Gå til innhold

Pappaperm- dere som jobber i Bhg !?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere lov til å si fra til fedre/mødre som bruker permen sin på fri til seg selv. Altså nesten alle ukene og mange timer hver dag. En kompis av meg føler at barnehagen blander seg. Han har perm nå, men leverer likevel gutten sin på 10.5 måned i barnehagen hver eneste dag. Syns Kanskje de har rett til å si noe eller ? 

Anonymkode: 61942...b9a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnehagen har absolutt ingen rett til å si noe. Hva de tenker inni sitt hode er en annen sak. Hvis du er arbeidsledig, synlig eller usynlig syk, vil ha fri eller ei, det er ikke opp til Bhg å blande seg!

Anonymkode: 12b82...da7

Skrevet

Da bruker de vel tiden til tilvenning i bhg? Kanskje han har korte dager?

Anonymkode: 0b2b9...987

Skrevet

Det er verken ulovlig eller skadelig for barnet å være i barnehagen hver dag. En families personlige preferanser og valg for hvordan de organiserer dagene sine har ingen andre noe med å gjøre.

Skrevet

Vi tenker vårt med små barn som her i barnehagen hele dagen når vi vet at pappa er hjemme. Vi kan ikke kreve noe og har vel heller ikke rett til å si noe. Men hvis det er barn som strever med starten, som er slitne etc, så sier vi i fra f.eks at det er bra med korte dager, men det gjør vi til alle foreldre, ikke bare fedre i pappaperm.
Men vi anbefaler ikke fridager for et nyoppstartet barn, fordi det som regel er til barnets betste at det er i bhg hver dag i starten,når det først har begynt i barnehagen. Barna er ofte ikke tjent med mange fridager når de skal bli kjent og trygge, det er bedre med korte dager. Barn som går deltid bruker som oftest lenger tid på å bli godt kjent og trygg, og vi anbefaler noen ganger da foreldre å komme hver dag de første ukene, hvis de har mulighet til det, og være noen timer når barnet egentlig har fri

Anonymkode: c0fbb...73d

Skrevet

Ok syns det er rart at far skal ta ut masse penger i foreldrepenger for å være med babyen sin, så bruker han 10 uker på fri til seg selv . 7-8 timer hver dag. Trodde ikke det var pent gjort mot barnet!! Hvorfor skal man ha pappaperm da ? Staten betaler for at han skal spille golf ? 

Skrevet

Jobber ikke i barnehage, men syns det er helt forkastelig at noen gjør dette. Hvordan folk organiserer hverdagen og familien er opp til dem, så klart. Men at fedre skal få økonomisk støtte fra staten for å ha fri fra jobben mens barnet er i barnehagen er virkelig ikke OK. Foreldre som dette gjør at jeg syns at det burde vært en ordning på at barnehager/kommunen melder inn at barnet er begynt i barnehage slik at far må tilbake i jobb.

Anonymkode: 80f61...518

Skrevet

Dere må og huske på at mange barnehager kun har inntak 1 gang i året, og at de ikke har lov til å la plassen stå tom selv om den betales. Og da må barnet begynne i barnehgen, perm eller ei

Skrevet

Jeg ser faktisk ikke noe problem med det. Hvis far er hjemme med barnet og dermed tar mesteparten av husarbeidet, lager middag til hele familien, tar barnet på natten, gjør det klart om morgenen, leverer og henter osv, hvorfor spiller det da noen rolle at han tar noen timer fri midt på dagen? Vi vet jo alle hvor slitsomt og ensomt det fort blir når man er hjemme med barn, og man trenger da ikke være martyr og tilbringe 24/7 med barnet og aldri gjøre noe man selv vil fordi om man er i perm. 

Skrevet

Så at barnet er i Bhg. 8-16 når far er hjemme med betalt er Ok ? Håper politikerne gjør noe med dette snarlig !!!

Skrevet
46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere må og huske på at mange barnehager kun har inntak 1 gang i året, og at de ikke har lov til å la plassen stå tom selv om den betales. Og da må barnet begynne i barnehgen, perm eller ei

Selvfølgelig kan man ha en barnehageplass og velge å ikke bruke den? Hva er minimumskravet til oppmøte, mener du? 

Anonymkode: 9d792...59b

Skrevet

Man må ikke møte opp i vår kommuene hvertfall !!! 

Skrevet

Man må heller ikke gå 8 timer for å få dagen godkjent 🤣🤣🤣🤣 Kanskje noen er så dumme at de tror d 

Skrevet

Jeg synes ikke at barna skulle ha fått plass i bhg før 1-2 uker før permisjonen er ferdig. Slik at den blir brukt på barnet og ikke oppussing/ hobbyer og lignende. 

Anonymkode: 320c9...e80

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig kan man ha en barnehageplass og velge å ikke bruke den? Hva er minimumskravet til oppmøte, mener du? 

Anonymkode: 9d792...59b

Nei, det kan man ikke. Her i kommunen kan man kun ha en barnehageplass i 4 uker før man må ha oppstart ellers går plassen videre. På de private er det anderledes. 

Du kan kanskje velge å ta innkjøring og deretter komme en time i uka, - hva som vil da skje vet jeg ikke. Men du må ta den i bruk på et vis. Dette fordi det er mange i kø, og det er jo ikke riktig å ha noen på venteliste med en i praksis tom plass.

Anonymkode: 41279...82c

Skrevet

Ja men her er det ikke sånn ! Og jeg syns de pengene som far får for å ha fri skulle gått til eldre eller andre som trenger dem ! Ikke for 8 uker barnefri. Det er kvalmt !!!!!!

Skrevet
2 timer siden, Pobie skrev:

Jeg ser faktisk ikke noe problem med det. Hvis far er hjemme med barnet og dermed tar mesteparten av husarbeidet, lager middag til hele familien, tar barnet på natten, gjør det klart om morgenen, leverer og henter osv, hvorfor spiller det da noen rolle at han tar noen timer fri midt på dagen? Vi vet jo alle hvor slitsomt og ensomt det fort blir når man er hjemme med barn, og man trenger da ikke være martyr og tilbringe 24/7 med barnet og aldri gjøre noe man selv vil fordi om man er i perm. 

Hvorfor skal far få lønn fra staten for å gjøre serv andre foreldre gjør uten å få betalt for det? Man undergraver jo hele permisjonsordningen på den måten. Man trenger ikke permisjon om man uansett sender barnet i barnehagen 8-10 timer daglig.

Anonymkode: ad2c9...d9b

Skrevet

Spørs om det er til barnets beste å være sammen hele dagen med en sånn slaskepappa som er så lite interessert i barnet sitt, da. 

Trist at noen er så lite engasjert. 

Skrevet

Bhg har vel ikke myndighet til å si så mye, men jeg håper allikevel at de får poenget frem til far. Hadde det vært min mann hadde jeg skammet meg grundig! Som nevnt over, så har kanskje barnet det bedre i bhg enn sammen med en sånn "får, men trist er det uansett.

Anonymkode: d66b7...2c5

Skrevet

Jeg synes det burde vært regler på det, slik det er i Sverige. Hvorfor skal staten betale for både barnehage og permisjon?

Anonymkode: 43cfe...5f8

Skrevet

Syns faktisk det er rart staten godtar å gi bort penger på den måten der ! Ja er nok slaskepappa og slaskemamma ! Min mann hadde ikke fått lov til noe sånt !  

Dere har nok rett i at disse barna har det bedre hos noen andre. Men så fælt å være så uønsket av pappaen sin da. Små barn på 10 måneder :( de må jo bli skadet for livet ! Jeg tror nok de merker at de ikke er ønska !!! Skuffes ut døra med en gang de våkner og hentes langt ut på dagen før de skal legge seg igjen klokka 19 :( 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Syns faktisk det er rart staten godtar å gi bort penger på den måten der ! Ja er nok slaskepappa og slaskemamma ! Min mann hadde ikke fått lov til noe sånt !  

Dere har nok rett i at disse barna har det bedre hos noen andre. Men så fælt å være så uønsket av pappaen sin da. Små barn på 10 måneder :( de må jo bli skadet for livet ! Jeg tror nok de merker at de ikke er ønska !!! Skuffes ut døra med en gang de våkner og hentes langt ut på dagen før de skal legge seg igjen klokka 19 :( 

Da må jo det gjelde alle små barnehagebarn, for de vet jo ikke om foreldrene er hjemme eller på jobb. Snakk om å dømme alle småbarnsforeldre som har harn i barnehagen som 1 åringer.

Skrevet

I kommunen jeg jobber i, får ikke barna tildelt plass før den mnd de fyller 1 år. Dette er andre året det praktiseres og jeg synes det er et godt tiltak. Var møkk lei av ubrukelige fedre som leverte ungene i bhg 10 mnd gamle, mens de selv gikk for å spille golf eller pusse opp huset. Det henger virkelig ikke på greip at staten skal betale for at noen skal være hjemme med barnet sitt, men leverer det i barnehagen. Vet det kan søkes om tidligere oppstart dersom man har gode grunner til det, men det skal en del til for å få det godkjent. 

Anonymkode: 5c454...46c

Skrevet

Tror det er en vesentlig forskjell på de slemme fedrene som leverer poden frivellig fra seg og dasser hjemme selv. Enn den pappaen som har brukt permisjonen sin sammen med barnet sitt ! Så klart føler barnet dette. De må jo ha et gjennomgående ønske om å slippe å tilbringe tid med barnet sitt ! Det må jo babyen merke. Tror ingen oppegående, normal mann leverer ungen i Bhg. Lenge før man må i flere timer. Tviler sterkt på at disse barna har en super tilknytning til foreldrene sine . Og ikke snakk om de dumme mødrene som godtar dette. 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror det er en vesentlig forskjell på de slemme fedrene som leverer poden frivellig fra seg og dasser hjemme selv. Enn den pappaen som har brukt permisjonen sin sammen med barnet sitt ! Så klart føler barnet dette. De må jo ha et gjennomgående ønske om å slippe å tilbringe tid med barnet sitt ! Det må jo babyen merke. Tror ingen oppegående, normal mann leverer ungen i Bhg. Lenge før man må i flere timer. Tviler sterkt på at disse barna har en super tilknytning til foreldrene sine . Og ikke snakk om de dumme mødrene som godtar dette. 

Poenget mitt var at barnet ikke vet om det er levert fordi pappa skal være hjemme alene i permisjon, eller om det skal i barnehage fordi begge foreldrene jobber, pga syk dom, pga de går på skole eller andre ting. Fedrene er ikke slemme selv om de leverer barna mens de har permisjon, de aller fleste er helt normale småbarnsfedre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...