Anonym bruker Skrevet 7. september 2018 #26 Skrevet 7. september 2018 Morsomt at dere tenker dette kun handler om byen... Anonymkode: 2f738...6c0
gale damen Skrevet 7. september 2018 #27 Skrevet 7. september 2018 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men da er dine barn ikke med på noe som krever bevegelse i byen. Fotballkamper, håndballkamper, orienteringstreninger osv flytter seg rundt. Det skal mye til å ha alt man gjør innenfor ELLER utenfor bomringen. Anonymkode: 88fdb...8bd Det er de faktisk. Det er ikke egentlig sånn at man trenger å bruke bilen i Oslo noe særlig. Kollektivtilbudet i byen er meget bra.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2018 #28 Skrevet 7. september 2018 3 minutter siden, gale damen skrev: Det er de faktisk. Det er ikke egentlig sånn at man trenger å bruke bilen i Oslo noe særlig. Kollektivtilbudet i byen er meget bra. Denne uka har vi følgende fritidslogistikk (5 mennesker): en trening fra en møteplass ved Sørmarka (på Enebakkveien). En trening fra Lillostua (innforbi Ammerud). En trening fra Trandum. Konkurranser i helgen i Ås og Asker. Tre treninger på lokal bane, en kamp på andre siden av byen. Et stevne i nabofylket. Dette gjør man ikke kollektivt. Anonymkode: 88fdb...8bd
Anonym bruker Skrevet 7. september 2018 #29 Skrevet 7. september 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: 0 til og fra sfo/skole/barnehage 0 til og fra jobb 0 til og fra treninger 0 til og fra kamper ca 40 når jeg besøker en av venninnene mine, 0 til de andre. bo et sted uten bom, gå, ta kollektivt eller bli der og klag videre. Anonymkode: 27d31...773 Skal jeg jobbe med det jeg jobber med (og har brukt mange år på å spesialisere meg i) må jeg bo i byen jeg bor i nå. Hvis jeg skal gå vil jeg bruke 4 timer til og fra jobb, kollektiv kan jeg ta, men det vil jeg bruke 2 timer på hver dag da buss ikke går direkte og jeg må gå 15 min fra busstoppet. Så med små barn i bhg og mann på reise så er begge deler umulig. Vi bor også slik til at kollektivtrafikk til barnas aktiviteter går 1 gang i timen. Det er umulig å få til. Nå legge det bomstasjoner slik at vi ikke kommer oss noen steder uten å betale 30,- Vi vurderer en tredje bil, elbil. Hvor miljøvennlig er det? Vi har god råd og kan betale oss ut av dette, men min venninne som er alenemor med lavere lønn enn meg, hun strever. Og nei, det er ikke bare å flytte. Anonymkode: 05d8a...e85
Anonym bruker Skrevet 7. september 2018 #30 Skrevet 7. september 2018 Ingenting. Bor på landet. Frisk luft har jeg også, sol, strand og utsikt. Eneste ulempen med å bo her er at jeg må kjøre til alt. Ingen sykkel og gangsti eller buss utover skolebuss. Anonymkode: 59df8...e7d
Anonym bruker Skrevet 7. september 2018 #31 Skrevet 7. september 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Nå ligger ikke alle typer jobber i gokkbygda di. Vi jobber i et departement og på universitetet, det blir vanskelig å unngå å bo et sted med bom da. Anonymkode: 88fdb...8bd Jøss for en merkelig og frekk kommentar. Her jeg bor er det ikke en eneste bom, enda har vi universitet. Ikke alle steder uten bom er på gokkbygda skjønner du Anonymkode: 27f0b...fb2
Anonym bruker Skrevet 7. september 2018 #32 Skrevet 7. september 2018 Bor i Oslo, vi har bil men den står i garasjen til foreldrene mine. Det er langt fra hver uke den blir brukt. Vi bruker kollektivtilbudet både til jobb og fritid. To voksne, en i bhg og en på ungdomsskole. Anonymkode: deb08...ced
Anonym bruker Skrevet 7. september 2018 #33 Skrevet 7. september 2018 Alle har faktisk ikke råd til å kjøpe elbil.... Anonymkode: 34c8a...cd4
Anonym bruker Skrevet 7. september 2018 #34 Skrevet 7. september 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Alle har faktisk ikke råd til å kjøpe elbil.... Anonymkode: 34c8a...cd4 Det hjelper heller ikke å kjøpe elbil når alle fordeler etterhvert blir tatt bort Anonymkode: 27f0b...fb2
Anonym bruker Skrevet 7. september 2018 #35 Skrevet 7. september 2018 7 timer siden, gale damen skrev: Det er de faktisk. Det er ikke egentlig sånn at man trenger å bruke bilen i Oslo noe særlig. Kollektivtilbudet i byen er meget bra. Nei. Det er bra der du bor. Ikke der jeg bor. Anonymkode: 2a8c4...36c
Anonym bruker Skrevet 7. september 2018 #36 Skrevet 7. september 2018 60 kr pr dag på meg mannen har firmabil så jobben betaler heldigvis for han. Det er vel ca 150 kr pr dag. Anonymkode: 2a8c4...36c
Anonym bruker Skrevet 7. september 2018 #37 Skrevet 7. september 2018 Kjører ikke gjennom bomring i hverdagen, kun når vi skal til en større by eller ut på reise. Bruker kanskje et par tusen i året til sammen. Bor på landet men det er flere bommer før man kommer inn til byen. Anonymkode: 33c05...a0a
Anonym bruker Skrevet 8. september 2018 #38 Skrevet 8. september 2018 21 timer siden, Anonym bruker skrev: Nå ligger ikke alle typer jobber i gokkbygda di. Vi jobber i et departement og på universitetet, det blir vanskelig å unngå å bo et sted med bom da. Anonymkode: 88fdb...8bd Hvis du jobber i et departement, er du vel kanskje politiker? Og de har jo klart å skaffe seg fri kjøring gjennom bommene, de sleipe slaskene! Anonymkode: fb1fb...93e
Anonym bruker Skrevet 8. september 2018 #39 Skrevet 8. september 2018 Men hvorfor i alle dager har dere bosatt og stelt dere slik at det må kjøres i alle retninger?? Det ville kanskje vært bedre å bo på mindre areal men nærmerejobb/skole/barnehage. Unger kan og ta buss til trening...de MÅ Ikke kjøres overalt...(snakk om å skape uselvstendige individer). det er denne livsstilen som ikke er bærekraftig...ikke antall bomstasjoner. De må faktisk til for å få ned trafikken. Har for øvrig 0 i bombudsjett. Anonymkode: c2080...fdb
Anonym bruker Skrevet 8. september 2018 #40 Skrevet 8. september 2018 bor rett utenfor Oslo, jobber i Oslo og betaler 0,- i bompenger. Elbil og tog er tingen!! Anonymkode: 1e777...22f
Anonym bruker Skrevet 9. september 2018 #42 Skrevet 9. september 2018 21 timer siden, Anonym bruker skrev: Men hvorfor i alle dager har dere bosatt og stelt dere slik at det må kjøres i alle retninger?? Det ville kanskje vært bedre å bo på mindre areal men nærmerejobb/skole/barnehage. Unger kan og ta buss til trening...de MÅ Ikke kjøres overalt...(snakk om å skape uselvstendige individer). det er denne livsstilen som ikke er bærekraftig...ikke antall bomstasjoner. De må faktisk til for å få ned trafikken. Har for øvrig 0 i bombudsjett. Anonymkode: c2080...fdb For oss var det umulig å bli boende i Oslo, både på grunn av økonomi og andre faktorer. Tolvåringen tar tog til trening to ganger i uken. Det er overkommelig (45 min hver vei). Hvis fjortenåringen skal kjøre kollektivt blir det to timer hver vei. På denne strekningen (som tar 30 min med bil), er det bare én bom så langt, så det går greit. Anonymkode: b1b95...994
Anonym bruker Skrevet 9. september 2018 #43 Skrevet 9. september 2018 Fra 1. januar har jeg hatt ca 3,600kr per måned i bomregning 😱 Er helt alene med tre barn. Ikke har jeg råd til el bil nå heller. Det er kjøring til jobb samt barnas fritidsaktiviteter. Det straffer de som tjener minst. Anonymkode: 0a60e...6f3
Anonym bruker Skrevet 9. september 2018 #44 Skrevet 9. september 2018 22 timer siden, Anonym bruker skrev: Men hvorfor i alle dager har dere bosatt og stelt dere slik at det må kjøres i alle retninger?? Det ville kanskje vært bedre å bo på mindre areal men nærmerejobb/skole/barnehage. Unger kan og ta buss til trening...de MÅ Ikke kjøres overalt...(snakk om å skape uselvstendige individer). det er denne livsstilen som ikke er bærekraftig...ikke antall bomstasjoner. De må faktisk til for å få ned trafikken. Har for øvrig 0 i bombudsjett. Anonymkode: c2080...fdb Så enkelt er det da virkelig ikke! Men enkelt for deg å si som tydeligvis ikke bor i Oslo. Man kan ikke bare bryte opp og flytte bort fra jobb og aktiviteter. Enkelte er også avhengig av bil for å få kabalen til å gå opp. Eller som meg som har en ryggmargsskade. Anonymkode: 0a60e...6f3
Anonym bruker Skrevet 9. september 2018 #45 Skrevet 9. september 2018 På 7.9.2018 den 10.19, Anonym bruker skrev: Ingenting. Har bosatt meg utenfor byen, og har alt vi trenger her. Kom dere ut av byene! Anonymkode: 831b4...3a7 Hjelper ute det når bommene også kommer i distriktet. Anonymkode: 98c0a...373
Anonym bruker Skrevet 9. september 2018 #46 Skrevet 9. september 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hjelper ute det når bommene også kommer i distriktet. Anonymkode: 98c0a...373 *lite Anonymkode: 98c0a...373
Julie (: Skrevet 10. september 2018 #47 Skrevet 10. september 2018 22 timer siden, Anonym bruker skrev: Fra 1. januar har jeg hatt ca 3,600kr per måned i bomregning 😱 Er helt alene med tre barn. Ikke har jeg råd til el bil nå heller. Det er kjøring til jobb samt barnas fritidsaktiviteter. Det straffer de som tjener minst. Anonymkode: 0a60e...6f3 Det er mer enn jeg betaler på lånet for min lille elbil i måneden...
Anonym bruker Skrevet 11. september 2018 #48 Skrevet 11. september 2018 På 9.9.2018 den 10.55, Anonym bruker skrev: Så enkelt er det da virkelig ikke! Men enkelt for deg å si som tydeligvis ikke bor i Oslo. Man kan ikke bare bryte opp og flytte bort fra jobb og aktiviteter. Enkelte er også avhengig av bil for å få kabalen til å gå opp. Eller som meg som har en ryggmargsskade. Anonymkode: 0a60e...6f3 Så enkelt er det virkelig! Bor i Oslo med to unger. Sykler til jobb Og det gjør mannen og. Ungene går på aktiviteter i nærmiljøet. Er helt sykt å tenke på hvor mange som bosetter seg 5-8 mil fra arbeidsplassen for å så klage på at samfunnet ikke skal legge mer tilrette for den belastningen de selv påfører i bilkjøring/veibruk/kollektivbruk. Fjern pendlerfradraget umiddelbart og skru opp bompengeprisen. Eneste remedier som for folk til å forstå at slike avstander mellom dagligdagse gjøremål ikke er bærekraftig. Anonymkode: c2080...fdb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå