Gå til innhold

"Glemme" mannens bursdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg hadde bursdag overførte mannen penger til kontoen min dagen før. På selve dagen gratulerte han meg ikke eller noe. Han glemte begge ungenes bursdager. Husket det da han kom fra jobb og så gjester og fest. Han satt og sura gjennom begge selskapene. Nå har han snart bursdag. Jeg har lyst å ikke nevne den med et ord. La det gå hus forbi. Hva tenker dere?

Anonymkode: 2fc30...6ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Passiv agressiv much......

Anonymkode: fc68a...eb7

Skrevet

Høres ut som en bra plan 

For en usympatisk type, hadde vurdert å kvitte meg med han 

Anonymkode: 7a474...182

Skrevet

Er ikke du på vei til dine foreldre, uten at han vet det??

I hva slags familie er det mulig at foreldrene ikke veksler noen ord, eller PLANLEGGER, bursdagene til barna??

Han er neglisjeringen, du passiv aggressiv. Må være et lykkelig ekteskap.

Anonymkode: 58f2b...308

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Er ikke du på vei til dine foreldre, uten at han vet det??

I hva slags familie er det mulig at foreldrene ikke veksler noen ord, eller PLANLEGGER, bursdagene til barna??

Han er neglisjeringen, du passiv aggressiv. Må være et lykkelig ekteskap.

Jeg har ikke foreldre lengre, dessverre. Han er aldri med å planlegger bursdager til barna. Eller jul. Eller påske.

Skrevet
Just now, Anonym bruker said:

Jeg har ikke foreldre lengre, dessverre. Han er aldri med å planlegger bursdager til barna. Eller jul. Eller påske.

Da får du involvere han. Må jo være utrolig stusselig for barna å ha en så uinteressert far

Eller gå fra han .

Men ikke ty til superbarnslige metoder som barna deres også må bli vitne til

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Da får du involvere han. Må jo være utrolig stusselig for barna å ha en så uinteressert far

Eller gå fra han .

Men ikke ty til superbarnslige metoder som barna deres også må bli vitne til

Jeg prøver å involvere han. Han sier han jobber, han kan derfor ikke drive med alt annet og. Han er selvsagt ikke deltakende på andre ting med barna heller.

Skrevet
1 minute ago, Anonym bruker said:

Jeg prøver å involvere han. Han sier han jobber, han kan derfor ikke drive med alt annet og. Han er selvsagt ikke deltakende på andre ting med barna heller.

Men allikevel er dette mannen du velger å dele livet med, og kjipest av alt - utsette dine barn for?

Du vet det diktet av Inger Hagerup om et dødt ekteskap? Tro om dine barn ville kjent seg igjen?

Skrevet

Overfør 500,- til kontoen hans. Ellers gjør du ingenting. Om du er skikkelig grei får han middag. Selv hadde jeg tatt med ungene på restaurant og latt huset vært tomt når han kom fra jobb.

Happy birthday!

Anonymkode: 97903...2d0

Skrevet

Vil du være sammen med en sånn fyr? 

Anonymkode: 9bca1...db1

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så tving han med på det da ! Hadde ikke mannen visst datoen barna var født engang... Det hadde jo aldri skjedd. Aldri hørt om det før. 

Anonymkode: 70f0a...bef

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er jo med på å ødelegge barna ved å være sammen med denne fyren. Kanskje han hadde skjerpet seg hvis han hadde hatt barna 50 /50.

Anonymkode: 70f0a...bef

Skrevet

Jeg hadde pakket inn skilsmisse papirene i en eske og tatt med barna ut på noe hyggelig 

Anonymkode: b3d87...e4d

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men allikevel er dette mannen du velger å dele livet med, og kjipest av alt - utsette dine barn for?

Du vet det diktet av Inger Hagerup om et dødt ekteskap? Tro om dine barn ville kjent seg igjen?

Nei, jeg kjenner ikke til det diktet. Ja, jeg ønsker å gå. Økonomi og barnefordeling holder meg igjen.

Skrevet
6 minutes ago, Anonym bruker said:

Nei, jeg kjenner ikke til det diktet. Ja, jeg ønsker å gå. Økonomi og barnefordeling holder meg igjen.

Jeg leste den første gang i ungdomsskole og gjenkjente mine foreldre. De minner meg om dere..

Episode

Det var på ingen måte noen trette. 
Aldeles ikke, sa han. - Takk for mat 
Og ordene falt høflige og lette 
og blinkende av gammelt, islagt hat.

Og: Velbekomme! svarte bare hun. 
Så skjøv hun stolen inn til spisebordet, 
mens hennes smale, sammenknepne munn 
bygget en uforsonlig mur bak ordet.

De stod et lydløst øyeblikk på vakt 
og lette begge etter nye våpen, 
den spisse setningen de skulle sagt, 
den aller siste beske, lille dråpen.

Hun følte ordene bli giftig til. 
Den gule fryden ved å kunne såre 
slo ut i henne, hensynsløs og vill. 
Da strøk hans fingrer rådløst gjennom håret.

Og plutselig ble hennes øyne fulle 
i en avmektig, uforklarlig smerte. 
Hun merket dypt bak hat og nag og kulde 
den spente streng fra hans til hennes hjerte

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg leste den første gang i ungdomsskole og gjenkjente mine foreldre. De minner meg om dere..

Episode

Det var på ingen måte noen trette. 
Aldeles ikke, sa han. - Takk for mat 
Og ordene falt høflige og lette 
og blinkende av gammelt, islagt hat.

Og: Velbekomme! svarte bare hun. 
Så skjøv hun stolen inn til spisebordet, 
mens hennes smale, sammenknepne munn 
bygget en uforsonlig mur bak ordet.

De stod et lydløst øyeblikk på vakt 
og lette begge etter nye våpen, 
den spisse setningen de skulle sagt, 
den aller siste beske, lille dråpen.

Hun følte ordene bli giftig til. 
Den gule fryden ved å kunne såre 
slo ut i henne, hensynsløs og vill. 
Da strøk hans fingrer rådløst gjennom håret.

Og plutselig ble hennes øyne fulle 
i en avmektig, uforklarlig smerte. 
Hun merket dypt bak hat og nag og kulde 
den spente streng fra hans til hennes hjerte

Det var nydelig 

Skrevet

Hahaaaa jeg hadde glemt det lett.. unna meg og ungene noe fint.den dagen.. konmet hjem og dratt opp av posene.

Anonymkode: 2578f...e51

Skrevet

Vel, da bør du vel vise at du er et bedre menneske enn ham og gå foran som et forbilde? Skap en flott dag for ham med personlig kort, blomster og god frokost. Gi en opplevelse i gave og sørg for at dagen virkelig blir til ettertanke. Det er jo et eller annet helt grunnleggende han ikke skjønner her? Kommer han fra en helt rar familie hvor det ikke ble feiret eller gjort stas på folk, eller?? 

Anonymkode: bac16...324

Skrevet

Min glemte ikke bursdagen , men dro ut med kompiser kvelden før på fylla. Han blir da sofaliggende dagen derpå.... ble skikkelig skuffet da han selv er veldig glad og nøye ang sin bursdag. 

Jeg klarte ikke å si noe( hadde sagt ifra 3 ganger uka før) og skrev derfor et brev som han leste mens jeg sto i dusjen.  Vi snakket sammen og ordnet opp, og er nå enige at begge sin dag betyr like mye😊

Anonymkode: e9fd1...1c3

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vel, da bør du vel vise at du er et bedre menneske enn ham og gå foran som et forbilde? Skap en flott dag for ham med personlig kort, blomster og god frokost. Gi en opplevelse i gave og sørg for at dagen virkelig blir til ettertanke. Det er jo et eller annet helt grunnleggende han ikke skjønner her? Kommer han fra en helt rar familie hvor det ikke ble feiret eller gjort stas på folk, eller?? 

Det kan hun gjøre senere; hevn er det eneste denne mannen kommer til å skjønne! Jeg hadde gitt en lang kabel i hele dagen hans, og vipset noen kroner på seinkvelden.. ingen oppmerksomhet  i det hele tatt! Fordi han fortjener det! 

Anonymkode: 2c5a2...573

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror dette er en fullstendig bortkastet idé, han hadde ikke skjønt det uansett. Jeg hadde ikke giddet å prøve å engasjere meg for å prøve en gang. Hadde lett droppet hele dagen hans. 

Anonymkode: f797a...411

Skrevet

Jeg tror ikke dette innlegget er alvorlig ment. Det håper jeg i alle fall ikke. Så barnslige kan ikke voksne mennesker være.

Anonymkode: fb3d5...1b2

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men så hiv ut sabotøren, da. Han gidder jo ikke familieliv.

Anonymkode: 77556...e9a

Skrevet

Jeg hadde ikke taklet mannen hvis han ikke brydde seg om bursdagen min og GLEMTE barna sine bursdager??! Hvordan er det mulig? Liker han ikke barna sine eller? Han der hadde jeg ikke kastet bort mer tid på. Hadde fått helt avsmak på han, mest pga det med barnas bursdag. 

Jeg hadde glatt "glemt" hele bursdagen hans.

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror ikke dette innlegget er alvorlig ment. Det håper jeg i alle fall ikke. Så barnslige kan ikke voksne mennesker være.

Anonymkode: fb3d5...1b2

Så barnslig kunne jeg lett vært.

Anonymkode: b682d...f30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...