Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #26 Skrevet 20. september 2018 Jeg måtte krangle med vår barnehagefotograf for å få fjernet atopisk eksem rundt munnen til jenta vår for et par år siden, det var veldig rødt og skjemmende og jeg ønsket det fjernet. Anonymkode: c31b3...f9f
Alexandraemilie Skrevet 20. september 2018 #27 Skrevet 20. september 2018 «Jeg håper noe sunn fornuft lyser igjennom de sterke meningene hos noen. Barnet skal verken få mindre ører, smalere nese eller større lepper. Nei ikke vær redd, barnet ditt blir nok ikke noe covermodell.» http://mammasom19.blogg.no/1537425212_vil_du_virkelig_ha_barnehagebildet_hengende_p_veggen_der_barnet_har_snrr_under_nesen.html
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #28 Skrevet 20. september 2018 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Stakkars fotograf. Han har etterkommet kundenes ønsker, og mistet jobben for det. Sikkert vanskeligere å få solgt skolebilder hvis det ikke retusjeres også. Man bruker jo bare penger på de fineste bildene? Bilder av snørr og sår har man i album. De fineste bildene henger man på veggen. Er det nødvendig å gjøre det så vanskelig for folk? Man kunne svare Nei om man ikke ville ha retusjering. Hun som fikk arret fra lepoespalten fjernet over her, det var drøyt! Man skal ikke forandre slik man faktisk ser ut. Det var heller ikke tilfellet i den omtalte saken. Det var å ta vekk kvise/skorper/skitt som vanligvis ikke er der! Anonymkode: 19a13...bd8 Mistet jobben? Tuller du? Anonymkode: b3676...670
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #29 Skrevet 20. september 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mistet jobben? Tuller du? Anonymkode: b3676...670 Ok, avtalen da. Jobben på den skolen. Sikkert en del inntekt. Og hvem vet hva totale tapet blir? Uansett. Storm i vannglass. Ingenting å krenkes over! Anonymkode: 19a13...bd8
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #30 Skrevet 20. september 2018 Skulle ønske vi hadde fått valget. Jr sitt førsteklassebilde ligger i en kasse på loftet. Halve fjeset er fult av gjørme... Mener det ville vært naturlig å tatt han med på badet og prøvd å vaske bort noe av det, men hos den fotografen var det visst viktig at alt var naturlig... Anonymkode: 11026...543
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #31 Skrevet 20. september 2018 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Datteren min har en liten leppespalte og dermed et arr overleppen. Arret ble retusjert bort og leppene fikset -uten vårt samtykke. Barnet mitt lurte på hvorfor "streken" hennes var borte. Hun lignet ikke helt seg selv. Jeg ble faktisk ganske sjokkert. Anonymkode: 6fe0b...003 Det er jo virkelig langt over streken og IKKE greit! Anonymkode: 55c0d...564
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #32 Skrevet 20. september 2018 mor overdriver forferdelig Anonymkode: 2f099...805
Twintipp Skrevet 20. september 2018 #33 Skrevet 20. september 2018 Synes fotografen fikk usannsynlig ufortjent tyn. Han leverer et produkt, 80% ønsker retusjering. De gjør sikkert det de kan for å etterleve kundenes ønsker. Men, å ønske det er galskap! I en verden der utseende og kroppspress øker i takt med dårlig selvbilde så NEI! Litt snørr, en blåkul og ei flette på snei, det er livet. Det bør ikke retusjeres!
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #34 Skrevet 20. september 2018 Jeg skulle ønske vi hadde fått det tilbudet første året i barnehagen. Ikke fordi datteren vår trenger og retusjeres- langt der ifra, hun er perfekt på alle måter. dessverre hadde hun nettopp vært syk i forkant og fått store byller i hele fjeset som var ildrød/blødende/ - helt forferdelig å se på. Vi var hos lege og fikk salve - men de satt i lenge. Hun så rett og slett spedalsk ut og folk reagerte veldig når de så fjeset hennes. Det var ikke smittsomt, bare ille å se på. å retusjere vekk arr og forandre på ting er noe helt annet! Det er jo en del av utseende og bør ikke forandres på Anonymkode: 0fd1d...24c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå