Anonym bruker Skrevet 1. september 2018 #1 Skrevet 1. september 2018 I dag virker det som om folk er utro over en lav sko. Folk er blitt mer egoistiske, har mindre respekt for andre og eier ikke samvittighet. Utroskap/tillitsbrudd kan ødelegge det mennesket som blir utsatt for det, bør det bli en straffbar handling? Jeg tenker at når man blir sammen så bør begge parter skrive under på en utroskapskontrakt. Den som er utro må da feks. betale 50 000,- - 100 000,- til partneren eller feks. 1 år i fengsel. Hva tenker dere? Ville folk skjerpet seg litt tror dere? Anonymkode: 9a1be...2e3
Anonym bruker Skrevet 1. september 2018 #2 Skrevet 1. september 2018 Hahaha, for et latterlig forslag! Nei, selvfølgelig kan ikke det noensinne bli straffbart. Ikke i Norge eller noen andre oppegående, siviliserte land. Anonymkode: 60de3...ff2
Anonym bruker Skrevet 1. september 2018 #3 Skrevet 1. september 2018 ...og for noen er det andre kaller utroskap ikke et svik. Hva da, skal man straffes? 🤷🏻♀️ Anonymkode: 52342...074
Anonym bruker Skrevet 1. september 2018 #4 Skrevet 1. september 2018 Forresten, i noen land steines man ved utroskap...de er fortsatt utro der også. Anonymkode: 52342...074
Anonym bruker Skrevet 1. september 2018 #5 Skrevet 1. september 2018 Det kan du jo gjøre, snakk med partneren din, så kontakter dere en advokat som hjelper dere med kontrakten. Det er så vakkert når forhold er basert på gjensidig tillit. Sånn ellers å få det inn i lovverket tror jeg du skal kjempe lenge for. Mulig jeg tar feil, men kan tenke meg at det er andre saker som bør prioriteres. Anonymkode: 2153f...733
Anonym bruker Skrevet 1. september 2018 #6 Skrevet 1. september 2018 Hehe, dagens😂 Men hvordan skal rettssaken foregå? Er det noen forhold som gjør at det likevel er ok å være utro? Hva med de som ikke har hatt sex på flere år? Eller de som føler at de er null verdt i forholdet? Anonymkode: 439ec...d2d
Hjertefru Skrevet 1. september 2018 #7 Skrevet 1. september 2018 Straffe utroskap? Det var vel straffbart en gang, men det er vel ca 200 år siden. Vil ikke tilbake dit. Folk var utro da også. Fortsatt er det vel straffbart i enkelte land, men da i land som knappest kan kalles siviliserte. Tror man oppnår fint lite med et lovforbud her. Er du utro, blir du dømt av folk uansett...
Anonym bruker Skrevet 1. september 2018 #8 Skrevet 1. september 2018 Just now, Hjertefru said: Straffe utroskap? Det var vel straffbart en gang, men det er vel ca 200 år siden. Vil ikke tilbake dit. Folk var utro da også. Fortsatt er det vel straffbart i enkelte land, men da i land som knappest kan kalles siviliserte. Tror man oppnår fint lite med et lovforbud her. Er du utro, blir du dømt av folk uansett... Mener du muslimske land med sharia styre ikke er siviliserte? Det var ganske rasistisk å si! Anonymkode: 9a1be...2e3
Hjertefru Skrevet 1. september 2018 #9 Skrevet 1. september 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Mener du muslimske land med sharia styre ikke er siviliserte? Det var ganske rasistisk å si! Anonymkode: 9a1be...2e3 Det får stå sin prøve 😉
Anonym bruker Skrevet 1. september 2018 #10 Skrevet 1. september 2018 Tenker at man heller må jobbe litt med tillit og respekt og sette det på dagsorden både på skolen og ellers i samfunnet. Ikke bare i forhold til utroskap, men i forhold til livet generelt. Er mye mange er mer slepphendt med nå enn tidligere, men det har alltid vært mennesker som har vært utro, er det noen grunn til å tro at det er mer utroskap nå enn tidligere? eller er det kanskje mer åpenhet om det nå enn tidligere? Evt at det var mye mer skjult tidligere, fordi det var mer skambelagt for hele familien, og fikk større konsekvenser, da far ofte var hovedforsørgeren i familien. Anonymkode: 5cf1f...72f
Anonym bruker Skrevet 1. september 2018 #11 Skrevet 1. september 2018 Hvis begge er enige kan man skrive en slik kontrakt.. Anonymkode: 4e63d...b55
Anonym bruker Skrevet 1. september 2018 #12 Skrevet 1. september 2018 Så folk var ikke utro før? For noe sprøyt!!! Mannen min var utro. Jeg kastet ham ut. Hvilken forskjell skulle det gjort om han måtte i fengsel? Forholdet var uansett slutt og barna skilsmissebarn. Hva godt skille det gjort dem at faren deres i tillegg ble kriminell med alt hva dertil hører? Jeg er bare taknemmelig for at jeg lever i en tidsalder hvor jeg kan kaste ham ut, hvor jeg kan forsørge meg selv og barna, og hvor jeg ikke av praktiske og sosiale grunne er bundet for evig med en utro idiot! Min manns mormor hadde en mann som var utro hele veien og avla unger fra Alta til Ålesund. Likevel torde hun ikke gå fra ham. Ikke hadde hun utdannelse og hun var redd det ville gå ut over barna hennes, at de ville bli utstøtt sosialt. Nei takk og lov for moderne tider! Anonymkode: b11bd...703
Anonym bruker Skrevet 1. september 2018 #13 Skrevet 1. september 2018 Jeg vil ha en mann som respekterer meg. Hvis det var redsel for bøter eller fengsel som sørget for at mannen ikke var utro, ville det ikke være snakk om respekt for meg. Hvis mannen ikke kan hoilde seg tro fordi han har respekt for meg og ønsker at vi har et godt forhold, så hadde jeg uansett ikkeønsket å leve med ham. Anonymkode: 058c5...b40
Anonym bruker Skrevet 1. september 2018 #14 Skrevet 1. september 2018 Ikke uvanlig i ekteskapskontrakter i USA Anonymkode: f09c5...b71
Anonym bruker Skrevet 1. september 2018 #15 Skrevet 1. september 2018 Dere må jo for all del skrive en slik kontrakt. Om partneren min ikke er utro kun fordi han ville bli straffet med bot eller fengsel så er vel kanskje forholdet over, uansett. At mine barns far skal havne i fengsel eller økonomiske vansker ønsker jeg han ikke, til tross for eventuelt utroskap. Når det er sagt, så er ikke utroskap nødvendigvis svart/hvitt. I mange tilfeller er man to om å komme dit. Anonymkode: bcb8b...8d7
Anonym bruker Skrevet 1. september 2018 #16 Skrevet 1. september 2018 Jeg synes de burde settes i gapestokk på det lokale kjøpesenteret. Så kunne folk gå forbi, se hvem det var, slenge noen stygge kommentarer, kanskje spytte litt og ikke minst spre ryktet videre. Det er jo det vi egentlig vil ha? Sosial kontroll. Vi gjør det riktignok litt mer subtilt i dag da, så gapestokk hadde nok vært mer effektivt. Anonymkode: eb1c9...b55
Anonym bruker Skrevet 1. september 2018 #17 Skrevet 1. september 2018 54 minutes ago, Hjertefru said: Det får stå sin prøve 😉 Anonymkode: 9a1be...2e3
Anonym bruker Skrevet 1. september 2018 #18 Skrevet 1. september 2018 Nei, selvfølgelig ikke! Anonymkode: 0a2ca...f1b
Anonym bruker Skrevet 1. september 2018 #19 Skrevet 1. september 2018 Nei, er du gal!? Folk må da endelig få være utro hvis de har lyst - de er da voksne mennesker og bestemmer over sin egen kropp . At de dermed svikter sin ektefelle eller partner, og oppfører seg som en drittsekk, får de ta konsekvensene av selv. Dessverre også de nærmeste rundt, men prinsippet med å bestemme over seg selv er jeg udelt for. Når det er sagt ville jeg aldri selv vært utro eller godtatt at min mann hadde vært det. Anonymkode: a3ac8...0d4
Anonym bruker Skrevet 1. september 2018 #20 Skrevet 1. september 2018 Just now, Anonym bruker said: Nei, er du gal!? Folk må da endelig få være utro hvis de har lyst - de er da voksne mennesker og bestemmer over sin egen kropp . Anonymkode: a3ac8...0d4 Hvorfor får ikke horer lov til å bestemme over egen kropp? Anonymkode: 9a1be...2e3
Anonym bruker Skrevet 1. september 2018 #21 Skrevet 1. september 2018 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor får ikke horer lov til å bestemme over egen kropp? Anonymkode: 9a1be...2e3 Det er ikke straffbart å selge, men det er straffbart å kjøpe.. Anonymkode: 439ec...d2d
Anonym bruker Skrevet 1. september 2018 #22 Skrevet 1. september 2018 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor får ikke horer lov til å bestemme over egen kropp? Anonymkode: 9a1be...2e3 Den prostituerte bestemmer jo selv. Er fullt lov å selge kroppen sin. Det er kjøperen som ikke får lov til å bestemme over den prostituertes kropp ved å kjøpe den. Anonymkode: a3691...996
Anonym bruker Skrevet 1. september 2018 #23 Skrevet 1. september 2018 15 minutes ago, Anonym bruker said: Den prostituerte bestemmer jo selv. Er fullt lov å selge kroppen sin. Det er kjøperen som ikke får lov til å bestemme over den prostituertes kropp ved å kjøpe den. Anonymkode: a3691...996 Altså får selgeren ikke lov å bestemme over egen kropp i praksis. Anonymkode: 9a1be...2e3
Anonym bruker Skrevet 1. september 2018 #24 Skrevet 1. september 2018 Ikke tal om. Det er et privatlivsproblem. Anonymkode: 72186...596
Anonym bruker Skrevet 1. september 2018 #25 Skrevet 1. september 2018 Nei, ønsker ikke at rettssystemet skal bruke tid og ressurser på slike saker, systemet hadde blitt helt paralysert. Jeg synes det er forunderlig at monogami fortsatt er et ideal i samfunnet, jeg tror rett og slett det ikke passer for mange mennesker. Det er et fint ideal og praktisk, men funker rett og slett ikke for mange. Jeg har ikke noe godt alternativt forslag, det er bare en observasjon. Anonymkode: f4021...478
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå