Gå til innhold

Oi, dette huset var spesielt


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Først må jeg bare si: All ære til de som har tatt vare på denne perlen. Kulturhistorie de luxe. Håper inderlig at ingen kjøpere maler over, selv om jeg personlig syns veggmaleriene på stua var litt over toppen. Da likte jeg bedre art-decostilen til maleriene i spisestua. Fargene også. Dette må da være fredet eller noe?

Man ser at eierne har lagt vekt på å ta vare på den gamle stilen... vedovn på badet. ♥️

Regner med at badekaret også er fra perioden huset ble bygget.

 

Endret av Hjertefru
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj.. et spesielt men egentlig ganske flott hus.

Likevel kunne jeg aldri bodd der!! Hadde nok aldri fått en god,trygg følelse av at «dette er hjemmet mitt».

Anonymkode: 5c185...14a

Skrevet

Likte det. Veggmaleriene i stuene er litt for mye for meg, men ellers en annerledes bolig jeg kunne vært eksentrisk eneboer når barna blir voksne. Nå er det for lite/for få soverom.

Anonymkode: e74ad...a6c

Skrevet
1 time siden, Hjertefru skrev:

Først må jeg bare si: All ære til de som har tatt vare på denne perlen. Kulturhistorie de luxe. Håper inderlig at ingen kjøpere maler over, selv om jeg personlig syns veggmaleriene på stua var litt over toppen. Da likte jeg bedre art-decostilen til maleriene i spisestua. Fargene også. Dette må da være fredet eller noe?

Man ser at eierne har lagt vekt på å ta vare på den gamle stilen... vedovn på badet. ♥️

Regner med at badekaret også er fra perioden huset ble bygget.

 

Fullstendig enig. Ingen som vurderer maling fortjener den perlen.

Skrevet

Jeg likte det! Men det har alt for få soverom.

Anonymkode: bccd7...97e

Skrevet

Fælt, både utvendig og innvendig. Skjønner godt de sliter med å selge dette.

Anonymkode: bd065...013

Skrevet

Ja. Kunne lett bodd der. Fantastisk sted! Hadde ikke hatt hjerte til å male over veggmaleriene. I alle fall ikke mesteparten av dem. Men altfor dyrt 😕

Anonymkode: 23b0b...9c9

Skrevet

Måtte malt vegger og tak. Da kunne jeg likt det, men bare to soverom, der det ene til og med var lite ville gjort det jo interessant. Morsomt hus da.

Anonymkode: bff47...608

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis man egentlig ønsker seg et middelalderborg, hvorfor velge en kopi på Fana?

Jeg ville gått for denne:

http://no.eurobrix.com/property/details/32573116/

Anonymkode: 12d5d...a57

Fordi man har lyst til å bo på Fana og ikke i Frankrike?

 

Anonymkode: bff47...608

Skrevet

Totalt ikke min stil, men likte det likevel. Det er noe ved det som tiltaler meg. Vet ikke hva det er. 

Anonymkode: 59f43...043

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Måtte malt vegger og tak. Da kunne jeg likt det, men bare to soverom, der det ene til og med var lite ville gjort det jo interessant. Morsomt hus da.

Anonymkode: bff47...608

Nei og nei. Å male over disse maleriene er bortimot kriminelt. Mulig at fylkeskonservatoren har noe han skulle ha sagt også...

Skrevet

Fantastisk🤩 

Anonymkode: 6fd18...276

Skrevet
49 minutter siden, Hjertefru skrev:

Nei og nei. Å male over disse maleriene er bortimot kriminelt. Mulig at fylkeskonservatoren har noe han skulle ha sagt også...

Huset er under 100 år gammelt. Tviler på at det er fredet.

Anonymkode: bff47...608

Skrevet
1 time siden, Hjertefru skrev:

Nei og nei. Å male over disse maleriene er bortimot kriminelt. Mulig at fylkeskonservatoren har noe han skulle ha sagt også...

Neppe, huset er fra 1920.

Anonymkode: 62708...d49

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Huset er under 100 år gammelt. Tviler på at det er fredet.

Anonymkode: bff47...608

Alder har ingenting med fredning å gjøre. Hvis E Munch hadde dekorert veggene, hadde de selvsagt vært fredet. Han døde i 44. Det finnes byggefelt fra 60 tallet som er bevaringsverdige.

Skrevet
6 minutter siden, prekæs skrev:

Alder har ingenting med fredning å gjøre. Hvis E Munch hadde dekorert veggene, hadde de selvsagt vært fredet. Han døde i 44. Det finnes byggefelt fra 60 tallet som er bevaringsverdige.

Alder har noe å si, ja. De fleste bygninger som er verneverdig (eller fredet), er gamle bygg. 

 

 

 

Anonymkode: 62708...d49

Skrevet

Fantastisk!! Håper dette blir tatt vare på❤️

Anonymkode: 71d47...314

Skrevet
12 timer siden, prekæs skrev:

Alder har ingenting med fredning å gjøre. Hvis E Munch hadde dekorert veggene, hadde de selvsagt vært fredet. Han døde i 44. Det finnes byggefelt fra 60 tallet som er bevaringsverdige.

Det finnes, ja, men ikke alt som er sært og spessielt er regnet som bevaringsverdig. Jeg regner med at de hadde skrevet det hvis huset var vernet og du ikke hadde lov til å gjøre noe med det. Da hadde nok prisen være veldig mye lavere også. Kjøpegruppen som ønsker å leve med de veggene er liten.

Anonymkode: bff47...608

Skrevet

"Hele eller deler av eiendommen er berørt av støy fra flytrafikk over grenseverdier gitt av statlige myndigheter og i kommuneplanens bestemmelser"

Anonymkode: d9d2a...081

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

"Hele eller deler av eiendommen er berørt av støy fra flytrafikk over grenseverdier gitt av statlige myndigheter og i kommuneplanens bestemmelser"

Anonymkode: d9d2a...081

De har hatt problemer med å selg det, ikke rart, flystøy er ikke noe kjekt døgnet rundt..

Anonymkode: ac852...7b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...