Anonym bruker Skrevet 12. september 2018 #1 Skrevet 12. september 2018 Gjerne oppskrifter Så i den andre tråden at mange spiser ofte vegetar, så nå håper jeg på mange gode tips Som helt ukjent med vegetar, og endel av råvarene så trengs det. Anonymkode: ac2fd...45e
Anonym bruker Skrevet 12. september 2018 #2 Skrevet 12. september 2018 Denne er enkel og veldig, veldig god! Fin "nybegynner-rett" Pluss for rimelig. Server gjerne med byggris eller quinoa om du vil ha noe enda mer mettende enn naan-brød:) https://coop.no/extra/tid--penger/har-du-ingen-daler-kan-du-lage-indisk-dal-til-middag/ Anonymkode: 30358...c5e
Anonym bruker Skrevet 12. september 2018 #3 Skrevet 12. september 2018 Chili! Kjøper chilibønner og andre bønner du liker, også har jeg også i hakkede tomater, løk, paprika, hvitløk, tacokrydder, mais og eventuelt vegetar "kjøtt"deig. Kjempegodt! Har det med ris eller pakker det i tortillas. Anonymkode: 83f3b...659
Anonym bruker Skrevet 12. september 2018 #4 Skrevet 12. september 2018 Jeg koser meg med indiskvegetar.com som har mange gode indiske vegetarretter. Palak paneer er en gjenganger hos oss😊 Veganmisjonen har også mye godt. Man trenger ikke å følge oppskriftene slavisk, jeg bruker fløte og smør i oppskriftene herfra. Røde og gule linselus, høstgryte, og retter med sopp i hovedrollen er supergode. Falafel er en favoritt. Gjerne i pita med salat og tzatziki. Anonymkode: e1bcb...e5f
Anonym bruker Skrevet 12. september 2018 #5 Skrevet 12. september 2018 Pannekake og ertesuppe Blomkålsuppe, evt. Blomkålgrateng Risgrøt Bakt potet med mais, rømme og vegetarisk bacon (den er god) Pasta, pesto og stekte grønnsaker Fylt paprika med ris, bønner og krydder Anonymkode: e8566...f4d
Anonym bruker Skrevet 12. september 2018 #6 Skrevet 12. september 2018 Alt de andre har skrevet, pluss Grønnsakslasagne Pasta med bøffelmozzarella og tomat Bønnesuppe Og alle andre slags supper Bønnesalat og alle mulige andre salater med for eksempel grillet paprika, squash, avokado, ja alle slags grønnsaker dere liker. Pizza uten kjøtt, gjerne hvit ned squash og paprika og rødløk Anonymkode: 96663...d3e
Anonym bruker Skrevet 12. september 2018 #7 Skrevet 12. september 2018 Oi, her var det mye spennende, og ting jeg måtte google fordi jeg aldri har hørt om det Men det var flere ting som var fristende og en helt ny verden. Tusen takk for alle tips Hi Anonymkode: ac2fd...45e
Anonym bruker Skrevet 12. september 2018 #8 Skrevet 12. september 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg koser meg med indiskvegetar.com som har mange gode indiske vegetarretter. Palak paneer er en gjenganger hos oss😊 Veganmisjonen har også mye godt. Man trenger ikke å følge oppskriftene slavisk, jeg bruker fløte og smør i oppskriftene herfra. Røde og gule linselus, høstgryte, og retter med sopp i hovedrollen er supergode. Falafel er en favoritt. Gjerne i pita med salat og tzatziki. Anonymkode: e1bcb...e5f Kjøper du paneer, hvor kjøper man de, har vanlige matbutikker det? Linselus trodde jeg var noe helt annet haha, spennnende Anonymkode: ac2fd...45e
Anonym bruker Skrevet 12. september 2018 #9 Skrevet 12. september 2018 Just now, Anonym bruker said: Kjøper du paneer, hvor kjøper man de, har vanlige matbutikker det? Linselus trodde jeg var noe helt annet haha, spennnende Anonymkode: ac2fd...45e Jeg har sett paneer på meny, tror apetina har? Regner med de fleste butikker som selger apetina kan få tak i, men asiatiske butikker har garantert. Anonymkode: 83f3b...659
Anonym bruker Skrevet 12. september 2018 #10 Skrevet 12. september 2018 KJØTT Anonymkode: 424d1...22d
Anonym bruker Skrevet 12. september 2018 #11 Skrevet 12. september 2018 Ferske vegtarburgere hos coop er gode. Det brune med sopp går rett hjem hos kompisene til sønnen, så lenge jeg ikke sier det er sopp. grønnsakspai. Spinat, brokkoli, paprika/mais lasagna med moste linser i sausen istedet for kjøttdeig, vi synes det er godt med mais i sausen også falaffel med hummus og grønnsaker i pita. Eggerøre med pesto, grønnaker, bønner, oliven etc i wraps korma med kikerter og sukkererter linsesuppe risotto med sopp eller noe annet, servert med salat coscos med ovnsbakte grønnsaker bakt potet med rømme, bønner, mais, ost, vårløk, salat vegetarpizza, feks med artisjokk, soltøket tomat og vårløk. Eller steinsopp, valnøtt og maskarpone nøttestek osv osv sjekk pinterest for eksempel Anonymkode: 464a9...9e3
Anonym bruker Skrevet 13. september 2018 #12 Skrevet 13. september 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Kjøper du paneer, hvor kjøper man de, har vanlige matbutikker det? Linselus trodde jeg var noe helt annet haha, spennnende Anonymkode: ac2fd...45e Jeg lager selv. Det er ganske fort gjort egentlig... Anonymkode: e1bcb...e5f
Mandala Skrevet 13. september 2018 #13 Skrevet 13. september 2018 Jeg bruker veganmisjonen en hel del. Er veldig glad i gryter derfra. Oppskrifter med tofu og andre slike mer direkte kjøtterstatninger har jeg ikke prøvd.
sug lut Skrevet 13. september 2018 #14 Skrevet 13. september 2018 51 minutter siden, Mandala skrev: Jeg bruker veganmisjonen en hel del. Er veldig glad i gryter derfra. Oppskrifter med tofu og andre slike mer direkte kjøtterstatninger har jeg ikke prøvd. Tofu er jo så pyton i enhver form at det gjør ikke jeg heller. Dessuten er jeg mot "kjøtterstatning", jeg liker mat som har de ingrediensene den skal ha. Men ellers er det mye godt uten kjøtt/fisk. Spiser gjerne kjøtt, men ikke mer enn et par ganger i uka max. Godt tips: Pai med grønn eller rød pesto i eggestanden og tomater på, og grønn salat ved siden av. Ellers spiser jeg salat til alle middager der det ikke deltar noen som virkelig ikke liker råkost. Da har jeg revet rødkål, småtomater, ruccola, slangeagurk, oliven, brune linser, hvitløk, vårløk - og dressing av hoisin-saus, balsamico og røkt paprika.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2018 #15 Skrevet 13. september 2018 Pizza uten kjøtt, salater, omelett/eggretter. Jeg eg veldig glad i kjøtt, men hvis jeg måtte velge mellom en uke uten kjøtt, eller en uke uten salat og grønnsaker så måtte jeg valgt en uke uten kjøtt 😉. Hadde ikke klart en uke uten salat og grønnsaker 😉. Anonymkode: d7ac1...f3b
Anonym bruker Skrevet 13. september 2018 #16 Skrevet 13. september 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Pizza uten kjøtt, salater, omelett/eggretter. Anonymkode: d7ac1...f3b Hadde vært en merkelig pizza med disse tre 🍕 Anonymkode: f1aab...d25
Anonym bruker Skrevet 13. september 2018 #17 Skrevet 13. september 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg lager selv. Det er ganske fort gjort egentlig... Anonymkode: e1bcb...e5f Hvordan lager du det? Kan det oppbevares eller må du spise det da? Hi Anonymkode: ac2fd...45e
Anonym bruker Skrevet 13. september 2018 #18 Skrevet 13. september 2018 7 timer siden, sug lut skrev: Tofu er jo så pyton i enhver form at det gjør ikke jeg heller. Dessuten er jeg mot "kjøtterstatning", jeg liker mat som har de ingrediensene den skal ha. Men ellers er det mye godt uten kjøtt/fisk. Spiser gjerne kjøtt, men ikke mer enn et par ganger i uka max. Godt tips: Pai med grønn eller rød pesto i eggestanden og tomater på, og grønn salat ved siden av. Ellers spiser jeg salat til alle middager der det ikke deltar noen som virkelig ikke liker råkost. Da har jeg revet rødkål, småtomater, ruccola, slangeagurk, oliven, brune linser, hvitløk, vårløk - og dressing av hoisin-saus, balsamico og røkt paprika. Takk for tips Hva er eggestand, hvordan lages den paien? Hva slags forhold er det i den dressingen? Er det paprikakrydder eller sånn paprika på glass du bruker? Hi Anonymkode: ac2fd...45e
Anonym bruker Skrevet 13. september 2018 #19 Skrevet 13. september 2018 8 timer siden, Mandala skrev: Jeg bruker veganmisjonen en hel del. Er veldig glad i gryter derfra. Oppskrifter med tofu og andre slike mer direkte kjøtterstatninger har jeg ikke prøvd. Oi, der var det mye spennende Noe du kan spesielt anbefale? Hi Anonymkode: ac2fd...45e
Anonym bruker Skrevet 13. september 2018 #20 Skrevet 13. september 2018 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Ferske vegtarburgere hos coop er gode. Det brune med sopp går rett hjem hos kompisene til sønnen, så lenge jeg ikke sier det er sopp. grønnsakspai. Spinat, brokkoli, paprika/mais lasagna med moste linser i sausen istedet for kjøttdeig, vi synes det er godt med mais i sausen også falaffel med hummus og grønnsaker i pita. Eggerøre med pesto, grønnaker, bønner, oliven etc i wraps korma med kikerter og sukkererter linsesuppe risotto med sopp eller noe annet, servert med salat coscos med ovnsbakte grønnsaker bakt potet med rømme, bønner, mais, ost, vårløk, salat vegetarpizza, feks med artisjokk, soltøket tomat og vårløk. Eller steinsopp, valnøtt og maskarpone nøttestek osv osv sjekk pinterest for eksempel Anonymkode: 464a9...9e3 Tusen takk Hi Anonymkode: ac2fd...45e
sug lut Skrevet 13. september 2018 #21 Skrevet 13. september 2018 (endret) 1 time siden, Anonym bruker skrev: Takk for tips Hva er eggestand, hvordan lages den paien? Hva slags forhold er det i den dressingen? Er det paprikakrydder eller sånn paprika på glass du bruker? Hi Anonymkode: ac2fd...45e Eggestand er sammenvispet egg og matfløte. Og så blander jeg i pesto. Lager paibunn av butterdeigsplater litt kjevlet ut, forsteker det, heller oppi eggestanden, legger halve små tomater på toppen og setter i ovn til egget stivner. Kan også ha mer grønnsaker inni paien men jeg foretrekker salat ved siden av. Bruker røkt tørka paprikapulver! Endret 13. september 2018 av sug lut
Anonym bruker Skrevet 13. september 2018 #22 Skrevet 13. september 2018 16 minutter siden, sug lut skrev: Eggestand er sammenvispet egg og matfløte. Og så blander jeg i pesto. Lager paibunn av butterdeigsplater litt kjevlet ut, forsteker det, heller oppi eggestanden, legger halve små tomater på toppen og setter i ovn til egget stivner. Kan også ha mer grønnsaker inni paien men jeg foretrekker salat ved siden av. Bruker røkt tørka paprikapulver! Tusen takk Det var jo veldig enkelt og greit Hi Anonymkode: ac2fd...45e
sug lut Skrevet 13. september 2018 #23 Skrevet 13. september 2018 53 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk Det var jo veldig enkelt og greit Hi Anonymkode: ac2fd...45e Jeg liker sånt som er lite innsats og mye utbytte, det er kosemat som hele storfamilien liker også, så vi har det ofte når vi er mange.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2018 #24 Skrevet 13. september 2018 På 12.9.2018 den 18.52, Anonym bruker skrev: Jeg koser meg med indiskvegetar.com som har mange gode indiske vegetarretter. Palak paneer er en gjenganger hos oss😊 Veganmisjonen har også mye godt. Man trenger ikke å følge oppskriftene slavisk, jeg bruker fløte og smør i oppskriftene herfra. Røde og gule linselus, høstgryte, og retter med sopp i hovedrollen er supergode. Falafel er en favoritt. Gjerne i pita med salat og tzatziki. Anonymkode: e1bcb...e5f Røde og gule linselus🤪 Anonymkode: b64f9...8af
sug lut Skrevet 13. september 2018 #25 Skrevet 13. september 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Røde og gule linselus🤪 Anonymkode: b64f9...8af http://www.veganmisjonen.com/2010/08/oppskrift-linser-linselus-capellini.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå