Gå til innhold

Jeg er så skuffa...


Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kos deg med vin hi! Jeg forstår skuffelsen din, vi som ble relativt fort gravid med nr 1 tror jo at det skal gå like lett med toern 😉

For å si det sånn... jeg har virkelig hatt fertilitetsproblemer. Ble gravid etter ca 4 pp med første. Vi fant ut at vi ville prøve på nr 2 etter ett år, men ingenting skjedde. Selv om jeg levde sunt og kuttet ut nevnte vin. Det endte med prøverørsmetoden, der ble det full klaff på første forsøk. Men da var eldste blitt 6.

Det som legene klør seg i hodet for i vårt tilfelle, er at mens jeg måtte ha hjelp for å bli gravid i 30-åra ble jeg spontant gravid som 45-åring. Fikk et friskt barn tom 🤗 Drukket vin hadde jeg også, planla jo ikke dette siden jeg trodde jeg var ufruktbar 😳

Naturen er rar. Kos deg med mannen din (og vin) fremover, det blir nok din tur igjen snart. 

Anonymkode: 2e529...d7c

Oi spontant gravid som 45-åring. Kroppen er finurlig og det er ikke alt som stemmer overens med statistikken 😊

 

Takk, satser på at min tur er rundt hjørnet 😊

 

HI

Anonymkode: fc53c...ab3

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Oi spontant gravid som 45-åring. Kroppen er finurlig og det er ikke alt som stemmer overens med statistikken 😊

 

Takk, satser på at min tur er rundt hjørnet 😊

 

HI

Anonymkode: fc53c...ab3

Må rette meg selv litt.... jeg ble gravid som 44-åring og fødte rett etter 45-årsdagen min. Ja, jeg var veldig heldig. 

Jeg vet godt hvor opphengt man blir i dette. Sånn er det bare. Ville bare formidle min egen erfaring om at graviditet uteble når alt var timet og tilrettelagt, men at den kom når jeg ikke ventet det i det hele tatt. Men det er min erfaring.

Masse lykke til igjen 😘

Anonymkode: 2e529...d7c

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hehe skjønner det. Saken er at når jeg har ventet i 3 år på at mannen skal bli klar så er jeg over gjennomsnittet utålmodig på at jeg vil at det skal klaffe. Det gjør ikke akkurat saken bedre at mange fisker på når vi skal ha neste barn og at barnet vårt er 4 år.

 

HI

Anonymkode: fc53c...ab3

Det går ikke an å ønske eller drømme frem et barn. Man kan til en hvis grad telle og regne seg frem til det, men så er det plutselig en måned der ting forskyves, eller svømmerne svømte feil vei eller egget rota seg bort eller at eghet og sædcellen titta på hverandre og bare "nei, ikke du!". Det mest fornuftige du kan gjøre nå er å ikke tillate deg å bli "så skuffet" for DU har jo allerede ventet i 3år. Du har bare PRØVD en måned. Det er mulig å tøyle følelsene en smule, ved å ha realistiske forventninger. Skuffelse henger sammen med forventing. 

Tenk at det er fantastisk om det treffer mål og gøy mens man forsøker. Når du har lest deg opp på det grunnleggende (eggløsning, antall dager, sædcellers levetid osv) så er det helt ok å IKKE lese mer. Da jager man rundt på temaet, stresser og livet settes fort på vent. Om man har det bra blir definert av hvor i syklusen man er. 

Rett etter endt menstruasjon: kampklar, leser fakta igjen bare FOR Å VÆRE SIKKER.

Rett før og under eggløsning: energisk, fokusert og målrettet.

Etter eggløsning: spent, leter manisk etter tegn på at man er gravid, eller ikke gravid. Disse dagene er gjerne en berg- og dalbane på timebasis. Ømme pupper:GRAVID! Eller, nei faen, det kan være premenstruel 😓.

Så kommer mensen og man går helt i kjelleren.

Repeat. 

Bare nevner det, ikke mening å være bitch. Håper det klaffer for dere snart og at dere koser dere med å prøve. Og husk at du allerede har en liten gullklump 😊

Anonymkode: 40c70...77e

Skrevet

Skjønner følelsen, men som slle andre sier; prøv å roe ned forventningen litt. Vi har prøvd i snart 12 mnd uten hell på nummer to. Første ble bare plutselig  til ved en feilsetting av p-sprøyte, så jeg trodde jeg var superfruktbar. Noen ganger forestiller jeg meg at det har klaffeg, men jeg lar ikke skuffelsen få mer enn en halv dag i løpet av en syklus. Livet har mange andre elementer vi må ha fokus på! Lykke til. 

Anonymkode: 096e9...ebf

Skrevet
På 1.9.2018 den 15.32, Anonym bruker skrev:

Hvis det å droppe vin i prøveperioden,  noe du absolutt bør, er "å sette livet på vent"  er du ikke mye klar for graviditet,  altså!

Anonymkode: 85fa5...adf

I alle dager er det for no å si? Hva vet vel du om Hi er klar for graviditet? Hun sier nr 2 har vært etterlengta i 3 år. 

Kos deg med vin mens du kan Hi, og bedre lykke neste gang 🤞❤️

Anonymkode: ac6fe...504

Skrevet
På 1.9.2018 den 15.32, Anonym bruker skrev:

Hvis det å droppe vin i prøveperioden,  noe du absolutt bør, er "å sette livet på vent"  er du ikke mye klar for graviditet,  altså!

Anonymkode: 85fa5...adf

Hva så med sånne som meg, som brukte 6 år på å få nr 2..... skal vi leve som asketer hele den tiden? 

Moralistisk tøvprat.

Å drikke (moderat mengde) alkohol har ingenting å si før man er så langt ut i graviditeten at fosteret har festet seg og deler blodomløp med mor.

Skrevet
På 2.9.2018 den 1.00, Anonym bruker skrev:

Det går ikke an å ønske eller drømme frem et barn. Man kan til en hvis grad telle og regne seg frem til det, men så er det plutselig en måned der ting forskyves, eller svømmerne svømte feil vei eller egget rota seg bort eller at eghet og sædcellen titta på hverandre og bare "nei, ikke du!". Det mest fornuftige du kan gjøre nå er å ikke tillate deg å bli "så skuffet" for DU har jo allerede ventet i 3år. Du har bare PRØVD en måned. Det er mulig å tøyle følelsene en smule, ved å ha realistiske forventninger. Skuffelse henger sammen med forventing. 

Tenk at det er fantastisk om det treffer mål og gøy mens man forsøker. Når du har lest deg opp på det grunnleggende (eggløsning, antall dager, sædcellers levetid osv) så er det helt ok å IKKE lese mer. Da jager man rundt på temaet, stresser og livet settes fort på vent. Om man har det bra blir definert av hvor i syklusen man er. 

Rett etter endt menstruasjon: kampklar, leser fakta igjen bare FOR Å VÆRE SIKKER.

Rett før og under eggløsning: energisk, fokusert og målrettet.

Etter eggløsning: spent, leter manisk etter tegn på at man er gravid, eller ikke gravid. Disse dagene er gjerne en berg- og dalbane på timebasis. Ømme pupper:GRAVID! Eller, nei faen, det kan være premenstruel 😓.

Så kommer mensen og man går helt i kjelleren.

Repeat. 

Bare nevner det, ikke mening å være bitch. Håper det klaffer for dere snart og at dere koser dere med å prøve. Og husk at du allerede har en liten gullklump 😊

Anonymkode: 40c70...77e

Hehe, skjønner det.

Heldigvis er jeg ikke så ekstrem som det du skisserer.

Jeg får gi blaffen i å Google og kjenne etter heretter. 

4-åringen spurte meg i går "Mamma, Har du en baby i magen?" Jeg sa "Nei, jeg har ikke det". Så sa hun "Mamma jeg har så lyst på en lillesøster" 😂

 

HI

Anonymkode: fc53c...ab3

Skrevet
På 2.9.2018 den 9.14, Anonym bruker skrev:

Skjønner følelsen, men som slle andre sier; prøv å roe ned forventningen litt. Vi har prøvd i snart 12 mnd uten hell på nummer to. Første ble bare plutselig  til ved en feilsetting av p-sprøyte, så jeg trodde jeg var superfruktbar. Noen ganger forestiller jeg meg at det har klaffeg, men jeg lar ikke skuffelsen få mer enn en halv dag i løpet av en syklus. Livet har mange andre elementer vi må ha fokus på! Lykke til. 

Anonymkode: 096e9...ebf

Håper spiren sitter snart for dere 😊 Enig at det er viktig å komme seg raskt opp fra kjelleren . Hvor gammel er barnet dere har nå?

 

HI

Anonymkode: fc53c...ab3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...