Gå til innhold

Bare jeg som ikke liker at barn sier de skal drepe deg.?

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei, dette er fullstendig feil! Det er de ungene som gjør det det er noe fullstendig galt med. Ev har foreldrene sviktet fundamentalt i starten av sitt foreldreskap! Barn er ikke født onde!

Anonymkode: 5eec5...88b

Barn er ikke født onde, men de er ikke født gode heller. De er en naturkraft 😊

De må veiledes, oppdras og formes. En kontinuerlig prosess. Det er ikke tilfeldig at den typen mobbing vi ser i skolegården er sjeldnere hos voksne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Atter hva!? Det er da virkelig ikke normalt. Unger kan være litt hardhendte før man lærer dem å ikke være det (noe alle jeg kjenner har lært før de har fylt 2 år), men jeg kjenner ikke et eneste barn som har måttet lære seg å ikke dra av beina til krabber!!

Anonymkode: f3111...f2b

Det er faktisk ikke uvanlig at små barn gjør sånt. Empati er noe som må læres. Barn kan fint synes det er moro å se på reaksjonene til et menneske eller dyr når de klyper eller slår, uten å klare å koble at de faktisk gjør noen vondt. Jeg jobber med barn, og har lært sikkert hundretalls at det gjør vondt for andre dersom de slår og klyper, for katten hvis de drar den i halen og for edderkoppen hvis de plukker av den beina.

Anonymkode: 0640f...612

Skrevet

synes du overdriver, er en liten 6åring som ikke forstår hva han sier

Anonymkode: f079f...b0f

Skrevet
53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

synes du overdriver, er en liten 6åring som ikke forstår hva han sier

Men min 6 åring ble redd.  Og nekter å gå på skolen. Så det er greit? 

Min 6 åring vet hva døden er, han mistet sin bestevenn  for 8 mnd han ble drept i en bilulykke så han vet at døden er ordentlig og virekelig. 

Anonymkode: 5e176...850

Skrevet
On 9/23/2018 at 6:56 PM, Anonym bruker said:

Men min 6 åring ble redd.  Og nekter å gå på skolen. Så det er greit? 

Min 6 åring vet hva døden er, han mistet sin bestevenn  for 8 mnd han ble drept i en bilulykke så han vet at døden er ordentlig og virekelig. 

Anonymkode: 5e176...850

Men han er uansett liten, så du overdriver

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...