Anonym bruker Skrevet 19. august 2018 #1 Skrevet 19. august 2018 Sønnen min på 6 år har kastet kattungen våres ned trappen når han var sint 😮 Nå skal vi gi bort katten fortest mulig for pusen kan ikke bo med en som mishandler han så fort jeg snur ryggen til sønnen min. Men bør jeg fortelle nye eieren om hva som har skjedd så de er klar over hvorfor pusen gjerne er redd? Anonymkode: 99acf...392
Anonym bruker Skrevet 19. august 2018 #2 Skrevet 19. august 2018 Eh..en 6-åring som gjør noe slikt behøver hjelp. Utrolig sterkt faresignal Anonymkode: 02cca...ee4
Anonym bruker Skrevet 19. august 2018 #3 Skrevet 19. august 2018 Men hva faen?!? Få den stakkars pusen ut av huset på minuttet og få kontaktet instanser til å hjelpe deg med sønnen. Anonymkode: 94006...291
Anonym bruker Skrevet 19. august 2018 #4 Skrevet 19. august 2018 To svar å ingen klarer å svare på det jeg faktisk spør om... Anonymkode: 99acf...392
Anonym bruker Skrevet 19. august 2018 #5 Skrevet 19. august 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: To svar å ingen klarer å svare på det jeg faktisk spør om... Anonymkode: 99acf...392 Er det noe å spørre om? Ja, selvsagt bør du informere nye eiere om hva katten har opplevd! Hva tenker du taler for å ikke fortelle dem det? Anonymkode: 6ab67...c5e
Anonym bruker Skrevet 19. august 2018 #6 Skrevet 19. august 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: To svar å ingen klarer å svare på det jeg faktisk spør om... Anonymkode: 99acf...392 Ja du bør informere om at katten er mishandlet og sikkert vært lurt å sjekke evt skader hos dyrlege . Anonymkode: 94006...291
Anonym bruker Skrevet 19. august 2018 #7 Skrevet 19. august 2018 Ja, klart du må fortelle det til ny eier. Er du sikker på at katten ikke har skader, katter er ekstremt gode til å skjule smerte. Anonymkode: ebfa5...a0b
Anonym bruker Skrevet 19. august 2018 #8 Skrevet 19. august 2018 Ja, du bør informere. Når dyr har blitt mishandlet trenger de mye tid og omsorg for å bli trygge. Anonymkode: bc44d...8d5
Anonym bruker Skrevet 19. august 2018 #9 Skrevet 19. august 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men hva faen?!? Få den stakkars pusen ut av huset på minuttet og få kontaktet instanser til å hjelpe deg med sønnen. Anonymkode: 94006...291 Pusen blir her nok til imorgen formiddag/ettermiddag for må jo vente på noen som kan overta katten. Har lagt ut annonse om at vi ønsker å gi den bort. Anonymkode: 99acf...392
Anonym bruker Skrevet 19. august 2018 #10 Skrevet 19. august 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Pusen blir her nok til imorgen formiddag/ettermiddag for må jo vente på noen som kan overta katten. Har lagt ut annonse om at vi ønsker å gi den bort. Anonymkode: 99acf...392 Du kan levere den på mottak, du kan ikke ha den i samme hus som gutten. Anonymkode: 94006...291
Anonym bruker Skrevet 19. august 2018 #11 Skrevet 19. august 2018 Ville tatt den med til veterinær i morgen tidlig for å sjekke om den har fått noen skader, og deretter gitt den bort i løpet av morgendagen, eventuelt levere på mottak. Og du må selvfølgelig informere om hva den har blitt utsatt for, ja. Anonymkode: 0ba40...851
Anonym bruker Skrevet 19. august 2018 #12 Skrevet 19. august 2018 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: To svar å ingen klarer å svare på det jeg faktisk spør om... Anonymkode: 99acf...392 Det er vel fordi de fleste av oss reagerer på at 6-åringen din mishandler kattungen og at det tydeligvis ikke er et engangstilfelle! Anonymkode: dbbcb...d4f
Anonym bruker Skrevet 19. august 2018 #13 Skrevet 19. august 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Du kan levere den på mottak, du kan ikke ha den i samme hus som gutten. Anonymkode: 94006...291 Godt du vet mer om situasjonen enn meh da.. Sønnen min er lagt seg å pusen sover på mitt fang å skal etterpå sove i min seng som vanlig. Så nei det er ingen fare for at pusen opplever mer idag. Imorgen skal han på skolen så håper å få den gitt vekk mens han er der. Er jo ikke sånn at jeg ikke klarer å passe på pusen fra sønnen min,det har bare aldri vært noe problem at han er stygg mot katten før så har ikke fotfulgt sønnen min. Nå når jeg vet at han ikke er snill med pusen så er det ingen problem å holde katten unna sønnen min frem til pusen får ett nytt hjem. Anonymkode: 99acf...392
Anonym bruker Skrevet 19. august 2018 #14 Skrevet 19. august 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det er vel fordi de fleste av oss reagerer på at 6-åringen din mishandler kattungen og at det tydeligvis ikke er et engangstilfelle! Anonymkode: dbbcb...d4f Hvor får du det fra at han har vært stygg med katten før? Det har han ikke gjort før. Anonymkode: 99acf...392
Anonym bruker Skrevet 19. august 2018 #15 Skrevet 19. august 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor får du det fra at han har vært stygg med katten før? Det har han ikke gjort før. Anonymkode: 99acf...392 Er ikke meg du svarer, men jeg håper du følger litt med sønnen din. Det er på ingen måte normal sinnemestring for en 6-åring å mishandle dyr. Det er derimot et klart faresignal! Er det andre i huset som har kraftig temperament og/eller usunn sinnemestring? Anonymkode: ef509...35e
Anonym bruker Skrevet 19. august 2018 #16 Skrevet 19. august 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Er ikke meg du svarer, men jeg håper du følger litt med sønnen din. Det er på ingen måte normal sinnemestring for en 6-åring å mishandle dyr. Det er derimot et klart faresignal! Er det andre i huset som har kraftig temperament og/eller usunn sinnemestring? Anonymkode: ef509...35e Er alene med han så det er bare oss to. Er selvfølgelig klar over at dette ikke er normal sinnmestring;er jo en grunn til at det er til kattens beste å bo hos noen andre. Anonymkode: 99acf...392
Anonym bruker Skrevet 19. august 2018 #17 Skrevet 19. august 2018 Pusen maler så fint å koser meg helt opp i ansiktet selv etter en sånn episode. Var redd den skulle frykte alle mennesker etter dette. Anonymkode: 99acf...392
Anonym bruker Skrevet 19. august 2018 #18 Skrevet 19. august 2018 Ehm... er dette noe som har skjedd for første gang, eller er han ofte slem med katten? Har det skjedd en gang, så kan du nok snakke sønnen din til rette og gi bort katten uten å si noe til ny eier. Evt beholde den og se om sønnen tar seg sammen. Har det skjedd flere ganger, så bør du gi den bort og ta en alvorlig samtale med sømmen og si fra i annonsen om hva som har skjedd. Anonymkode: 32b2b...43a
Anonym bruker Skrevet 19. august 2018 #19 Skrevet 19. august 2018 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ehm... er dette noe som har skjedd for første gang, eller er han ofte slem med katten? Har det skjedd en gang, så kan du nok snakke sønnen din til rette og gi bort katten uten å si noe til ny eier. Evt beholde den og se om sønnen tar seg sammen. Har det skjedd flere ganger, så bør du gi den bort og ta en alvorlig samtale med sømmen og si fra i annonsen om hva som har skjedd. Anonymkode: 32b2b...43a Og hvorfor mener du ay hun ikke skal si noe til ny eier? Bare fordi det har skjedd en gang? Som ansvarlg dyreeier så gir man selvfølgelig videre den informasjonen som trengs, og dette er en informasjon som i høyeste grad trengs. Og nei, hun kan selvfølgelig ikke beholde den og teste ut om sønnen gjør det flere ganger eller ikke. Men heldigvis så er det noe hi forstår selv. Anonymkode: ebfa5...a0b
Anonym bruker Skrevet 19. august 2018 #20 Skrevet 19. august 2018 1 hour ago, Anonym bruker said: Sønnen min på 6 år har kastet kattungen våres ned trappen når han var sint 😮 Nå skal vi gi bort katten fortest mulig for pusen kan ikke bo med en som mishandler han så fort jeg snur ryggen til sønnen min. Men bør jeg fortelle nye eieren om hva som har skjedd så de er klar over hvorfor pusen gjerne er redd? Anonymkode: 99acf...392 Sønnen trenger behandling! Sånt gjør ikke en normal 6-åring. Anonymkode: fdc36...d78
Anonym bruker Skrevet 19. august 2018 #21 Skrevet 19. august 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Og hvorfor mener du ay hun ikke skal si noe til ny eier? Bare fordi det har skjedd en gang? Som ansvarlg dyreeier så gir man selvfølgelig videre den informasjonen som trengs, og dette er en informasjon som i høyeste grad trengs. Og nei, hun kan selvfølgelig ikke beholde den og teste ut om sønnen gjør det flere ganger eller ikke. Men heldigvis så er det noe hi forstår selv. Anonymkode: ebfa5...a0b Selvsagt KAN hun det. Hun kan irettesette sønnen og ta tak i han så det ikke skjer igjen. Anonymkode: 32b2b...43a
Anonym bruker Skrevet 19. august 2018 #22 Skrevet 19. august 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Selvsagt KAN hun det. Hun kan irettesette sønnen og ta tak i han så det ikke skjer igjen. Anonymkode: 32b2b...43a Nei, nei nei, man skal ha nulltoleranse for dyremishandling. Hun kan aldri vite om han gjør det igjen Anonymkode: ebfa5...a0b
Anonym bruker Skrevet 19. august 2018 #23 Skrevet 19. august 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Selvsagt KAN hun det. Hun kan irettesette sønnen og ta tak i han så det ikke skjer igjen. Anonymkode: 32b2b...43a Den risken tar man ikke. Gutten har gjort det én gang og kan dermed med stor sannsynlighet gjøre det igjen. Det ville være ekstremt egoistisk å beholde dyret når man vet at barnet har gjort dette før. Anonymkode: 0ba40...851
Anonym bruker Skrevet 19. august 2018 #24 Skrevet 19. august 2018 Jeg er blitt veldig glad i katten å ønsker ikke egentlig å gi han bort,men jeg kan ikke fotfølge sønnen min hele dagen i frykt for hva han kan gjøre mot pusen så da er det bedre at pusen heller får ett nytt trygt hjem. Det hadde ikke vært bra for pusen heller om han skulle måtte leve i konstant frykt for gutten min etter episoden idag. Så det er bestemt at den skal gies bort. Anonymkode: 99acf...392
Anonym bruker Skrevet 19. august 2018 #25 Skrevet 19. august 2018 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ehm... er dette noe som har skjedd for første gang, eller er han ofte slem med katten? Har det skjedd en gang, så kan du nok snakke sønnen din til rette og gi bort katten uten å si noe til ny eier. Evt beholde den og se om sønnen tar seg sammen. Har det skjedd flere ganger, så bør du gi den bort og ta en alvorlig samtale med sømmen og si fra i annonsen om hva som har skjedd. Anonymkode: 32b2b...43a Det er første gang han er slem mot katten men vil likevel ikke ta noen sjanser med å forsette å beholde katten. Anonymkode: 99acf...392
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå