Hjertefru Skrevet 16. september 2018 #26 Skrevet 16. september 2018 (endret) Først må jeg bare si: All ære til de som har tatt vare på denne perlen. Kulturhistorie de luxe. Håper inderlig at ingen kjøpere maler over, selv om jeg personlig syns veggmaleriene på stua var litt over toppen. Da likte jeg bedre art-decostilen til maleriene i spisestua. Fargene også. Dette må da være fredet eller noe? Man ser at eierne har lagt vekt på å ta vare på den gamle stilen... vedovn på badet. ♥️ Regner med at badekaret også er fra perioden huset ble bygget. Endret 16. september 2018 av Hjertefru
Anonym bruker Skrevet 16. september 2018 #27 Skrevet 16. september 2018 Oj.. et spesielt men egentlig ganske flott hus. Likevel kunne jeg aldri bodd der!! Hadde nok aldri fått en god,trygg følelse av at «dette er hjemmet mitt». Anonymkode: 5c185...14a
Anonym bruker Skrevet 16. september 2018 #28 Skrevet 16. september 2018 Likte det. Veggmaleriene i stuene er litt for mye for meg, men ellers en annerledes bolig jeg kunne vært eksentrisk eneboer når barna blir voksne. Nå er det for lite/for få soverom. Anonymkode: e74ad...a6c
prekæs Skrevet 16. september 2018 #29 Skrevet 16. september 2018 1 time siden, Hjertefru skrev: Først må jeg bare si: All ære til de som har tatt vare på denne perlen. Kulturhistorie de luxe. Håper inderlig at ingen kjøpere maler over, selv om jeg personlig syns veggmaleriene på stua var litt over toppen. Da likte jeg bedre art-decostilen til maleriene i spisestua. Fargene også. Dette må da være fredet eller noe? Man ser at eierne har lagt vekt på å ta vare på den gamle stilen... vedovn på badet. ♥️ Regner med at badekaret også er fra perioden huset ble bygget. Fullstendig enig. Ingen som vurderer maling fortjener den perlen.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2018 #30 Skrevet 16. september 2018 Jeg likte det! Men det har alt for få soverom. Anonymkode: bccd7...97e
Anonym bruker Skrevet 16. september 2018 #31 Skrevet 16. september 2018 Hvis man egentlig ønsker seg et middelalderborg, hvorfor velge en kopi på Fana? Jeg ville gått for denne: http://no.eurobrix.com/property/details/32573116/ Anonymkode: 12d5d...a57
Anonym bruker Skrevet 17. september 2018 #32 Skrevet 17. september 2018 Fælt, både utvendig og innvendig. Skjønner godt de sliter med å selge dette. Anonymkode: bd065...013
Anonym bruker Skrevet 17. september 2018 #33 Skrevet 17. september 2018 Ja. Kunne lett bodd der. Fantastisk sted! Hadde ikke hatt hjerte til å male over veggmaleriene. I alle fall ikke mesteparten av dem. Men altfor dyrt 😕 Anonymkode: 23b0b...9c9
Anonym bruker Skrevet 17. september 2018 #34 Skrevet 17. september 2018 Måtte malt vegger og tak. Da kunne jeg likt det, men bare to soverom, der det ene til og med var lite ville gjort det jo interessant. Morsomt hus da. Anonymkode: bff47...608
Anonym bruker Skrevet 17. september 2018 #35 Skrevet 17. september 2018 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvis man egentlig ønsker seg et middelalderborg, hvorfor velge en kopi på Fana? Jeg ville gått for denne: http://no.eurobrix.com/property/details/32573116/ Anonymkode: 12d5d...a57 Fordi man har lyst til å bo på Fana og ikke i Frankrike? Anonymkode: bff47...608
Anonym bruker Skrevet 17. september 2018 #36 Skrevet 17. september 2018 Totalt ikke min stil, men likte det likevel. Det er noe ved det som tiltaler meg. Vet ikke hva det er. Anonymkode: 59f43...043
Hjertefru Skrevet 17. september 2018 #37 Skrevet 17. september 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Måtte malt vegger og tak. Da kunne jeg likt det, men bare to soverom, der det ene til og med var lite ville gjort det jo interessant. Morsomt hus da. Anonymkode: bff47...608 Nei og nei. Å male over disse maleriene er bortimot kriminelt. Mulig at fylkeskonservatoren har noe han skulle ha sagt også...
Anonym bruker Skrevet 17. september 2018 #38 Skrevet 17. september 2018 Fantastisk🤩 Anonymkode: 6fd18...276
Anonym bruker Skrevet 17. september 2018 #39 Skrevet 17. september 2018 49 minutter siden, Hjertefru skrev: Nei og nei. Å male over disse maleriene er bortimot kriminelt. Mulig at fylkeskonservatoren har noe han skulle ha sagt også... Huset er under 100 år gammelt. Tviler på at det er fredet. Anonymkode: bff47...608
Anonym bruker Skrevet 17. september 2018 #40 Skrevet 17. september 2018 På 13.9.2018 den 15.30, Anonym bruker skrev: https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=128650683 Hva synes du, kunne du bodd her? Anonymkode: 8b113...91e Oi, ja det var et drømmehus! Beliggenheten derimot.... Anonymkode: bbb49...76c
Anonym bruker Skrevet 17. september 2018 #41 Skrevet 17. september 2018 1 time siden, Hjertefru skrev: Nei og nei. Å male over disse maleriene er bortimot kriminelt. Mulig at fylkeskonservatoren har noe han skulle ha sagt også... Neppe, huset er fra 1920. Anonymkode: 62708...d49
prekæs Skrevet 17. september 2018 #42 Skrevet 17. september 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Huset er under 100 år gammelt. Tviler på at det er fredet. Anonymkode: bff47...608 Alder har ingenting med fredning å gjøre. Hvis E Munch hadde dekorert veggene, hadde de selvsagt vært fredet. Han døde i 44. Det finnes byggefelt fra 60 tallet som er bevaringsverdige.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2018 #43 Skrevet 17. september 2018 6 minutter siden, prekæs skrev: Alder har ingenting med fredning å gjøre. Hvis E Munch hadde dekorert veggene, hadde de selvsagt vært fredet. Han døde i 44. Det finnes byggefelt fra 60 tallet som er bevaringsverdige. Alder har noe å si, ja. De fleste bygninger som er verneverdig (eller fredet), er gamle bygg. Anonymkode: 62708...d49
Anonym bruker Skrevet 17. september 2018 #44 Skrevet 17. september 2018 Fantastisk!! Håper dette blir tatt vare på❤️ Anonymkode: 71d47...314
Anonym bruker Skrevet 18. september 2018 #45 Skrevet 18. september 2018 12 timer siden, prekæs skrev: Alder har ingenting med fredning å gjøre. Hvis E Munch hadde dekorert veggene, hadde de selvsagt vært fredet. Han døde i 44. Det finnes byggefelt fra 60 tallet som er bevaringsverdige. Det finnes, ja, men ikke alt som er sært og spessielt er regnet som bevaringsverdig. Jeg regner med at de hadde skrevet det hvis huset var vernet og du ikke hadde lov til å gjøre noe med det. Da hadde nok prisen være veldig mye lavere også. Kjøpegruppen som ønsker å leve med de veggene er liten. Anonymkode: bff47...608
Anonym bruker Skrevet 18. september 2018 #46 Skrevet 18. september 2018 "Hele eller deler av eiendommen er berørt av støy fra flytrafikk over grenseverdier gitt av statlige myndigheter og i kommuneplanens bestemmelser" Anonymkode: d9d2a...081
Anonym bruker Skrevet 18. september 2018 #47 Skrevet 18. september 2018 10 timer siden, Anonym bruker skrev: "Hele eller deler av eiendommen er berørt av støy fra flytrafikk over grenseverdier gitt av statlige myndigheter og i kommuneplanens bestemmelser" Anonymkode: d9d2a...081 De har hatt problemer med å selg det, ikke rart, flystøy er ikke noe kjekt døgnet rundt.. Anonymkode: ac852...7b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå