Gå til innhold

Nekte noen å ha 1+ i bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min søster var ungdom da vi giftet oss. Kjæresten hennes ble selvfølgelig invitert. Han var ikke helt god. Men det handler om respekt for min søster .

Anonymkode: 83a4d...29c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt annerledes, men når en av mine beste venner giftet seg ble alle venneparene deres bedt utenom min forlovede som også kjente brudeparet godt. Grunnen de gav var at de ikke hadde plass til han (kun han som ble utelatt), men at de regnet med at jeg kom uansett. De ble pottesure når jeg takket nei, men måten de gjorde ting på gjorde at jeg ikke ønsket å delta og nå fem år etter har vi minimalt med kontakt.

Anonymkode: 20df1...888

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Litt annerledes, men når en av mine beste venner giftet seg ble alle venneparene deres bedt utenom min forlovede som også kjente brudeparet godt. Grunnen de gav var at de ikke hadde plass til han (kun han som ble utelatt), men at de regnet med at jeg kom uansett. De ble pottesure når jeg takket nei, men måten de gjorde ting på gjorde at jeg ikke ønsket å delta og nå fem år etter har vi minimalt med kontakt.

Anonymkode: 20df1...888

Folk er rare... 

Anonymkode: 2051c...3d3

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei.

Jeg og min samboer skal gifte oss, og har planlagt i ca 1 år og flere av bitene faller på plass. Vi skal gifte oss om under 2 mnd og min samboer ønsker ikke å ha min bror/forlover sin kjæreste med. De har vært sammen i ca 4-5 mnd når bryllupet skjer. Egentlig er gjestelisten pakket og klart, men min bror/forlover "insisterer" sterkt på at hans nye kjæreste får komme.

Til info så har vi møtt denne jenta 2 ganger, ene gangen så inviterte de seg selv når jeg skulle ha besøk av min mor. Ved begge anledninger har vi knapt vekslet noen ord og ikke blitt kjent med henne noe mer.

Hva tenker dere om dette? 

Anonymkode: c2637...747

Hvor mange gjester skal dere ha?

Anonymkode: d2f7f...533

Skrevet

Mulig det ikke er noe tap for henne å ikke bli invitert til dere.

Anonymkode: 63ac7...c0a

Skrevet

Jeg hadde invitert akkurat hvem jeg ville. Jeg vil ha med familie og nære venner. Ikke mennesker som jeg ikke har noe forhold til, og som min bror har kjent i 12 uker.

Anonymkode: 47608...948

Skrevet

En fra eller til kan umulig spille noen stor rolle? Du er sikkert så opptatt på dagen din likevel at du sikkert knapt registrerer at hun er der. Vær litt raus og inviter henne med. 

Skrevet

Der mest sære her er vel at dere har gjort så minimalt med innsats for å bli kjent med dama. De må til og med invitere seg selv på  besøk for at dere skal treffes og selv da gidder dere ikke snakke med henne???

Anonymkode: b31c0...ba9

Skrevet

Så kjipe dere er. Velkommen i familien, liksom...

Anonymkode: 5d399...c09

Skrevet

Jeg skal gifte meg neste år og er et par damer av kompisene til mannen jeg aldri har møtt. Men de er selvsagt invitert de også. 

Anonymkode: 62f4e...84d

Skrevet

Din bror som også er din (eller mannen sin sin) forlover ber om å få ta med seg den personen hjertet hans banker for, den som i øyeblikket er hans "livspartner-kandidat" og dere er så kjipe på dagen selveste kjærligheten skal feires at dere ikke vil ha henne der? Hun som er forelsket i broren din velger du p være skikkelig kjip mot? Er hun for pen? Redd for at deres forhold og "debut" som par skal ta oppmerksomheten fra deg?

Jo takk for hjelpa bror! Dere er ikke redd han trekke seg fra jobben?

Håper hun innser at hun ikke er velkommen i familien før hun har investert for mye i broren din.

Anonymkode: 099f9...e66

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde invitert akkurat hvem jeg ville. Jeg vil ha med familie og nære venner. Ikke mennesker som jeg ikke har noe forhold til, og som min bror har kjent i 12 uker.

Anonymkode: 47608...948

Det står ikke at han har kjent henne i 12 uker noe sted. De har vært kjærester ca så lenge! Det må jo være en bra måte å bli kjent med familien på for hennes del også. 

Anonymkode: 62c5e...ec9

Skrevet

Når tenker dere at dere skal gidde å veksle noen ord med henne, da? Hvis forholdet holder et år? To år? 

Hvis min bror hadde fått seg ny kjæreste, ville jeg da ha prøvd å få tilbrakt noe tid med dette mennesket han hadde forelsket seg i, både av nysgjerrighet og selvsagt fordi jeg håper at han har funnet seg noen som han kan være lykkelig sammen med.

Det høres ut som om dere ikke engang gadd å snakke med henne når de kom på et besøk som liksom var forbeholdt din mor - så utrolig lite hyggelige dere høres ut! 

En person fra eller til på en sånn dag spiller da virkelig ingen rolle for dere, og tydeligvis en stor rolle for broren til mannen din. Hva er det verste som kan skje?  Er hun av typen som drikker seg full under forretten? Spolerer det bordsetningen som dere har planlagt i månedsvis? 

Skrevet

Håper broren trekker seg som forlover å lar vær å dra i bryllupet når dere er så smålig!

Anonymkode: 08c58...7b2

Skrevet

Du og din samboer fremstår ikke akkurat som verdens mest rause og varme personer! Skjønner i hvertfall ikke hvorfor det er en "kampsak" for din samboer at din brors kjæreste ikke skal få lov til å være med! Hvis min bror stilte opp for meg på min store dag, hadde jeg selvfølgelig unnet ham å ta med sin kjæreste - selvom jeg bare hadde møtt henne 2x - og i hvertfall hvis han spesifikt ba om det! 

Skrevet

Aaaa..... siden samboeren din er så bestemt på dette, har han og kjæresten til broren din er fortid på en eller annen måte? Noe må det jo være. 

Anonymkode: e6c8f...ecd

Skrevet

Det kan godt hende din bror stadig har nye kjærester, men spiller det egentlig noen rolle?

Om hun er med på noen av bildene fra bryllupet deres og det ikke ble noen mer mellom dem, så er hun jo uansett kjæresten han hadde da dere giftet dere.

Mannen søsteren min var kjæreste med da jeg giftet meg ble ikke mannen i hennes liv likevel, men på bildene fra bryllupet er han med, for han var jo kjæresten hennes da....

Anonymkode: 4fddd...07c

Skrevet

Selvfølgelig skal brorens kjæreste inviteres hvis han vil ha henne med. Noe annet er smålig. 

Skrevet

Hvorfor pratet du kun «to ord» med henne dersom dere har møtt henne to ganger? Det er dere som har ansvar for å få praten igang, dere er flere kjente og hun er ny.

regner med hun er for pen til at bruden vil ha henne med i bryllupet? Selvsagt inviterer man alle med følge til et bryllup.

jeg har vært i bryllup til søskenbarnet til mannen min, hadde aldri møtt bruden. Vi inviterte selvsagt alle med følge og søskenbarnet mitt kom med dama han hadde kjent i 3 uker! Kjempestolt over å ha fått dame og de virkelig storkoste seg! De er ennå sammen etter 15 år!

Anonymkode: 179f3...45a

Skrevet (endret)

Jeg ville selvsagt invitert alle. Skjønner ikke problemet ditt i det hele tatt. Det er snakk om en ekstra person her! 😕

Endret av Kari Mari
Skrevet

Oj!

Jeg slutter aldri å forundre meg over hvor smålige og lite sympatidkr folk kan være. For meg hadde det vært helt utenkelig å en gang komme på at min bror ikke skulle få ha med sin nye kjæreste i miott bryllup eller en hvilken som helst annen fest. 

Ja, det er DIN (og din kommende mann) dag, men hvilke negative konsekvenser får det for dere at hun som din bror er sammen med (og kanskje en dag kommer til å gifte seg med), inkluderes på denne store dagen?

Anonymkode: 4c943...e85

Skrevet

Jeg får inntrykk av at din samboer har gjort det til en kampsak at hun ikke skal bli kjent med denne jenta og i hvert fall ikke be henne i bryllupet. Det framstår som smålig og usympatisk og gnient. Rett og slett.

Hvilken grunn i verden kan være god nok til å nekte din bror og forlover å ta med seg kjæresten?

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ingen som har lagt opp til navnekalling og jeg er ikke bruden. Er det Bridezilla å la gjestelisten få stå som den er? Er ikke bordkort det går på, går mer på dette med at dette er praktisk talt en fremmed for oss. Kjenner folk på butikken bedre enn denne nye personen som også har nektet å komme på besøk de gangene vi har invitert til å bli bedre kjent før.

Anonymkode: c2637...747

"Nektet å komme på besøk"? Eller takket nei fordi det ikke passet?

Anonymkode: 4c943...e85

Skrevet

Hvor ble det av HI tro?

Sjelden det er så stor enighet om noe her på dib, og du ble dessverre veldig nedstemt hi. De aller fleste ville invitert kjæresten til broderen...

Anonymkode: 4fddd...07c

Skrevet

Jeg skjønner heller ikke hvordan dette kan være et problem for dere? Men at dere er verdens mest smålige brudepar hvis dere sier at broren din skal komme alene? Definitivt!

Er det en samtale jeg ville hørt på er det når broren din får vite at kjæresten ikke er velkommen. Awkward! 

Anonymkode: 5f264...f3f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...