Gå til innhold

Foreldremøte med skole og barnehage samme kveld

Anbefalte innlegg

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Trenger du virkelig en begrunnelse?? Det er jo ganske innlysende hvorfor det er mye viktigere infomasjon du får på foreldremøtet på skole enn i barnehagen. Hva de skal si på møtet i barnehagen vet du jo allerede,de skal klage på foreldrene som ikke merker klærene og de som ikke har nok byttetøy/ikke varme nok klær.

Anonymkode: d1cbe...d3e

Ja, og skole er obligatorisk, noe barnehage ikke er.

Anonymkode: b5da0...da8

Videoannonse
Annonse
Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og hvorfor er det barnehagen som skal bytte og ikke skolen? Bhg har som regel en felles bit for alle gruppene først, før man går i sine egne grupper. Hos oss, vil det si ca 40 ansatte som da må flytte møtet sitt mot 1 til 2 lærere.... 

Anonymkode: c104e...dab

Og her er det motsatt. Fellesmøte for halve skolen først, og trinn for trinn etterpå, mens bare for avdelingene hver for seg i barnehagen. Når det er sagt, kunne det ikke falt meg inn å be noen av dem flytte et møte det allerede var kalt inn til. Da skulle i så fall en betydelig andel av foreldregruppen bestått av, ja, meg. Snakker grendaskole med fire elever eller familiebarnehage med tre barn. Men da kunne jeg kanskje referat fra det ene møtet i kassakøen på samvirkelaget uansett.

Jeg ville valgt skolen, av grunnen som er nevnt over med at de voksne er mye mer tilgjengelige i barnehagen.

Skrevet

Ville prioritert skolen! Som en annen poengterer, lærerne ser du mye sjeldnere. Barnehagen forstår nok hvorfor du prioriterer skole over barnehage.

Anonymkode: e2886...817

Skrevet
57 minutter siden, Mostly Harmless skrev:

Og her er det motsatt. Fellesmøte for halve skolen først, og trinn for trinn etterpå, mens bare for avdelingene hver for seg i barnehagen. Når det er sagt, kunne det ikke falt meg inn å be noen av dem flytte et møte det allerede var kalt inn til. Da skulle i så fall en betydelig andel av foreldregruppen bestått av, ja, meg. Snakker grendaskole med fire elever eller familiebarnehage med tre barn. Men da kunne jeg kanskje referat fra det ene møtet i kassakøen på samvirkelaget uansett.

Jeg ville valgt skolen, av grunnen som er nevnt over med at de voksne er mye mer tilgjengelige i barnehagen.

Her er det også flere trinn samtidig på skolen og kun avdelingen i barnehagen, derfor var det den naturlige løsningen for meg. 

I barnehagen vår begynner de aller fleste barna på samme skole og hvis møtene hadde vært samtidig, er det sannsynlig at de fleste med eldre søsken ville hatt samme problemet. Mest sannsynlig vekke de fleste valgt møtet på skolen og da syns jeg faktisk det et greit å si fra til barnehagen og foreslå at de bytter dag sånn at det faktisk kommer mange foreldre. 

Anonymkode: 9f1fa...dce

Skrevet
6 timer siden, Pobie skrev:

De fleste har vel noen som kan passe barn i et par timer?

Hun skriver JEG i HI, så da er hun enten alene, og/eller så har de/hun ikke barnevakt. Som en annen sa, problemstillingen hadde ikke vært der om begge kunne gå.

HI, jeg synes det en annen her sa var et godt poeng: man snakker sjeldnere med ansatte på skolen enn i barnehagen. Jeg ville gått av den grunn fordi du kan huke tak i de i barnehagen lettere, og fordi du er en av de «synlige» foreldrene på skolen også. Si til barnehagen at møtene kolliderer, og at du gjerne ønsker å bli kontaktet dersom det er noe viktig som kommer opp på møtet (selv om det blir sendt ut referat).

Anonymkode: b6903...bc8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...