Gå til innhold

Ditt bompengeregnskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bompengesatsene gjør det snart umulig å delta på aktiviteter. På en vanlig dag betaler vi følgende:

59 på vei til bhg
Nye 59 på vei fra bhg til jobb fordi vi må kjøre ut av bomringen og inn igjen
59 for å hente i bhg
59 til fritidsaktivitet for det ene barnet (kollektivt ville det ta 1 time ut og 1,5 timer hjem)

Dette er 1 dag. Det er bare ikke holdbart.

Anonymkode: 88fdb...8bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp elbil. Vi har det, ogbruker den hele tiden. Den ble bil nr 1.

itillegg så sparer en dri drivstoffutgifter. 

Mye å spare på elbil. 

Anonymkode: e08b8...c52

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bompengesatsene gjør det snart umulig å delta på aktiviteter. På en vanlig dag betaler vi følgende:

59 på vei til bhg
Nye 59 på vei fra bhg til jobb fordi vi må kjøre ut av bomringen og inn igjen
59 for å hente i bhg
59 til fritidsaktivitet for det ene barnet (kollektivt ville det ta 1 time ut og 1,5 timer hjem)

Dette er 1 dag. Det er bare ikke holdbart.

Vurdert å flytte? Hvor bor du forresten? Vi flyttet fra en bydel i stavanger til en annen pga bommene som kom. Fra 1 oktober betaler mannen ingenting i bom til og fra jobb, der vi bodde før måtte han betalt 88 kr dagen til å fra jobb. 

Anonymkode: 19e1a...643

Skrevet

Vi har 2 biler og det lønner seg faktisk økonomisk. Men det er jo ikke spesielt miljøvennlig. Vi har behov for å bevege oss med bil i byen, med de nye bomringene vil det bli opp mot 5 000 i mnd.  Vi har leaset oss en el-bil til 3 000 i mnd. Den lades gratis på mannens arbeidsplass. Selv om det kommer bompenger på den også, kommer det til å lønne seg.

Anonymkode: c2aa6...12f

Skrevet

På ukesbasis:

0,00

Skrevet

Etter at rabattordningen ble fjernet så blir det vel rundt 14.000 pr år. Kjører daglig gjennom flere stasjoner på vei til og fra jobb.

Anonymkode: dc741...404

Skrevet

Ingenting. Har bosatt meg utenfor byen, og har alt vi trenger her. Kom dere ut av byene!

Anonymkode: 831b4...3a7

Skrevet

Ingenting på vei til jobb eller bhg for meg og mannen.

Hver tirsdag blir det 4 bommer vi må igjennom for å komme på aktivitet. Ca. 50kr. 

Og i helgene hvis vi farter rundt. Har alt o nærheten der vi bor så vi har egentlig ikke behovet for å kjøre gjennom bommene 

Anonymkode: 6d2cc...ba8

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har 2 biler og det lønner seg faktisk økonomisk. Men det er jo ikke spesielt miljøvennlig. Vi har behov for å bevege oss med bil i byen, med de nye bomringene vil det bli opp mot 5 000 i mnd.  Vi har leaset oss en el-bil til 3 000 i mnd. Den lades gratis på mannens arbeidsplass. Selv om det kommer bompenger på den også, kommer det til å lønne seg.

Det er forøvrig ekstremt høy andel av folk rundt oss som gjør det på samme måte. Dette miljøregnskapet går ikke opp :(

Skrevet

Vi har kun en bil, og det er en el-bil. Uten denne hadde vi ikke hatt råd til å beholde jobbene. Vi måtte flytte ut av byen på grunn av høye boligpriser, og må pendle inn daglig. Når el-bilfordelene fases ut må vi se oss om etter nye jobber. Rushtidsavgiften synes jeg er spesielt usolidarisk, da den rammer alle som er avhengige av henting og levering i bhg og SFO. Skal vi opprettholde velferdsstaten er det grenser for hvor mye som kan pålegges oss som står i full jobb. 

Anonymkode: b1b95...994

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingenting. Har bosatt meg utenfor byen, og har alt vi trenger her. Kom dere ut av byene!

Hjelper jo ikke å flytte ut av byene (der bommene er) når de fleste jobbene er i byene

Anonymkode: 19e1a...643

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

På på landet, nei det kunne ikke falle meg inn

Anonymkode: b171e...189

Skrevet

Kjører elbil, så per nå ingenting. Blir 30 kr dagen fra mars neste år. 

Anonymkode: f3fbf...da8

Skrevet

Akkurat nå ingenting, men det planlegges bomring med 20-30 bommer, da blir det faktisk penger da vi har aktiviteter alle ukedager. Eller ei, vi ha bestilt ebil og den blir levert før bommen kommer.

Likevel, bom er ikke rettferdig, vei er ikke velferd og trengs av alle, tom de som ikke kjører bil. Tenk på buss eller lastebiler som transporterer varer. Jeg håper at flere store byer viser motstand a la Stavanger. Folk må våkne!

Anonymkode: e1573...224

Skrevet

0 til og fra sfo/skole/barnehage

0 til og fra jobb

0 til og fra treninger

0 til og fra kamper

ca 40 når jeg besøker en av venninnene mine, 0 til de andre.

bo et sted uten bom, gå, ta kollektivt eller bli der og klag videre.

Anonymkode: 27d31...773

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

0 til og fra sfo/skole/barnehage

0 til og fra jobb

0 til og fra treninger

0 til og fra kamper

ca 40 når jeg besøker en av venninnene mine, 0 til de andre.

bo et sted uten bom, gå, ta kollektivt eller bli der og klag videre.

Nå ligger ikke alle typer jobber i gokkbygda di. Vi jobber i et departement og på universitetet, det blir vanskelig å unngå å bo et sted med bom da.

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå ligger ikke alle typer jobber i gokkbygda di. Vi jobber i et departement og på universitetet, det blir vanskelig å unngå å bo et sted med bom da.

Jeg bor 30 min fra Oslo. De fleste som bor her jobber i Oslo (jeg er et unntak da jeg jobber i Drammen som er 20 min unna) og tar kollektiv transport. Hvis alt utenfor Oslo er gokk for deg, så tenker jeg at det ikke er så mye håp.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bor 30 min fra Oslo. De fleste som bor her jobber i Oslo (jeg er et unntak da jeg jobber i Drammen som er 20 min unna) og tar kollektiv transport. Hvis alt utenfor Oslo er gokk for deg, så tenker jeg at det ikke er så mye håp.

Ikke meg du svarer. Vi bor langs Østfoldbanen, og kollektivtransport/tog er på ingen måte til å stole på når man må levere og hente i bhg. 

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bor og jobber i Oslo, og har fremdeles 0,-

Skrevet

86 kr dagen for å komme til og fra jobb.. Både bor og jobber på bygda, så ikke akkurat bomfritt her heller! Det finnes sideveier man kan kjøre, men de har de valgt å sperre for gjennomkjøring, slik at du blir tvunget gjennom bommen. Blir du tatt for å kjøre en av sideveiene får du 5500 kr i bot. Så jada... 

Anonymkode: 469d1...4a1

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke meg du svarer. Vi bor langs Østfoldbanen, og kollektivtransport/tog er på ingen måte til å stole på når man må levere og hente i bhg. 

Jeg bor ikke i Østfold eller den veien, men her er kollektivtilbudet til å stole på. Folk har gjort det i mange tiår også den gang det tok 50 min å kjøre til o store Oslo. 

Gjest KenCreek
Skrevet

Ikke regnet på det, men ca 800 kr i mnd. Kjører gjennom tre bommer på tur til jobb. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bo på Eidsvoll ig har 35 min med tog til Oslo. Null bom. 

Anonymkode: dbb5f...ee9

Skrevet
1 time siden, gale damen skrev:

Jeg bor og jobber i Oslo, og har fremdeles 0,-

Men da er dine barn ikke med på noe som krever bevegelse i byen. Fotballkamper, håndballkamper, orienteringstreninger osv flytter seg rundt. Det skal mye til å ha alt man gjør innenfor ELLER utenfor bomringen.

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bo på Eidsvoll ig har 35 min med tog til Oslo. Null bom. 

Anonymkode: dbb5f...ee9

Når toget går. Og gitt at du bor på Eidsvoll stasjon og jobber på Oslo S.

Skrevet

Foreløpig kjører jeg scooter til og fra jobb, men når snøen kommer blir det verre.

Ungenes aktiviteter er i hovedsak lokale, men cup eller kamp medfører bom. Antar ca en bom i uka per nå.

Anonymkode: a15ef...ca9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...