Gå til innhold

alene mamma i krise

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 minutes ago, Anonym bruker said:

Hva er det du babler om, a? Jeg har aldri skrevet det. 

Anonymkode: 6be3b...98a

Trådstarter skrev det.

Anonymkode: b5d5a...60e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er det du babler om, a? Jeg har aldri skrevet det. 

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og hva gjør du hvis ett av barna blir syk og må til legen?

Jeg..? Tar ungen til legen, vel.. hvorfor spør du meg om det?

ikke jeg som svarte

Anonymkode: 0b2cc...37c

Skrevet

alle trenger litt nærhet og det var en gang med to forskjellige fedre

Så du har deg med gifte menn?

på over et år uten sex. forventet ikke akkurat å bli gravid på p-piller.

Få han til å bruke kondom da.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Så du har deg med gifte menn?

Få han til å bruke kondom da.

har meg ikke med gifte menn eller ikke dem som er i forhold. trodde jo ikke som sakt at jeg ikke ble gravid på p-pille.

Skrevet

hadde vært fint med råd enn bare å bli dømt og antatt som den løse mammaen. 

Skrevet
16 minutter siden, sug lut skrev:

Men pule kan du? To unger, ingen penger, ingen fedre. Herlig. 

Hjelpe meg for en kjerringholdning du legger for dagen her. Nå skjønner jeg i hvert fall hvordan ordtaket " Kvinne er kvinne verst" har oppstått …..… Makan !

Eller "Egen suksess er bra, men andres fiasko er heller ikke å forakte" kan også passe på deg.

Skrevet

Ring NAV og forklar situasjonen. Du kan også få økonomisk veiledning.

Så begynner du å søke jobber.

Skrevet
5 minutter siden, Pengetreet skrev:

Ring NAV og forklar situasjonen. Du kan også få økonomisk veiledning.

Så begynner du å søke jobber.

blir litt vansklig å få jobb mens det bynner å nærmer seg termin og det. takk for svar :)

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

blir litt vansklig å få jobb mens det bynner å nærmer seg termin og det. takk for svar :)

Du kan altså ikke nærme deg termin alt! Når eldste er 9 måneder og du ble gravid på p-pillen er det enkel matematikk at du må ha lenger til termin.  Dette må du ta ansvar for å rydde opp i, begynn på nav og helsestasjon.  Det er ikke sikkert du er i stand til å ta deg av barna hvis du ikke har noe på stell eller kan/vil jobbe, så du trenger rett og slett hjelp. Dette er kanskje et uhell,  men det hjelper ikke. Ungene er der og det er ditt ansvar. 

Skrevet
23 minutes ago, Anonym bruker said:

Hvor gammel er du?

Skrevet

For det første så bør du passe på at det blir brukt kondom. Du bør også ta prøver for å teste deg for hiv og andre kjønnssykdommer.

dersom du ikke har hatt sex på et år høres det ganske usannsynlig ut at du har sex med to stykker på så kort tid at du ikke vet hvem som er faren. Hvor var ungen på 9 måneder da mens du hadde sex de 2 gangene siden du ikke har noen til å hjelpe deg?

dersom du har 7 søsken og ingen vil ha noe med deg og barna dine å gjøre bør du gå i deg selv. Ta en samtale med de og hør hvorfor og prøv å endre deg slik at du får et familieforhold til de. Barn må ha flere enn mor å forholde seg til, særlig når mor ikke kan ta vare på seg selv. 

Barnehage trenger du jo ikke. Ikke har du penger eller jobb, så barna må du jo passe på selv. 

Du sier du ikke har hjelp til barna, hvem skal passe ungen på 9 måneder når du føder og er på sykehus? 

Håper barnevernet blir informert og bistår med hjelp slik at barna får en skikkelig oppvekst.

Anonymkode: d3d72...a6b

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

alle trenger litt nærhet og det var en gang med to forskjellige fedre på over et år uten sex. forventet ikke akkurat å bli gravid på p-piller.

Du gikk over et år uten sex når du ble gravid, men du har et barn på 9 måneder og er gravid igjen nå, så når var det året uten sex da?

Anonymkode: 71d33...380

Skrevet

Hehe ...

Trollemor har visst gått seg litt fast i sitt eget rot... 

Anonymkode: c8031...534

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

jeg er alene mamma til en gutt på 9mnd og venter enda et barn. vi er under flytte fot og nav krever dukementert om hvem er faren til begge barnene for at jeg kan fortsatt kan få stønad som alene forelder. barnet i magen har to mulige fedre og jeg vet ikke hvem som er faren med sikkert før etter fødsel siden det er ulovlig i norge å ta farskapstest under svangerskap. lille gutt skal bynne i barnehage men vet ikke om jeg kan ha han der siden jeg eventuelt ikke kommer til å ha økonomi. hjelp en veldig fortvilet alene mamma som ikke vet sine armer råd

Du får nesten be om et møte med nav, så får de fortelle deg det du lurer på. Evt få hjelp av jussbuss eller noe, det er så godt som gratis. 

Anonymkode: 30a41...97f

Skrevet
7 minutes ago, Anonym bruker said:

Hehe ...

Trollemor har visst gått seg litt fast i sitt eget rot... 

Anonymkode: c8031...534

:popcorn:

Skrevet

Nav nekter en ikke stønader fordi far er ukjent. 

Anonymkode: 43058...f49

Skrevet

Har selv et barn der far er ukjent. Har fått støtte hos nav helt til jeg tjente for mye. Om du har dårlig råd kam du også få støtte til barnetilsyn. 

Det er vel ikke noe galt i å være glad i sex. Men siden du allerede har fått avslag på søknad, eller i allefall har begynt å søke, så er du minst? 7-8 mnd på vei. Da har du vel kanskje ikke vært uten sex i over et år, med tanke på at du har baby på 9 mnd nå? Men uansett... 

Anonymkode: d242d...4f1

Skrevet

Oi, her var det mange stygge svar. Antar at de som svarer deg er helt perfekte selv.

Barnet er jo på vei og situasjonen er som den er. Ikke så lett å gå tilbake i tid og forandre på dårlige valg man har tatt.

Du kan få økonomisk hjelp av barnevernet også til å dekke barnehage. Det er viktig at eldstemann får gått i barnehagen nå når det kommer en ny baby. Når barnet er født får du ta enn farskapstest så du får søkt på det du har krav på som aleneforsørger.

Anonymkode: 7a2e2...79a

Skrevet
16 timer siden, sug lut skrev:

Men pule kan du? To unger, ingen penger, ingen fedre. Herlig. 

Utrolig fordømmende og snerpete svar dere serverer hovedinnlegger syns jeg. 

Hun ber om råd.

Anonymkode: 03a11...9ec

Skrevet

Hva er dette for noen svar?! Da jeg leste hovedinnlegget, tenkte jeg på en ung kvinne med liten eller ingen utdanning, kanskje med innvandrerbakgrunn, som av forskjellige grunner (som vi ikke vet noe om, det kan være gode grunner til alt) er i en vanskelig situasjon og ber om råd. Og så kommer det nesten bare nedlatende fordømmelse og latterliggjøring? For ikke snakke om kommentarer som: "Men pule kan du" (er det virkelig noen over fjorten som skriver sånn?) som om en voksen kvinne skal skamme seg over å ha hatt sex (med prevensjon, forøvrig). 

HI, jeg har ingen konkret informasjon om hva du har krav på, men NAV må da være stedet å starte? Og de kan da umulig ha noe med hvem du er gravid med? Jeg forstår at det er et spørsmål om bidrag når barnet er født, men det kan da ikke ha noen betydning for stønader under graviditeten? 

Uansett, lykke til, håper du får hjelp til å ta deg av barna dine på en god måte. 

Anonymkode: 3b4e0...5b1

Skrevet
53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oi, her var det mange stygge svar. Antar at de som svarer deg er helt perfekte selv.

Barnet er jo på vei og situasjonen er som den er. Ikke så lett å gå tilbake i tid og forandre på dårlige valg man har tatt.

Du kan få økonomisk hjelp av barnevernet også til å dekke barnehage. Det er viktig at eldstemann får gått i barnehagen nå når det kommer en ny baby. Når barnet er født får du ta enn farskapstest så du får søkt på det du har krav på som aleneforsørger.

Det er IKKE viktig at en baby på 9 måneder må gå i barnehage. En baby på 9 måneder har det best hjemme hos mamma og viss ikke så bør barnevernet kobles inn.

selv om man får baby nr 2 skal man jo kunne ta seg av begge barna sine.

Skrevet

Da må du jo jobbe og forsørge ditt lille barn så lenge, inntil du får den du har i magen. Hvilke andre valg anser du at du har?

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er IKKE viktig at en baby på 9 måneder må gå i barnehage. En baby på 9 måneder har det best hjemme hos mamma og viss ikke så bør barnevernet kobles inn.

selv om man får baby nr 2 skal man jo kunne ta seg av begge barna sine.

Den andre ungen er jo ikke født ennå. Og slik mor forklarer situasjonen er det meget viktig at det barnet kommer i barnehagen! Hun står helt alene i en vanskelig situasjon og har dårlig økonomi. Hvis du mener barnet heller burde være hjemme er nok din vurderingsevne så dårlig at du burde få veiledning av barnevernet selv.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

De fleste mennesker er nok å finne MELLOM perfekt og den situasjonen hi har kommet seg i. 

Anonymkode: 969ed...654

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

har ikke bil eller noen å støtte mæ til

Da burde du virkelig slutte å poppe ut unger hver 9. måned. Herregud, stakkars unger.

Anonymkode: f4b8e...a31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...