Gå til innhold

Nekte noen å ha 1+ i bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg og min samboer skal gifte oss, og har planlagt i ca 1 år og flere av bitene faller på plass. Vi skal gifte oss om under 2 mnd og min samboer ønsker ikke å ha min bror/forlover sin kjæreste med. De har vært sammen i ca 4-5 mnd når bryllupet skjer. Egentlig er gjestelisten pakket og klart, men min bror/forlover "insisterer" sterkt på at hans nye kjæreste får komme.

Til info så har vi møtt denne jenta 2 ganger, ene gangen så inviterte de seg selv når jeg skulle ha besøk av min mor. Ved begge anledninger har vi knapt vekslet noen ord og ikke blitt kjent med henne noe mer.

Hva tenker dere om dette? 

Anonymkode: c2637...747

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Atte hva?? Selvsagt inviterer man med følge i bryllup!!

Anonymkode: d1ac0...c0b

Skrevet

Jeg tenker at dere er utrolig sære. Hvorfor er det så viktig for dere at hun ikke kommer?

Anonymkode: d2f7f...533

Skrevet

Da er det jo en utmerket sjanse til å bli bedre kjent da! :) 

Anonymkode: 08c58...7b2

Skrevet

Invitasjoner og save-the-date kort ble sendt ut flere måneder før de ble sammen. Føles litt rart å invitere noen som man kan telle på hånda hvor mange ord man har vekslet med?

Skrevet

Selvsagt bestemmer dere dette. Hun er jo ikke del av familien og burde ikke engang anta at hun skal inviteres. Ingen grunn til å drive veldedighet på merkedager.

Skrevet

Hadde jeg vært broren din hadde jeg droppet bryllupet, dere klarer vel å få orden på bordkortene på 2 måneder, eller hva Bridzilla?

Anonymkode: 8dcf7...22e

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde jeg vært broren din hadde jeg droppet bryllupet, dere klarer vel å få orden på bordkortene på 2 måneder, eller hva Bridzilla?

Anonymkode: 8dcf7...22e

Ingen som har lagt opp til navnekalling og jeg er ikke bruden. Er det Bridezilla å la gjestelisten få stå som den er? Er ikke bordkort det går på, går mer på dette med at dette er praktisk talt en fremmed for oss. Kjenner folk på butikken bedre enn denne nye personen som også har nektet å komme på besøk de gangene vi har invitert til å bli bedre kjent før.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen som har lagt opp til navnekalling og jeg er ikke bruden. Er det Bridezilla å la gjestelisten få stå som den er? Er ikke bordkort det går på, går mer på dette med at dette er praktisk talt en fremmed for oss. Kjenner folk på butikken bedre enn denne nye personen som også har nektet å komme på besøk de gangene vi har invitert til å bli bedre kjent før.

Poenget er jo at dette er broren din sin kjæreste som du sikkert får en del å gjøre med fremover,så hvorfor ikke gjøre en innsats for å prøve å bli kjent med henne?? Du fremstår som veldig smålig og egoistisk!

Anonymkode: 08c58...7b2

Skrevet

Dere har jo et valg, selvsagt, med jeg ville tenkt litt lenger fram. Om dere lar henne komme, og dette er et menneske dere skal ha et forhold til de neste femti åra, så er det kanskje ikke den beste starten. Hva taper dere på å være romslige og ønske henne velkommen til både feiring og familien?

Skrevet

Jeg ville helt klart ønsket henne velkommen 😊

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hei.

Jeg og min samboer skal gifte oss, og har planlagt i ca 1 år og flere av bitene faller på plass. Vi skal gifte oss om under 2 mnd og min samboer ønsker ikke å ha min bror/forlover sin kjæreste med. De har vært sammen i ca 4-5 mnd når bryllupet skjer. Egentlig er gjestelisten pakket og klart, men min bror/forlover "insisterer" sterkt på at hans nye kjæreste får komme.

Til info så har vi møtt denne jenta 2 ganger, ene gangen så inviterte de seg selv når jeg skulle ha besøk av min mor. Ved begge anledninger har vi knapt vekslet noen ord og ikke blitt kjent med henne noe mer.

Hva tenker dere om dette? 

Hva jeg tenker om dette? Jeg tenker at det er utrolig sært at du klager over at dere ikke kjenner henne når de faktisk ved to anledninger har måttet invitere seg selv på besøk. De har jo tydeligvis prøvd å bli kjent, høres mer ut som at det er dere som legger begrensninger. 

Og ja, det er uansett sært å nekte noen å ha med en plus one. Hadde vedkommende vært dømt for vold/voldtekt mot barn hadde jeg glatt sagt at hun/han ikke er velkommen, men jeg regner med det ikke er tilfelle for da ville du nok sagt det. 

Anonymkode: d9a42...856

Skrevet

Det koster jo ekstra for hver eneste person som er med i bryllupet, og om paret bare har vært sammen i 4-5 måneder når bryllupet kommer til å stå og man knapt har snakket med de som skal gifte seg før, hadde ihvertfall ikke jeg forventet å bli bedt.  Men samtidig når det er snakk om noen som er forlover OG bror som ønsker å ha med følge kan man kanskje gjøre et unntak og allikevel be med følget. Hadde det vært en venninne eller venn synes jeg det hadde vært noe annet. 

Anonymkode: a6c6c...69e

Skrevet

Her synes jeg det er dere som er rare altså.

Om dette er en jente/dame som er på vei inn i familien bør hun da absolutt ønskes velkommen i bryllupet deres....

Anonymkode: 4fddd...07c

Skrevet

Dere er jævlig sære om dere ikke lar søsken komme med partner.

Skrevet

Hadde det vært en annen gjest, men det er bror og forlover det er snakk om. Hvorfor skal hun ikke bli invitert? Fordi dere er redd det skal ta slutt? Det kan skje dere og, og i fremtiden er det verre at hun var sammen med ham, men ikke invitert enn at det var hun som det ble slutt med, men som bare var i bakgrunnen. Ingen kommer til å ha noe fokus på andre enn dere, så hvorfor ikke bare invitere?

Anonymkode: e6c8f...ecd

Skrevet

Herre. Hun er ny og kommer på besøk. Det er vel like mye vertskapet sin skyld at kun to ord veksles. Dårlig vertskap i mine øyne. 

Selvsagt får gjester ta med seg den man vil som følge. 

Smålig og pinlig. 

Anonymkode: ca951...460

Skrevet

Jeg traff min svoger (min søsters samboer) andre gang i bryllupet mitt. Da hadde de vært sammen i 5 måneder og bodde i en annen by. Hyggelig det😊 

Når det er sagt, brudeparet bestemmer. Bare vær forberedt på at mange synes dere er innmari sære og litt smålige.

Anonymkode: 0e38b...0e6

Skrevet

Når det er kjæresten til broren din, som i tillegg er forlover så inviterer du SELVFØLGELIG dama! 

Anonymkode: 62c5e...ec9

Skrevet

Det er kjæresten til din bror, ikke vær smålig da...

Anonymkode: 47a62...341

Skrevet
2 timer siden, sug lut skrev:

Selvsagt bestemmer dere dette. Hun er jo ikke del av familien og burde ikke engang anta at hun skal inviteres. Ingen grunn til å drive veldedighet på merkedager.

Bortsett fra at muligheten er til stede for at hun i fremtiden blir en del av familien, og at det forholdet skal bli litt underlig med et uttalt "du får ikke komme i vårt bryllup". I tillegg er jeg så sær at jeg synes poenget med å invitere folk er at de skal ha det hyggelig. 

Anonymkode: 42838...f86

Skrevet

Veldig sært å nekte å invitere kjæresten. Smålig! 

Skrevet

Ikke gjør dette. Du kommer til å angre hvis det viser seg at dette blir et seriøst forhold.

Anonymkode: 80743...37c

Skrevet

Oj, dere er veldig sære!

Anonymkode: 87c49...a98

Skrevet

Hahaha! Dette er jo helt vilt! Dere inviterer selvfølgelig bror med følge. Dere skal ikke sitte der og snakke bare med dem hele kvelden, de klarer seg jo selv... 

Anonymkode: 2051c...3d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...