Gå til innhold

Kattunge som er blitt kastet med en trapp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om du gir bort pusen tar jeg han gjerne i mot. Har 2 puser fra før og 2 barn og kunne gjerne tenkt meg en pus til 😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvor får du det fra at han har vært stygg med katten før? Det har han ikke gjort før.

Anonymkode: 99acf...392

Setningen tyder jo på dette: Nå skal vi gi bort katten fortest mulig for pusen kan ikke bo med en som mishandler han så fort jeg snur ryggen til sønnen min. 

Anonymkode: dbbcb...d4f

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er blitt veldig glad i katten å ønsker ikke egentlig å gi han bort,men jeg kan ikke fotfølge sønnen min hele dagen i frykt for hva han kan gjøre mot pusen så da er det bedre at pusen heller får ett nytt trygt hjem. Det hadde ikke vært bra for pusen heller om han skulle måtte leve i konstant frykt for gutten min etter episoden idag. Så det er bestemt at den skal gies bort. 

Det er godt å se at du er en ansvarlig dyreeier. Hva sier sønnen din til at pus må flytte?

Anonymkode: ebfa5...a0b

Skrevet

Wow! Tidenes overreaksjon?

Det er jo bare til å fortelle gutten at det er helt uaktuelt å gjøre noe slikt igjen. 

Skjer det igjen må han på politistasjonen og fortelle hva han har gjort, fordi det er ulovlig å mishandle dyr. 

En alminnelig utrustet gutt skjønner hva han har gjort og er sikkert både sjokkert og lei seg?

Anonymkode: 50571...36d

Skrevet
20 minutter siden, Rabbenreka skrev:

Om du gir bort pusen tar jeg han gjerne i mot. Har 2 puser fra før og 2 barn og kunne gjerne tenkt meg en pus til 😊

Hvor bor du?

Skrevet

Selvsagt må.du si det, samt legge fram veterinærpapirer og sørge for at den som overtar katten følger opp.

Og så bør du gi sønnen ei sprøyte.

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er godt å se at du er en ansvarlig dyreeier. Hva sier sønnen din til at pus må flytte?

Han er hysterisk for han er så glad i katten. Men han har bare godt av å se at tingene han gjør får en konsekvens. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Wow! Tidenes overreaksjon?

Det er jo bare til å fortelle gutten at det er helt uaktuelt å gjøre noe slikt igjen. 

Skjer det igjen må han på politistasjonen og fortelle hva han har gjort, fordi det er ulovlig å mishandle dyr. 

En alminnelig utrustet gutt skjønner hva han har gjort og er sikkert både sjokkert og lei seg?

Han var veldig lei seg men det utelukker jo ikke at han er slem mot katten igjen. Heldigvis har vi ikke trapper hos oss,vi hadde bare pusen med til foreldrene mine.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Han var veldig lei seg men det utelukker jo ikke at han er slem mot katten igjen. Heldigvis har vi ikke trapper hos oss,vi hadde bare pusen med til foreldrene mine.

Hvis dette er utypisk han, hadde jeg uten tvil gitt han en sjans til. Det må være lov å feile en gang, altså. 

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor bor du?

Jeg bor i Telemark. Men hvis dette er første gang han har gjort noe mot pusen så hadde jeg gitt han en sjans til altså. Min gutt var slem mot pusen én gang, aldri mer. Det var ikke noe verre enn å dra den i halen, men han har aldri gjort det siden og nå er det bare nuss og kos pusene får 😊

Skrevet
1 minutt siden, Rabbenreka skrev:

Jeg bor i Telemark. Men hvis dette er første gang han har gjort noe mot pusen så hadde jeg gitt han en sjans til altså. Min gutt var slem mot pusen én gang, aldri mer. Det var ikke noe verre enn å dra den i halen, men han har aldri gjort det siden og nå er det bare nuss og kos pusene får 😊

Da bor vi dessverre ikke samme sted. 

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da bor vi dessverre ikke samme sted. 

Om du ikke bor for mange timer unna så kunne vi henta den 😊

Skrevet

Uff, jeg får vondt av dere alle tre, jeg. Håper dere finner en grei løsning. 

Anonymkode: bd390...c21

Skrevet
9 minutter siden, Rabbenreka skrev:

Om du ikke bor for mange timer unna så kunne vi henta den 😊

Bergen er dessverre veldig veldig langt unna hehe.. men takk for omtanken :)

Skrevet (endret)
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bergen er dessverre veldig veldig langt unna hehe.. men takk for omtanken :)

Er det langt unna Haugesund, for planen var å  dra dit snart. Men jeg skjønner jo det er lettere å finne noen nærmere 😊

Endret av Rabbenreka
Skrevet

Det er en helt vanvittig reaksjon å gi bort katten. I stedet for å ta tak i reaksjonen til sønnen din, skal du altså fjerne katten? Her har du en ganske unik mulighet til å jobbe med sinnemestring hos barnet ditt, og kanskje også komme nærmere han. 

Hvis gutten din er, som du sier, veldig glad i katten, og du reagerer ved å gi den bort, fremfor å komme til bunns i hvorfor sønnen din gjorde som han gjorde, vil du oppnå én ting; han vil bli sint på deg, og sannsynligvis sint på seg selv, noe som kan trigge ny aggresjon, og føre til mer distanse mellom dere. 

Løsningen er ikke å gi bort katten, løsningen er å ta seg tid til å finne ut av hvorfor gutten gjorde som han gjorde, på en imøtekommende og ålreit måte. Antakeligvis går han med vonde og innestengte følelser/tanker som du ikke vet om. 

Anonymkode: 2e9ff...724

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er en helt vanvittig reaksjon å gi bort katten. I stedet for å ta tak i reaksjonen til sønnen din, skal du altså fjerne katten? Her har du en ganske unik mulighet til å jobbe med sinnemestring hos barnet ditt, og kanskje også komme nærmere han. 

Hvis gutten din er, som du sier, veldig glad i katten, og du reagerer ved å gi den bort, fremfor å komme til bunns i hvorfor sønnen din gjorde som han gjorde, vil du oppnå én ting; han vil bli sint på deg, og sannsynligvis sint på seg selv, noe som kan trigge ny aggresjon, og føre til mer distanse mellom dere. 

Løsningen er ikke å gi bort katten, løsningen er å ta seg tid til å finne ut av hvorfor gutten gjorde som han gjorde, på en imøtekommende og ålreit måte. Antakeligvis går han med vonde og innestengte følelser/tanker som du ikke vet om. 

Det ene utelukker vel ikke det andre? Hadde tenkt å gi bort katten OG ta taki sinne hans

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det ene utelukker vel ikke det andre? Hadde tenkt å gi bort katten OG ta taki sinne hans

Han blir definitivt ikke mindre sint hvis du gir bort katten. Det er greit å være forberedt på det. 

Textbook psykologi. Du bygger definitivt ikke en god relasjon her. 

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han blir definitivt ikke mindre sint hvis du gir bort katten. Det er greit å være forberedt på det. 

Textbook psykologi. Du bygger definitivt ikke en god relasjon her. 

Så med andre ord er der viktigere å ikke gjøre barnet mer sint, enn å sørge for at katten ikke blir mishandlet? HI kan jo ikke fotfølge sønnen sin døgnet rundt i flere måneder og år fremover. Kattens trygghet først, også kan man jobbe med sinnet og relasjonen til guttungen på en annen måte. 

Anonymkode: 0ba40...851

Skrevet

Nå ser det ut som vi har funnet ett hjem til pusen så om alt går som planlagt så blir han hentet 19.00 ikveld. Kjenner det blir tøft å gi han fra seg han er jo så herlig pus som vi er blitt så glad i,men ønsker heller at han skal bo ett sted der han føler seg trygg. Nå er pusen redd bare jeg skal hente noe på kjøkkenet mens han er i stuen,for da blir han jo alene. Å dette til tross for vi er hjemme alene.

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man bruker virkelig ikke et levende dyr for å la barn med atferdsvansker øve på sinnemestring. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nå ser det ut som vi har funnet ett hjem til pusen så om alt går som planlagt så blir han hentet 19.00 ikveld. Kjenner det blir tøft å gi han fra seg han er jo så herlig pus som vi er blitt så glad i,men ønsker heller at han skal bo ett sted der han føler seg trygg. Nå er pusen redd bare jeg skal hente noe på kjøkkenet mens han er i stuen,for da blir han jo alene. Å dette til tross for vi er hjemme alene.

Så flott, tror du har valgt riktig. Det er så viktig at dette får konsekvenser. 

Og at pus er redd når dere er alene er jo et dårlig tegn. 

Lykke til videre🤗

Anonymkode: 94006...291

Skrevet

Når skal han til psykolog? 

Dette må du ta tak i nå. Et sterkt faresignal, jeg kjenner ingen - selv de verste ungene - som har gjort noe slikt i sinne.

Anonymkode: 0764e...a73

Skrevet
2 timer siden, Pengetreet skrev:

Man bruker virkelig ikke et levende dyr for å la barn med atferdsvansker øve på sinnemestring. 

Dette

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...