Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #1 Skrevet 8. august 2018 Jeg har bipolar type 1 men har ikke vært syk på 3 år. Datteren min er 13 år. Faren hennes truer meg med rettssak og omsorgsovertakelse uten grunn, så ekkel har han dessværre alltid vært. Han påstår at jeg terroriserer han, jeg bare bemerker ting som at han bare sitter hjemme og glor i feriene slik at hun kjeder seg. Spørsmål hvis noen vet: har jeg en sjanse til å vinne eller iallefall bevare noe av omsorgen med denne irriterende lidelsen som jeg ikke har vært NOE preget av de siste årene? Håper på svar! Anonymkode: 4c427...0f8
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #2 Skrevet 8. august 2018 Det beste rådet jeg kan gi deg er å ikke kritisere han. Det får bare deg til å se dårlig ut. Bipolar er ingen grunn til å miste omsorg. Anonymkode: d7439...434
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #3 Skrevet 8. august 2018 Omsorgsevne avgjør, ikke diagnose. Om du har en grei omsorgsevne vil du ikke miste omsorgen. Men om mannen har vært kvalm i alle år, hvorfor bruker du energi på å kritisere han? Han blir vel bare provosert og verre av det? Bedre datteren din etterhvert er mindre hos han om hun kjeder seg der, hun er gammel nok til å bli hørt når det kommer til samvær Anonymkode: dd585...781
Anonym bruker Skrevet 8. august 2018 #4 Skrevet 8. august 2018 Slutt å kritisere han i alle fall. Hva er poenget? Så lenge han yter god omsorg så tåler barn å kjede seg. Du høres ut som mannens eks, ene sommeren vi måtte være hjemme fordi jeg hadde termin klaget hun over at datteren hadde kjedet seg, vi feirer jul feil (må skjønne at en på 14 fortsatt vil ha besøk av nissen) Påsken feires feil, vi må dra på fjellet og ha påskeeggjakt, sommeren må vi helst dra til syden slik at datteren hennes ikke faller utenfor. Bursdagsgave fikk faren beskjed om at hun ønsket seg en LV veske (siden han har så mye penger hadde han råd til det, direkte sitat) Slutt å bry deg med hvordan far løser samvære, du har ikke noe med dette så lenge omsorgen er bra. Anonymkode: b8b43...58b
lykke_barnet9 Skrevet 8. august 2018 #5 Skrevet 8. august 2018 Han yter ikke god omsorg, han er ofte på mobilen og pc og hun blir ikke sett. Advokaten sa at han svarer truende og at det er psykisk vold. Jeg kritiserer ikke, jeg reagerer når han er urettferdig. Jeg håper omsorgsevne avgjør og ikke diagnose. jeg vet at jeg er en god mor. Jeg skulle bare fått barn med en voksen og reflektert person som er snill.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå