Gå til innhold

Vær så snill og les dette.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest om en annen her som skriver hun er redd barnevernet. Jeg må nok innrømme at det gjelder også meg, kanskje ikke så mye som andre brukeren, men tankene dukker opp en gang iblant. Spesielt når jeg hører noe negativt om barnevernet. Jeg har en venninne som jobber i etaen, og jeg vet hvordan dette foregår, at det er ikke barnevernet som bestemmer om barna skal flyttes fra foreldre eller ikke, men rapportene de legger fram har veldig mye å si. Dommere som sitter i retten har jo aldri observert foreldre og de vet heller ikke hvordan barna er, de må bare lese det som blir presentert fram og ta en avgjørelse ut i fra det. Så det er ikke rart at barnevernet har som oftest en god sak pga rapportene sine. En ting venninnen min har fotalt er at det var en dame som jobbet i en annen kommune, hun fikk til slutt sparken pga maktmisbruk. Rapporten hennes talte veldig mye i saken, og den var alt ifra positiv. Vil ikke gå inn på detaljer, men det ble oppdaget at hun ikke var ærlig i rapportene, foreldre holdt på å miste barnet sitt. Tenk hvor forferdelig! Stakkars lille som var livredd for å miste mamma og pappen sin. Gråt da jeg hørte om saken. Så «feil» skjer og det er etat med mye makt. Jeg forstår dem som er skeptisk. 

Men er det egentlig mulig at sånt kan skje? Er det ingen som kontrollerer disse rapportene bv skriver? De kan skrive hva som helst da og presente det fram i retten, foreldre har absolutt ingenting å slå tilbake med... 

kom gjerne med litt fakta her, da jeg trenger å vite. Denne saken sitter støkk i meg selv om det er flere år siden. Og vær så snill, si meg at dette ikke skal være mulig... egentlig... 

Anonymkode: 47664...135

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Orker ikke...

Kom deg ut i solen og luft hodet ditt!

Anonymkode: d2d11...504

Skrevet

Jeg har ingenting ondt å si om barnevernet. Ble kalt inn til samtale pga melding om mulig overtredelse av narkotikalovgivningen fra politiet. Politiet henla saken. Samtalen med barnevernet varte i hele 7 min og har fått avslutningsvedtak i posten. 

Samarbeider med etaten i jobben min og har kun gode erfaringer. Foreldre har fått hjelp og veiledning, ingen har mistet barna sine.

Anonymkode: 5cb20...15f

Skrevet

Jeg forstår ikke denne greia med å frykte noen som er der for å hjelpe deg. 

Frykter du politiet, fordi enkelte politimenn har hatt vansker med å holde moralen på plass? 

Vi hadde noen utfordringer med vår sønn, og vi er så uendelig takknemlig for all hjelp og støtte vi har fått fra barnevernet. Gutten vår blomstrer, og vi hadde aldri klart det uten deres hjelp. 

Husk at de som jobber i barnevernet, er vanlige mennesker som deg. De er mødre og fedre, som skal overholde en streng lovgivning, og som har et formål. Nemlig å sikre at barn i Norge vokser opp med kjærlighet, stabilitet og trygghet. 

De er ikke, og har aldri vært, onde mennesker. 

Anonymkode: cacb7...a38

Skrevet

Takk for svar! 

Jeg forstår jo det at de fleste har et mål om å hjelpe, men tydeligvis ikke alle med tanke på denne historien? Og hva skal man gjøre dersom man hadde blitt utsatt for noe slikt da? Paret holdt jo på miste barna sine pga det bv skrev i rapporten, og som senere innrømmet at hun løy, hva hadde skjedd dersom hun ikke hadde innrømmet det og stått på sitt? Da hadde disse barna mistet foreldrene sine. Uten grunnlag. Jeg får helt vondt inni meg av å tenke på dette. Stakkars barna og stakkars foreldre. 

Jeg har absolutt ingenting i mot barnevernet, må ikke misforstå meg, men dette var jo skremmende! Håper virkelig at sånt ikke skjer daglig i bv. Jeg har også den innstillingen at de bare ønsker å hjelpe! Jeg er glad vi har et barnevern.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar! 

Jeg forstår jo det at de fleste har et mål om å hjelpe, men tydeligvis ikke alle med tanke på denne historien? Og hva skal man gjøre dersom man hadde blitt utsatt for noe slikt da? Paret holdt jo på miste barna sine pga det bv skrev i rapporten, og som senere innrømmet at hun løy, hva hadde skjedd dersom hun ikke hadde innrømmet det og stått på sitt? Da hadde disse barna mistet foreldrene sine. Uten grunnlag. Jeg får helt vondt inni meg av å tenke på dette. Stakkars barna og stakkars foreldre. 

Jeg har absolutt ingenting i mot barnevernet, må ikke misforstå meg, men dette var jo skremmende! Håper virkelig at sånt ikke skjer daglig i bv. Jeg har også den innstillingen at de bare ønsker å hjelpe! Jeg er glad vi har et barnevern.

Nå tviler jeg på at du har fått tilgang til rapportene og saksdokumentene i den saken, så ikke heng deg for mye opp i den historien. Du har jo faktisk ikke annen informasjon enn hva din venninne sier hun har hørt?

Og, ikke bruk tid på å tenke på sånne ting. Så lenge du er en god mor, barnet ditt er tatt godt vare på og du har barnets beste i tankene, så er det ikke deg de bruker ressurser på. 

Anonymkode: cacb7...a38

Skrevet

Har du barn? ĎET er bekymringsverdig.

Anonymkode: 1c15e...9d7

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har lest om en annen her som skriver hun er redd barnevernet. Jeg må nok innrømme at det gjelder også meg, kanskje ikke så mye som andre brukeren, men tankene dukker opp en gang iblant. Spesielt når jeg hører noe negativt om barnevernet. Jeg har en venninne som jobber i etaen, og jeg vet hvordan dette foregår, at det er ikke barnevernet som bestemmer om barna skal flyttes fra foreldre eller ikke, men rapportene de legger fram har veldig mye å si. Dommere som sitter i retten har jo aldri observert foreldre og de vet heller ikke hvordan barna er, de må bare lese det som blir presentert fram og ta en avgjørelse ut i fra det. Så det er ikke rart at barnevernet har som oftest en god sak pga rapportene sine. En ting venninnen min har fotalt er at det var en dame som jobbet i en annen kommune, hun fikk til slutt sparken pga maktmisbruk. Rapporten hennes talte veldig mye i saken, og den var alt ifra positiv. Vil ikke gå inn på detaljer, men det ble oppdaget at hun ikke var ærlig i rapportene, foreldre holdt på å miste barnet sitt. Tenk hvor forferdelig! Stakkars lille som var livredd for å miste mamma og pappen sin. Gråt da jeg hørte om saken. Så «feil» skjer og det er etat med mye makt. Jeg forstår dem som er skeptisk. 

Men er det egentlig mulig at sånt kan skje? Er det ingen som kontrollerer disse rapportene bv skriver? De kan skrive hva som helst da og presente det fram i retten, foreldre har absolutt ingenting å slå tilbake med... 

kom gjerne med litt fakta her, da jeg trenger å vite. Denne saken sitter støkk i meg selv om det er flere år siden. Og vær så snill, si meg at dette ikke skal være mulig... egentlig... 

Kommer det ikke en sakskyndig inn å skriver en rapport om hva han/hun ser når han/hun er på hjemmebesøk? Er den helt motsatt av det den rapporten bv skriver så bør jo det telle mye også.

Anonymkode: 5ad26...5bd

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kommer det ikke en sakskyndig inn å skriver en rapport om hva han/hun ser når han/hun er på hjemmebesøk? Er den helt motsatt av det den rapporten bv skriver så bør jo det telle mye også.

Ikke alltid sakkyndige er involvert. 

Skrevet

Kjære deg HI. du har ingenting å frykte fra barnevernet. Er du en god mor som gjør det beste for ditt barn så er det ikke noen sjanse for at du skal miste omsorgen for barnet ditt.

Forstår ikke hvorfor folk går rundt og er redde.

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke alltid sakkyndige er involvert. 

Okey jeg har ikke peiling,bare vet det kom inn en sakskyndig når søsteren min hadde med barnevernet å gjøre. Men når det er barnevernet som uansett betaler lønnen til den sakskyndige så er det spørs hvor oppriktig rapporten blir..

Skrevet
15 minutter siden, Nyttårs barn skrev:

Kjære deg HI. du har ingenting å frykte fra barnevernet. Er du en god mor som gjør det beste for ditt barn så er det ikke noen sjanse for at du skal miste omsorgen for barnet ditt.

Forstår ikke hvorfor folk går rundt og er redde.

Fordi man hører mye negativt. Og barna er jo det kjæreste vi har. Klart man blir skeptisk, når noen påstår at bv tar barn uten god NOK grunn.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Okey jeg har ikke peiling,bare vet det kom inn en sakskyndig når søsteren min hadde med barnevernet å gjøre. Men når det er barnevernet som uansett betaler lønnen til den sakskyndige så er det spørs hvor oppriktig rapporten blir..

Nettopp 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere er en sånn familie, ja.

Anonymkode: 1c15e...9d7

Skrevet

Noen sier kun negativt og noen sier bare positivt om bv. Da er det vel noe en plass midt i mellom da? Vet ikke om jeg tror på hverken det ene eller det andre. Systemet er sikkert ikke feilfri, men så mye feil skjer det vel ikke? 

Skrevet

Du må passe deg! Plutselig ringer det på døren og der kommer de og stjeler barna dine. 

Bare fordi de har lyst og ikke har noe annet å finne på i kveld. 

Skrevet

Jeg kan i hvert fall love deg at ingen i barneverntjenesten "tar" barn ut av hjemmet fordi de har lyst. Det er uendelig mye jobb og forbrede en sak som skal opp i fylkesnemnda og er det noe de ansatte i barneverntjenesten ikke har mye av så er det tid. 

Anonymkode: e222a...4e2

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du må passe deg! Plutselig ringer det på døren og der kommer de og stjeler barna dine. 

Bare fordi de har lyst og ikke har noe annet å finne på i kveld. 

Vet jo at det er ikke sånn det skjer! Men dersom noen melder inn en falsk bekymringsmelding, så KAN det faktisk skje.

Skrevet

Jeg har vitnet i en sak hvor det var helt langt ut på viddene at bv tok barna. De gjorde det uten å prøve hjelpetiltak. Foreldrene vant i høyesterett, men barnevernet klarte å trenere tiden og nektet å tilbakeføre barna. Til slutt klarte de å opprette ny sak og denne venter de på nå. Barna har bodd i fire ulike hjem siden de flyttet fra moren og har store traumer etter mange flyttinger. De var helt normale før. De bodde her i beredskapshjem og det var ingenting galt med verken mor eller barn. 

Anonymkode: 9a373...1c9

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har vitnet i en sak hvor det var helt langt ut på viddene at bv tok barna. De gjorde det uten å prøve hjelpetiltak. Foreldrene vant i høyesterett, men barnevernet klarte å trenere tiden og nektet å tilbakeføre barna. Til slutt klarte de å opprette ny sak og denne venter de på nå. Barna har bodd i fire ulike hjem siden de flyttet fra moren og har store traumer etter mange flyttinger. De var helt normale før. De bodde her i beredskapshjem og det var ingenting galt med verken mor eller barn. 

Hva var grunnen til at bv tok barna da? Etter loven så skal de prøve hjelpetiltak først før de går for omsorgsovertagelse, hvorfor fulgte de ikke loven der?

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er jo ikke sant. 

Hva er agendaen din?

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ingenting ondt å si om barnevernet. Ble kalt inn til samtale pga melding om mulig overtredelse av narkotikalovgivningen fra politiet. Politiet henla saken. Samtalen med barnevernet varte i hele 7 min og har fått avslutningsvedtak i posten. 

Samarbeider med etaten i jobben min og har kun gode erfaringer. Foreldre har fått hjelp og veiledning, ingen har mistet barna sine.

Anonymkode: 5cb20...15f

Kan jeg spørre om hva det var overtredelse av? Noe for helsa?

Anonymkode: f99ba...1a0

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er jo ikke sant. 

Hva er agendaen din?

Hvorfor tror du brukeren lyver om dette?

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor tror du brukeren lyver om dette?

Fordi det ikke skjer slik. Enkelt og greit. 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi det ikke skjer slik. Enkelt og greit. 

Kan du fortelle meg hvordan det skjer? Vil jo vite, 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...