Gå til innhold

Jeg er så skuffa...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi prøver på nummer to nå. I forrige prøveperiode hadde vi sex to dager før eggløsning og på eggløsningsdagen, men i dag kom mensen. Ble gravid med en gang sist gang, så kjenner jeg er veldig skuffa. 

Hvis vi har sex annenhver dag i neste prøveperiode er vel det nok? Har hatt lyst på nummer to i tre år nå og nå er endelig samboer med på det. 

Hvor lang tid tok det før dere ble gravide med nummer to?

Anonymkode: fc53c...ab3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke bli skuffet første måneden, for det er umulig å treffe blink med friske egg og cædceller hver måned. Veldig mange av eggene blør ut, også om de er blitt befruktet, fordi de ikke ville utviklet seg til friske barn. Vi må være såpass kyniske at vi er glad for at kroppen i stor grad rydder opp i dette veldig tidlig, og vi slipper spontanaborter og dødfødsler fordi eggene som "ikke er liv laga" ikke fester seg.

Jeg har fire barn, første satt tredje måneden vi prøvde, andre satt første måneden vi prøvde, tredje satt fjerde måneden vi prøvde og fjerde satt første måned.

Det er helt normalt at noen av barna tar litt lenger tid, du kan ikke bli skuffet fordet.

Anonymkode: e2c23...89b

Skrevet

Nr 2 satt vel så og si på 1. forsøk her. Nr 3, 4 og 5 satt vel også så og si på 1. forsøk, men jeg mistet 3 ganger på rad. Nr 6 har vi strevd med 1 års tid nå, og jeg krysser fingene hver mnd.

Anonymkode: 51e29...8bc

Skrevet

Å forvente at man blir gravid på første forsøk, er som å forvente at man alltid vinner 100.000 på flaxlodd. Gjennomsnittlig tar det opp til ett år å bli gravide. 

Legg vekk skuffelsen. For oss som har ønsket barn nr 2 i årevis, så er det nesten litt tragikomisk å høre noen sutre over manglende graviditet etter 1 måned 😅 Barnet kommer, men noen ting kan du faktisk ikke styre. Det er masse som skal klaffe for at man blir gravide. 

Anonymkode: 530cf...005

Skrevet

Det tok tre år med nr 2. Du har helt urealistiske forventinger om du regner med at det går på første forsøkene.

Anonymkode: 87798...a84

Skrevet

Haha, du kan gå på en kjempesmell om du blir skuffet etter kun en pp! Prøv å gå i årevis, gjennom ivf og mange tårer og fortvilelser, da kan du kjenne sorgen på å ikke klare å bli gravid igjen! Jeg forstår deg, men samtidig ikke, for en mnd er absolutt ingenting!

Anonymkode: 4e5ec...74f

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha, du kan gå på en kjempesmell om du blir skuffet etter kun en pp! Prøv å gå i årevis, gjennom ivf og mange tårer og fortvilelser, da kan du kjenne sorgen på å ikke klare å bli gravid igjen! Jeg forstår deg, men samtidig ikke, for en mnd er absolutt ingenting!

Anonymkode: 4e5ec...74f

Jeg skjønner poenget ditt, men samtidig kan man ikke alltid sammenlikne seg med med alle andre som hadde det verre 😉 Det er fullt lovlig å bli skuffa. Jeg har ventet 3 år på at samboer skal bli klar, er derfor det føles ekstra kjipt. 

Jeg var hos gynekolog for 9 mnd siden og hun sa at alt så strålende ut mtp fruktbarhet så jeg må vel bare smøre meg litt med tålmodighet. Får drikke vin mens jeg kan 😊 Kan ikke sette livet helt på vent i prøveperioden heller 

HI

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det tok tre år med nr 2. Du har helt urealistiske forventinger om du regner med at det går på første forsøkene.

Så kjipt det må være 😔 Vet du hvorfor det tok så lang tid? Hvor ofte hadde dere sex under eggløsningsperioden?

Hi

Skrevet

Alle mine tre kom på første forsøk. I 40-åra. 

Anonymkode: b9a6d...b06

Skrevet

Nummer en ble til nesten uten at vi rakk å prøve. Nummer 2 brukte vi 9 måneder på. Nummer 3 brukte vi 4 måneder på.

Man kan ikke hjelpe for at man blir skuffet, men tror du må jobbe litt med dette for hvis ikke kan det bli noen lange måneder fremover.

Lykke til med prøving! Dere har fått det til en gang så ingen grunn til at dere ikke skal få det til igjen.

Anonymkode: d3b28...60d

Skrevet
57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så kjipt det må være 😔 Vet du hvorfor det tok så lang tid? Hvor ofte hadde dere sex under eggløsningsperioden?

Hi

Det var ingen påviselige grunner. Stressa ikke med noe, hadde mye sex når vi hadde lyst (og særlig når det var EL), det klaffet bare ikke. Men ikke lag et regime rundt sex, er mitt råd.

Skrevet

Blitt gravid 3 ganger på så og si første forsøk, men vet jo det er uvanlig. Slipper også flere egg i samme syklus så sjansene mine blir jo derfor også større. min teori er at man må begynne å knulle med engang etter at man er ferdig med mensen, så blir man gravide :) Lykke til 

Anonymkode: 54c9e...c69

Skrevet

Første tok ett år å bli gravid, nummer to tok tre år, siste tok 2.5 år.

Anonymkode: a2dd7...126

Skrevet

Jeg skjønner poenget ditt, men samtidig kan man ikke alltid sammenlikne seg med med alle andre som hadde det verre 😉 Det er fullt lovlig å bli skuffa. Jeg har ventet 3 år på at samboer skal bli klar, er derfor det føles ekstra kjipt. 

Jeg var hos gynekolog for 9 mnd siden og hun sa at alt så strålende ut mtp fruktbarhet så jeg må vel bare smøre meg litt med tålmodighet. Får drikke vin mens jeg kan 😊 Kan ikke sette livet helt på vent i prøveperioden heller 

HI

Hvis det å droppe vin i prøveperioden,  noe du absolutt bør, er "å sette livet på vent"  er du ikke mye klar for graviditet,  altså!

Anonymkode: 85fa5...adf

Skrevet

Første tok 1 1/2 år før det satt.. gikk ned 16 kg og hadde fått henvisning videre, men ble gravid før jeg kom så langt .

Med nr 2 tok det ei uke....

Anonymkode: a1dfb...cb9

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Alle mine tre kom på første forsøk. I 40-åra. 

Anonymkode: b9a6d...b06

Oi... Det er slett ikke vanlig . Imponerende! Så du fikk første barn da du var 40? Når kom de neste?

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det å droppe vin i prøveperioden,  noe du absolutt bør, er "å sette livet på vent"  er du ikke mye klar for graviditet,  altså!

Anonymkode: 85fa5...adf

Haha tror du misforstod 😆 Jeg drikker sjelden alkohol og liker ikke feste. Liker rolige kvelder. Jeg bare tenkte at når jeg eks får mensen og vet at jeg ikke er gravid, kan jeg ta et glass vin 😊

HI

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Blitt gravid 3 ganger på så og si første forsøk, men vet jo det er uvanlig. Slipper også flere egg i samme syklus så sjansene mine blir jo derfor også større. min teori er at man må begynne å knulle med engang etter at man er ferdig med mensen, så blir man gravide :) Lykke til 

Anonymkode: 54c9e...c69

Oi, heldig da 😀Så å knulle annenhver dag etter mensen og til neste kan være trikset? 😊

HI

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oi, heldig da 😀Så å knulle annenhver dag etter mensen og til neste kan være trikset? 😊

HI

Det finnes ikke noe triks! Du kommer aldri til å finne en»oppskrift på baby». Fjern prevensjonen og la naturen gå sin gang. Det skjer av seg selv når alt klaffer 

Skrevet

Første kom som en liten overraskelse samme måneden jeg droppa p-pillene (planla ikke graviditet, men tålte dem veldig dårlig). Visste at det kunne skje, men det gikk jo veldig fort likevel. Nummer to kom som en enda større overraskelse på p-piller og attpåtil hoppe-av-i-svingen. Nummer tre var veldig planlagt, hadde masse sex på riktige tider, bruke EL-tester osv, men det tok 7-8 mnd. Så kroppen er ikke alltid så lett å forstå seg på. 😅

Anonymkode: b7b41...324

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

HI

Kos deg med vin hi! Jeg forstår skuffelsen din, vi som ble relativt fort gravid med nr 1 tror jo at det skal gå like lett med toern 😉

For å si det sånn... jeg har virkelig hatt fertilitetsproblemer. Ble gravid etter ca 4 pp med første. Vi fant ut at vi ville prøve på nr 2 etter ett år, men ingenting skjedde. Selv om jeg levde sunt og kuttet ut nevnte vin. Det endte med prøverørsmetoden, der ble det full klaff på første forsøk. Men da var eldste blitt 6.

Det som legene klør seg i hodet for i vårt tilfelle, er at mens jeg måtte ha hjelp for å bli gravid i 30-åra ble jeg spontant gravid som 45-åring. Fikk et friskt barn tom 🤗 Drukket vin hadde jeg også, planla jo ikke dette siden jeg trodde jeg var ufruktbar 😳

Naturen er rar. Kos deg med mannen din (og vin) fremover, det blir nok din tur igjen snart. 

Anonymkode: 2e529...d7c

Skrevet

....må bare legge til noe. Ikke fokuser så veldig på at dere skal ha sex da og da. Det er drepen for samlivet. Ja vet det er lettere sagt enn gjort men likevel.

Og alle råd om å ligge på rygg og sånn etterpå er bare tull, det er min erfaring 😉

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det finnes ikke noe triks! Du kommer aldri til å finne en»oppskrift på baby». Fjern prevensjonen og la naturen gå sin gang. Det skjer av seg selv når alt klaffer 

Hehe skjønner det. Saken er at når jeg har ventet i 3 år på at mannen skal bli klar så er jeg over gjennomsnittet utålmodig på at jeg vil at det skal klaffe. Det gjør ikke akkurat saken bedre at mange fisker på når vi skal ha neste barn og at barnet vårt er 4 år.

HI

Skrevet

....må bare legge til noe. Ikke fokuser så veldig på at dere skal ha sex da og da. Det er drepen for samlivet. Ja vet det er lettere sagt enn gjort men likevel.

Og alle råd om å ligge på rygg og sånn etterpå er bare tull, det er min erfaring 😉

Haha det er jo nesten mulig. Klart jeg prioriterer sex når sjansen for befruktning er stor 😊 

HI

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Haha det er jo nesten mulig. Klart jeg prioriterer sex når sjansen for befruktning er stor 😊 

HI

Det er jo nesten umulig, skulle det stå 😁 HI 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...