Gå til innhold

Fortvilet over skolen....

Anbefalte innlegg

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor i all verden finnes det ikke spesialskoler lengre? Hadde jo vært et bedre alternativ enn å la barnet gå på skole sammen med normalfungerende barn. Og ødelegge skolehverdagen deres.

Anonymkode: 5009c...cbd

??? 😳🤦🏻‍♀️ 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så du synes det er greit at de andre 20 elevene i klassen for hele skolegangen sin ødelagt fordi vi skal leke at alle barn er velfungerende og har like mye i offentlig skole å gjøre. Kall meg gjerne ei surfitte fordi jeg er utslitt av å måtte tvinge en åtteåring til en skolehverdag hvor hele klassen terroriseres og læringsmiljøet raseres av én enkelt elev. Det sier mer om deg enn om meg.

Anonymkode: 5009c...cbd

Hvordan i huleste vet du at barnet det snakkes om i denne tråden «terroriserer klassen og raserer læringsmiljøet»?? 

Du bare antar de villeste ting ut fra absolutt NADA! Så da antar jeg, ut fra måten du beskriver et barn (som sannsynligvis har det helt jævlig) på, at du er et helsikes troll som er minst like stygg på innsiden som på utsiden. 

Anonymkode: a3dec...78d

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan det  være at dette barnet er så krevende at for å stå i jobben må det rett og slett arbeidsmengden fordeles både til fordel for barnet og de voksne?

Om ungen har feks autisme kan det være UFATTELIG krevende å jobbe en til en hele dager.

Når det er sagt, åtte høres mye ut. Fire-fem er derimot helt innafor i en slik situasjon. 

Anonymkode: 72c7e...ff9

Om barnet har autisme bør enhver fagperson vite at å sette både 4, 5 og 8 ulike personer inn i løpet av en dag kan ta knekken på hele ungen. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Om barnet har autisme bør enhver fagperson vite at å sette både 4, 5 og 8 ulike personer inn i løpet av en dag kan ta knekken på hele ungen. 

Trening ikkje vere autist for å bli fortvila og forvirra og sint av det!! Eg hadde iallfall blitt fortvila viss eg var i eit rom med 15-20 for meg uforutsigbare personar og ein eller fleire vaksne som prøver å få meg til å gjere noko eg ikkje skjønar kva er, eller iallfall ikkje greier å utføre. Og når eg så får ein eigen person til å hjelpe meg så må eg stille meg inn til ein ny person kvar time. Ser for meg at det er slik det opplevest for mange av dei borna som får assistent. 

Anonymkode: afcba...344

Skrevet
På 22.8.2018 den 10.36, Anonym bruker skrev:

Jeg har et barn på 10 år. Han har en diagnose og har vedtak på full dekning av assistent. Bupa har vært inne en god stund, og de har også vært med på møter med skolen. Noe av det både bup og ppt har vektlagt er at han trenger MYE stabilitet og forutsigbarhet, og at han har problemer med å bygge gode relasjoner til mange nye. Han trenger en «trygghet» i skolehverdagen som er der for han og kan hjelpe. Det var også det som var en av hovedbegrunnelsene i søknad om assistent fulltid.

første skoledag etter ferien fikk vi en lapp med hjem med oversikt.... han har fått 8 ulike mennesker som skal være med han hver uke... gjerne opp mot 5 forskjellige pr dag.... dette er jo absolutt ikke i tråd med hans behov eller kraftige anbefalinger fra bup og ppt.... så her sitter jeg da, og venter på at ungen min faller helt sammen igjen på alle måter.....

skolen nekter faktisk plent å ha møte med oss om dette. De sier vi må vente 2 uker minst for «å se hvordan det går». Jeg har sagt at om 2 uker når det antagelig har gått til helvete, så tar det minst 8 mnd å «fikse» han igjen, men ingen hører. 

Hva i alle dager skal jeg gjøre???? 

Anonymkode: e465c...9db

Da klager du skriftlig og holder barnet hjemme til de har ordnet opp. Min sønn har også assistent og han har 1 stk. Dette ødelegger barnet og tar månedsvis å ordne. Du skal ikke vente og se hvordan det går. Du skal sette hardt mot hardt. Ungen kommer ikke på skolen før dette er ordnet.

Skrevet

Du har i det miste fått en timeplan ! 

Har ei som  ikke vil på skolen for hun ikke vet hvem som skal være med henne. 

Anonymkode: 083a5...47e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...