Gå til innhold

Synes dere dette er en stusselig middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg laget lasagne med laks, hvit saus, spinat, lasagneplater og parmesanost på toppen på lørdag. Alle spiste med god appetitt. 

Men da jeg fortalte en venninne om det, mente hun at det var skikkelig studentmat, mtp lasagneplatene. Kjente jeg ble litt fornærmet. Hva synes dere?

Anonymkode: a846c...9db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at det hadde brydd meg midt bak og så hadde jeg svart henne at da spiste hun jammen godt til hverdags i studietiden.  Og det der dusteopplegget med at pasta er kjipt og usunt gidder jeg ikke engang kommentere for det faller på sin egen dumskap.  

Skrevet

Hun om det. Fet høres godt ut. 👍

Anonymkode: ea884...d5b

Skrevet

I hvert fall ikke stusselig! Det inneholder jo alt en middag skal inneholde.

Pasts med ketchup og smeltet ost derimot, det er en stusselig middag. 

Anonymkode: e40ba...09c

Skrevet

Tipper hun hadde tenkt måltidet var tipp topp om du hadde servert det med poteter og ikke laget lasagne av det. Eller, forresten, poteter er kanskje også blitt kjipt, men quinoa eller chiafrøpudding eller noe annet vi ikke hadde hørt om i studietiden, hadde sikkert tilfredsstilt kravene.

Hun lider nok av «pasta er djevelens verk»-vrangforestilling. Altså, jeg mener laks og spinat? Var dårlig med denslags i mitt kollektiv, i alle fall. Makaroni med ost er kjip studentmat. Lasagnaen din banker mange vanlige lørdagsmiddager ned i støvlene. 

Skrevet

Vil gjerne ha oppskriften jeg på den lørdagsmiddagen din?:) 

Anonymkode: e9fc9...79d

Skrevet

Det syns jeg høres godt ut. Har aldri laget lasagne med laks men det skal jeg jammen prøve. 

Skrevet

Lasagne er hverdagsmat her. Men så lenge dere er fornøyd så er det vel bra nok.

Anonymkode: 244a3...71e

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg laget lasagne med laks, hvit saus, spinat, lasagneplater og parmesanost på toppen på lørdag. Alle spiste med god appetitt. 

Men da jeg fortalte en venninne om det, mente hun at det var skikkelig studentmat, mtp lasagneplatene. Kjente jeg ble litt fornærmet. Hva synes dere?

Hva mente hun? At platene burde vært laget fra bunnen eller at pasta er usunt?

Jeg syntes det hørtes godt ut😊

Anonymkode: 48d5a...820

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hverdagsmat?  Har du tid til det på en vanlig tirsdag? 

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva spiser du i helgene da?

Skrevet

Kjempefin mat!

Anonymkode: 86fa6...4f2

Skrevet

Hvorfor legge så mye energi i kommentarer som disse venninnene kommer med? I denne tråden er det pastaplater, i en annen tråd var det at kommentarer på nettdating...🙄

Anonymkode: 82a41...409

Skrevet

Så utrolig uhøflig å kommentere på andres mat! Er det virkelig en venninne?

Anonymkode: d4c54...fb7

Skrevet

Jeg lager det aller meste fra bunnen, men pastaplater (og all anen pasta) lager jeg _ikke_ selv. Det gidder jeg faktisk ikke. Hadde ingen problemer med å la min eks-mann få pastamaskinen da vi gikk fra hverandre, for å si det sånn.

Lasagna med laks høres forøvrig skikkelig godt ut 🤤

Skrevet

Enig med MTN. Og det høres knallgodt ut, hi.

Skrevet

Jeg bruker ikke pastaplater selv siden jeg ikke spiser hvetemel  (føler meg mye bedre uten) og laks unngår jeg siden alt er oppdrettet og fullt av antibiotika. Ellers hørtes spinat og parmesan nydelig ut 😊 Dette er ikke en middag jeg ville foretrukket å få servert, men alle er forskjellige 😉

Anonymkode: fac41...6a8

Skrevet
18 minutes ago, Anonym bruker said:

Jeg bruker ikke pastaplater selv siden jeg ikke spiser hvetemel  (føler meg mye bedre uten) og laks unngår jeg siden alt er oppdrettet og fullt av antibiotika. Ellers hørtes spinat og parmesan nydelig ut 😊 Dette er ikke en middag jeg ville foretrukket å få servert, men alle er forskjellige 😉

Anonymkode: fac41...6a8

https://seafood.no/aktuelt/nyheter/norsk-laks-er-helt-fri-for-antibiotika/

Skrevet

Så hele Italia er fullt av studenter, med andre ord...?

Høres ut som venninna di befinner seg i sitt egen lille ekkokammer der bare hennes valg og meninger er riktige.

Anonymkode: 1ad4a...5b6

Skrevet

Det er ikke noe jeg ville valgt på en lørdagskveld, men det er meg. Så lenge dere er fornøyd er det det som betyr noe. Ikke hva andre mener. 

Jeg spiser ikke lasagne i helger, det er hverdags mat for meg. Og laks er hvertfall hverdagsmat. Men igjen det er dere som spiser det og dere er fornøyd er det som betyr noe 

Anonymkode: a9c5f...789

Skrevet
3 hours ago, Anonym bruker said:

Troller du? :sjokk:

Anonymkode: 1f364...95d

Skrevet
3 minutes ago, Anonym bruker said:

Det er ikke noe jeg ville valgt på en lørdagskveld, men det er meg. Så lenge dere er fornøyd er det det som betyr noe. Ikke hva andre mener. 

Jeg spiser ikke lasagne i helger, det er hverdags mat for meg. Og laks er hvertfall hverdagsmat. Men igjen det er dere som spiser det og dere er fornøyd er det som betyr noe 

Laks er da helgemat godt som noe.

Anonymkode: 1f364...95d

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er helgemat da? 

Anonymkode: 48d5a...820

Skrevet

Er det forskjell på hverdagsmiddag og helgemiddag? Kom gjerne med eksempler. Jeg lager bare det vi har lyst på. Uavhengig av hvilken dag det er...

Anonymkode: a4ed1...d28

Skrevet

Jeg må bare si tusen takk for all støtte! Nå ble jeg glad 😊 

Fant oppskriften på nett, til deg som lurte. Her er link:

https://www.godt.no/oppskrift/2084/lasagne-med-laks-og-spinat

Ja, jeg burde vel ikke bry meg, bare blir litt satt ut når folk får seg til å si sånt. Det hadde jeg aldri gjort mot noen andre, i hvert fall..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...