Gå til innhold

Bare jeg som synes menskopp virker ekkelt og usikkert?

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hva har dette med fremmedgjort forhold til kropp å gjøre? Usaklig argument! 

Anonymkode: 6319b...e3a

Tja.

"jeg greier ikke stappe hånda inn der"

"skvalpende full med mensblod"

Det høres ut som noen synes egen kropp er ekkel og uren, spør du meg.

Anonymkode: 26511...331

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tja.

"jeg greier ikke stappe hånda inn der"

"skvalpende full med mensblod"

Det høres ut som noen synes egen kropp er ekkel og uren, spør du meg.

Ja, du greier vel vri det til det😂 Snakker om argumentasjon. Istedenfor å snakke opp det som diskuteres velger du snakke ned motstanderen. Bra taktikk, som gir saken et skikkelig løft. Not! 😂

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Flirer meg skakk av innleggene her. Dere høres ut som meg for 1 år siden. Mensen har gått fra å være noe herk til noe jeg kan ha til den dagen jeg dør. Jeg forguder koppen og synes tamponger er blitt motbydelige i forhold.

At folk ikke er villige til å prøve engang når de aller fleste som prøver blir helfrest, det skjønner jeg virkelig ikke.

Du lengre oppe som hadde prøvd: hvilken kopp brukte du og hvor mange perioder prøvde du? Ikke alle kopper er like gode og man trenger 2-3 perioder for å bli vandt til teknikken. Derfra er det smooth sailing.

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, du greier vel vri det til det😂 Snakker om argumentasjon. Istedenfor å snakke opp det som diskuteres velger du snakke ned motstanderen. Bra taktikk, som gir saken et skikkelig løft. Not! 😂

Samtidig tenker du det er helt innafor å starte en hel tråd bare for å fortelle verden hvor ekkelt det er, det noen av oss driver med? At man "må putte hele hånda oppi der"? Eller som noen andre skrev, at man må være veldig vid?

Om man vil ha saklig debatt får man starte den uten å høres ut som om motparten er en gjeng med slarkete griser.

Man kunne helt alternativt sagt: "hei dere, jeg lurer på det med menskopp, er det sånn at den lekker eller er helt tett? Og hvordan er det å tømme den? Jeg får det ikke helt til." 

Om man ikke egentlig har et spørsmål, men er mest ute etter å fortelle andre hvor ekkel deres (helt private og ikke-invaderende) praksis er, da bør man heller holde kjeft, spør du meg.

Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha, det er jo bare ikke sant. Det er jo ikke noe gris med tampong, blodet er jo sugd opp i den. I en menskopp skvulper det jo fritt blod rundt. Man kan gjerne like kopp og skryte av den, men troverdigheten blir jo borte når du finner opp ting. 

Tampong er jo dritekkelt, og det kommer fra meg som bare bruker tampong

Anonymkode: 176ad...ffd

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, etter nesten 30 år med mens så har jeg nok ikke det😂 🙈

Som sagt; jeg har hatt mens lengre enn deg, og før jeg prøvde menskopp trodde jeg at jeg blødde helt utrolig mye fordi jeg måtte bruke både tampong og bind, og måtte skifte minst hver time på det verste. Jeg har nå fremdeles like «store» blødninger, men må tømme koppen ca 3 ganger om dagen på de verste dagene. 

Så du kan hånle så mye du vil, men før du faktisk har prøvd vet du faktisk ikke hva du snakker om. Og vet faktisk heller ikke noe om hvor lite man faktisk i realiteten blør. 

Anonymkode: 9ee4d...78c

Skrevet
39 minutter siden, amandine skrev:

Den snoren, med mindre du har knyttet sløyfe på den, ligger meeeget nær alt av feks tarmbakterier og andre uhumskheter du har. Enten du vil eller ikke. For eksempel. 

Man putter jo ikke tråden inn i rumpa da

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Man putter jo ikke tråden inn i rumpa da

For du tror at tarmbakterier kun er inni rompa? ☺️☺️☺️

Skrevet

Eneste ekle her er bind. Jeg kan lukte at dere har mensen!! Det er ekkelt det. 

Anonymkode: 16c97...ef4

Skrevet

Det er ikke bare du som synes det er ekkelt. Selv om nivået på hvor ekkelt dere synes det er minner meg om guttene i barneskolen som synes mensen er sååå æsj.

Menskopp er seriøst det lureste produktet for kvinner etter bh'en. Jeg har etter fødsel vært nødt til å bruke bind, glad jeg slipper!

Anonymkode: 237fa...fbd

Skrevet

Bare ordet menskopp er frastøtende. Bruken har jeg ikke noe forhold til, og jeg skal ikke prøve. Men enkelte av dere som trives med den kommer jo heller ikke unna å framstå som nyfrelste fundamentalister med lav terskel for krenkelse, det kan da umulig klø dere om andre synes ideen om menskoppbruk er ufyselig?

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis de er der tråden ligger, så så er jo løpet kjørt uansett, da har man jo tarmbakterier i hele inderlivet og en tampongtråd fra eller til spiller ingen rolle

Skrevet

Jøje meg for en tråd...

Hvorfor er det så mange som har behov for å stemple hverandre som griser?

Anonymkode: 53cfa...880

Skrevet
47 minutter siden, sug lut skrev:

Bare ordet menskopp er frastøtende. Bruken har jeg ikke noe forhold til, og jeg skal ikke prøve. Men enkelte av dere som trives med den kommer jo heller ikke unna å framstå som nyfrelste fundamentalister med lav terskel for krenkelse, det kan da umulig klø dere om andre synes ideen om menskoppbruk er ufyselig?

Nei, det er ikke det som klør, men den ekstremt dømmende tonen basert på fullstendig uvitenhet og fordommer. 

Skrevet

Menskopp er fantastisk. Synd jeg ikke oppdaget den før. Det er et liv før og etter menskoppen. Merker knapt at jeg har mensen. Kommer ikke til å savne tamponger som suger seg fast i skjedeveggen eller følelsen av det varme blodet som renner ned i bindet. Grøss! 

Anonymkode: 3bfad...efa

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hørt mye om menskopp, men jeg synes liksom det høres litt ekkelt ut jeg.... bruke mange ganger, koke, helle ut mensblod... og det å sette den inn- virker som man må putte opp halve hånda for å få den på plass. Også klarer jeg ikke se for meg at det faktisk funker. At man kan ligge, sitte, stå, og bevege seg masse uten at den bare detter ut eller at det ikke renner på kryss og tvers... bare meg? 

Anonymkode: 4f8fe...1ab

Enig, men menskopp er veldig miljøvennlig da

Anonymkode: 51e55...d82

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Eneste ekle her er bind. Jeg kan lukte at dere har mensen!! Det er ekkelt det. 

Anonymkode: 16c97...ef4

Fatter ikke at folk bruker bind. Kjenne det klisset dagen lang

Anonymkode: 51e55...d82

Skrevet

Samtidig tenker du det er helt innafor å starte en hel tråd bare for å fortelle verden hvor ekkelt det er, det noen av oss driver med? At man "må putte hele hånda oppi der"? Eller som noen andre skrev, at man må være veldig vid?

Om man vil ha saklig debatt får man starte den uten å høres ut som om motparten er en gjeng med slarkete griser.

Man kunne helt alternativt sagt: "hei dere, jeg lurer på det med menskopp, er det sånn at den lekker eller er helt tett? Og hvordan er det å tømme den? Jeg får det ikke helt til." 

Om man ikke egentlig har et spørsmål, men er mest ute etter å fortelle andre hvor ekkel deres (helt private og ikke-invaderende) praksis er, da bør man heller holde kjeft, spør du meg.

Jeg har ikke startet tråden. Følg med litt da! 

Men om noen vil starte en tråd som snakker om hvor ekle de synes menskopp er så har de da lov til det? Du kan jo bare holde deg ute av tråden?

Skrevet

Som sagt; jeg har hatt mens lengre enn deg, og før jeg prøvde menskopp trodde jeg at jeg blødde helt utrolig mye fordi jeg måtte bruke både tampong og bind, og måtte skifte minst hver time på det verste. Jeg har nå fremdeles like «store» blødninger, men må tømme koppen ca 3 ganger om dagen på de verste dagene. 

Så du kan hånle så mye du vil, men før du faktisk har prøvd vet du faktisk ikke hva du snakker om. Og vet faktisk heller ikke noe om hvor lite man faktisk i realiteten blør. 

Jeg har jo prøvd. Kan ikke folk lese her inne???

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Menskopp er fantastisk. Synd jeg ikke oppdaget den før. Det er et liv før og etter menskoppen. Merker knapt at jeg har mensen. Kommer ikke til å savne tamponger som suger seg fast i skjedeveggen eller følelsen av det varme blodet som renner ned i bindet. Grøss! 

Anonymkode: 3bfad...efa

Hvis tampongen suger seg fast i skjedeveggen er du enten veldig tørr eller så bruker du feil størrelse. 

Skrevet

Du har tarmbakterier overalt i underlivet?? Du har hørt om dusj og håndvask og det å tørke bakover eller? *grøss*

Skrevet

Nei, det er ikke det som klør, men den ekstremt dømmende tonen basert på fullstendig uvitenhet og fordommer. 

Men kjære allfredens, vi snakker om MENSBLOD! "Dømmende" og "fordommer" tilhører en helt annen diskurs.

Skrevet

Jeg bruker kopp, og synes det er gull, men seriøst; folk må finne det som passer for dem. Merkelig område å legge seg opp i andres valg på. Hva folk velger å samle opp mensblodet sitt i er virkelig en privatsak. 

Anonymkode: af2f5...75d

Skrevet

Merkelig nok fungerer denne tråden mer som reklame for menskopp enn noe annet. 😂 Tror jeg skal prøve. Tampong er nå en ting, men jeg haaaaater bind på natta. Hvis menskopp kan brukes på natta, er det verdt det kun pga det...

Anonymkode: 87cc6...6a3

Skrevet

Var akkurat som dere før jeg prøvde det.nå irritere jeg meg grønn at jeg ikke har prøvd det tidligere.det er genialt.slipper å gå rundt å lukte mens.å ja det lukter

Anonymkode: ab248...c77

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...