipper du å forklare så mye. Her jeg bor er alle foreldre med hvert år på 17. Mai feiring mens barna går på barneskolen. Vi har reist bort 2 ganger. Herlig! Ingen i familien liker 17.mai feiring etter vi fikk så mange oppgaver denne dagen. Hva er det som får noen til å tro at alle barn liker det? Personlig syns jeg det er gått alt for langt. Er så mye mas og jag, at en ikke har tid til å være sammen som familie. Nå er vi kommet der, at vi ikke har barn lenger i barneskolealder, så dette året kan det kanskje bli litt koselig igjen. Anonymkode: e9045...e69 Hvis man skal delta hvert år i syv år er det sikkert aksept for å droppe et år eller to. Her stiller alle foreldre til fjerdeklassinger. Både mor og far må delta. Alle baker kake, deltar på rigging, selve dagen, og opprydding dagen etter (hver voksen stiller én hel dag til disposisjon, ca 10 timer). Da er arbeidstrykket så stort at det merkes godt om ett foreldrepar er borte. Alle vet om dette, og akkurat denne dagen bør man sørge for å ikke være bortreist. Anonymkode: e5df0...29e
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2018 #36 Skrevet 6. oktober 2018 20 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk for masse gode ord ☺️ Det hjelper faktisk. Mer kun min mann som vet at jeg sliter. Jeg fekk angst etter at barna blei født. Jeg vet at jeg må jobbe med meg selv. Bake kake kan jeg såklart gjøre. Jeg liker å bake. Jeg har ikke skreve noen plass at jeg ikke kan bake slik noen vil frem til ☺️ Mannen har sagt at han kan stille i stede. Eller vere med meg opp. Slik at vi tar med oss sønnen og går opp alle. Det er jo en mulighet og kanskje lettere for meg. Men redd hva dei andre vil tenke om meg da 😞 -Klarer ikke hun møte opp alene- 😐 Hi Anonymkode: 21de3...55c Men hvor står det at det er mor som skal møte? Hvis mannen din kan, så er det selvsagt helt greit! Jeg syns du er modig som planlegger og tar tak nå. Hvis du vil utfordre deg kan du jo sende en mail allerede nå og be om å bli satt på rydding eller oppvask og så kan du ha mannen i beredskap om det blir for mye. Men det er altså helt innafor at far møter på dugnad. Anonymkode: fb835...804
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2018 #37 Skrevet 6. oktober 2018 På 5.10.2018 den 23.41, Nyttårs barn skrev: Tror du ikke vi andre blir smått tilbakestående på slike arrangement😂😂 Joda, sikkert til en viss grad, men ikke like ille nei. Jeg klarer til slutt ikke å se folk, og jeg kjenner dem ikke igjen når de står rett foran meg 🙈 alt blir bare tåke. Anonymkode: 052a1...be1
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2018 #38 Skrevet 7. oktober 2018 Jeg skjønner deg godt, sliter med angst selv og spesielt 17.mai er en forferdelig dag! Jeg virkelig hater den dagen..Jeg bruker flere dager på å "forberede" meg, uten at det hjelper, og etterpå er jeg så sliten at jeg er ute av drift i flere dager etterpå. Jeg er lykkelig over at vi nå er ferdig med pliktårene på barneskolen. Jeg hadde ikke en far som stilte opp på slikt, han gadd ikke. For noen år siden traff jeg en ny mann og han er helt fantastisk når det kommer til å hjelpe meg, og han har vært med på hver eneste ting jeg har måtte igjennom. For det må jo ikke være mor, så lenge noen representerer barnet? Jeg kunne gladelig reist bort den dagen om det var opp til meg, men mitt barn har alltid gledet seg til den dagen og ønsket å være på skolen og på opplegget der, så jeg har klart å komme meg igjennom på et vis. Anonymkode: 57c81...68b
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2018 #39 Skrevet 7. oktober 2018 snakk om og sutre... har man barn stiller man opp på slikt Anonymkode: 2da62...dff
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2018 #40 Skrevet 7. oktober 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: snakk om og sutre... har man barn stiller man opp på slikt Anonymkode: 2da62...dff Snakk om å vise igjen og igjen hvor kort man er... Anonymkode: fb835...804
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå