Gå til innhold

Vi som prøver bli gravide


Arinna87

Anbefalte innlegg

Hei😊

jeg er en dame på snart 31 år, bor i sørtrønderlag. Med mann og sønn på snart 5 år. Han ønsker seg veldig søsken😍 vi har da tenkt å prøve på nr2👶🏻

Flere prøvere her?👶🏻

Hyggelig blitt kjent og delt erfaringer sammen🙌🏻🌿

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei☺️

Dame på 25 år fra nord-trøndelag. Datter på 2 år og prøver nå på nr 2👧🏼 Er i pp 5. Er veldig spent på om det har klaffet for oss denne måneden🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

me er nett begynt å prøva no :)

nokon som forklare meg alle forkortelser? Sånn så pp ppo osv 🙈

me har ei jenta på fem år som gjerne ønsker seg søsken, eg er 28 og min bedre halvdel er 30 :)

Kjenner eg er så utålmodig, tester heile tiden sjølv om eg veit det er litt tidlig for positivtest endå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 😊

Jeg er 31 år og har ei datter på 4 år. Vi er i 2. PP nå. Er spent på om det har klaffet denne mnd. Ble veldig skuffa over at det ikke gikk på første forsøk siden datteren vår satt i 1. PP

Anonymkode: db85c...991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. 30 år, sør-trøndelag, har en gutt på 10 år & når prøver vi på en liten "attpåklatt" ❤️ PP7 denne måneden.

Mistet i uke 12 i des i fjor, ble gravid men mistet i Feb igjen å har prøvd siden :) 

Kan jo bli gravid så håper det klaffer snart :)

Anonymkode: 2b4d5...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia:) 34 år fra Trondheim og en sønn på snart 15. Har så lyst på en liten spire til og kanskje siste. Kjæresten og jeg er veldig klare for det. Første eggløsning for to uker siden og to dager til mensen skal være her. Venter i spenning. Har noen symptomer men det kan jo også være pms. Håpe håpe :)

Endret av Blipp84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :)

37 år fra østfinnmark.

Har 2 barn på henholdsvis 13 og 18.

Har 3 sa bak meg som kom på rekke og rad i fjord vår/sommer/høst, og er i pp 13 etter dette nå. Håper det klaffer for oss.

Anonymkode: c8ccc...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) vi er en familie på 3! Jeg er 21, min kjæreste er 30 og hans datter er 8. Livet som bonus mamma er flott! Men jeg ønsker jo også et eget barn. Tok ut kobberspiralen for 3 uker siden, så tar vi det derifra ;) spennende tid! Har ikke satt meg inn i eggløsning og sånt. Tenker vi tar det som det kommer da vi ikke har dårlig tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.9.2018 den 12.42, Anonym bruker skrev:

Hei 😊

Jeg er 31 år og har ei datter på 4 år. Vi er i 2. PP nå. Er spent på om det har klaffet denne mnd. Ble veldig skuffa over at det ikke gikk på første forsøk siden datteren vår satt i 1. PP

Anonymkode: db85c...991

Har IKM om 6 dager ca, veldig spent, samtidig tør jeg ikke ha for store forhåpninger 🤔 Flere som venter spent? 😊

Anonymkode: db85c...991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Jeg er 31 år og prøver å få mitt første barn sammen med samboeren min. Jeg er, som flere av dere, veldig klar for at dette skal klaffe snart! 

Jeg har nettopp sluttet på prevensjon og har ett forsøk bak meg nå. Hva med dere? Hvor lenge har dere prøvd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Ingrid0 skrev:

Hei! 

Jeg er 31 år og prøver å få mitt første barn sammen med samboeren min. Jeg er, som flere av dere, veldig klar for at dette skal klaffe snart! 

Jeg har nettopp sluttet på prevensjon og har ett forsøk bak meg nå. Hva med dere? Hvor lenge har dere prøvd? 

Så spennende 😊 Håper det klaffer snart for dere.  Vi er i 2.PP nå og jeg venter mensen på torsdag. Vi har hoppet  av i svingen siden februar 2017, men sluttet med det i midten av august. Litt nervepirrende. I morges sa 4-åringen at hun har lyst på en baby (søsken).

Bruker dere å følge med syklusen? Jeg har applikasjonen Glow.

Anonymkode: db85c...991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, 25 år fra Sørlandet her, vi prøver på vårt første barn. Er i pp 7(!) nå, har ikm på søndag så er veldig spent nå, googler symptomer litt for mye hver måned 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.9.2018 den 11.24, Anonym bruker skrev:

Så spennende 😊 Håper det klaffer snart for dere.  Vi er i 2.PP nå og jeg venter mensen på torsdag. Vi har hoppet  av i svingen siden februar 2017, men sluttet med det i midten av august. Litt nervepirrende. I morges sa 4-åringen at hun har lyst på en baby (søsken).

Bruker dere å følge med syklusen? Jeg har applikasjonen Glow.

Anonymkode: db85c...991

Jeg bruker appen Flo, og har også akkurat begynt å tempe, mest for å så konkret at jeg faktisk har eggløsninger 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 25.9.2018 den 17.30, Dria skrev:

Jeg bruker appen Flo, og har også akkurat begynt å tempe, mest for å så konkret at jeg faktisk har eggløsninger 😅

Hvordan vet man at man har eggløsning? Hvordan måler du temperatur? 

Anonymkode: db85c...991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 😊

28 år fra østlandet og førstegangsprøver! Er i PP2 nå. Tror IKM er rundt 8 oktober, så da har vel EL nettopp vært. Så veldig spennende tider fremover 😁 Tenkte å prøve meg på EL-tester neste måned (hvis det ikke klaffer denne måneden) siden jeg egentlig er litt usikker på når jeg har EL.

Lykke til til oss alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg hopper inn her! 

Jeg er 26 år, og bor i Oslo 😊 Vi har et barn på 3 år fra før, og skal begynne prøvingen på nummer to i oktober. På grunn av timing av studier og permisjon håååper vi at det klaffer relativt kjapt - men tar det hele ganske så med ro. Gleder meg helt vanvittig til å gå gravid igjen 💛 Men gruer meg fælt til fødselen. Hvordan er det med dere andre som har har barn fra før? Gleder dere dere, eller gruer dere dere? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pippaluk skrev:

Hei! Jeg hopper inn her! 

Jeg er 26 år, og bor i Oslo 😊 Vi har et barn på 3 år fra før, og skal begynne prøvingen på nummer to i oktober. På grunn av timing av studier og permisjon håååper vi at det klaffer relativt kjapt - men tar det hele ganske så med ro. Gleder meg helt vanvittig til å gå gravid igjen 💛 Men gruer meg fælt til fødselen. Hvordan er det med dere andre som har har barn fra før? Gleder dere dere, eller gruer dere dere? 😊

Spennende. Håper alt klaffer for dere 😊 

 

Jeg gleder meg kjempemye både til graviditet, fødsel og barseltiden. Hadde en enkel graviditet, fødsel og barsel så satser på samme denne gangen 😊

Anonymkode: db85c...991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.9.2018 den 17.29, Dria skrev:

Hei, 25 år fra Sørlandet her, vi prøver på vårt første barn. Er i pp 7(!) nå, har ikm på søndag så er veldig spent nå, googler symptomer litt for mye hver måned 🙈

Så spennende 😊 Ikke mange dager til søndag. 

Jeg hadde IKM i går, venter i spenning, men har ingen symptomer. Skjer imidlertid at det noen ganger er 27 eller 28 dagers syklus, men stort sett er det 26 dager

Anonymkode: db85c...991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.9.2018 den 18.18, Anonym bruker skrev:

Hvordan vet man at man har eggløsning? Hvordan måler du temperatur? 

Anonymkode: db85c...991

Etter som jeg har forstått (etter utallig googling og lesing på forum), så må man måle temperaturen helst til samme tid, og på samme sted hver morgen før man står opp av sengen. Med et termometer med to desimaler. Under tunga/vaginalt eller rektalt🤭 anbefaler og legge inn temperatur i appen fertility friend (den kalkulerer når eggløsning har vært), for da har temperaturen steget og vært høyere enn før eggløsning i minst tre dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så spennende 😊 Ikke mange dager til søndag. 

Jeg hadde IKM i går, venter i spenning, men har ingen symptomer. Skjer imidlertid at det noen ganger er 27 eller 28 dagers syklus, men stort sett er det 26 dager

Anonymkode: db85c...991

Åh så spennende! Når skal du teste deg? Jeg er usikker om jeg skal tørre teste søndag eller vente lenger om tanta ikke kommer 😅 så redd for negativt resultat.. 

håper det har klaffet for deg 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Dria skrev:

Åh så spennende! Når skal du teste deg? Jeg er usikker om jeg skal tørre teste søndag eller vente lenger om tanta ikke kommer 😅 så redd for negativt resultat.. 

håper det har klaffet for deg 😁

Skjønner godt at du synes det er nervepirrende å teste. Håper det har klaffet for deg 😁

 

   Jeg skal teste meg hvis det går rundt 33 dager, så ila neste uke/når jeg har fått testene jeg bestilte på nett. 😅 Jeg føler meg helt vanlig, men så hadde jeg nesten ingen symptomer på forrige graviditet heller . Når er det vanlig å få symptomer? 2 uker etter IKM kanskje?

Anonymkode: db85c...991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke selv, og aldri vært gravid så har ingenting å sammenligne med. Men med googling av symptomer har jeg trodd jeg har vært gravid i flere pp allerede haha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Dria skrev:

Jeg vet ikke selv, og aldri vært gravid så har ingenting å sammenligne med. Men med googling av symptomer har jeg trodd jeg har vært gravid i flere pp allerede haha. 

Hehe, tro kan flytte fjell. Jeg har googlet masse selv, men er sluttet nå for jeg blir så innbilsk 😅

Anonymkode: db85c...991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hehe, tro kan flytte fjell. Jeg har googlet masse selv, men er sluttet nå for jeg blir så innbilsk 😅

Anonymkode: db85c...991

Flink som har klart å stoppe! Ja, hadde egentlig bestemt meg for å slutte, men har vært verre på det enn noen gang denne pp 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Dria skrev:

Flink som har klart å stoppe! Ja, hadde egentlig bestemt meg for å slutte, men har vært verre på det enn noen gang denne pp 😅 

Jeg tror ikke jeg har godt av å Google, men jeg skjønner at det er fristende å Google 😅 

Anonymkode: db85c...991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...