Gå til innhold

Mennene som hevder jorda er flat

Anbefalte innlegg

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså. NFL er et vitenskapelig kvalitetsstempel. Det er revnende likegyldig hvor god idrettsmannen man er i denne sammenheng. 

Man kan le av dette, men som forsker blir jeg litt trist. Det er et bilde på hvordan mennesker i dag velger å gå bort fra ting vi vet. Man kan ikke «velge å tro» at jorden er flat. Det er faktisk ikke en mulighet. Vi skal være åpne for nye muligheter på mange områder, men to pluss to vil fortsatt være fire. 

Anonymkode: 94100...f7d

Hvis du ser på hva slags mennesker som faktisk tror det så vil du se at de ikke velger å tro det men at de er relgiøst overbevist om det fordi gud har sagt det. Derfor bruker de tid på å bevise at det er slik de tror, fordi de kan alltid finne gode poenger til sin overbevisning. Det er ikke alt vitenskapen har en forklaring på selv om vi VET det er slik, det er slike ting de bruker som ammunisjon. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 19.8.2018 den 12.51, Elina skrev:

Man trenger ikke vurdere ting som en mulighet for å sette seg inn i det! Jeg liker å høre på andre sine mininger uansett hvor syke de kan høres ut. Fordi jeg ønsker å utvide horisonten og lære om andres meninger om livet, døden, filosofi, relgion, spiritualitet osv osv Jeg er fasinert av mennesker som våger gå utenfor boksen selv om jeg ikke nødnendigvis deler deres syn. 

Syns du har en smart tilnærming til livet, jeg :) uansett hvor lite smarte teorier er, så er det alltid smart å lytte. 

Anonymkode: 2a32b...a4b

Skrevet
On 8/19/2018 at 1:20 AM, Anonym bruker said:

Ingen så vet... kan godt vere flat, trekanta, firkanta med en kuppel over..

Vi blei lært fra vi var små at «sånn er det» før vi fekk våre egne meninger. 

Man skal ikke tro på alt som blir fortalt ☺️

Anonymkode: 8567c...2a2

"Vi" har vært klart over at jorda er flat i 2500 år. Men altså ikke du.

Lykke til.

Anonymkode: 942f1...bd4

Skrevet
On 8/19/2018 at 11:48 AM, Elina said:

Jeg syns ikke man skal le av folk som tenker utenfor boksen, man kan heller le av dem som blint tror på alt som blir fortalt.

Det er faktisk en stor gruppe mennesker som tror jorden er flat, de kaller seg flat earthers har til og med konferanser der de møtes for å snakke om det. Forskere og vitenskapsmenn (kjendiser blant annet flere NFL spillere) er også i disse gruppene, de holder foredrag og viser bevis til hvorfor de har denne teorien. Dette er ikke en ny teori, i 1956  dannet Samuel Shenton et forbund som heter Flat Earth Society. Han viet sitt liv til å overbevise folk om sin teori ved å holde foredrag og seminar. Flat Earth Society har i dag både twitterkonto: https://twitter.com/flatearthorg og webside: https://www.tfes.org/ 

De som tror jorda er flat er en variert gruppe mennesker fra alle samfunnshold. Jeg trodde først det hele var en spøk men disse folka er dønn seriøse, de tror jorda er flat og de tror de kommer til å bevise dette i de nærmeste åra. Det er jo sunt å ha en hobby 😄

Jeg har sett på "bevisene" og synes ikke det er helt overbevisende selv om de har mange gode poenger. 

Hvilke gode poenger, og hvilke forskere snakker du om?

Skrevet
On 8/19/2018 at 12:36 PM, Elina said:

LOL, fikk ikke med meg at de sa det 😄 Utrolig morsomt. Det er vistnok endel folk rundt om i verden som tror dette selv om det ved første øyekast kan virke som nett troll. Blant annet NFL spilleren Kyrie Irving som ble støttet av sin lagkamerat: https://www.cbssports.com/nfl/news/geno-smith-i-may-be-with-kyrie-irving-on-this-whole-flat-earth-vs-globe-thing/

Basketballspillere er vel ikke de smarteste.

Skrevet
3 timer siden, Elina skrev:

Hvis du ser på hva slags mennesker som faktisk tror det så vil du se at de ikke velger å tro det men at de er relgiøst overbevist om det fordi gud har sagt det. Derfor bruker de tid på å bevise at det er slik de tror, fordi de kan alltid finne gode poenger til sin overbevisning. Det er ikke alt vitenskapen har en forklaring på selv om vi VET det er slik, det er slike ting de bruker som ammunisjon. 

Akkurat når det gjelder formen på jordkloden har vi både vitenskapelige forklaringer, fotobevis, eksperimentelle fakta og levende vitner. Hvor mye mer trenger de? Det blir som å holde en klinkekule i hånden og krangle om den er sfærisk eller flat mens man studerer den samme kula. 

Anonymkode: 94100...f7d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...