Gå til innhold

Hvordan ser denne testen ut for dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan du ikke bare ta en digital...????

Anonymkode: 32ccb...d90

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hi her.

Oppdatering. Idag skulle jeg hatt mensen. Og idag viste testen dette..Jeg skjønner ingenting🤗. ?

C45638D0-FDB4-427C-A5B9-5B67FDE01D54.jpeg

Anonymkode: 6121a...abd

Skrevet

Ser positiv ut. Men hvorfor i alle dager kan du ikke bare ta en helt vanlig digital test så du får vite det mye mer sikkert?

Anonymkode: 449dc...628

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ser positiv ut. Men hvorfor i alle dager kan du ikke bare ta en helt vanlig digital test så du får vite det mye mer sikkert?

Anonymkode: 449dc...628

Hi her.

Har tatt en slik også nå: Gravid.

Så da lurer jeg jo på, er jeg 1 mnd eller 2 mnd på vei? Mtp sist blødning som bare varte 1-2 dager kan jeg ikke regne ut fra den 🙄

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi her.

Så da lurer jeg jo på, er jeg 1 mnd eller 2 mnd på vei? Mtp sist blødning som bare varte 1-2 dager kan jeg ikke regne ut fra den 🙄

Den siste blødningen kan jo ha vært festeblødning? Jeg fikk en blødning i 2 dager som var det i hvertfall....

Men står det bare "gravid" på digitalen? Trodde det sto først "gravid" så eventuelt 1-2 2-4 eller no slikt. Men er kanskje forskjellige tester :)

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi her.

Dersom du tar en clearblu digital som viser antall uker, så kan du få en pekepinn. Dersom testen viser Gravid 1-2, så er du nok bare 4 uker på vei. Dersom testen viser Gravid 3+ så er det større sannsynlighet for at du er lengre på vei, og jeg ville da bestilt time for privat UL for å få sjekket. 

Anonymkode: e3e14...958

Skrevet

Ut i fra hvor svak teststreken er, vil jeg nok si at du er 4-5 uker på vei. Hadde du vært 8 uker, ville streken vært knallsterk.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hi her! 

På fredag var jeg på UL, det ble estimert at jeg var rundt 4-5 uker på vei. Dette får jeg ikke til å stemme med hverken mens eller når jeg fikk svak positiv test... 😅 Er det noen her som har opplevd lignende eller som skjønner seg på dette? 

Skrevet
21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi her! 

På fredag var jeg på UL, det ble estimert at jeg var rundt 4-5 uker på vei. Dette får jeg ikke til å stemme med hverken mens eller når jeg fikk svak positiv test... 😅 Er det noen her som har opplevd lignende eller som skjønner seg på dette? 

Bare spekulerer her.. men de rfsu-testene viser svake streker fikk jeg også erfart.

det kan jo tenkes at da du testet 1 uke før forventet mens var det for tidlig å si. Og så er det jo sånn at det ikke alltid er eggløsningsdagen du blir gravid men når egget fester seg. Så kanskje den første testen klarte få fram en svak strek fordi hcg såvidt var begynt å stige (noe har jo vært på gang..). Så har egget festet seg sent og derfor er du ikke like langt på vei som du trodde to uker senere. Selv om du er over forventet mens-dag blir testen svak fordi du brukte rfsu (jeg brukte ebay-tester og klarte ikke la vær å bruke de opp da jeg så svak strek. Da jeg kjøpte pakke med strimler fra rfsu noen dager senere og forventet sterkere strek ble kmjeg kjempelei meg da den var så svak for trodde da hcg hadde sunket. Men fikk høre her inne at de ikke var noe gode.. så svak strek er det samme som sterk strek på de testene egentlig..)

så da var du såvidt blitt gravid da du tok første test og egfet bare festet seg sent derfor ca 1 uke mindre på vei enn du trodde. Samtidig er det svært vanskelig å se på ultralyd så tidlig så de kan lett ta 1 uke feil der og. 

Uansett er ikke dette viktig. Du er gravid!! Gratulerer 😃 min svake test blir 1 år neste uke😍

Anonymkode: 60f8f...906

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Bare spekulerer her.. men de rfsu-testene viser svake streker fikk jeg også erfart.

det kan jo tenkes at da du testet 1 uke før forventet mens var det for tidlig å si. Og så er det jo sånn at det ikke alltid er eggløsningsdagen du blir gravid men når egget fester seg. Så kanskje den første testen klarte få fram en svak strek fordi hcg såvidt var begynt å stige (noe har jo vært på gang..). Så har egget festet seg sent og derfor er du ikke like langt på vei som du trodde to uker senere. Selv om du er over forventet mens-dag blir testen svak fordi du brukte rfsu (jeg brukte ebay-tester og klarte ikke la vær å bruke de opp da jeg så svak strek. Da jeg kjøpte pakke med strimler fra rfsu noen dager senere og forventet sterkere strek ble kmjeg kjempelei meg da den var så svak for trodde da hcg hadde sunket. Men fikk høre her inne at de ikke var noe gode.. så svak strek er det samme som sterk strek på de testene egentlig..)

så da var du såvidt blitt gravid da du tok første test og egfet bare festet seg sent derfor ca 1 uke mindre på vei enn du trodde. Samtidig er det svært vanskelig å se på ultralyd så tidlig så de kan lett ta 1 uke feil der og. 

Uansett er ikke dette viktig. Du er gravid!! Gratulerer 😃 min svake test blir 1 år neste uke😍

Anonymkode: 60f8f...906

Tusen takk for flott svar:) 

Jeg selv bare syntes det er så rart da den testen jeg hadde tatt 2 uker tidligere igjen(allså to uker før den svake strimmel testen) også viste strek......Men stemmer det som ble sagt på ul så har jeg jo da allså fått strek i det jeg har blitt befruktet! Sååå🤷‍♀️ Ikke bare bare å forstå😅 

Tusen takk, og gratulerer selv med barnet ❤️☺️

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...