Anonym bruker Skrevet 26. september 2018 #1 Skrevet 26. september 2018 Hørt mye om menskopp, men jeg synes liksom det høres litt ekkelt ut jeg.... bruke mange ganger, koke, helle ut mensblod... og det å sette den inn- virker som man må putte opp halve hånda for å få den på plass. Også klarer jeg ikke se for meg at det faktisk funker. At man kan ligge, sitte, stå, og bevege seg masse uten at den bare detter ut eller at det ikke renner på kryss og tvers... bare meg? Anonymkode: 4f8fe...1ab
Anonym bruker Skrevet 26. september 2018 #2 Skrevet 26. september 2018 Heheh helt enig!!! Anonymkode: c60d9...bd4
Anonym bruker Skrevet 26. september 2018 #3 Skrevet 26. september 2018 Veldig enig med deg,kunne aldri tenkt NEG å ha i hus. Anonymkode: ef4b4...83e
Anonym bruker Skrevet 26. september 2018 #4 Skrevet 26. september 2018 Dere er sikkert mange! Men dere tar feil! Prøv det, så forandrer dere mening sporenstreks👍🏻👍🏻 Anonymkode: 7680c...8b8
Anonym bruker Skrevet 26. september 2018 #5 Skrevet 26. september 2018 Jeg synes det er ekkelt. Rett og slett. Fyll opp en kopp med blod fra vagina, skyll den, jok den og legg den i skapet🤢🤮 Anonymkode: 32b65...58d
Anonym bruker Skrevet 26. september 2018 #6 Skrevet 26. september 2018 Har tenk akkurat det samme. Fy æsj å måtte sette den inn når man blør som verst, for ikke å snakke om å ta den ut, skvalpende full med mensblod. Grøss, får det ikke til å bli bra. Anonymkode: 0e38c...1e6
Anonym bruker Skrevet 26. september 2018 #7 Skrevet 26. september 2018 Jeg tenkte som dere, og var driiitskeptisk, men tro meg; man får et nytt liv med menskopp. Og; det er mye mer gris å ta ut tamponger enn en menskopp. Helt sant. Og selv de som blør skikkelig mye det verste blør mye mindre enn man tror. Det finner man ut når man begynner med menskopp. Anonymkode: 9ee4d...78c
Anonym bruker Skrevet 26. september 2018 #8 Skrevet 26. september 2018 Jeg tror ikke det bare er deg, HI, men hvis jeg skal dømme etter trådene her inne er det ganske mange etterhvert som har skjønt at du tar feil. Det er enklere og mye tryggere med kopp enn med tampong, bare så det er sagt. Du trenger ikke være redd for lekkasje, du må ikke skifte etter bading, du kan ha den på om natten. Jeg tømmer stort sett om kvelden før jeg legger meg og om morgenen når jeg står opp. Utenom det glemmer jeg helt at jeg har mensen. Anonymkode: 968f8...9c2
Himmel og hav Skrevet 26. september 2018 #9 Skrevet 26. september 2018 Men en tampong i klorbleket bomull har dere ikke noe problemer med å putte opp der, og siden måtte dra den ut med en snor som er langt fra ren, tulle den i papir og kaste den i søpla der den blir liggende og lukte? Menskopp er suverent det beste jeg har brukt av mensbeskyttelse. Det krever litt øvelse, men når man har taket på det så er det helt tett. Det vil si at det heller ikke er noe videre blod i den ytre delen av skjeden når du tar ut, tømmer og setter inn igjen. Blodet er det samme blodet som du skyller ned i vasken når du skjærer deg i fingeren, og det lukter ikke "mensen", som det gjør av et bind eller en tampong. I høyden lukter det litt jernaktig. Min kopp skal ikke kokes, så den såpevaskes, skylles med sprit og lufttørker, men det er én gang i måneden. Veldig mye mindre styr enn bind og tamponger, og jeg glemmer faktisk at jeg har mensen. Prøv det. Du vil nesten garantert endre mening.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2018 #10 Skrevet 26. september 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hørt mye om menskopp, men jeg synes liksom det høres litt ekkelt ut jeg.... bruke mange ganger, koke, helle ut mensblod... og det å sette den inn- virker som man må putte opp halve hånda for å få den på plass. Også klarer jeg ikke se for meg at det faktisk funker. At man kan ligge, sitte, stå, og bevege seg masse uten at den bare detter ut eller at det ikke renner på kryss og tvers... bare meg? Anonymkode: 4f8fe...1ab Tror man bør ha født noen unger først ja. Jeg prøvde for å ha prøvd før jeg uttaler meg, men jeg greier ikke stappe hånda inn der. Likte ikke konseptet nei. Anonymkode: 6319b...e3a
amandine Skrevet 26. september 2018 #11 Skrevet 26. september 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tror ikke det bare er deg, HI, men hvis jeg skal dømme etter trådene her inne er det ganske mange etterhvert som har skjønt at du tar feil. Det er enklere og mye tryggere med kopp enn med tampong, bare så det er sagt. Du trenger ikke være redd for lekkasje, du må ikke skifte etter bading, du kan ha den på om natten. Jeg tømmer stort sett om kvelden før jeg legger meg og om morgenen når jeg står opp. Utenom det glemmer jeg helt at jeg har mensen. Anonymkode: 968f8...9c2 Det var ikke meningen å være anonym.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2018 #12 Skrevet 26. september 2018 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tenkte som dere, og var driiitskeptisk, men tro meg; man får et nytt liv med menskopp. Og; det er mye mer gris å ta ut tamponger enn en menskopp. Helt sant. Og selv de som blør skikkelig mye det verste blør mye mindre enn man tror. Det finner man ut når man begynner med menskopp. Anonymkode: 9ee4d...78c Haha, det er jo bare ikke sant. Det er jo ikke noe gris med tampong, blodet er jo sugd opp i den. I en menskopp skvulper det jo fritt blod rundt. Man kan gjerne like kopp og skryte av den, men troverdigheten blir jo borte når du finner opp ting. Anonymkode: 6319b...e3a
amandine Skrevet 26. september 2018 #13 Skrevet 26. september 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Tror man bør ha født noen unger først ja. Jeg prøvde for å ha prøvd før jeg uttaler meg, men jeg greier ikke stappe hånda inn der. Likte ikke konseptet nei. Anonymkode: 6319b...e3a Du skal jo ikke stappe hånda inn?? Hjelpe meg. Du kan umulig ha lest instruksjoner. Jeg går ut fra at du kun bruker bind?
amandine Skrevet 26. september 2018 #14 Skrevet 26. september 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Haha, det er jo bare ikke sant. Det er jo ikke noe gris med tampong, blodet er jo sugd opp i den. I en menskopp skvulper det jo fritt blod rundt. Man kan gjerne like kopp og skryte av den, men troverdigheten blir jo borte når du finner opp ting. Anonymkode: 6319b...e3a Du har åpenbart ingen kunnskap om hvilke mengder blod det er snakk om.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2018 #15 Skrevet 26. september 2018 5 minutter siden, Himmel og hav skrev: Men en tampong i klorbleket bomull har dere ikke noe problemer med å putte opp der, og siden måtte dra den ut med en snor som er langt fra ren, tulle den i papir og kaste den i søpla der den blir liggende og lukte? Menskopp er suverent det beste jeg har brukt av mensbeskyttelse. Det krever litt øvelse, men når man har taket på det så er det helt tett. Det vil si at det heller ikke er noe videre blod i den ytre delen av skjeden når du tar ut, tømmer og setter inn igjen. Blodet er det samme blodet som du skyller ned i vasken når du skjærer deg i fingeren, og det lukter ikke "mensen", som det gjør av et bind eller en tampong. I høyden lukter det litt jernaktig. Min kopp skal ikke kokes, så den såpevaskes, skylles med sprit og lufttørker, men det er én gang i måneden. Veldig mye mindre styr enn bind og tamponger, og jeg glemmer faktisk at jeg har mensen. Prøv det. Du vil nesten garantert endre mening. En snor som er langtfra ren? Si meg, hva gjør du med denne snora for å skitne den til sånn?? Anonymkode: 6319b...e3a
Anonym bruker Skrevet 26. september 2018 #16 Skrevet 26. september 2018 4 minutter siden, amandine skrev: Du skal jo ikke stappe hånda inn?? Hjelpe meg. Du kan umulig ha lest instruksjoner. Jeg går ut fra at du kun bruker bind? Nei, bind bruker jeg ikke. Og jo, du må ha en viss vidde for å få inn de greiene der. Det sier seg jo selv også. Anonymkode: 6319b...e3a
amandine Skrevet 26. september 2018 #17 Skrevet 26. september 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: En snor som er langtfra ren? Si meg, hva gjør du med denne snora for å skitne den til sånn?? Anonymkode: 6319b...e3a Den snoren, med mindre du har knyttet sløyfe på den, ligger meeeget nær alt av feks tarmbakterier og andre uhumskheter du har. Enten du vil eller ikke. For eksempel.
Himmel og hav Skrevet 26. september 2018 #18 Skrevet 26. september 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: En snor som er langtfra ren? Si meg, hva gjør du med denne snora for å skitne den til sånn?? Anonymkode: 6319b...e3a Jeg kjenner at jeg ble nysgjerrig på hvor du legger den. Les forøvrig svaret fra Amandine.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2018 #19 Skrevet 26. september 2018 Jeg har prøvd menskopp, men det var noe forbanna herk og det skal jeg aldri bruke igjen. De meningene du har rundt menskopp stemmer på alle områder og det er noe forbanna grisere. Anonymkode: 14f30...a8d
Anonym bruker Skrevet 26. september 2018 #20 Skrevet 26. september 2018 8 minutter siden, amandine skrev: Du har åpenbart ingen kunnskap om hvilke mengder blod det er snakk om. Nei, etter nesten 30 år med mens så har jeg nok ikke det😂 🙈 Anonymkode: 6319b...e3a
Anonym bruker Skrevet 26. september 2018 #21 Skrevet 26. september 2018 Jeg synes det er trist å høre at folk har sånn et fremmedgjort forhold til egen kropp, men heldigvis er det helt frivillig å velge det man foretrekker selv. For min del er det menskopp, og selv om det høres litt hippieaktig ut, fungerer det overraskende bra når man blir vant til det. Og når man er vant til det er det nesten så man ikke forstår hvordan man klarte seg uten før. Bind er helt utenkelig nå, og jeg synes det har blitt skikkelig ekkelt. Heldigvis starter jeg ikke egne innlegg i diskusjonsfora for å fortelle verden hvor ekkelt jeg synes det er. Anonymkode: 26511...331
Anonym bruker Skrevet 26. september 2018 #22 Skrevet 26. september 2018 Det eneste jeg forbanner med menskoppen, er at jeg ikke oppdaget den tidligere! Brukt kopp i flere år, og det eneste jeg angrer på, er at jeg ikke begynte mange, mange år tidligere. Anonymkode: 7bf3f...bff
Himmel og hav Skrevet 26. september 2018 #23 Skrevet 26. september 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, bind bruker jeg ikke. Og jo, du må ha en viss vidde for å få inn de greiene der. Det sier seg jo selv også. Anonymkode: 6319b...e3a Det kommer an på hvilken størrelse du kjøper og hvordan du bretter den. Får du plass til en penis eller to fingre, så er det ingen problemer med å få inn en menskopp.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2018 #24 Skrevet 26. september 2018 4 minutter siden, amandine skrev: Den snoren, med mindre du har knyttet sløyfe på den, ligger meeeget nær alt av feks tarmbakterier og andre uhumskheter du har. Enten du vil eller ikke. For eksempel. Whaaat? Hvor har du rævhølet ditt?? Du legger jo ikke snora inn i ræva da😂 Den ligger jo ut og til siden, ikke inne i noe som helst annet enn utsiden av alt du synes er så skittent og ekkelt der nede. Anonymkode: 6319b...e3a
Anonym bruker Skrevet 26. september 2018 #25 Skrevet 26. september 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes det er trist å høre at folk har sånn et fremmedgjort forhold til egen kropp, men heldigvis er det helt frivillig å velge det man foretrekker selv. For min del er det menskopp, og selv om det høres litt hippieaktig ut, fungerer det overraskende bra når man blir vant til det. Og når man er vant til det er det nesten så man ikke forstår hvordan man klarte seg uten før. Bind er helt utenkelig nå, og jeg synes det har blitt skikkelig ekkelt. Heldigvis starter jeg ikke egne innlegg i diskusjonsfora for å fortelle verden hvor ekkelt jeg synes det er. Anonymkode: 26511...331 Hva har dette med fremmedgjort forhold til kropp å gjøre? Usaklig argument! Anonymkode: 6319b...e3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå