Anonym bruker Skrevet 23. august 2018 #26 Skrevet 23. august 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Nå må jeg bare spørre: Er det ikke slik at alle barn i offentlig barneskole landet rundt skal ha det samme timetallet pr uke? Når starter skoledagen hos dere? Her har alle barneskolene kl 8.30-13.30 hver dag. Anonymkode: 0d62c...6cc Her går de fra 08.30-14.00 hver dag. Anonymkode: cb263...ce1
Optatium Skrevet 23. august 2018 #27 Skrevet 23. august 2018 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke lagt opp til noe mer i femte trinn i Kunnskapsløftet. Kunnskapsløftet er ikke delt inn i trinn. Kompetansemålene de jobber mot i femte trinn er kompetansemålene etter sjuende trinn. Anonymkode: f70fc...e2f Beklager dårlig formulering. Det er et hopp fra 4 til 5, og veldig mange opplever det som en stor overgang. Det har med antall mål som skal nås å gjøre, samt hvordan lærebøkene har lagt det opp. Fakta er uansett det samme; stor mengde stoff som skal læres og ofte mye lekser. Prøv å henge med, ellers blir hullene store og gapet oppover umulig å tette.
Mamma_til_2 Skrevet 24. august 2018 #28 Skrevet 24. august 2018 Min datter opplevde og ett hopp i reiselengde fra 4. til 5. trinn, lærerne begrunnet det med at nivået ble høyt fra 7.trinn så derfor s0 begynte de og forbered barna allerede i 5.trinn. Min datter leverer alt av lekser på pad og opplevde og få rettinger samme dag dermed så måtte hun gjøre en del på nytt samme dag for hun hadde misforstått. Her kan de heller ikke gjøre lekser for en uke i slengen for de får ikke alt tilgjengelig før samme dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå