Gå til innhold

Svoger uten manerer. Flau!!

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skal barna få forsyne seg først, hva har det med folkeskikk å gjøre?

Anonymkode: 87502...e87

Det er bare sånn normen er i møblerte hjem 😂 så pinlig at du ikke vet det. 

Anonymkode: 07b3e...208

Videoannonse
Annonse
Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det tror jeg du tar feil. Det er sikkert noen miljøer der det er normen at barn bestandig skal få forsyne seg først, men det er ikke en "regel" som gjelder alle steder.

Anonymkode: 4e64a...056

Skrevet

Er ikke bare kakegreia.. vi var å krepset i høst.. da bøyde svogeren min seg ned i bøtta for å se på krepsen.. og spytta.. var ikke bare litt men ei klyse. Trodde jeg skulle spy. Den krepsen blir jo kokt.. men det er fortsatt ting jeg skal spise. Den krepseturen endte med.. "ehh ..bare ta den krepsen du.. jeg har ikke så veldig lyst på kreps"''. Tror ikke det går å lære en voksen mann ting som egentlig er obligatorisk å vite i en alder av småbarnsalderen. 

Anonymkode: 27cf0...0b8

Skrevet

Er ikke bare kakegreia.. vi var å krepset i høst.. da bøyde svogeren min seg ned i bøtta for å se på krepsen.. og spytta.. var ikke bare litt men ei klyse. Trodde jeg skulle spy. Den krepsen blir jo kokt.. men det er fortsatt ting jeg skal spise. Den krepseturen endte med.. "ehh ..bare ta den krepsen du.. jeg har ikke så veldig lyst på kreps"''. Tror ikke det går å lære en voksen mann ting som egentlig er obligatorisk å vite i en alder av småbarnsalderen. 

Høres ut som en mann med en diagnose? Å spytte i bøtta med kreps er overhodet ikke normalt...

Anonymkode: 7b17d...62a

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det høres bare ut som en veldig rar ting å gjøre. Hva var poenget med det?

Skrevet

Ingen grunn til at du skal bli flau. Og du bør ikke prøve å oppdra en voksen mann med mindre du ønsker konflikt i familien. Om det er normalt, det lurer du vel ikke på...

Anonymkode: d071d...63d

Skrevet

Skulle tro det var mitt søskenbarn du skriver om🙈 Han har ingen diagnose, men er utrolig egoistisk. Det er bare MEG, MEG, MEG (f.eks snakker han kun om seg selv og lar ikke andre få slippe til i samtaler). Han lesser et tårn opp på fatet som at han aldri har sett mat før, nesten helt vill i blikket. Han hentet seg ei kone fra Russland og har 'oppdratt' henne på samme viset, så nå må vi egentlig bare le når de går amok i selskapene sammen🙈

Anonymkode: b24d1...f3b

Gjest Darwinia:-)
Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han liker kake. Hva så? Det er hyggelig med gjester som viser at de setter pris på det som serveres.

Det går an å sette pris på maten uten å lage kake-lapskaus. Hva med å ha litt respekt for det arbeidet folk gjerne har lagt i kaker til større begivenheter? Istedenfor å slenge ALT sammen på én tallerken i ei krekslig mølje.

Dessuten, magen blir mett før øynene. Litt dumt om det blir fritt for én av kakene også ligger det uspiste stykker begravd i diverse kakerester rundt omkring.

Jeg er en kakemoms selv, men jeg går flere runder og jeg tar ikke flere stykker av kaker jeg ser at det kan bli rift om. Jeg er tross alt vokst opp i et møblert hjem, ikke et grisehus.

(ingenting negativt om griser som bare følger sin natur)

Skrevet

Usj. Snakker du om min bror? Haha. 

Det er helt forferdelig. Sååååå pinlig.

Anonymkode: ea1bc...772

Skrevet

Så flaut ! 

Virker jo ikke som han eier sosiale antenner. 

Ser han liksom foran meg der han baner seg vei foran unger 😂

Hvordan oppfører han seg sosialt, sånn ellers ? 

Anonymkode: 375a2...c19

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så flaut ! 

Virker jo ikke som han eier sosiale antenner. 

Ser han liksom foran meg der han baner seg vei foran unger 😂

Hvordan oppfører han seg sosialt, sånn ellers ? 

Anonymkode: 375a2...c19

Helt normal sånn sosialt ellers. Har en fin jobb og et normalt liv. Er en høflig mann..og som jeg også liker godt ellers. Er bare det her som jeg synes er direkte pinlig: (

Skrevet

Jeg er enig i at oppførselen hans er kritikkverdig. Men jeg ville bare si at her omkring er det vanlig å ta mange forskjellige kakestykker på fatet, og det er som regel mer enn nok kake i selskaper. Ingen blir sett rart på. Det er selvfølgelig noe annet dersom det kun er noen få kaker.

Anonymkode: 6ac11...18f

Skrevet

Nesten så jeg har lyst til å gi han et fat i neste bursdag så han får plass til mer; D

Skrevet

Jeg er enig i at oppførselen hans er kritikkverdig. Men jeg ville bare si at her omkring er det vanlig å ta mange forskjellige kakestykker på fatet, og det er som regel mer enn nok kake i selskaper. Ingen blir sett rart på. Det er selvfølgelig noe annet dersom det kun er noen få kaker.

Er det vanlig? : ( har alltid sett folk som har tatt to tre kakestykker.. men ikke bortimot 10.. går ei grense..

Skrevet (endret)

Er litt sjokkert over at noen syns oppførselen til svogeren er helt grei og ikke noe å reagere på 😂 

Er selv fra arbeiderklassebakgrunn og det har aldri vært normen. Max to kakestykker på fatet og de som tok springmarsj for å komme til matfatet ble kraftig baksnakket. Hvis det ikke var snakk om barn da, men også oss ble det satt grenser for.

Hadde en onkel som var litt som his svoger. Oppførselen hans ble kraftig diskutert etter at hadde hadde forlatt selskapet. Om jeg husker riktig tok mamma en prat med kona, som skulle hviske ham noen ord i øret. Om det hjalp husker jeg ikke.

Av hensyn til mannen selv bør han få vite at dette ikke er greit.

Endret av Hjertefru
Skrevet

Han er da ikke ditt ansvar, så hvorfor er det du som blir flau?

Anonymkode: e7678...ad8

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det vanlig? : ( har alltid sett folk som har tatt to tre kakestykker.. men ikke bortimot 10.. går ei grense..

Ja, jeg snakker også om 2-4 små stykker, ikke 10 :o

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg snakker også om 2-4 små stykker, ikke 10 :o

Har du sett pensjonister på busstur ankomme en hotellbufet?

Skrevet
On 9/24/2018 at 8:47 AM, Anonym bruker said:

Min svoger eier rett og slett ikke mane'rer. Jeg blir flau. For eks.. vi var i brylupp. Når vi skulle hente oss litt kake FYLTE han tallerken til randen med sånn ca 7 kakestykker oppå hverandre. Det var krem, is og annen kake blandet sammen. Går ann å gå to ganger.. Folk kikket og kommenterte det. I helgen var det bursdag her i huset og det samme skjedde igjen.. det var å klemme seg forran barn i huset som hadde bursdag og lesse på..kjenner jeg har lyst til å si noe, men tør ikke. Redd det blir pinlig. Det er liksom som han er redd han ikke får nok. Er det igjen to wienerbrød på et fat, tar han gjerne begge. Min mor må alltid gå ut når han skal forsyne seg, for hun blir rett og slett kvalm. Er dette normal oppførsel? : S jeg er ikke fra en fisefin familie.. men det går en grense på hva som er greit..rart foreldrene ikke snakker til han.. men han er en voksen mann.

herregud så prippen du er

Anonymkode: e5ecd...230

Skrevet

herregud så prippen du er

Anonymkode: e5ecd...230

herregud så pinlig du er

Skrevet
På 24.9.2018 den 11.39, Anonym bruker skrev:

Nei, det er ingen norm i møblerte hjem

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er ingen norm i møblerte hjem

Jo, det er det. 

Hadde du kommer fra et hadde du visst det. 

Skrevet

Jo, det er det. 

Hadde du kommer fra et hadde du visst det. 

Ja jøss 😂

Det er kanskje vanlig i visse kretser, men det har ikke noe med møblerte hjem å gjøre

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja jøss 😂

Det er kanskje vanlig i visse kretser, men det har ikke noe med møblerte hjem å gjøre

Du vet visst ikke helt hva begrepet betyr. 

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du vet visst ikke helt hva begrepet betyr. 

Jeg er fra et møblert hjem på Oslo vest, gamle penger. Har aldri hørt at barna skal gå først.

Anonymkode: 36193...a56

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...