Anonym bruker Skrevet 20. august 2018 #1 Skrevet 20. august 2018 https://www.dagbladet.no/nyheter/mens-mannen-satt-hardt-skadd-inne-i-vraket-flokket-folk-til-for-a-ta-bilder/70122221 Tatt bilder av folk som som har vært ute for en ulykke? Jeg blir på en måte sjokkert over at folk ikke tenker lenger og tydeligvis ikke eier et snev av medmenneskelighet og anstendighet, men samtidig så blir jeg ikke sjkkert i det hele tatt desverre siden altt skal dokumenteres, og det er om å gjøre å få flest liker på det som legges ut. Anonymkode: 46e85...6ef
Anonym bruker Skrevet 20. august 2018 #2 Skrevet 20. august 2018 Helt ærlig: Aldri i verden! Begriper for mitt bare liv verken hvordan folk får seg til å oppføre seg så totalt blottet for all folkeskikk, eller hva de skal med bilder av et skadet menneske. Setter de det i fotoalbumet? Anonymkode: 28099...3a5
Anonym bruker Skrevet 20. august 2018 #3 Skrevet 20. august 2018 Som paramedic har jeg opplevd dette mange ganger. Husker de første årene var jeg sjokkert, hvor kommer alle ifra? Nå er det blitt en vanesak at bilde av ulykken/meg/mine kollegaer er på nettsiden til diverse aviser før enn vi rekker å levere på sykehus. Anonymkode: 1ad58...237
Anonym bruker Skrevet 20. august 2018 #4 Skrevet 20. august 2018 Jeg er villig til å gi ut gratis blåveis til enhver som stiller seg opp for å ta bilder av en skadet person/ulykke. Deretter skal jeg naturligvis ta bilder av dem. Mens de protesterer og hyler om personvern. Anonymkode: 96a80...5f4
Anonym bruker Skrevet 20. august 2018 #5 Skrevet 20. august 2018 Nei, kan heller virkelig ikke begripe hva som får folk til å gjøre slikt. Kan jo ikke eie skam i det hele tatt! Kommer jeg opp i sånt trekker jeg meg stille og rolig vekk, dersom det ikke er noe jeg kan gjøre, føler meg som en kikker bare jeg hadde stått og sett... så hvordan ta opp mobilen og faktisk ta bilder...? Anonymkode: 2d9b8...18c
Anonym bruker Skrevet 20. august 2018 #6 Skrevet 20. august 2018 Tenk så grusomt for personen det gjelder og/eller dens pårørende at folk faktisk gjør slikt. Jeg har ikke ord for den slags oppførsel, men mange er tydeligvis blottet for både oppdragelse, folkeskikk og empati. Anonymkode: 5b890...aa3
Anonym bruker Skrevet 20. august 2018 #7 Skrevet 20. august 2018 Ja, jeg hadde gjort det. men jeg er journalist. Hadde også selvsagt forsikret meg om hvordan det gikk før jeg la noe ut på nett. Anonymkode: b2611...289
Anonym bruker Skrevet 20. august 2018 #8 Skrevet 20. august 2018 Helt ærlig: absolutt ikke!! Kan ikke forstå hva folk skal med bilder av dette? Jeg kunne ALDRI postet noe sånt på nett. Tanken hadde ikke falt meg inn en gang! Anonymkode: 89dcc...416
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 21. august 2018 #9 Skrevet 21. august 2018 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, jeg hadde gjort det. men jeg er journalist. Hadde også selvsagt forsikret meg om hvordan det gikk før jeg la noe ut på nett. Anonymkode: b2611...289 Du har vel fortsatt ikke lov til å legge ut personbilder selv om du er journalist? Muligens av bilvraket, men det trenger man vel godkjennelse for å gjøre? Dette går jo på personvern.
skjotta Skrevet 21. august 2018 #10 Skrevet 21. august 2018 Kanskje ambulanse, politi og brannfolk burde utstyres med tasere og pepperspray og tillatelse til å fyre løs på skuelystne idioter...
Anonym bruker Skrevet 21. august 2018 #11 Skrevet 21. august 2018 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, jeg hadde gjort det. men jeg er journalist. Hadde også selvsagt forsikret meg om hvordan det gikk før jeg la noe ut på nett. Anonymkode: b2611...289 Men du kan vel ikke ta identifiserende bilder av offer vel? Anonymkode: 46e85...6ef
Anonym bruker Skrevet 21. august 2018 #12 Skrevet 21. august 2018 4 minutter siden, skjotta skrev: Kanskje ambulanse, politi og brannfolk burde utstyres med tasere og pepperspray og tillatelse til å fyre løs på skuelystne idioter... Det hadde vært en god ide. jeg skjønner ikke hva folk tenker med, er de så sensasjonslystne at de mister alle hemninger , medmenneskelighet og respekt Anonymkode: 46e85...6ef
Anonym bruker Skrevet 21. august 2018 #13 Skrevet 21. august 2018 Hvis jeg trodde jeg kunne tjene en del på bildet og det ikke var noe jeg burde hjelpe til med kunne jeg godt tatt bilder. Anonymkode: 64b00...9a6
Anonym bruker Skrevet 21. august 2018 #14 Skrevet 21. august 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis jeg trodde jeg kunne tjene en del på bildet og det ikke var noe jeg burde hjelpe til med kunne jeg godt tatt bilder. Anonymkode: 64b00...9a6 Så du eier ingen medmenneskelighet? Men da hadde du syntes det var greit å bli tatt bilde av, hvis det var du som satt i bilen og da regner jeg med Anonymkode: 46e85...6ef
Anonym bruker Skrevet 21. august 2018 #15 Skrevet 21. august 2018 Som ambulansearbeider har jeg opplevd dette mange ganger. Og glemmer aldri en gang for snart 16år siden når en pappa ba meg flytte meg litt (mens jeg jobbet på en pasient med hjertestans på gaten) fordi sønnen skulle få se -Jeg har aldri eksplodert på den måten jeg gjorde da, hverken før eller siden. Det ble nesten uprofesjonelt... Kalte opp politiet på radioen for å be om bistand, husker jeg 😏 (så de kunne holde folk unna) Og sa høyt at nå kom barnevernet også. (Jada...men jeg ble så sint på barnets vegne) Og en vinter for ikke mange år siden nå så hadde en sklidd i trappen på togstasjonen, og hadde store ansiktsskader (og ble kvalt av disse før vi kom frem, så det sier litt om hvor stygt det var). Etter å ha jobbet lenge, men ikke klart å redde han, så ser jeg opp -og der står folk tett i tett og lener seg over rekkverket mens de filmer og tar bilder.... Flokkmentalitet? Så jeg har en sånn «alle folk er idioter , til det motsatte er bevist» holdning fått... Anonymkode: 8fec3...9a8
Anonym bruker Skrevet 21. august 2018 #16 Skrevet 21. august 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Som ambulansearbeider har jeg opplevd dette mange ganger. Og glemmer aldri en gang for snart 16år siden når en pappa ba meg flytte meg litt (mens jeg jobbet på en pasient med hjertestans på gaten) fordi sønnen skulle få se -Jeg har aldri eksplodert på den måten jeg gjorde da, hverken før eller siden. Det ble nesten uprofesjonelt... Kalte opp politiet på radioen for å be om bistand, husker jeg 😏 (så de kunne holde folk unna) Og sa høyt at nå kom barnevernet også. (Jada...men jeg ble så sint på barnets vegne) Og en vinter for ikke mange år siden nå så hadde en sklidd i trappen på togstasjonen, og hadde store ansiktsskader (og ble kvalt av disse før vi kom frem, så det sier litt om hvor stygt det var). Etter å ha jobbet lenge, men ikke klart å redde han, så ser jeg opp -og der står folk tett i tett og lener seg over rekkverket mens de filmer og tar bilder.... Flokkmentalitet? Så jeg har en sånn «alle folk er idioter , til det motsatte er bevist» holdning fått... Anonymkode: 8fec3...9a8 Huff, blir helt dårlig av det du skriver 😞😞 Anonymkode: 9260c...13c
Anonym bruker Skrevet 21. august 2018 #17 Skrevet 21. august 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Så du eier ingen medmenneskelighet? Men da hadde du syntes det var greit å bli tatt bilde av, hvis det var du som satt i bilen og da regner jeg med Anonymkode: 46e85...6ef Jeg ser ikke noe problem med det. Anonymkode: 64b00...9a6
Anonym bruker Skrevet 21. august 2018 #18 Skrevet 21. august 2018 Jeg blir desverre ikke overrasket over at folk gjør slikt, men jeg hadde aldri fått meg til å gjøre det. Nå har jeg for en stund siden bestemt meg for at jeg ikke skal bli en dame med mobil i hånden. Jeg skal lagre minnene på hardisken i hodet istede for mobilen. Jeg skjønner ikke helt hvordan folk skal oppleve ting rett forran seg igjennom telefonen hele tiden, de får jo ikke med seg hele bilde når de ser mellom telefonen. Vi beveger oss i en rettning der alle skal hjelpe oss, men vi skal ikke hjelpe andre. Ser det i mange sammenhenger og i slike sammenhenger blir det ekstra synlig. Anonymkode: 9455c...473
Anonym bruker Skrevet 21. august 2018 #19 Skrevet 21. august 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Huff, blir helt dårlig av det du skriver 😞😞 Anonymkode: 9260c...13c Men det er egentlig litt godt å lese, da vet jeg at i allefall en hadde vist avsky Anonymkode: 8fec3...9a8
Anonym bruker Skrevet 21. august 2018 #20 Skrevet 21. august 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men det er egentlig litt godt å lese, da vet jeg at i allefall en hadde vist avsky Anonymkode: 8fec3...9a8 Åja, jeg mente ikke at det du skrev var feil, men at folk kan oppføre seg sånn. Hadde blitt illstint selv 😡 Anonymkode: 9260c...13c
Anonym bruker Skrevet 21. august 2018 #21 Skrevet 21. august 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Åja, jeg mente ikke at det du skrev var feil, men at folk kan oppføre seg sånn. Hadde blitt illstint selv 😡 Anonymkode: 9260c...13c Skjønte det vet du, jeg tror folk blir litt paralysert...og så drar en opp telefonen, og da tenker de vel «hvis han gjør så kan jeg...»? Eller, jeg vet ikke 🤷🏻♀️ Må bare prøve å «rettferdiggjøre» litt, ellers så ender jeg opp med å tro at alle er så egosentriske som jeg ser de oppfører seg -Og da er veien kort til å slutte å tro på (med)menneskeligheten. 😬 Anonymkode: 8fec3...9a8
Anonym bruker Skrevet 21. august 2018 #22 Skrevet 21. august 2018 Ja dessverre mange respektløse mennsker Anonymkode: 12d52...cca
Anonym bruker Skrevet 21. august 2018 #23 Skrevet 21. august 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg ser ikke noe problem med det. Anonymkode: 64b00...9a6 Tror du ønsker å provosere, for selvsagt ser du problemer med det. Om du bryr deg om det er jo noe annet. Hvis du blir påkjørt, slått ned eller voldtatt og ligger forkommen på gaten, skadet og sårbar og uten mulighet til å forsvare deg eller skjerme deg, så ser du ingen problemer med at du hadde fått kameraer i ansiktet og bilder av deg hadde blitt spredd på nettet? Ikke hvis det var barnet ditt som satt fastklemt i en bil og skrek av smerte heller? Anonymkode: 28099...3a5
Anonym bruker Skrevet 21. august 2018 #24 Skrevet 21. august 2018 De burde blitt straffeforfulgt. Anonymkode: d0449...80c
Anonym bruker Skrevet 21. august 2018 #25 Skrevet 21. august 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Men du kan vel ikke ta identifiserende bilder av offer vel? Anonymkode: 46e85...6ef Men det sa jeg heller ikke at jeg skulle. Men å ta bilder av et åsted er liksom en del av jobben da. Anonymkode: b2611...289
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå