Anonym bruker Skrevet 24. september 2018 #1 Skrevet 24. september 2018 Min svoger eier rett og slett ikke mane'rer. Jeg blir flau. For eks.. vi var i brylupp. Når vi skulle hente oss litt kake FYLTE han tallerken til randen med sånn ca 7 kakestykker oppå hverandre. Det var krem, is og annen kake blandet sammen. Går ann å gå to ganger.. Folk kikket og kommenterte det. I helgen var det bursdag her i huset og det samme skjedde igjen.. det var å klemme seg forran barn i huset som hadde bursdag og lesse på..kjenner jeg har lyst til å si noe, men tør ikke. Redd det blir pinlig. Det er liksom som han er redd han ikke får nok. Er det igjen to wienerbrød på et fat, tar han gjerne begge. Min mor må alltid gå ut når han skal forsyne seg, for hun blir rett og slett kvalm. Er dette normal oppførsel? : S jeg er ikke fra en fisefin familie.. men det går en grense på hva som er greit..rart foreldrene ikke snakker til han.. men han er en voksen mann. Anonymkode: 27cf0...0b8
Anonym bruker Skrevet 24. september 2018 #2 Skrevet 24. september 2018 Jeg ble flau av å lese dette. Noen burde jo si ifra. Han driter seg jo ut. Anonymkode: 22694...279
Anonym bruker Skrevet 24. september 2018 #3 Skrevet 24. september 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg ble flau av å lese dette. Noen burde jo si ifra. Han driter seg jo ut. Anonymkode: 22694...279 Jeg vet!. Har sagt det til min mann, men det endte med at han ble sur på meg.. forsvarer jo familien Anonymkode: 27cf0...0b8
Anonym bruker Skrevet 24. september 2018 #4 Skrevet 24. september 2018 Han liker kake. Hva så? Det er hyggelig med gjester som viser at de setter pris på det som serveres. Anonymkode: 4e64a...056
LME1001 Skrevet 24. september 2018 #5 Skrevet 24. september 2018 Stille seg i kø foran barna?! Oiii 😂
Anonym bruker Skrevet 24. september 2018 #6 Skrevet 24. september 2018 Legge en bok om skikk og bruk i postkassa hans? Kanskje han tar hintet. Forsynte han seg virkelig før bursdagsbarnet? Anonymkode: 22694...279
Anonym bruker Skrevet 24. september 2018 #7 Skrevet 24. september 2018 1 minutt siden, LME1001 skrev: Stille seg i kø foran barna?! Oiii 😂 Ja tror ikke han tenker på det engang. Det er om å gjøre å komme først og få med seg mest mulig. Koselig at folk spiser..for all del..men det går ann å gå flere ganger.. ser helt grisete ut Anonymkode: 27cf0...0b8
Anonym bruker Skrevet 24. september 2018 #8 Skrevet 24. september 2018 Min ex var sånn. Dritflaut! ikke bare på kaker, men mat også. Lesset på tallerkenen - gjerne først av alle - uten tanke på å se hvor mye som var på fatene eller hvir mange gjester det var. Var det koldtbord kunne gan gjerne forsyne seg av 1/4 av karbonadene feks. Anonymkode: 6b439...e62
Anonym bruker Skrevet 24. september 2018 #9 Skrevet 24. september 2018 Han er av den typen som f.eks når vi spiser middag borte å spiser opp en porsjon..tar en hel porsjon til.. slik at det nesten renner over kanten.. men klarer da kanskje bare halvparten.. så er det andre som kanskje ikke får mer fordi han har forsynt seg så mye. Jeg er oppdratt til at det som jeg har tatt på til meg selv skal jeg spise opp. Anonymkode: 27cf0...0b8
Anonym bruker Skrevet 24. september 2018 #10 Skrevet 24. september 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Min ex var sånn. Dritflaut! ikke bare på kaker, men mat også. Lesset på tallerkenen - gjerne først av alle - uten tanke på å se hvor mye som var på fatene eller hvir mange gjester det var. Var det koldtbord kunne gan gjerne forsyne seg av 1/4 av karbonadene feks. Anonymkode: 6b439...e62 Haha.. merker min mann har litt av det han også.. men svogeren min slår han for å si det sånn. Er driiitflaut. En gang vi var i syden å skulle spise koldtbord, så han ikke hva som var underst på tallerknen engang.. alle kikka.. jeg blir veldig flau. Anonymkode: 27cf0...0b8
Anonym bruker Skrevet 24. september 2018 #11 Skrevet 24. september 2018 Han virker jo lettere tilbakestående? Jeg hadde virkkelig ikke klart å holde meg fra å si noe om han presset seg frem foran barna. Jeg hadde nok også sagt at han kan forsyne seg flere ganger. Anonymkode: 07b3e...208
Anonym bruker Skrevet 24. september 2018 #12 Skrevet 24. september 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han virker jo lettere tilbakestående? Jeg hadde virkkelig ikke klart å holde meg fra å si noe om han presset seg frem foran barna. Jeg hadde nok også sagt at han kan forsyne seg flere ganger. Anonymkode: 07b3e...208 Kan begynne å lure... Anonymkode: 27cf0...0b8
Fru Ugle Skrevet 24. september 2018 #13 Skrevet 24. september 2018 Jeg hadde definitivt sagt noe, på en lettere humoristisk måte kanskje, for ikke å drite han helt ut. "Oj da Nils Theodor, sjekk den tallerkenen! la oss andre få litt også!" "Nils Theodor, bursdagsbarnet må vel få kake først!" Skjønner ikke at dere er så beskjedne overfor han, når han tydeligvis ikke er det! Ser han for meg.... skufle skufle 🤤🤤🤤🤤😂😂😂
Anonym bruker Skrevet 24. september 2018 #14 Skrevet 24. september 2018 Ville nok tatt en "Klaus" jeg må snakke litt med deg akkurat nå! I det det var tid for å forskyne seg neste gang. Så fortalt akkurat hva du mente om det, og at det skal være nok kake til alle, og at når alle har forskynt seg, så kan man alltids ta et stykke til eller 2. Har en jeg jobber med som er akkurat sånn, men han er psykisk utviklingshemmet, har i tillegg vokst opp på barnehjem, og var nok vant derfra at det ikke alltid var nok mat til at han ble mett. Anonymkode: a4040...d04
Anonym bruker Skrevet 24. september 2018 #15 Skrevet 24. september 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ville nok tatt en "Klaus" jeg må snakke litt med deg akkurat nå! I det det var tid for å forskyne seg neste gang. Så fortalt akkurat hva du mente om det, og at det skal være nok kake til alle, og at når alle har forskynt seg, så kan man alltids ta et stykke til eller 2. Har en jeg jobber med som er akkurat sånn, men han er psykisk utviklingshemmet, har i tillegg vokst opp på barnehjem, og var nok vant derfra at det ikke alltid var nok mat til at han ble mett. Anonymkode: a4040...d04 Et godt vertskap sørger jo for at det et kake nok til at alle får så mye de har lyst på. Det er jo vertskapet som bør være flaue hvis det er så lite mat at gjestene må begrense seg for at alle skal få. Anonymkode: 4e64a...056
Anonym bruker Skrevet 24. september 2018 #16 Skrevet 24. september 2018 Min mann vil gjerne smake på alle kaker når det serveres.men han har lært å gå flere ganger enn å lesse på alt på en gang. Anonymkode: 1891d...732
Anonym bruker Skrevet 24. september 2018 #17 Skrevet 24. september 2018 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Et godt vertskap sørger jo for at det et kake nok til at alle får så mye de har lyst på. Det er jo vertskapet som bør være flaue hvis det er så lite mat at gjestene må begrense seg for at alle skal få. Anonymkode: 4e64a...056 Enig i det.. men her er det kake i massevis. Men det handler om folkeskikk Anonymkode: 27cf0...0b8
Anonym bruker Skrevet 24. september 2018 #18 Skrevet 24. september 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Enig i det.. men her er det kake i massevis. Men det handler om folkeskikk Anonymkode: 27cf0...0b8 Men da er jo det eneste problemet at talerknen hans ikke ser pen nok ut. Hva så? Tilby ham en større talerknen hvis du ikke klarer å se på kringle og bløtkake som berører hver andre. Anonymkode: 4e64a...056
Anonym bruker Skrevet 24. september 2018 #19 Skrevet 24. september 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men da er jo det eneste problemet at talerknen hans ikke ser pen nok ut. Hva så? Tilby ham en større talerknen hvis du ikke klarer å se på kringle og bløtkake som berører hver andre. Anonymkode: 4e64a...056 Nei, det er da ikke det eneste problemet? Voksne folk forventes å kunne begrense seg, og ikke minst la barna forsyne seg først. Mannen mangler alminnelig folkeskikk. Det er problemet. Anonymkode: 07b3e...208
Anonym bruker Skrevet 24. september 2018 #20 Skrevet 24. september 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Nei, det er da ikke det eneste problemet? Voksne folk forventes å kunne begrense seg, og ikke minst la barna forsyne seg først. Mannen mangler alminnelig folkeskikk. Det er problemet. Anonymkode: 07b3e...208 Det er da ingen selvfølge at barna skal forsyne seg først. Hvorfor skulle de det? Fra gammelt å var det derimot forventet at barna lærte å vente til de voksne hadde forsynt seg. Hvorfor skal han begrense seg når det er mer enn nok å ta av? Anonymkode: 4e64a...056
Anonym bruker Skrevet 24. september 2018 #21 Skrevet 24. september 2018 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men da er jo det eneste problemet at talerknen hans ikke ser pen nok ut. Hva så? Tilby ham en større talerknen hvis du ikke klarer å se på kringle og bløtkake som berører hver andre. Anonymkode: 4e64a...056 Tuller du? Så du syns det er helt ok å grafse til seg, fråtse slik at andre blir uvel? Dytter unna barn for å forsyne seg først? Det er vemmelig og flaut, og det sier mye om deg om du syns slikt er ok. Dette vitner kun om dårlige manerer og oppdragelse. Anonymkode: 297fb...884
Anonym bruker Skrevet 24. september 2018 #22 Skrevet 24. september 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det er da ingen selvfølge at barna skal forsyne seg først. Hvorfor skulle de det? Fra gammelt å var det derimot forventet at barna lærte å vente til de voksne hadde forsynt seg. Hvorfor skal han begrense seg når det er mer enn nok å ta av? Anonymkode: 4e64a...056 Fordi det var barnet sin bursdag? Og 'fra gammelt av' er vel et dårlig argument? Normen nå er at man lar barn få først, det er som sagt alminnelig folkeskikk. Og av samme grunn skal man begrense seg. Det oppleves grådig og uhøflig å brøyte seg frem og lesse oppå fatet. Hvorfor mener du at man ikke heller kan gå to ganger? Anonymkode: 07b3e...208
Anonym bruker Skrevet 24. september 2018 #23 Skrevet 24. september 2018 Hehe, jeg har også en slik svoger. Han spiser og spiser, må gjerne kneppe opp buksa, og vi har opplevd flere ganger (f.eks på julaften) at han må legge seg ned litt for han har spist til han er uvel..... Han er jo familiens kuriositet, alle smiler av "Onkel Geir", barna også. Vi regner alltid godt med mat så det er ikke noe problem at han forsyner seg på den måten. Han mangler folkeskikk, men alle ser det og ingen tar etter, vi bare må le av han. Han er jo som han er, litt kort, og sånn får han være. Skjønner ikke at du blir flau, det er jo ikke du som ikke eier folkeskikk, det er han... Anonymkode: 7b17d...62a
Anonym bruker Skrevet 24. september 2018 #24 Skrevet 24. september 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fordi det var barnet sin bursdag? Og 'fra gammelt av' er vel et dårlig argument? Normen nå er at man lar barn få først, det er som sagt alminnelig folkeskikk. Og av samme grunn skal man begrense seg. Det oppleves grådig og uhøflig å brøyte seg frem og lesse oppå fatet. Hvorfor mener du at man ikke heller kan gå to ganger? Anonymkode: 07b3e...208 Å dytte vekk bursdagsbarnet er selvfølgelig frekt, men å være den første som forsyner seg i et familieselskap synes jeg ikke er frekt. Barn bør lære å vente på tur som alle andre. Ingen, h verken voksne eller barn bør snike i en etablert kø eller brøyte seg frem, men å ta på vri for at noen forsyner seg med for mye, og spiser det opp, er ganske sært. Da ser jeg for meg et formelt, stivt, selskap der gjestene spiser en liten kakeflis og så rømmer så fort som mulig. Anonymkode: 4e64a...056
Anonym bruker Skrevet 24. september 2018 #25 Skrevet 24. september 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Nei, det er da ikke det eneste problemet? Voksne folk forventes å kunne begrense seg, og ikke minst la barna forsyne seg først. Mannen mangler alminnelig folkeskikk. Det er problemet. Anonymkode: 07b3e...208 Hvorfor skal barna få forsyne seg først, hva har det med folkeskikk å gjøre? Anonymkode: 87502...e87
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå