Gå til innhold

Min datters venninne vil eie henne


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei. Min datter har hatt det litt vanskelig med venninner etter hun begynte på ungdomsskolen. For noen mndr siden fikk hun ei ny bestevenninne. Hun blir med henne hjem fra skolen hver eneste dag, hvis jeg ikke gir beskjed om morgenen. De har overnattinger hver helg. Hun er konstant «på» min datter. Min datter sier hun ikke kan se tv-programmer hun egentlig vil se uten venninnen sin, Alt som er gøy, må gjøres med denne venninnen. Hun er veldig intens, det føles som hun spiser min datter med hud og hår. Tror ikke det er mulig for min datter å få vært sammen med noen andre heller, denne jenta dominerer totalt. Moren hennes har sakt hun sliter med henne hjemme, og lurte på hvordan hun oppfører seg hos oss. Jeg sa ikke så mye da. Men det var en stund siden, og hun har blitt verre siden da. «Varmere i trøya» når hun er her. Nå har de invitert oss på middag. Jeg har ærlig talt ikke lyst til å gå, og heller ikke lyst på besøk av denne jenta her. Hun er altfor intens og eiesyk. Vurderer å si at jeg er syk og at vi ikke kan komme på middagen.

Jeg er redd for å lage en konflikt. Ikke flink til konflikthåndtering, og dette er jo egentlig mennesker jeg ønsker å trekke oss bort fra. Vil ikke gjøre det vanskelig for noen, men er ærlig talt bekymret over de personlighetstrekkene jeg ser hos denne venninnen. Har tenkt til å begynne å si mer nei, sette ned foten og si dere kan ikke være sammen i dag. Jeg vil snakke med min datter om dette eierskapet og kontrollen venninnen har over henne, men min datter har hatt det vanskelig med venner det siste året, så hun kommer nok til å gå i forsvar. Hun har ikke så mange å velge i i klassen nå.

Vennskapet med venninnen går utover skolearbeidet også, min datter er aldri i fred fra denne jenta. Er hun ikke med henne kontakter hun henne på mobilen hele tiden. Mulig jeg også bør snakke med læreren til jentene. Skriver inn dette for å se om noen av dere som leser dette har noen innspill eller gode råd? 

Anonymkode: b6f60...07e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan vet du at det ikke er din datter som er «på» denne jenta hele tiden? Siden hun har vanskelig for å få venninner og ikke har noen andre?

Anonymkode: 07ace...88d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...