Anonym bruker Skrevet 23. september 2018 #1 Skrevet 23. september 2018 Jobben har julebord i desember og føler ikke jeg har lyst å dra. Startet i jobben i august og trives veldig godt, men julebord er ikke min greie. Hva synes dere om julebord? Anonymkode: ccbfd...ad3
Anonym bruker Skrevet 23. september 2018 #2 Skrevet 23. september 2018 I de jobbene jeg har hatt har det vært veldig koselig og sosialt. Vi har gått ut og spist middag, noen øl og litt vin har det blitt, men ikke noe fyll å snakke om. Anonymkode: 3ab92...ebb
Anonym bruker Skrevet 23. september 2018 #3 Skrevet 23. september 2018 Har blandede erfaringer. Jeg har hatt hyggelige opplevelser på de litt mer intime julebordene, der ble det ikke fyll og fanteri. Men jeg har også vært med på noe som endte opp som rølpefyll uten like, og jeg kunne ikke fatte at kolleger så meg og andre i øynene mandagen etterpå som om ingenting hadde skjedd. Anonymkode: bb497...7e6
Anonym bruker Skrevet 23. september 2018 #4 Skrevet 23. september 2018 Det kommer helt an på arbeidsplassen. Der jeg jobbet før ble den en j*** stor fyllefest som slettes ikke var noe morsom på slutten Der jeg jobber når er det først en bedre middag med noen tilhørende taler, og så avslapping med litt øl og vin etterpå hvor ingen blir overstadig beruset. Bare kos. Kanskje spørre dine kollegaer om hvordan det pleier å være før du bestemmer deg? Anonymkode: 3f7ad...49f
Anonym bruker Skrevet 23. september 2018 #5 Skrevet 23. september 2018 Synes julebordene på jobb er dørgenes kjedelige så har vært med noen ganger men gidder ikke hvert år. Alle kollegaene mine er hyggelig og fine folk men går oppi de 40 t +++ hver uke så er egentlig ingen av de jeg orker å bruke helgen min på. Anonymkode: 2ba77...ef2
Anonym bruker Skrevet 23. september 2018 #6 Skrevet 23. september 2018 Elsker det. Drikker meg god og brisen ved middagen , senere bestiller jeg bare brus og ser på 300 kollegaer gå bananas. Låter som jeg er drita selv , men har heldigvis litt mer kontroll. Anonymkode: 8247b...ab7
Anonym bruker Skrevet 23. september 2018 #7 Skrevet 23. september 2018 Har jobbet som servitør i mange år og julebordsesong er noe helt for seg selv. Jeg vet ikke hva som fører til at en hyggelig kveld med god mat og drikke blir til en skikkelig fyllekalas. Det jeg har sett er dog at fyll leder til rar oppførsel, hemninger forsvinner. Jeg blir tafset på av menn du aldri ville trodd, og så har du de som bruker anledning til utroskap. Julebord med overnatting betyr for veldig veldig mange, både menn og kvinner, at man kan pule hvem man har lyst på der og da. De som får det med seg velger å se en annen vei. Det som skjer ved julebord blir ved julebord. På mandag nevner ingen at Kari pulte John fra HR selv om begge er gift. Anonymkode: ab0ef...7b5
Anonym bruker Skrevet 23. september 2018 #8 Skrevet 23. september 2018 Jeg har vært ansatt mange plasser og julebord har alltid vært koselig. Det er kjekt å møte kollegaer på en annen arena og kanskje snakke litt med dem man ikke ser så mye til ellers. Jeg syter alltid med å gå, og ender alltid med å ha det skikkelig fint. Jeg har aldri sett antydning til at noen har rotet seg borti noen de ikke burde. Anonymkode: 8c585...f41
koro51 Skrevet 23. september 2018 #9 Skrevet 23. september 2018 Dersom jobben ikke arrangerer julebord, så blir det også galt. Ønsker du diskusjon om julebord bare fordi du selv ikke ønsker å delta? Du kan jo bare takke nei, uten å ta en juleborddiskusjon?
Yellow Brick Road Skrevet 23. september 2018 #10 Skrevet 23. september 2018 Jeg er ikke noen stor fan av julebord og den type firmafester. Men jeg ser likevel en verdi i det, for det er hyggelig og kanskje nyttig også å tilbringe litt fritid sammen med kollegaer. Jeg pleier å møte opp når jeg kan, spiser, skravler og har det hyggelig, og så går jeg hjem i passelig tid før folk har fått i seg litt for mye. Det skjer ingen skandaler og er ikke rølpefyll på våre julebord, men jeg liker generelt ikke berusa mennesker, så jeg takker for meg og drar hjem når jeg begynner å merke det. Og det er alltid noen som er glade for det, for da føler de at de kan ta kvelden også. Alltid vanskelig å være den første. Hadde jeg vært deg, hadde jeg møtt opp og sett hvordan det går for seg, for så å dra hjem når jeg hadde følt for det.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2018 #11 Skrevet 24. september 2018 Tja la oss si det sånn jobben vår arrangsjerer ikke julebord lenger og jeg synes det er kjempe synd! Elsker å pynte meg og se fin ut ogvdet er skikkelig trasig at vi i den ellers grå triste hverdagen ikke for ha det. Jobber for en av Norges største bedrifter Anonymkode: 8e59e...5b3
Anonym bruker Skrevet 24. september 2018 #12 Skrevet 24. september 2018 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Det kommer helt an på arbeidsplassen. Der jeg jobbet før ble den en j*** stor fyllefest som slettes ikke var noe morsom på slutten Der jeg jobber når er det først en bedre middag med noen tilhørende taler, og så avslapping med litt øl og vin etterpå hvor ingen blir overstadig beruset. Bare kos. Kanskje spørre dine kollegaer om hvordan det pleier å være før du bestemmer deg? Anonymkode: 3f7ad...49f Takk for tips. Virker som det bruker å være store julebord og at kollegene har vært litt misfornøyd med hvordan det har vært HI Anonymkode: ccbfd...ad3
Anonym bruker Skrevet 24. september 2018 #13 Skrevet 24. september 2018 7 timer siden, Yellow Brick Road skrev: Jeg er ikke noen stor fan av julebord og den type firmafester. Men jeg ser likevel en verdi i det, for det er hyggelig og kanskje nyttig også å tilbringe litt fritid sammen med kollegaer. Jeg pleier å møte opp når jeg kan, spiser, skravler og har det hyggelig, og så går jeg hjem i passelig tid før folk har fått i seg litt for mye. Det skjer ingen skandaler og er ikke rølpefyll på våre julebord, men jeg liker generelt ikke berusa mennesker, så jeg takker for meg og drar hjem når jeg begynner å merke det. Og det er alltid noen som er glade for det, for da føler de at de kan ta kvelden også. Alltid vanskelig å være den første. Hadde jeg vært deg, hadde jeg møtt opp og sett hvordan det går for seg, for så å dra hjem når jeg hadde følt for det. Takk for tips. Hva har klokka vært når du har dratt hjem da? HI Anonymkode: ccbfd...ad3
Anonym bruker Skrevet 24. september 2018 #14 Skrevet 24. september 2018 7 timer siden, koro51 skrev: Dersom jobben ikke arrangerer julebord, så blir det også galt. Ønsker du diskusjon om julebord bare fordi du selv ikke ønsker å delta? Du kan jo bare takke nei, uten å ta en juleborddiskusjon? Jeg ønsker ikke diskusjon, Vil bare høre hvordan dere oppfatter julebord. 😊 HI Anonymkode: ccbfd...ad3
prekæs Skrevet 24. september 2018 #15 Skrevet 24. september 2018 Stort sett trivelig og oftest en fin måte å bli litt bedre kjent med de kollegaene man ikke har tid til ellers.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2018 #16 Skrevet 24. september 2018 Jeg har jobbet samme sted i 12 år nå, og har vært med på sikkert ikke mer enn 3-4 julebord. Jobber med greie folk, det er ikke det, men hater intenst "festligheter" som julebord og lignende. Har lidd meg gjennom det noen ganger, men nå har jeg endelig blitt voksen nok til å si rett ut at jeg rett og slett ikke har lyst. Går aldri på byen, fest el heller. Det er bare ikke noe for meg, jeg syns det ufattelig kjedelig. Anonymkode: c0ef4...68d
Anonym bruker Skrevet 24. september 2018 #17 Skrevet 24. september 2018 Jeg jobber offentlig. Vi finansierer julebordet selv, og det arrangeres på lunsjrommet på jobb. Jeg deltok ett år, men mistet såpass mye respekt for mange av mine medarbeidere at jeg ikke syntes det var noen vits i å delta på senere julebord. Flere andre hos oss tenker likt (i alle fall småbarnsmødrene med mann hjemme). Anonymkode: f5c73...1c5
Anonym bruker Skrevet 24. september 2018 #18 Skrevet 24. september 2018 Jeg synes det er veldig hyggelig. En fin sjans til å bli bedre kjent med kolleger utenom jobben. Jeg er ikke ute etter å få flere venner, men synes det er kjekt å bli kjent med arbeidskolleger enn bare et overfladisk hei og hadet nivå. Anonymkode: 2a478...172
Anonym bruker Skrevet 24. september 2018 #19 Skrevet 24. september 2018 Jeg liker julebord og alle andre former for sosiale tilstelninger. Drikker meg ikke under bordet, men har det hyggelig sammen med folk jeg liker og setter pris på som arbeidskollegaer. Veldig lite flatfyll og tøys i min bedrift, selv om vi er flere hundre ansatte. Aldri observert utroskap. Hvis du ikke har lyst blir du bare hjemme 👍🏻 Det er også lov å gå, men stikke hjem kl 23 😎 Anonymkode: eeb71...4e3
Yellow Brick Road Skrevet 25. september 2018 #20 Skrevet 25. september 2018 På 24.9.2018 den 7.56, Anonym bruker skrev: Takk for tips. Hva har klokka vært når du har dratt hjem da? HI Anonymkode: ccbfd...ad3 Sånn fra halv tolv og utover.
Daquiry Skrevet 25. september 2018 #21 Skrevet 25. september 2018 Det er knall gøy! Elsker julebord 😍
Kathrine. Skrevet 25. september 2018 #22 Skrevet 25. september 2018 Elsker julebord. Jo meir rølpete, desto kjekkere. Bare eg som liker er real fyllefest? 😆 🍻
Anonym bruker Skrevet 25. september 2018 #23 Skrevet 25. september 2018 På 24. september 2018 den 7.57, Anonym bruker skrev: Jeg ønsker ikke diskusjon, Vil bare høre hvordan dere oppfatter julebord. 😊 HI Anonymkode: ccbfd...ad3 Ok, Jeg oppfatter julebord som samlende, inkluderende og raust av arbeidsgiver. Selv har jeg deltatt på alle julebord og har storkost meg. De gangene vi selv har betalt, har jeg også deltatt og kost meg. Spesielt da jeg var ny, ble jeg enda bedre kjent med dem jeg er med ellers i hverdagen. Uhøytidelig og morro. Anonymkode: 98d66...587
Anonym bruker Skrevet 25. september 2018 #24 Skrevet 25. september 2018 Julebord og evnt andre arr. i regi av jobben, er alltid veldig hyggelig og moro! Har supre kolleger! Jobber kommunalt i en svært hektisk jobb, så det er fint å se kolleger i en mer avslappet og mindre stressende setting. Julebord betaler vi selv, og det er alltid godt oppmøte. Joda, vi har alltid noen som drikker litt vel mye (stort sett de samme hver gang), men de fleste andre koser seg med eller uten alkohol, danser, skravler og spiser. Svært lite flatfyll og rølp for å si det sånn. (Det går faktisk an å bli «litt god i farta» uten at det kvalifiserer til grisefylla). Tommel opp for julebord 👍😊 Anonymkode: 8e398...aa8
Himmel og hav Skrevet 25. september 2018 #25 Skrevet 25. september 2018 Julebord på jobben min er uhøytidlig, morsomt og avslappa. Vin, god mat, litt underholdning, gjerne med intern humor, og tid til å prate om alt annet enn jobb og fag. Dessuten er det veldig hyggelig å se folk i fintøy til en forandring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå