Gå til innhold

Permanent vippebøy til ei på snart 13.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei og god fredda. 

Min datter har veldig lite bøy på vippene.

Hun er straks 13 år.

Hun har nå lest om permanent vippebøy. 

Er det ok å gi henne det,? 

12 åringer får jo hull i ørene, de farger håret, og napper bryn......

Hva med permanent vippebøy?????

Anonymkode: 41eab...ee7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, personleg ville eg ikkje bygge opp under forestillinga om at ein skal sjå slik og sånn ut og er meir verdt om ein har permanent bøy på vippane. 

Skrevet

Jepp. Samtidig bør du gi henne silikonbryster, botox, 3D øyebryn, fettsuging og rumpeimplantat. 

Og for Guds skyld, IKKE fortell henne at hun er nydelig akkurat som hun er. Det vil gi selvtillit, god selvfølelse og godt selvbilde. Dessuten vil hun føle at hun er verdifull slik hun er skapt. Og det ville være en direkte motsetning til hvordan samfunnet forteller oss at vi skal være. 

(Ironi kan forekomme)

Anonymkode: 75a85...11b

Skrevet

Dette er en tulletråd vel, for du kan umulig mene dette seriøst??

Anonymkode: 11620...226

Skrevet

Ok...soppas negativt ja. 

Skal ikke ei på 12 få farge håret litt rosa eller brunt???

Ei heller hull i ørene?? 

Hva med sminke???

Og tro meg jeg forteller henne hver dag at hun er nydelig.

-jeg bruker da vippetang jeg også for å få bedre bue på vippene. -er det virkelig sååå ille? 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok...soppas negativt ja. 

Ei heller hull i ørene?? 

Hva med sminke???

-jeg bruker da vippetang jeg også for å få bedre bue på vippene. -er det virkelig sååå ille? 

Ja, jeg synes absolutt det er så ille. Helt forferdelig grusomt ille faktisk. 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok...soppas negativt ja. 

Ei heller hull i ørene?? 

Hva med sminke???

Ja, det er ille. Ta deg sammen! Du kan umulig være særlig ressursesterk. 

Anonymkode: 75a85...11b

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok...soppas negativt ja. 

Ei heller hull i ørene?? 

Hva med sminke???

Er du forberedt på å betale opptil rundt 1000 kr ca hver 6-8 uke for dette da? Jeg synes det er helt vilt at du i det hele tatt tenker at dette er noe en 13 åring bør ha

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok...soppas negativt ja. 

Ei heller hull i ørene?? 

Hva med sminke???

Syns alt du never her utenom hol i øyrene er for tidleg ja... 

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok...soppas negativt ja. 

Ei heller hull i ørene?? 

Hva med sminke???

"Så pass" eller "såpass" på bokmål, "so pass" eller "sopass" på nynorsk. Aldri "soppas".

Gi gjerne jenta en gammeldags vippetang, men ikke la henne begynne å endre seg selv permanent!

Anonymkode: f96c0...bfe

Skrevet

Hæææ tuller dere eller? Vippe bly er jo en uskyldig liten ting som går bort av seg selv. Husker jeg gjorde det i den alderen da min tante var hudpleier. Jeg følte meg sååååå fin! Det er da ikke noe å ta i vei for! Hvorfor er dere alle så negative?? Det å farge håret feks er jo ett mye større «inngrep» en dette. 

Anonymkode: 335cc...d2d

Skrevet
56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hæææ tuller dere eller? Vippe bly er jo en uskyldig liten ting som går bort av seg selv. Husker jeg gjorde det i den alderen da min tante var hudpleier. Jeg følte meg sååååå fin! Det er da ikke noe å ta i vei for! Hvorfor er dere alle så negative?? Det å farge håret feks er jo ett mye større «inngrep» en dette. 

Det handler først og fremst om budskapet man sender barnet sitt. Og ærlig talt, det er faktisk forskjell på å være med tante på jobb (besøke tante) og få prøve det, kontra å ta med barnet sitt i ens ærend at det skal "bli penere" i en alder av 12 år. Hva slags signaler og hva slags verdier vil man egentlig lære barna sine? 

Skrevet
56 minutter siden, Mandala skrev:

Det handler først og fremst om budskapet man sender barnet sitt. Og ærlig talt, det er faktisk forskjell på å være med tante på jobb (besøke tante) og få prøve det, kontra å ta med barnet sitt i ens ærend at det skal "bli penere" i en alder av 12 år. Hva slags signaler og hva slags verdier vil man egentlig lære barna sine? 

Nei jeg ser ikke forskjellen! Min datter som ble 13 hadde sitt ønske å dra på en ekte spa dag. Dette fikk hun sammen med meg som bursdagsgave. Så nei det er ikke noe gærnt i det. I tillegg er jo dette noe som omtrent ikke syns er ikke noe langvarig, farlig eller giftig så jeg ser absolutt ikke problemet! Hva om en 12 år gammel jente prøver å pynte på utseende sitt hvorfor er det gærnt? Blir jo faktisk mindre effekt enn en helt vanlig mascara fra vita!

Skrevet

Det ligger mye kjærlighet bak et NEI...

Anonymkode: 3af5a...123

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ok...soppas negativt ja. 

Ei heller hull i ørene?? 

Hva med sminke???

Du ser hvor hun har det fra 😉 så hun ser at du vipper øyevippene dine ? Selvfølgelig vil dattern din ha det også. Kjøp en billig vippetang da vel. 

Anonymkode: 90543...950

Skrevet
3 timer siden, Mandala skrev:

DETTE. Og jeg er for mye altså. Vippebøy til et barn ? Tøvete

Anonymkode: 90543...950

Skrevet
4 timer siden, Mandala skrev:

Dette

Skrevet

Jeg ser ikke problemet :) Datteren min fikk hull i ørene da hun var 2. Det er vesentlig verre enn en liten vippebøy. Personlig hadde det blitt for dyrt å vedlikeholde for min smak, og hadde heller gitt henne en vippetang, men en permanent vippebøy er helt uskyldig spør du meg :) 

Anonymkode: 08c12...f8b

Skrevet
På 25.8.2018 den 10.06, Anonym bruker skrev:

Jeg ser ikke problemet :) Datteren min fikk hull i ørene da hun var 2. Det er vesentlig verre enn en liten vippebøy. Personlig hadde det blitt for dyrt å vedlikeholde for min smak, og hadde heller gitt henne en vippetang, men en permanent vippebøy er helt uskyldig spør du meg :) 

Ikke overraskende at du ikke ser problemet når du synes det var like uproblematisk å ta hull i ørene på en 2-åring.

Anonymkode: 7f22c...a01

Skrevet

På en 13 åringg??? Så lenge jeg bestemmer får min et kjærlig blankt NEI, men den forklaring at jeg syns hun er vakker akkurat som hun er. 

Vippebøy, piercing og lignende får vente til hun er 16. Tatovering til hun er 18. 

Anonymkode: a3a33...399

Skrevet

Har du virkelig tenkt til å betale over 1000 kr hver 6 uke for at en 12 åring skal få bøy på vippene? 

Anonymkode: a6d5e...796

Skrevet

Om hun hadde mast og mast og mast fordi hun hadde svæææære problemer med hvordan bøy hun hadde på vippene så hadde jeg kanskje kanskje kanskje forstått at du hadde vurdert det. 

Men om dette kommer fra deg. Hør lille Petronella - vippene dine bøyer litt for lite etter mammas smak og verdier- kom la oss fikse på det. ! 

Et høyt og rungene NEI! fra meg, også bør du ta deg noen timer der du reflekterer over hvilke verdier du gir din datter. Hvordan gir man små barn selvtillit? Kanskje ta en prat med helsesøster (du altså) på dette temaet om du trenger noen å reflektere sammen med (og det trur jeg du gjør). 

Du spurte her fordi du lurte, og du får såpass tydelige svar,så jeg håper du klarer å ta til deg dette før du overfører dine komplekser over på din datter. Det er ikke godt å ikke føle man er bra nok fordi man har naturlig lite vippebøy. 

Anonymkode: 11a83...311

Skrevet
På 25.8.2018 den 10.06, Anonym bruker skrev:

Ikke uventet at du ikke ser problemet..

Gi datteren en vippetang. Det duger lenge. 12-åringer har ingenting i skjønnhetssalonger å gjøre. Jeg vemmes.

Skrevet
På 24.8.2018 den 19.26, Anonym bruker skrev:

Ok...soppas negativt ja. 

Ei heller hull i ørene?? 

Hva med sminke???

Nei 12 åringen min har ingenting av det der, sett bort fra hull i ørene. Farge håret?? Sminke?! På en tolvåring??? Det er et barn, og har ingenting på barn å gjøre så fremst det ikke er Halloween.

Anonymkode: 6d8f1...e47

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...