Gå til innhold

Og dette er neste generasjon mødre......


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva skjer? 

https://www.nrk.no/ostlandssendingen/jentene-slass-pa-grunn-av-_blikking_-i-skolegarden-1.14218771

 

blir flau og redd  når jeg tenker på hva dagens unger holder på med...

reiser  på ferie for å fylle og slåss mest mulig.. knulle rundt men tør ikke tisee på do for det er flaut....

Anonymkode: 6b7de...a97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å hjelpes. Om jeg skulle bli dømt som mor på mine tenåringsfakter så hadde det nok gått ille. 

Slapp av, de vokser seg til vett de fleste av disse også. 

Anonymkode: c0258...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert det er de samme som slåss, drikker, har knuller rundt og sliter med å tisse hvis noen hører dem.

Det er ikke værre at jenter slåss enn at gutter gjør det.

De fleste ungdomer oppfører seg veldig bra, stort sett bedre enn forrige generasjon.

Anonymkode: aad75...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke sikkert det er de samme som slåss, drikker, har knuller rundt og sliter med å tisse hvis noen hører dem.

Det er ikke værre at jenter slåss enn at gutter gjør det.

De fleste ungdomer oppfører seg veldig bra, stort sett bedre enn forrige generasjon.

Anonymkode: aad75...3d0

Enig i dette. 😊

Anonymkode: 2ba58...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette er ikke neste generasjons mødre. Dette er noen svært få av de som kanskje blir mødre i neste omgang. De aller, aller fleste ter seg bra. Ungdom har faktisk aldri vært bedre enn i dag (men surmaga oldinger har eksistert siden tidenes morgen). Uansett kan det godt tenkes det blir folk av disse slåsskjempene også. Det er vel ikke helt unormalt å trå feil i oppveksten.

Anonymkode: 2c11f...10e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen galninger finnes det vel overalt, men stort sett er da dagens ungdom veldig allright.

Har selv ungdommer på 15 og 17 år, og de lever veldig skikkelige liv altså. Vi var mye galere da vi var på samme alder ;)

 

Anonymkode: 4d805...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens unge faktisk🤦🏼‍♀️ Dette kunne vært meg på 80-tallet. Nei, ungdommen var ikke bedre før i tida. Ble da folk av både meg og mine "fiender" 😉

Anonymkode: b3e05...bc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke dere som sier at dette er normalt og alltid har vært slik? Det stemmer jo ikke?! Jada, jeg var en rebell i min ungdom, skal ikke gå inn på det en gang, men så ille som dette var det ikke. 

 

Anonymkode: 7a749...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Anonym bruker said:

Det er ikke sikkert det er de samme som slåss, drikker, har knuller rundt og sliter med å tisse hvis noen hører dem.

Det er ikke værre at jenter slåss enn at gutter gjør det.

De fleste ungdomer oppfører seg veldig bra, stort sett bedre enn forrige generasjon.

Anonymkode: aad75...3d0

Det siste tror jeg ikke noe på. 

Anonymkode: 4e159...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Anonym bruker said:

Skjønner ikke dere som sier at dette er normalt og alltid har vært slik? Det stemmer jo ikke?! Jada, jeg var en rebell i min ungdom, skal ikke gå inn på det en gang, men så ille som dette var det ikke. 

 

Anonymkode: 7a749...d7f

Det har du helt rett i, så ille var det ikke før. 

Anonymkode: 4e159...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, Anonym bruker said:

Så jo ganske klart på videoene hvilken «folksort» dette er. Sjekk klesdrakt og hodeplagg....

Anonymkode: 63777...c53

Her var det nok æreskultur inne i bildet ja.

Anonymkode: 4e159...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så jo ganske klart på videoene hvilken «folksort» dette er. Sjekk klesdrakt og hodeplagg....

Anonymkode: 63777...c53

Visste det! Det jeg tenkte med en gang. 

Anonymkode: 8fe49...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir faktisk kvalm. Nå er det jaggu på tide naive folk får opp øya! Samfunnet kommer til å kollapse, snart er det «Midtøsten» overalt😢

Anonymkode: 8fe49...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutes ago, Anonym bruker said:

Jeg blir faktisk kvalm. Nå er det jaggu på tide naive folk får opp øya! Samfunnet kommer til å kollapse, snart er det «Midtøsten» overalt😢

Anonymkode: 8fe49...027

Folket på venstresiden vil ha det slik, og da blir det slik. Man er da "gode" og "inkluderende", så klart.

Anonymkode: 4e159...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det siste tror jeg ikke noe på. 

Anonymkode: 4e159...ada

Men det er det forsket på, og sånn er det. Dagens unge drikker mindre, bruker mindre dop og tar skolearbeidet på større alvor enn på slutten av 90-tallet.

Anonymkode: fbc3b...35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet min mor var med i en gjeng som. Banket opp læreren på femtitallet. Selv opplevde jeg også slåssing i klasserommetet par ganger. Jeg tror ikke det er så veldig spessielt.

Anonymkode: aad75...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det siste tror jeg ikke noe på. 

Anonymkode: 4e159...ada

Det er faktisk sant. Langvarig og grundig forskning på ungdom over tid viser dette. Sjekk f.eks materiale fra NOVA. 

De aller, aller fleste ungdommer går det veldig bra med, men de få som faller utenfor er mer marginaliserte enn før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutes ago, the amazing spidermamma said:

Det er faktisk sant. Langvarig og grundig forskning på ungdom over tid viser dette. Sjekk f.eks materiale fra NOVA. 

De aller, aller fleste ungdommer går det veldig bra med, men de få som faller utenfor er mer marginaliserte enn før. 

Tja, jeg vet ikke. Aldri flere unge hatt psykiske helseplager

https://forskning.no/psykiske-lidelser-barn-og-ungdom-oslomet/psykiske-helseplager-fortsetter-a-oke-blant-ungdom/328960

– Det er urovekkende at andelen som rapporterer om bekymringer og depressive symptomer, bare fortsetter å øke, sier Anders Bakken, som leder Ungdatasenteret ved NOVA, Høgskolen i Oslo og Akershus.

(og "Ifølge årets ferske Ungdata-rapport gjør ungdommen mindre lekser, begår flere lovbrudd og skulker oftere enn i fjor. I tillegg er de mindre optimistiske.")

og antall som går på antidepressiva øker år for år

https://www.dagensmedisin.no/artikler/2017/02/20/unges-bruk-av-antidepressiva-fortsetter-a-oke/

Det har vært en kraftig økningen i bruken av antidepressive midler blant ungdom og unge voksne i perioden fra 2010 til 2016. Blant jenter i alderen 15 til 19 år har økningen vært på hele 85 prosent i denne perioden

Anonymkode: 4e159...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tja, jeg vet ikke. Aldri flere unge hatt psykiske helseplager

https://forskning.no/psykiske-lidelser-barn-og-ungdom-oslomet/psykiske-helseplager-fortsetter-a-oke-blant-ungdom/328960

– Det er urovekkende at andelen som rapporterer om bekymringer og depressive symptomer, bare fortsetter å øke, sier Anders Bakken, som leder Ungdatasenteret ved NOVA, Høgskolen i Oslo og Akershus.

(og "Ifølge årets ferske Ungdata-rapport gjør ungdommen mindre lekser, begår flere lovbrudd og skulker oftere enn i fjor. I tillegg er de mindre optimistiske.")

og antall som går på antidepressiva øker år for år

https://www.dagensmedisin.no/artikler/2017/02/20/unges-bruk-av-antidepressiva-fortsetter-a-oke/

Det har vært en kraftig økningen i bruken av antidepressive midler blant ungdom og unge voksne i perioden fra 2010 til 2016. Blant jenter i alderen 15 til 19 år har økningen vært på hele 85 prosent i denne perioden

Anonymkode: 4e159...ada

Dette kan være en konsekvens av at de oppfører seg altfor bra ;)

Anonymkode: 8a3bb...d43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutes ago, Anonym bruker said:

Dette kan være en konsekvens av at de oppfører seg altfor bra ;)

Anonymkode: 8a3bb...d43

Ellers det "går bra" med dem fordi de dopes ned på medisiner.

Anonymkode: 4e159...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner ikke dere som sier at dette er normalt og alltid har vært slik? Det stemmer jo ikke?! Jada, jeg var en rebell i min ungdom, skal ikke gå inn på det en gang, men så ille som dette var det ikke. 

 

Anonymkode: 7a749...d7f

Forskjellen er at før ble det ikke skrevet om i aviser i like stor grad som nå. Det var slåsskamp mellom lærer og elev hvor lærer slo først to ganger på min barneskole. Ingen av de fikk sparken og ingen av episodene kom i noen avis. De tok seg av problembarna bare. Gjorde jobben sin. 

På 50-tallet og før var det ikke en gang en eneste lærer som stoppet en slåsskamp før den gikk for langt. Foreldre slo barna sine, truet de med å slå de og enkelte grisebanket barna. Lærere fikk lov å mishandle barn fordi det var oppdragende. Barnehjemsbarn var fritt vilt for overgripere og voldsmenn. Kvinner slåss, menn slåss. Vil ikke påstå at det var bedre før. Det var verre før med færre sanksjoner og mindre mediedekning. Det skjedde, men man hørte ikke om det. Eneste forskjellen er det.

Anonymkode: a0508...137

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Forskjellen er at før ble det ikke skrevet om i aviser i like stor grad som nå. Det var slåsskamp mellom lærer og elev hvor lærer slo først to ganger på min barneskole. Ingen av de fikk sparken og ingen av episodene kom i noen avis. De tok seg av problembarna bare. Gjorde jobben sin. 

På 50-tallet og før var det ikke en gang en eneste lærer som stoppet en slåsskamp før den gikk for langt. Foreldre slo barna sine, truet de med å slå de og enkelte grisebanket barna. Lærere fikk lov å mishandle barn fordi det var oppdragende. Barnehjemsbarn var fritt vilt for overgripere og voldsmenn. Kvinner slåss, menn slåss. Vil ikke påstå at det var bedre før. Det var verre før med færre sanksjoner og mindre mediedekning. Det skjedde, men man hørte ikke om det. Eneste forskjellen er det.

Anonymkode: a0508...137

Ja, min far født i 1944 forteller om en hel haug med slåsskamper gutta imellom i friminuttene. Skikkelig voldelig slåssing. I klasserommet var det derimot stille, for læreren hadde lov til å smekke dem over fingrene med spanskrør hvis ikke. Voldelig disiplin fra læreren var gjennomført fra 1. Klasse, så de oppførte seg i klasserommet. Fikk de melding med hjem, vanket det fysisk avstraffelse fra foreldrene. 

Da jeg var på barneskolen fra 1989 var det så ille at vi måtte ha psykologtime i klassen en gang i uka. Mange udiagnostiserte gutter som knuste dører, pulter og stoler, og slo og sparket både guttene og jentene. 

Skolen til barna mine er eksemplarisk i forhold. Litt mer uro i klasserommet kanskje, men ellers gode forhold.

Anonymkode: 8a3bb...d43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...