Gå til innhold

Jeg vet mer om folk i bygda enn de tror og det påvirker mitt syn på de


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jovisst sitter jeg på en høyere hest enn deg. Det har jeg da ikke benektet? Du er en lavt utdannet stakkar som bruker tidenes mest harry smiley når du kommer til kort. Selvsagt ser jeg ned på deg.

Anonymkode: ab5f2...30d

Det kan du mene hva du vil om. Utdannelsen er fortsatt irrelevant. Du er vel da like lavt utdannet som meg i og med at du også har skrivefeil?

9 minutter siden, den perfekte mor skrev:

Men hvorfor holder du jobben din hemmelig da? Jobber du i CIA? Hvor man jobber er sjelden noe hemmelighet, og taushetsplikten din går da ikke på at du ikke kan fortelle hvem som helst hvor DU jobber. Hvorfor noen skulle lyve om en utdannelse på en liten plass slår meg som så utrolig at jeg ikke tror på deg. Om de sier de er sykepleiere så vet selvsagt alle kollegaene og dermed også de fleste andre i bygda at det ikke er sant, fordi forholdene er så små. Man kan ikke lyve seg til en sykepleierstilling.

Jeg sier ikke hvor jeg jobber fordi folk da vil forstå at jeg kjenner sannheten. Så slipper de å vite at jeg vet. Ikke for noe annet. Men da unngår de å drite seg ut, og det er fint for fredens skyld i ei lita bygd. 

I ei bygd med 300 innbyggere (inkludert pensjonister og barn), så er det ikke så ofte at man jobber på samme sted. Denne «sykepleieren» jobber sammen med ei som faktisk er sykepleier, og hun har aldri avslørt henne heller, så vi ønsker vel å leve i fred da. Jeg aner ikke hvorfor det ikke avsløres av andre som vet eller kan vite. Jeg vet bare hvorfor jeg ikke sier noe.

Anonymkode: 33935...bf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kan du mene hva du vil om. Utdannelsen er fortsatt irrelevant. Du er vel da like lavt utdannet som meg i og med at du også har skrivefeil?

Anonymkode: 33935...bf8

Visst er utdannelsen din relevant. Du føler deg bedre enn andre. I virkeligheten sparker du nedover for å føle deg større selv. Så inderlig stusselig. 

Anonymkode: ab5f2...30d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er gjennom jobben min.

Anonymkode: 33935...bf8

Skjønte det da. Men hvorfor kan du ikke si her inne hva du jobber med? Det er jo ingen her som vet hvem du er regner jeg med

Anonymkode: 35c60...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Visst er utdannelsen din relevant. Du føler deg bedre enn andre. I virkeligheten sparker du nedover for å føle deg større selv. Så inderlig stusselig. 

Anonymkode: ab5f2...30d

Her tror jeg du rett og slett misforstår. Jeg ser ikke ned på noen på grunn av yrke eller inntekt, men jeg tar avstand fra folk som lyver og later som de er eller har noe de ikke er eller har. Jeg dømmer ikke mennesker etter rang eller utdannelse slik du gjør, men etter hva de er ærlige om eller ikke.

Anonymkode: 33935...bf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjønte det da. Men hvorfor kan du ikke si her inne hva du jobber med? Det er jo ingen her som vet hvem du er regner jeg med

Anonymkode: 35c60...f0d

Jeg ser ikke at det har noe med saken å gjøre.

Anonymkode: 33935...bf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du vet hvilke sykdommer de har. Jeg dømmer da heller ingen for medisiner de tar, men folk som lyver uten at noen har stilt spørsmål en gang er noe helt annet enn å være syk.

feks kan en samtale være slik:

- på jobb i dag fikk vi inn en xxxxxx (kul bil) til rep

- ja, på verkstedet der jeg er sjef, fikk vi inn en yyyyyyy (annen kul bil)

veldig merkelig å legge til det i en bisetning for å snakke om kule biler som er kommet inn på verksteder de jobber på.

Anonymkode: 33935...bf8

Det er ikke rart. Det forteller bare at han (mest sansynlig) ikke skulle jobbe på bilen selv eller at dette skjedde på jobben og ikke hjemme, i forbindelse med hobby eller liknende.

Å være sjef kan også være litt av hvert. Det betyr ikke nødvendig vis at du er på toppen, bare at du har ansvar for noe.

Anonymkode: 0ecf0...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her tror jeg du rett og slett misforstår. Jeg ser ikke ned på noen på grunn av yrke eller inntekt, men jeg tar avstand fra folk som lyver og later som de er eller har noe de ikke er eller har. Jeg dømmer ikke mennesker etter rang eller utdannelse slik du gjør, men etter hva de er ærlige om eller ikke.

Anonymkode: 33935...bf8

Alle lyver om noe. Det gjør sikkert du også.

Anonymkode: 0ecf0...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her tror jeg du rett og slett misforstår. Jeg ser ikke ned på noen på grunn av yrke eller inntekt, men jeg tar avstand fra folk som lyver og later som de er eller har noe de ikke er eller har. Jeg dømmer ikke mennesker etter rang eller utdannelse slik du gjør, men etter hva de er ærlige om eller ikke.

Anonymkode: 33935...bf8

Jeg dømmer ikke deg fordi du er lavt utdannet, men fordi du prøver å gjøre deg prektig på andres bekostning, og svarer som en fjortis når dine pinlige brister påpekes. 

Anonymkode: ab5f2...30d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er ikke rart. Det forteller bare at han (mest sansynlig) ikke skulle jobbe på bilen selv eller at dette skjedde på jobben og ikke hjemme, i forbindelse med hobby eller liknende.

Å være sjef kan også være litt av hvert. Det betyr ikke nødvendig vis at du er på toppen, bare at du har ansvar for noe.

Anonymkode: 0ecf0...d50

Jeg synes det er rart å poengtere at han er sjef om han ikke er det. Da kunne han heller sagt «der jeg jobber» i stedet for å lyve?

Anonymkode: 33935...bf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Alle lyver om noe. Det gjør sikkert du også.

Anonymkode: 0ecf0...d50

Ikke som jeg kan komme på nå, nei. Og i alle fall ikke om jobb og økonomisk situasjon. 

Anonymkode: 33935...bf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ikke som jeg kan komme på nå, nei. Og i alle fall ikke om jobb og økonomisk situasjon. 

Anonymkode: 33935...bf8

Du lyver kanskje ikke direkte om det. Du prøver bare å unngå å ordlegge deg slik T folk får vite det, men det finnes nok ting du har direkte løyet om også.

Anonymkode: 0ecf0...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg dømmer ikke deg fordi du er lavt utdannet, men fordi du prøver å gjøre deg prektig på andres bekostning, og svarer som en fjortis når dine pinlige brister påpekes. 

Anonymkode: ab5f2...30d

Du er vel ikke bedre selv, er du? Så du er vel da også en av de du selv dømmer?

Bedre å svare noe enn å ikke besvare de påpekte feilene i alle fall. Du har jo skrivefeil selv. 

Og jeg prøver ikke på noen måte å gjøre meg prektig. Det er en bedømmelse du kommer frem til ved å påpeke de/dem feilene jeg bruker ved å kun bruke de (ja, jeg vet om det til og med). Men essensen i hele innlegget handler ikke om mine eller dine skrivefeil, heller ikke om hvor mange år jeg har på unkversitetet, men hvorfor folk føler et behov for å klatre opp på denne høye hesten som du er så opptatt av. 

Anonymkode: 33935...bf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ser ikke at det har noe med saken å gjøre.

Anonymkode: 33935...bf8

Fordi at innlegget ditt ikke henger på greip

Anonymkode: 35c60...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du lyver kanskje ikke direkte om det. Du prøver bare å unngå å ordlegge deg slik T folk får vite det, men det finnes nok ting du har direkte løyet om også.

Anonymkode: 0ecf0...d50

Selvsagt kan det finnes de ting jeg har løyet om også. Men man lyver seg da ikke opp på rangstigen eller til høyere lønn? Mulig det er spesielt for denne bygda her at flere gjør det, men jeg finner det merkelig å lyve om noe på denne måten. 

Hadde noen spurt meg direkte om jeg vet noe om deres økonomi, så hadde jeg selvsagt løyet og svart at det aner jeg ikke noe om. 

Anonymkode: 33935...bf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jovisst sitter jeg på en høyere hest enn deg. Det har jeg da ikke benektet? Du er en lavt utdannet stakkar som bruker tidenes mest harry smiley når du kommer til kort. Selvsagt ser jeg ned på deg.

Anonymkode: ab5f2...30d

Eg bryr meg eigentleg ikkje om den diskusjonen dykkar, skjønnar ikkje kven som har rett heller. Men eg lurer veldig på kvifor den smilyen er så harry? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Fordi at innlegget ditt ikke henger på greip

Anonymkode: 35c60...f0d

Hva er det som ikke henger på greip uten at min stilling eller arbeidsplass nevnes? Jeg spør jo om hvorfor folk velger å lyve om disse tingene eller om noen kjenner noen som lyver om slike ting. Kan ikke se at hverken arbeidsplassen min eller min stilling der gjør det vanskelig å svare på spørsmålene?

Anonymkode: 33935...bf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av et korstog mot løgnere da. Vi er alle feilbarlige i ulik grad, det virker slitsomt(og veldig menigsløst) å bruke tid på dette som HI.

Anonymkode: fff84...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du jobber et sted der du kan finne opplysninger om naboene dine, stemmer sikkert. At du har en god og legitim grunn til å finne fram disse opplysningene om alle sammen, høres veldig tvilsomt ut.

Tipper du er en snoker. Den mest uredelige av alle i bygda. 

Anonymkode: 1ebb5...f09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At du jobber et sted der du kan finne opplysninger om naboene dine, stemmer sikkert. At du har en god og legitim grunn til å finne fram disse opplysningene om alle sammen, høres veldig tvilsomt ut.

Tipper du er en snoker. Den mest uredelige av alle i bygda. 

Anonymkode: 1ebb5...f09

Kan tippe hva du ønsker, men jobben min er å søke opp denne informasjonen, og i slike foretak hvor man har tilgang på slik informasjon, så tas det alltid kontroll og sjekkes om de ansatte snoker, så uten å risikere jobben min kan jeg ikke snoke.

Anonymkode: 33935...bf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet mye om folk i bygda her. Den er ganske liten. 

Jeg vet hvem som betaler for seg og hvem som ikke gjør det. Jeg også hvem av de som ikke betaler fordi de ikke har råd til det og hvem som rett og slett ikke gidder å betale. Jeg vet hvor folk jobber, hvilken stilling de har og hva de tjener. 

Selvsagt vet jeg ikke dette om alle i bygda, men veldig mange. Vi er bare 300 her. 

Det er jo slik at jeg har en taushetsplikt og den har jeg aldri brutt, men jeg må innrømme at jeg automatisk tar avstand fra han som hevder han er bas på byggeplassen, men egentlig er ufaglært tømrer. Og også hun som hevder hun er sykepleier med masse ekstra ansvar, men likevel bare er hjelpepleier. Og også flere som lyver både om stillingen de har og om lønn osv. De vil selvsagt ha status og jeg passer meg godt for å ikke vise at jeg vet eller nevne noe. Jeg sier selvsagt ikke sannheten om min jobb heller, for da vil de vite at jeg vet. Så jeg er snill pikenognholder kjeft, men hvor kommer dette behovet for å lyve fra? Kjenner du noen som lyver om penger, økonomi eller stilling? Og vet du hvorfor de lyver?

At man ikke vil si at man har masse gjeld er jo forståelig, men hvorfor hevde at man er «allergisk mot purringer» når sannheten er at de ikke betaler purringer heller? Kan de ikke bare la vær å si noe om det i stedet?

Anonymkode: 33935...bf8

Jeg tror at du selv tror du vet mye, men at det er sannsynlig at du mangler en del kunnskap og trekker mange konklusjoner du ikke har belegg for.

- Hvor mye folk tjener og skylder, det stemmer det sikkert at du vet.

- Du kan aldri være sikker på om manglende betaling skyldes evne eller vilje.

- Det er fullt mulig at desperate arbeidsplasser som mangler kompetanse har en ufaglært tømrer som fungerer som bas og en hjelpepleier som fungerer som sykepleier. Hvis du i tillegg har funnet det du mener du vet i AA- registeret og tror du kan stole på det, så må jeg le høyt. 

 

 

 

Anonymkode: a0fa7...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har en jobb som fører til at du vet det du vet, så må du være forsiktig med å @snoke@ i andres journal. Det er nemlig straffbart å snoke. Alle klikk du foretar deg blir loggført, det er blitt ganske strengt, heldigvis. 

Anonymkode: 837c5...9b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det kan du mene hva du vil om. Utdannelsen er fortsatt irrelevant. Du er vel da like lavt utdannet som meg i og med at du også har skrivefeil?

Jeg sier ikke hvor jeg jobber fordi folk da vil forstå at jeg kjenner sannheten. Så slipper de å vite at jeg vet. Ikke for noe annet. Men da unngår de å drite seg ut, og det er fint for fredens skyld i ei lita bygd. 

I ei bygd med 300 innbyggere (inkludert pensjonister og barn), så er det ikke så ofte at man jobber på samme sted. Denne «sykepleieren» jobber sammen med ei som faktisk er sykepleier, og hun har aldri avslørt henne heller, så vi ønsker vel å leve i fred da. Jeg aner ikke hvorfor det ikke avsløres av andre som vet eller kan vite. Jeg vet bare hvorfor jeg ikke sier noe.

Anonymkode: 33935...bf8

Du fremstår som overdrevent skeptisk til mennesker, og en som trekker raske konklusjoner og synser om andre på tynt eller kanskje feilaktig grunnlag. 

Anonymkode: a0fa7...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kan tippe hva du ønsker, men jobben min er å søke opp denne informasjonen, og i slike foretak hvor man har tilgang på slik informasjon, så tas det alltid kontroll og sjekkes om de ansatte snoker, så uten å risikere jobben min kan jeg ikke snoke.

Anonymkode: 33935...bf8

Aha, ansatt i inkassobyrå med andre ord. Det forklarer det lave refleksjonsnivået.

Anonymkode: a0fa7...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...