Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2018 #26 Skrevet 1. oktober 2018 Såg godt ut.🙂. Jeg er ikke så veldig opptatt av helgemat og hverdagsmat, har jeg lyst på Taco på en onsdag så lager jeg det, Samme med lasagne, vil jeg ha det på en lørdag så lager jeg det 🙂 Anonymkode: 35661...bab
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2018 #27 Skrevet 1. oktober 2018 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg må bare si tusen takk for all støtte! Nå ble jeg glad 😊 Fant oppskriften på nett, til deg som lurte. Her er link: https://www.godt.no/oppskrift/2084/lasagne-med-laks-og-spinat Ja, jeg burde vel ikke bry meg, bare blir litt satt ut når folk får seg til å si sånt. Det hadde jeg aldri gjort mot noen andre, i hvert fall.. Anonymkode: a846c...9db Hva var problemet hennes med retten da, ferdiglagede pastaplater? Dette er da en helt topp matrett det Anonymkode: 6e6d8...b89
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2018 #28 Skrevet 1. oktober 2018 Må le av alle disse nedlatende «spiser du lasagne i helgen? Det er jo hverdagskost». Altså den karbofellen der burde ikke være hverdagskost for noen! Dere om det! Anonymkode: a144d...f50
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2018 #29 Skrevet 1. oktober 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg må bare si tusen takk for all støtte! Nå ble jeg glad 😊 Fant oppskriften på nett, til deg som lurte. Her er link: https://www.godt.no/oppskrift/2084/lasagne-med-laks-og-spinat Ja, jeg burde vel ikke bry meg, bare blir litt satt ut når folk får seg til å si sånt. Det hadde jeg aldri gjort mot noen andre, i hvert fall.. Anonymkode: a846c...9db Det vil jeg ha til middag i dag! Anonymkode: 40cb1...74c
MrGoodMan Skrevet 1. oktober 2018 #30 Skrevet 1. oktober 2018 Sånn.... så tar vi alle å stikker finger'n litt ned i jorda og tenker oss om en ekstra gang om hva som betyr noe her i verden. Her i huset kan vi like gjerne spise tomatsuppe, wienerpølser på helga som vi lager Indisk mat fra bunnen av. Litt avhengig av hva man orker og har tid til. Når sluttet folk å bli fornøyde med å bli mette på en matrett man synes er god ? Nei hev deg over slike uttalelser. For hva har dem av betydning for noe som helst ?
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2018 #31 Skrevet 1. oktober 2018 Jeg har mistanke at disse som ser på lasagne som hverdagsmat bruker en pose Toro når de lager det. Når jeg lager lasagne småkoker kjøttsausen i hvert fall en time og sammen med steketid i ovnen tar det minst 1,5 timer å lage. Så mye tid til matlaging bruker jeg ikke på travle ukedager. Anonymkode: a0479...473
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2018 #32 Skrevet 1. oktober 2018 4 hours ago, Anonym bruker said: Er det forskjell på hverdagsmiddag og helgemiddag? Kom gjerne med eksempler. Jeg lager bare det vi har lyst på. Uavhengig av hvilken dag det er... Anonymkode: a4ed1...d28 Jeg og. Anonymkode: 1f364...95d
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2018 #33 Skrevet 1. oktober 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har mistanke at disse som ser på lasagne som hverdagsmat bruker en pose Toro når de lager det. Når jeg lager lasagne småkoker kjøttsausen i hvert fall en time og sammen med steketid i ovnen tar det minst 1,5 timer å lage. Så mye tid til matlaging bruker jeg ikke på travle ukedager. Anonymkode: a0479...473 Det forklarte faktisk en hel del 😆 Jeg klarte ikke i min villeste fantasti å forestille meg hvordan man kan mene at lasagne er hverdagsmat, når det tar minst 3 timer å lage. Hvis jeg skulle lagd det på en ukedag, samtidig som jeg kjører barn til trening, og sjonglerer slitne bhg, som btw ville vært i seng lenge før den maten var ferdig... Det ville jo vært umulig, med mindre man er hjemmeværende eller jobber sterkt(!) redusert. Men om man kjører på med ferdig pakke, så kan man kanskje klare det på en vanlig hverdag 😆 Uansett, som en annen over her sa: lasagne er en karbobombe, så det er helt greit at det er forbeholdt helgene 😅 Anonymkode: 84583...aca
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2018 #34 Skrevet 1. oktober 2018 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det forklarte faktisk en hel del 😆 Jeg klarte ikke i min villeste fantasti å forestille meg hvordan man kan mene at lasagne er hverdagsmat, når det tar minst 3 timer å lage. Hvis jeg skulle lagd det på en ukedag, samtidig som jeg kjører barn til trening, og sjonglerer slitne bhg, som btw ville vært i seng lenge før den maten var ferdig... Det ville jo vært umulig, med mindre man er hjemmeværende eller jobber sterkt(!) redusert. Men om man kjører på med ferdig pakke, så kan man kanskje klare det på en vanlig hverdag 😆 Uansett, som en annen over her sa: lasagne er en karbobombe, så det er helt greit at det er forbeholdt helgene 😅 Anonymkode: 84583...aca I be lasagne er det faktisk ikke så veldig mye karbohydrater det er masse grønnsaker, litt kjøtt og en del ostesaus. 3 lag med lasagneplater på en form som er nesten 10 cm høy gjør det ikke til en karbobombe. Vi spiser godt brød og salat til, men brødet kan man jo droppe om man er redd for karbohydratene. Knallgodt er det i hvertfall Vi pleier forøvrig å lage en diger porsjon når vi først lager det og så fryse med noen porsjoner til travle dager. Da trenger vi bare varme den. Anonymkode: a7ef1...950
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2018 #35 Skrevet 1. oktober 2018 11 timer siden, amandine skrev: Hverdagsmat? Har du tid til det på en vanlig tirsdag? Ikke meg du spør, men en lasagne tar jo ikke lang tid? Bruker man Toro eller knorr tar det max en halvtime. Det er også greit mat og lage kvelden før. Blir bare bedre av å stå litt. Anonymkode: a7564...d75
Mostly Harmless Skrevet 1. oktober 2018 #36 Skrevet 1. oktober 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Ikke meg du spør, men en lasagne tar jo ikke lang tid? Bruker man Toro eller knorr tar det max en halvtime. Det er også greit mat og lage kvelden før. Blir bare bedre av å stå litt. Anonymkode: a7564...d75 Men da er det strengt tatt ikke lenger samme måltid som TS serverte og sammenligningen blir litt meningsløs. Vi spiser ofte pizza på lørdagen, og har ikke tid til det i hverdagen. Det betyr ikke at vi er for travle til å slenge en grandis i ovnen, men at den pizzaen vi spiser ikke er verken helt eller delvis ferdigprodusert.
Nyttårs barn Skrevet 1. oktober 2018 #37 Skrevet 1. oktober 2018 Middagen høres super ut den! Makaroni med ketchup er stusselig middag...
koro51 Skrevet 1. oktober 2018 #38 Skrevet 1. oktober 2018 15 timer siden, Mostly Harmless skrev: Tipper hun hadde tenkt måltidet var tipp topp om du hadde servert det med poteter og ikke laget lasagne av det. Eller, forresten, poteter er kanskje også blitt kjipt, men quinoa eller chiafrøpudding eller noe annet vi ikke hadde hørt om i studietiden, hadde sikkert tilfredsstilt kravene. Hun lider nok av «pasta er djevelens verk»-vrangforestilling. Altså, jeg mener laks og spinat? Var dårlig med denslags i mitt kollektiv, i alle fall. Makaroni med ost er kjip studentmat. Lasagnaen din banker mange vanlige lørdagsmiddager ned i støvlene. Hva med fermentert grønnkål? Det mangler jo i denne middagen
MammantilNurket Skrevet 2. oktober 2018 #39 Skrevet 2. oktober 2018 Jeg synes egentlig det skal mye til før mat er stusselig. Det er langt mer stusselig å ikke ha mat. Det handler mye om sammenheng, tror jeg. Jeg er ingen tilhenger av posesuppe, men i studietiden var jeg på en hyttetur med en gjeng medstudenter. Det var sent på høsten og ganske surt ute. Det ble servert Meksikansk suppe fra Toro med finhakket rødløk, mais fra boks, revet ost og paprika. Beste suppen jeg noen gang har spist. En gang i Italia fikk jeg servert hele friterte knøttsmå blekksprut på en talerken, med havsalt og presset sitron ... og øl rett fra flasken - that’s it .... fantastisk!
MammantilNurket Skrevet 2. oktober 2018 #40 Skrevet 2. oktober 2018 7 timer siden, koro51 skrev: Hva med fermentert grønnkål? Det mangler jo i denne middagen I skal ikke kimse av fernenterte saker .... mmm .... sauerkraut ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå