Gå til innhold

Varsel til barnevernet


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke uvanlig at noen barn skriker til når foreldrene forsøker å forlate rommet. Og en mor som ligger sammen med barnet i tre timer for å få det til å sove, tenker jeg at helt åpenbart er en omsorgsfull og empatisk mor, som nok må være ganske utslitt.

 

Anonymkode: 3eb2e...c6e

Enig.

Det der er jo slett ikke uvanlig og har ingenting med dårlig mor å gjøre. Av fire barn har jeg måttet ligge sammen med tre, og det ble gjerne et lurveleven når jeg prøvde å gå for å få litt sårt tiltrengt alenetid før jeg selv skulle sove. Hun må være fullstendig utslitt, så det kan godt hende hun trenger hjelp i en eller annen form. Men det høres ut som dine motiver for å melde til bv bærer preg av at du er bitter på henne.

Det skjønner jeg, men du bør ikke straffe henne med å melde bv.

Stjeling av klær er selvfølgelig ikke greit. Har du spurt om å få dem igjen? Dette kan du anmelde.

Endret av Hjertefru
Videoannonse
Annonse
Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg har ikke konkrete episoder hvor hun behandler barna dårlig. Har ikke vært vitne til vold eller slik men jeg har lagt merke til at hun trenger "time out" med et av barna hele tiden og overlater det andre barnet til "intet", det vil si, hun tar for gitt at jeg vet hvor hun er og passer på søsken uten at jeg selv vet om det. Jeg har hørt at barna skriker når hun legger dem og da snakker vi to timer med at hun er med dem, de skriker sånne plutselig og det etter 2 timer, hun kommer ut og sier at hun har dårlig samvittighet for at hun er dårlig mor. Kan hende at tankene mine løper løpsk. Jeg er ikke vant til at man bruker mellom klokka 19 og 22 på å legge barn og at klokka 2130 så skriker de plutselig til. 

Anonymkode: 28228...9ab

Når jeg reiser på tur med venner med barn regner jeg med at de forstår at når jeg sier "nå går jeg i dusjen" så skjønner de at de nå følger med mitt barn også. Jeg har ei venninne med to barn, og hun spør meg aldri om jeg kan passe toåringen mens hun går på do med fireårigen. Sånt skjønner vi bare. Syns det høres ut som at du ikke liker dama, dere e svært forskjellige og har forskjellige oppfatninger av barneoppdragelse, men barnevernssak HI? Nei nei nei. 

Anonymkode: 16991...e9c

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Når jeg reiser på tur med venner med barn regner jeg med at de forstår at når jeg sier "nå går jeg i dusjen" så skjønner de at de nå følger med mitt barn også. Jeg har ei venninne med to barn, og hun spør meg aldri om jeg kan passe toåringen mens hun går på do med fireårigen. Sånt skjønner vi bare. Syns det høres ut som at du ikke liker dama, dere e svært forskjellige og har forskjellige oppfatninger av barneoppdragelse, men barnevernssak HI? Nei nei nei. 

Anonymkode: 16991...e9c

Mens jeg syns det er rart å bare forvente at noen passer på sønnen min. Skulle jeg i dusjen å venninen min var der,så hadde jeg spurt om hun kunne passe småen mens jeg dusjer. Det er det en ansvarlig voksen gjør.

Anonymkode: 94822...3b5

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mens jeg syns det er rart å bare forvente at noen passer på sønnen min. Skulle jeg i dusjen å venninen min var der,så hadde jeg spurt om hun kunne passe småen mens jeg dusjer. Det er det en ansvarlig voksen gjør.

Anonymkode: 94822...3b5

Og det mener du er en barnevernssak?

Anonymkode: cc0a8...91c

Skrevet

Trolling?

Anonymkode: 405c9...297

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og det mener du er en barnevernssak?

Anonymkode: cc0a8...91c

Hehe nei overhodet ikke! Sa bare at jeg ikke var enige i det andre du skrev.

Anonymkode: 94822...3b5

Skrevet

Det tar aldri noen skade å ringe barnevernet og diskutere dette anonymt.

De vil spørre deg de riktige spørsmålene som er ledende for om de vurderer å ta et hjemmebesøk/ åpne undersøkelse. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Mens jeg syns det er rart å bare forvente at noen passer på sønnen min. Skulle jeg i dusjen å venninen min var der,så hadde jeg spurt om hun kunne passe småen mens jeg dusjer. Det er det en ansvarlig voksen gjør.

Anonymkode: 94822...3b5

Det er jo ikke sånn at jeg forventer at fremmede mennesker skal ta hintet så jeg bare overlater ansvaret til dem og håper at de muligens følger med. Det er snakk om venner som vi har reist med flere ganger og som vet at jeg passer på deres barn på lik linje som at de passer på mitt både når vi begge er til stede eller når en skal på butikken eller på do. Absolutt ikke uansvarlig, ungene blir alltid passet på av en voksen. Dere kan gjøre det annerledes, poenget mitt var at det er mulig denne damen som HI skal melde til barnevernet har litt samme oppfatning som meg, men at HI tydeligvis ikke deler den oppfatningen. Og det gjør det ikke til en barnevernssak

Anonymkode: 16991...e9c

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mens jeg syns det er rart å bare forvente at noen passer på sønnen min. Skulle jeg i dusjen å venninen min var der,så hadde jeg spurt om hun kunne passe småen mens jeg dusjer. Det er det en ansvarlig voksen gjør.

Anonymkode: 94822...3b5

Sånne ting er en selvfølge i mine kretser. Er vi på tur med andre med barn, er det automatikk i at vi følger med hverandres barn når den ene går på do, tar seg en dusj eller går inn for å hente en kopp kaffe eller setter på en maskin med vask. Har man tenkt seg ut på tur på egen hånd, på fest om kvelden, har tenkt til å ta halve formiddagen i dusjen, er det noe annet. Men sånne vanlige ting man gjør, gjør man uten å legge inn en søknad til resten av hyttegjengen om barnepass.

Skrevet

Det er vanskelig å si om du har noen grunn til bekymring, hi. Du uttrykker deg veldig uklart skriftlig. Kanskje du kan ta en prat med helsesøster om dette?

Anonymkode: e2c8d...963

Skrevet

Hola, 

Her var det mange og ulike meninger. Alt fra at dette er et trollinnlegg til at bekymringen må snu til mine egne barn. Det jeg mener er som følger: Hun har ikke "kontroll" på barna, overlater dem til tilfeldige, og hun gråter hele dagen fordi hun føler at hun ikke strekker til. Jeg kommer som nevnt tidligere, ikke til å sende bekymringsmelding. Vi er på ferie i Asia nå og jeg har internett veldig sjelden men har lest og akseptert at jeg er "hysterisk" og er selv en dårlig mor! Vi tenker tydeligvis ulikt og det har jeg full forståelse for! Ønsker dere alle en fin uke!

Anonymkode: 28228...9ab

Skrevet

Om hun gråter hele dagen fordi hun føler hun Ikke strekker til,  behøver hun åpenbart hjelp med noe.  

Det er bare veldig vanskelig å få tak i essensen av bekymringen din,  fordi du også trekker frem mye som er irrelevant for barnas omsorg. 

Som sagt, ta en prat med helsesøster. Inviter gjerne din venninne med. Eller drøft med barnevernet. 

Anonymkode: e2c8d...963

  • 2 uker senere...
Skrevet
På 3. september 2018 den 21.40, Anonym bruker skrev:

Om hun gråter hele dagen fordi hun føler hun Ikke strekker til,  behøver hun åpenbart hjelp med noe.  

Det er bare veldig vanskelig å få tak i essensen av bekymringen din,  fordi du også trekker frem mye som er irrelevant for barnas omsorg. 

Som sagt, ta en prat med helsesøster. Inviter gjerne din venninne med. Eller drøft med barnevernet. 

Anonymkode: e2c8d...963

Hei, Det kan jo hende at hun har behov for en prat med helsesøster eller psykolog etc. Jeg har derimot lagt dette bak meg og ønsker ikke å ofre dette mer tid. Riktignok var jeg ganske sint på henne og hun sliter helt klart men jeg vil ikke fremstå som en hevngjerrig person, til tross for at jeg hadde en bekymring rundt hennes barn. Jeg har sluttet å treffe henne og vet ikke om dette nå har fortsatt og dermed føler jeg ikke at jeg skal blande meg inn. Det plagde meg lenge men det hjalp å få det ut av systemet, her inne. 

Anonymkode: 28228...9ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...