Anonym bruker Skrevet 14. september 2018 #26 Skrevet 14. september 2018 Noen flere? Hi Anonymkode: ac2fd...45e
Anonym bruker Skrevet 14. september 2018 #27 Skrevet 14. september 2018 På 12.9.2018 den 18.42, Anonym bruker skrev: Denne er enkel og veldig, veldig god! Fin "nybegynner-rett" Pluss for rimelig. Server gjerne med byggris eller quinoa om du vil ha noe enda mer mettende enn naan-brød:) https://coop.no/extra/tid--penger/har-du-ingen-daler-kan-du-lage-indisk-dal-til-middag/ Anonymkode: 30358...c5e Skal testes Har aldri smakt linser. er det store kvalitetsforskjeller på de ulike merkene og prisene? Anonymkode: ac2fd...45e
sug lut Skrevet 14. september 2018 #28 Skrevet 14. september 2018 (endret) 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skal testes Har aldri smakt linser. er det store kvalitetsforskjeller på de ulike merkene og prisene? Anonymkode: ac2fd...45e Der tror jeg du bør prøve deg fram. Jeg er for lat til å gidde å koke linser og kikerter sjøl, selv om jeg har begge deler liggende i tørrvareskapet for en regnværsdag. Så jeg kjøper de grønne pappfirkantene med linser 99% av tida, jeg vil ha mat kjapt og bruker de grønne linsene fra GoGreen i salater og i curry og i det meste. Jeg synes både konsistensen og smaken på dem er best. Derimot er ferdigkokte kikerter best når de IKKE er fra GoGreen og i alle fall ikke fra Coop, men helst i hermetikkboksen fra Rema 1000, som har best både smak og konsistens, både til å ha i gryteretter og til å lage hummus av. Kanskje du derimot er mindre lat og koker sjøl... Endret 14. september 2018 av sug lut
Anonym bruker Skrevet 14. september 2018 #29 Skrevet 14. september 2018 2 minutter siden, sug lut skrev: Der tror jeg du bør prøve deg fram. Jeg er for lat til å gidde å koke linser og kikerter sjøl, selv om jeg har begge deler liggende i tørrvareskapet for en regnværsdag. Så jeg kjøper de grønne pappfirkantene med linser 99% av tida, jeg vil ha mat kjapt og bruker de grønne linsene fra GoGreen i salater og i curry og i det meste. Jeg synes både konsistensen og smaken på dem er best. Derimot er ferdigkokte kikerter best når de IKKE er fra GoGreen og i alle fall ikke fra Coop, men helst i hermetikkboksen fra Rema 1000, som har best både smak og konsistens, både til å ha i gryteretter og til å lage hummus av. Kanskje du derimot er mindre lat og koker sjøl... Tusen takk for bra tips Jeg må nok innrømme at jeg nok og vil velge ferdigkokt når det er mulig. Skal de bare skylles da? Anonymkode: ac2fd...45e
sug lut Skrevet 14. september 2018 #30 Skrevet 14. september 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk for bra tips Jeg må nok innrømme at jeg nok og vil velge ferdigkokt når det er mulig. Skal de bare skylles da? Anonymkode: ac2fd...45e Ja det skal de nok egentlig , som sagt er jeg lat og tar alle snarveier, så jeg heller bare av væsken de ligger i (river opp pappbegeret i toppen, klemmer sammen så bare væsken kan renne ut, hiver det oppi maten).
Himmel og hav Skrevet 14. september 2018 #31 Skrevet 14. september 2018 Ostesufflé, grønnsakslapskaus, ryddesuppe (ta det du har av grønnsaker i kjøleskapet som begynner å bli litt slappe, f.eks paprika, chili, gulrøtter, tomater, sopp osv, fres i ei gryte, sleng på vann og et par bokser med knust tomat, ha i krydder, urter, linser og bønner og kok til alt kan moses med skje. Stavmikser, en fløteskvett og så har du knallgod suppe samtidig som du har rydda kjøleskapet og forhindra matsvinn)
Anonym bruker Skrevet 16. september 2018 #32 Skrevet 16. september 2018 På 14.9.2018 den 15.06, Himmel og hav skrev: Ostesufflé, grønnsakslapskaus, ryddesuppe (ta det du har av grønnsaker i kjøleskapet som begynner å bli litt slappe, f.eks paprika, chili, gulrøtter, tomater, sopp osv, fres i ei gryte, sleng på vann og et par bokser med knust tomat, ha i krydder, urter, linser og bønner og kok til alt kan moses med skje. Stavmikser, en fløteskvett og så har du knallgod suppe samtidig som du har rydda kjøleskapet og forhindra matsvinn) Tusen takk for tips LIkte navnet, ryddesuppe Hi Anonymkode: ac2fd...45e
Anonym bruker Skrevet 17. september 2018 #33 Skrevet 17. september 2018 Disse har jeg laget, og både barn og voksne liker dem: https://vegetarmat.org/oppskrift/indisk-wok-med-kokosmelk/ https://trinesmatblogg.no/recipe/chili-sin-carne-med-sotpotet/ dessuten er jo supper godt. Hjemmelaget blomkålsuppe, gulrotsuppe etc. Anonymkode: 16e06...fc1
Anonym bruker Skrevet 17. september 2018 #34 Skrevet 17. september 2018 Potetmos med stekt sopp, brokkoli, løk, squash og selleri er supergodt! Anonymkode: e1bcb...e5f
Anonym bruker Skrevet 17. september 2018 #35 Skrevet 17. september 2018 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Disse har jeg laget, og både barn og voksne liker dem: https://vegetarmat.org/oppskrift/indisk-wok-med-kokosmelk/ https://trinesmatblogg.no/recipe/chili-sin-carne-med-sotpotet/ dessuten er jo supper godt. Hjemmelaget blomkålsuppe, gulrotsuppe etc. Anonymkode: 16e06...fc1 Takk Anonymkode: ac2fd...45e
Anonym bruker Skrevet 17. september 2018 #36 Skrevet 17. september 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Potetmos med stekt sopp, brokkoli, løk, squash og selleri er supergodt! Anonymkode: e1bcb...e5f Blander du det? Hi Anonymkode: ac2fd...45e
Anonym bruker Skrevet 17. september 2018 #37 Skrevet 17. september 2018 På 13.9.2018 den 17.45, sug lut skrev: Eggestand er sammenvispet egg og matfløte. Og så blander jeg i pesto. Lager paibunn av butterdeigsplater litt kjevlet ut, forsteker det, heller oppi eggestanden, legger halve små tomater på toppen og setter i ovn til egget stivner. Kan også ha mer grønnsaker inni paien men jeg foretrekker salat ved siden av. Bruker røkt tørka paprikapulver! Hvor mange egg og hvor mye pesto? Hvor mange grader i ovn og ca hvor lenge? Anonymkode: f2517...4ae
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #38 Skrevet 20. september 2018 På 17.9.2018 den 22.02, Anonym bruker skrev: Hvor mange egg og hvor mye pesto? Hvor mange grader i ovn og ca hvor lenge? Anonymkode: f2517...4ae Sug lut, spør igjen jeg. Har veldig lyst til å prøve paien din 😊 Anonymkode: f2517...4ae
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #39 Skrevet 20. september 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Sug lut, spør igjen jeg. Har veldig lyst til å prøve paien din 😊 Anonymkode: f2517...4ae Hvis jeg ikke husker helt feil, så pleier ikke sug lut å følge tråder, men tror hun følger svar til egne kommentarer. Så kanskje bedre hvis du heller kommenterer direkte på en av hennes kommentarer Hi Anonymkode: ac2fd...45e
sug lut Skrevet 20. september 2018 #40 Skrevet 20. september 2018 På 17.9.2018 den 22.02, Anonym bruker skrev: Hvor mange egg og hvor mye pesto? Hvor mange grader i ovn og ca hvor lenge? Anonymkode: f2517...4ae 4 egg, 4 dl matfløte, et glass pesto eller 2 dl om du lager din egen, 2 dl revet ost på toppen. Og så tomatene, da. 210 grader i ca 20 minutter, bare følg med på den. Sorry for seint svar!
Anonym bruker Skrevet 20. september 2018 #41 Skrevet 20. september 2018 Tusen, tusen takk! Anonymkode: f2517...4ae
Anonym bruker Skrevet 26. september 2018 #42 Skrevet 26. september 2018 På 20.9.2018 den 16.19, sug lut skrev: 4 egg, 4 dl matfløte, et glass pesto eller 2 dl om du lager din egen, 2 dl revet ost på toppen. Og så tomatene, da. 210 grader i ca 20 minutter, bare følg med på den. Sorry for seint svar! Hvilket merke av pesto er god da? Hi Anonymkode: ac2fd...45e
Anonym bruker Skrevet 26. september 2018 #43 Skrevet 26. september 2018 På 13.9.2018 den 5.51, Anonym bruker skrev: Jeg lager selv. Det er ganske fort gjort egentlig... Anonymkode: e1bcb...e5f Hvordan gjør du det? Hi Anonymkode: ac2fd...45e
sug lut Skrevet 26. september 2018 #44 Skrevet 26. september 2018 57 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvilket merke av pesto er god da? Hi Anonymkode: ac2fd...45e Det er litt ett fett for meg her. Tar det jeg finner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå