Gå til innhold

Orkar ikkje jobbe meir, vil starte blogg!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å skrive om livet på landet. Korleis starter ein og kva må til for at ein kan tene pengar på slikt? 

Anonymkode: 29679...9fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nice try.

Anonymkode: 66bfd...602

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nice try.

Eigentleg meinar eg det litt. Det er det verste... Men veit ingenting om blogging.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Eigentleg meinar eg det litt. Det er det verste... Men veit ingenting om blogging.

Skriv godt og kan vere morosam òg, når eg ikkje gjer meg dummare enn eg er på anonyme forum... 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Skriv godt og kan vere morosam òg, når eg ikkje gjer meg dummare enn eg er på anonyme forum... 

Utlever barna dine og sexlivet ditt, så er du nok et stykke på vei.

Skrevet

Jeg vil bli rik og berømt,  uten at jeg vet hvordan man blir rik og berømt.

Du ser vel på topplisten av bloggere hva som selger..det kan ikke friste noen fornuftig person. Livet på landet, den skal du ironisk ut lengre ut på landet med 

Anonymkode: fc57b...2f5

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Utlever barna dine og sexlivet ditt, så er du nok et stykke på vei.

Det har eg ikkje lyst til.... (og ikkje er det spesielt interessant heller.) Men kan skrive om kalvar med hjarteteikning i fjeset, kyr med stormannsgalskap og andre kyr med mindreverdighetskompleks, om kviger som minner om siv Jensen, om utruleg irriterande kjeledressar og traktorar som plutseleg ikkje har bremser... 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det har eg ikkje lyst til.... (og ikkje er det spesielt interessant heller.) Men kan skrive om kalvar med hjarteteikning i fjeset, kyr med stormannsgalskap og andre kyr med mindreverdighetskompleks, om kviger som minner om siv Jensen, om utruleg irriterande kjeledressar og traktorar som plutseleg ikkje har bremser... 

Du kan sikkert få en trofast liten leserskare, men du bør nok ikke si opp jobben med det første!

Skrevet

Ville hvertfall vurdert å skrive på bokmål.. beklager, men jeg orker ikke lese innlegg på DIB engang når de er på nynorsk, utrolig slitsomt å lese.. 

Anonymkode: 0ff28...7be

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tenkte å skrive om livet på landet. Korleis starter ein og kva må til for at ein kan tene pengar på slikt? 

Første bud  er nok å skrive på bokmål

Anonymkode: bf90c...2cf

Skrevet

Begynn i det små og se om du liker det, og om du er villig til å legge ned innsatsen det krever. Annonseinntekter i margen kan gi en liten inntekt, hvis du får nok lesere kan sponsede innlegg gi noe. Men det er myyye jobb for å lage en god blogg! 

Anonymkode: dd5da...60c

Skrevet

Det kunne jeg godt ha likt å lese om, særlig hvis du skriver med humor og varme. Nynorsk-blogg er vel ikke feil - det passer dessuten godt hvis gårdslivet er på Vestlandet. Kan du ikke begynne litt med en sånn blogg da, uten å slutte i jobben? Jeg kan bli din fleste følger 😊

Skrevet
Akkurat nå, Lagerfrakk skrev:

Det kunne jeg godt ha likt å lese om, særlig hvis du skriver med humor og varme. Nynorsk-blogg er vel ikke feil - det passer dessuten godt hvis gårdslivet er på Vestlandet. Kan du ikke begynne litt med en sånn blogg da, uten å slutte i jobben? Jeg kan bli din fleste følger 😊

Første, ikke fleste 😄

Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ville hvertfall vurdert å skrive på bokmål.. beklager, men jeg orker ikke lese innlegg på DIB engang når de er på nynorsk, utrolig slitsomt å lese.. 

Nesh, då får eg heller leve med at du ikkje les. Eller du kan ta det som vaksrnopplæring🤣

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Begynn i det små og se om du liker det, og om du er villig til å legge ned innsatsen det krever. Annonseinntekter i margen kan gi en liten inntekt, hvis du får nok lesere kan sponsede innlegg gi noe. Men det er myyye jobb for å lage en god blogg! 

Anonymkode: dd5da...60c

Ja det fristar, men litt av problemet er jo at eg har myyyyykje jobb frå før, sidan eg no har fast arbeid utanom garden, og ein heil drøss med små ungar.... Men kan jo byrja med blogg istaden for dib då😂. For å vere litt alvorleg så saknar eg ein kanal med realistisk  bondeliv, som folk flest kan få eit litt betre bilete av korleis maten blir til og kva vi driv med😉

Skrevet
59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Slitsomt å være så lite begavet at man ikke orker å lese nynorsk. Orker du holde bestikk når du spiser eller bare spiser du med hendene?

Anonymkode: 9131d...f3d

Skrevet

Hvis du gjør det får du sende link på pm!

Skrevet
Akkurat nå, amandine skrev:

Hvis du gjør det får du sende link på pm!

Eller skrive eit innlegg her om kor håplaus den bondebloggen er🤣🤣

Skrevet

Ja det fristar, men litt av problemet er jo at eg har myyyyykje jobb frå før, sidan eg no har fast arbeid utanom garden, og ein heil drøss med små ungar.... Men kan jo byrja med blogg istaden for dib då😂. For å vere litt alvorleg så saknar eg ein kanal med realistisk  bondeliv, som folk flest kan få eit litt betre bilete av korleis maten blir til og kva vi driv med😉

Du må jobbe med konseptet ditt. Folk flest er ikke interessert i å få et bedre bilde av hvordan maten blir til og hva dere driver med. Det er tusen millioner ulike personer/temaer som kjemper om publikums oppmerksomhet med masse informasjon som de mener folk «burde» interessere seg for. 

Folk flest vil bli underholdt. Så enkelt og så vanskelig. 

Anonymkode: 8b9db...500

Skrevet

Eg synest dette høyrest veldig kjekt ut!! Legg ut ein link når du har starta.

gler meg til å lesa! 😘

Anonymkode: 1946c...b71

Skrevet
4 hours ago, Anonym bruker said:

Ja det fristar, men litt av problemet er jo at eg har myyyyykje jobb frå før, sidan eg no har fast arbeid utanom garden, og ein heil drøss med små ungar....

En hel drøss? Det var da svært.

4 hours ago, Anonym bruker said:

Men kan jo byrja med blogg istaden for dib då😂. For å vere litt alvorleg så saknar eg ein kanal med realistisk  bondeliv, som folk flest kan få eit litt betre bilete av korleis maten blir til og kva vi driv med😉

En blogg om et realistisk bondeliv på nynorsk blir neppe noen slager. ☠️

Anonymkode: b4a2f...492

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jo, det trur eg kunne vore interesssant for mange sjølv om ikkje du likar det.

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jo, det trur eg kunne vore interesssant for mange sjølv om ikkje du likar det.

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er ikke det litt flaut å innrømme...?

Anonymkode: 9850f...228

Skrevet

Er ikke det litt flaut å innrømme...?

Anonymkode: 9850f...228

Ikke meg du siterer, men hvorfor skulle det være det?

Anonymkode: bf90c...2cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...