Anonym bruker Skrevet 26. september 2018 #26 Skrevet 26. september 2018 57 minutter siden, Anonym bruker skrev: Poenget mitt var at barnet ikke vet om det er levert fordi pappa skal være hjemme alene i permisjon, eller om det skal i barnehage fordi begge foreldrene jobber, pga syk dom, pga de går på skole eller andre ting. Fedrene er ikke slemme selv om de leverer barna mens de har permisjon, de aller fleste er helt normale småbarnsfedre Anonymkode: c0fbb...73d Tror nok barna merker veldig god forskjell på en far som ønsker å tilbringe tid med dem og en far som bruker den store muligheten han har til å bruke uker sammen med barnet sitt på helt andre ting. Er jo noe helt grunnleggende som mangler hos sistnevnte gruppe. Anonymkode: ad2c9...d9b
Anonym bruker Skrevet 26. september 2018 #27 Skrevet 26. september 2018 Tror nok sistnevnte gruppe kanskje skulla droppa hele reproduksjonen .... stakkar min mann om han brukte 10 uker av permisjonen sin på å spille golf. Hadde kasta han ut tvert. For en sånn mann kan umulig være noe å samle på. Anonymkode: 61942...b9a
Anonym bruker Skrevet 27. september 2018 #28 Skrevet 27. september 2018 Det finnes mulighet for å ta ut permisjon med tidskonto over lang tid! Permisjon er jo for å være sammen med barnet. Ikke hjemme å digge seg sjæl! Ja selvfølgelig er det deilig å ha noen timer for seg selv (har jeg hørt) men det er da for pokker ikke staten Norge som skal betale for det Anonymkode: 35925...be6
Pobie Skrevet 27. september 2018 #29 Skrevet 27. september 2018 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor skal far få lønn fra staten for å gjøre serv andre foreldre gjør uten å få betalt for det? Man undergraver jo hele permisjonsordningen på den måten. Man trenger ikke permisjon om man uansett sender barnet i barnehagen 8-10 timer daglig. Anonymkode: ad2c9...d9b Som sagt, hvordan man organiserer dagene sine er opptil hver familie. Så lenge det ikke er noe krav om at barnet ikke kan gå i barnehage (eller passes av øvrig familie/venner) for at man skal kunne ta permisjon, har ikke noen andre noe med det. Siden staten ikke har laget noe krav om at man skal ha barnet selv 24/7, står man fritt til å kreve permisjon samtidig som barnet er i barnehage. Og godt er det. Hva om man er enslig forsørger uten barnepass? Skal man ta slite seg helt ut fordi man er med barnet hele dagen, hver dag, uten frihet til å ta seg en tur på treningssenter, frisør, eller hva det nå måtte være? Som sagt, hvis mannen ellers tar seg av husarbeid og pass, men tar seg noen timer fri midt på dagen for sin egen psykiske helses skyld, synes jeg ikke dette er noe negativt. Jeg er i perm med baby for øyeblikket, og sender toåringen i barnehage to dager i uka. Jeg MÅ ikke siden jeg ikke jobber, men jeg kjente selv at det slet meg ut psykisk å ha begge to hver dag. Så da er jeg bedre mor og har det bedre selv hvis jeg sender han i barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2018 #30 Skrevet 27. september 2018 Akkurat nå, Pobie skrev: Som sagt, hvordan man organiserer dagene sine er opptil hver familie. Så lenge det ikke er noe krav om at barnet ikke kan gå i barnehage (eller passes av øvrig familie/venner) for at man skal kunne ta permisjon, har ikke noen andre noe med det. Siden staten ikke har laget noe krav om at man skal ha barnet selv 24/7, står man fritt til å kreve permisjon samtidig som barnet er i barnehage. Og godt er det. Hva om man er enslig forsørger uten barnepass? Skal man ta slite seg helt ut fordi man er med barnet hele dagen, hver dag, uten frihet til å ta seg en tur på treningssenter, frisør, eller hva det nå måtte være? Som sagt, hvis mannen ellers tar seg av husarbeid og pass, men tar seg noen timer fri midt på dagen for sin egen psykiske helses skyld, synes jeg ikke dette er noe negativt. Jeg er i perm med baby for øyeblikket, og sender toåringen i barnehage to dager i uka. Jeg MÅ ikke siden jeg ikke jobber, men jeg kjente selv at det slet meg ut psykisk å ha begge to hver dag. Så da er jeg bedre mor og har det bedre selv hvis jeg sender han i barnehagen. Det er jo ikke sammenlignbart!! Du har permisjon med baby, ikke storesøsken. Du får betalt for å ta deg av babyen. Og ja, det er slitsomt å ha barn, men det er ikke staten som skal betale for at mannfolka skal gå hjemme for å klare det vi kvinnfolk makter med full jobb. Anonymkode: 35925...be6
Pobie Skrevet 27. september 2018 #31 Skrevet 27. september 2018 (endret) 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jo ikke sammenlignbart!! Du har permisjon med baby, ikke storesøsken. Du får betalt for å ta deg av babyen. Og ja, det er slitsomt å ha barn, men det er ikke staten som skal betale for at mannfolka skal gå hjemme for å klare det vi kvinnfolk makter med full jobb. Anonymkode: 35925...be6 Å være i full jobb kan ikke sammenlignes med å være hjemme med barn. I jobb driver man med noe produktivt hver dag, man gjør noe man er interessert i, man kan føre samtaler med andre voksne, man har frihet til å gjøre noe man selv vil i pausene. Hjemme i permisjon med baby er man låst og ofte ensom. Man gjør det samme dag ut og dag inn, dvs rydde og holde øye med baby. Det ER psykisk slitsomt på en måte som heltidsjobb ikke er. Noen takler det bedre enn andre. Jeg synes ikke man skal dømme en person som unner seg litt fri, eller som TRENGER litt fri for å takle det. Og kom ikke å si at staten ikke skal betale for det. Staten tillater det uten restriksjoner. Endret 27. september 2018 av Pobie
Anonym bruker Skrevet 27. september 2018 #32 Skrevet 27. september 2018 44 minutter siden, Pobie skrev: Å være i full jobb kan ikke sammenlignes med å være hjemme med barn. I jobb driver man med noe produktivt hver dag, man gjør noe man er interessert i, man kan føre samtaler med andre voksne, man har frihet til å gjøre noe man selv vil i pausene. Hjemme i permisjon med baby er man låst og ofte ensom. Man gjør det samme dag ut og dag inn, dvs rydde og holde øye med baby. Det ER psykisk slitsomt på en måte som heltidsjobb ikke er. Noen takler det bedre enn andre. Jeg synes ikke man skal dømme en person som unner seg litt fri, eller som TRENGER litt fri for å takle det. Og kom ikke å si at staten ikke skal betale for det. Staten tillater det uten restriksjoner. Ja staten tillater det NÅ, men det finnes altså oss som argumenterer for at staten burde bruke penger på helt andre ting enn å lønne en far som går hjemme mens noen andre passer barnet. Hvor langt er du villig til å strekke deg for at foreldre som synes det er så psykisk belastende å være hjemme med barna sine skal kunne gå hjemme med lønn fra staten? Skal man kunne gjøre det hele permisjonen? Halve? Hvor går grensa, og hvorfor? Og hvis far synes det er så vanskelig å være hjemme med baby, burde ikke han gi hele permisjonen til mor da? Eller i det minste pelle seg på jobb så lenge barnet er i barnehagen, så vi kan bruke pengene han skulle hatt i permisjonspenger på f.eks kreftmedisin, eldreomsorg eller større voksentetthet i barnehagene i stedet? Du argumenterer jo selv for at det er så mye mindre belastende å være på jobb enn hjemme med baby, så det må jo være en bedre løsning? Det er jo så ensomt og trist å gå hjemme alene hele dagen... Anonymkode: ad2c9...d9b
Anonym bruker Skrevet 27. september 2018 #33 Skrevet 27. september 2018 6 timer siden, Pobie skrev: Å være i full jobb kan ikke sammenlignes med å være hjemme med barn. I jobb driver man med noe produktivt hver dag, man gjør noe man er interessert i, man kan føre samtaler med andre voksne, man har frihet til å gjøre noe man selv vil i pausene. Hjemme i permisjon med baby er man låst og ofte ensom. Man gjør det samme dag ut og dag inn, dvs rydde og holde øye med baby. Det ER psykisk slitsomt på en måte som heltidsjobb ikke er. Noen takler det bedre enn andre. Jeg synes ikke man skal dømme en person som unner seg litt fri, eller som TRENGER litt fri for å takle det. Og kom ikke å si at staten ikke skal betale for det. Staten tillater det uten restriksjoner. Og noen av oss klarer full jobb Og så komme hjem til barn og alt det innebærer. Poenget er at staten trenger ikke betale for at folk syns det er slitsomt med barn. Da kan man velge å ikke få de. En bhg koster over 10.000 kr i mnd. Du betaler 3.000. Så skal du få lønn for å være hjemme å digge deg sjæl og, mens ungen er i bhg? Du ser ikke at det er litt feil? Anonymkode: 35925...be6
Anonym bruker Skrevet 27. september 2018 #34 Skrevet 27. september 2018 Her betaler staten en gjeng med døgenikter av noe fedre srore summer for å sitte hjemme og dra seg i snippen og legge gulv. De burde skamme seg. Både for hva de stjeler fra fellesskapet og situasjonen de setter sin arbgiver i - for ikke å snakke om sviket mot barn og partner. Jeg jobber i bhg og varsler fortløpende arbeidsgivere om permisjoner som ikke brukes på barn. Anonymkode: cd9b4...644
Anonym bruker Skrevet 27. september 2018 #35 Skrevet 27. september 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her betaler staten en gjeng med døgenikter av noe fedre srore summer for å sitte hjemme og dra seg i snippen og legge gulv. De burde skamme seg. Både for hva de stjeler fra fellesskapet og situasjonen de setter sin arbgiver i - for ikke å snakke om sviket mot barn og partner. Jeg jobber i bhg og varsler fortløpende arbeidsgivere om permisjoner som ikke brukes på barn. Anonymkode: cd9b4...644 Men det har du ingen rett til, og du går langt utenfor det som er greit. Pass deg så du ikke fr svi for det en dag. Jobber du som styrer i bhg? Anonymkode: c0fbb...73d
Anonym bruker Skrevet 27. september 2018 #36 Skrevet 27. september 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men det har du ingen rett til, og du går langt utenfor det som er greit. Pass deg så du ikke fr svi for det en dag. Jobber du som styrer i bhg? Anonymkode: c0fbb...73d Ja. Det er ingenting å "svi for. Anonymkode: cd9b4...644
Anonym bruker Skrevet 27. september 2018 #37 Skrevet 27. september 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja. Det er ingenting å "svi for. Anonymkode: cd9b4...644 Klart det er Anonymkode: c0fbb...73d
Anonym bruker Skrevet 27. september 2018 #38 Skrevet 27. september 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ja. Det er ingenting å "svi for. Anonymkode: cd9b4...644 Er du sikker at du har rett til å gjøre det? Altså kontakte arbeidsgiver anngående dette? Anonymkode: 51f9d...6ec
Anonym bruker Skrevet 27. september 2018 #39 Skrevet 27. september 2018 Nei dette er ikke bhg sin sak. en unge har ikke vondt av og være i bhg Anonymkode: e0ab9...e02
Anonym bruker Skrevet 27. september 2018 #40 Skrevet 27. september 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei dette er ikke bhg sin sak. en unge har ikke vondt av og være i bhg Anonymkode: e0ab9...e02 selvfølgelig har ikke ungen vondt av det. Men staten skal ikke trenge å betale dobbelt opp fordi fedrene er udugelig Anonymkode: 35925...be6
Mamma_til_2 Skrevet 27. september 2018 #41 Skrevet 27. september 2018 I mange bhg er det slik at får du plass så må den benyttes og det er de som er 10/11 mnd som starter i august/september de har ikke annledning til og takke nei til plassen selv om pappa er i perm, det er ikke ulovlig og bhg har ikke noe med og melde dette noen plass.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2018 #42 Skrevet 27. september 2018 Jeg mener kanskje at barnehagen kan melde det som omsorgssvikt ! For det er jo i bunn og grunn det det er ! De svikter barnet ditt, man setter jo ikke barnets behov foran sine egne ! Er ikke det omsorgssvikt ! Håper flere og flere melder disse foreldrene. Når jeg jobbet i Bhg. For noen år siden, fikk vi telefon fra NAV i blant der de mistenkte juks med foreldrepenger ! Håper det blir en slutt på dette, for det er så usselt gjort mot barnet man selv har valgt å sette til verden ! Anonymkode: 61942...b9a
Anonym bruker Skrevet 27. september 2018 #43 Skrevet 27. september 2018 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg mener kanskje at barnehagen kan melde det som omsorgssvikt ! For det er jo i bunn og grunn det det er ! De svikter barnet ditt, man setter jo ikke barnets behov foran sine egne ! Er ikke det omsorgssvikt ! Håper flere og flere melder disse foreldrene. Når jeg jobbet i Bhg. For noen år siden, fikk vi telefon fra NAV i blant der de mistenkte juks med foreldrepenger ! Håper det blir en slutt på dette, for det er så usselt gjort mot barnet man selv har valgt å sette til verden ! Anonymkode: 61942...b9a Herregud, det er virkelig ikke noen barnevernssak, og er fullstendig misbruk av ressursene. Det er heller ikke omsorgssvikt. Hvis du har jobbet i barnehage, så burde du vite hva virkelig omsorgssvikt er. Anonymkode: c0fbb...73d
Anonym bruker Skrevet 27. september 2018 #44 Skrevet 27. september 2018 Tror faktisk disse fedrene som ikke bruker permisjonen til det den skal til ikke bryr seg om barnet sitt ja. Er nok ikke bare det med permisjon som er galt, men man finner nok mye grums i slike hjem ! En far som frivellig velger å ikke bruke de 10-12 ukene på barnet sitt av fri vilje er ikke en god omsorgsperson ! Så alle dere som roper at dette er normal oppførsel bør tenke litt på hva som er barnets beste, ikke bare dere voksnes behov. Anonymkode: 61942...b9a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå